ULLEBULL!!! (ang höggravid hittekatt)
Jag vill veta hur det gick för din höggravide hittekatt Ullebull!!
Fick hon några ungar? Hoppas verkligen du tog henne till vet i tid o att hon nu fött sina bebisar o mår fint.!!?
Jag kan tala om att kissen fick hjälp av veterinären, inga missungar vid liv. Hon va väldigt ledsen över det, hon skickade mej ett PM
Stackars Ullebull och missen, hon som kämpade så för henne! Stor kram till henne från oss alla.
Så det blev kejsarsnitt då? Kastrerades kattan samtidigt? Hur länge hade kattan gått med döda kattungar i magen?
Usch, så tråkigt!
Jag gick in varje dag för att läsa det om och om igen. Det VAR ju en sådan lycklig läsning…
Jag förstår att det har känts hårt… Speciellt eftersom hon fick besked av vet mer än en gång att ta det lugnt och inte jäkta, att kisekatten inte behövde vet.besök så länge hon åt och mådde bra.
Usch, synd om henne… Om de båda… Bara kisekatten mår bra efter omständigheterna…
Tur att hon fanns hos Ullebull. Vad hade hänt annars, om hon varit ute? Usch, vill inte tänka tanken.
Ullebull, du är bäst!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Ja, tänk om detta hänt när hon gått ute! Då skulle hon kanske inte klarat sig alls! Vilken tur för misse att Ullebull finns för henne!
Tror att någon med er "skämtat aprillo".
Va? Var det ett skämt? 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

#6 Vad menar du?
#7, 8, jag skriver bara vad jag trott från första början. Allt "spott, fräs och morr" verkade lite överdrivet och ullebull skrev emot sig själv. Ena stunden hade hon aldrig haft katt, nästa stund hade hon katt.
Märkligt också att inte ullebull själv har gått in här och skrivit vad som har hänt.
Bara tankar när jag ändå väntar på hjälp att avsluta mitt konto, än en gång.
Om nu detta var ett skämt så ska ju ullebull stängas av härifrån…
Mitt tycke, men det är inte jag som bestämmer…
Har du något belägg för detta, manyna?
#10 nej jag har inte belägg överhudtaget, går endast efter min magkänsla. Är bara lite nyfiken på hur ni andra ser på saken.
Är det ingen mer än jag som har haft dåliga vibbar?
jag har inga dåliga vibbar… Hon Pm mej och tackade mej för mitt stöd som jag gav henne via Pm.
Om det nu var ett skämt, varför då pm:a tuska? Varför då inte bara sluta skriva? Mycket enklare…
#12 varför skriver hon inte själv när hon skrev så öppet om hela förloppet?
#13 hon avslutade tråden väldigt lämpligt och startade ingen ny fast hon lovat…som sagt, endast en magkänsla.
Hmmm… Man kan ju undra… Man kan se det från båda hållen…
Det kan ju också kanske bero på att hon inte har haft tid eller möjlighet att sitta vid datorn? Tycker inte man ska kalla någon för troll innan man har ordentligt med information under fötterna.
Nu råkar jag faktiskt veta att det finns en medlem som också har både fullständigt namn, adress och telefonnummer till Ullebull också, så hon är ju ingen okänd anonym på det viset.
#17 har inte kallat någon för troll, det var endast mina tankar om ullebulls tråd och sättet som hon skrivit på som gett upphov till mina tankar.
Bilden ullebull la in på den så kallade fräsande mamman såg ut att vara en mycket välmående tamkatt. En skygg katt gömmer sig och exponerar sig inte på det sättet.

usch, vad tråkigt att det gick som det gick! Följde den tråden noga och det var ju spännande. Men efter ett tag blev det mest lite läskigt, vart tog katterna vägen? Men det var ju bra att kisse kom till veterinären och hoppas hon mår bra nu. Ser man på det helt krasst så är det ju bra om inte fler kattungar föds, blir mer plats till andra. Men det är ju synd om kissen mått dåligt.
Om någon har kontakt med ullebull, skicka henne en kram från mig. :)
Tills befunnen skyldig så ser jag henne som oskyldig till trolligheten (eller vad det nu skulle vara)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ullebull har på annat håll talat om att hennes make är mycket sjuk. Nu när kattens situation har lös sig kanske hon har annat att göra än att skriva här. Skam över den som vräker ut hån och misstankar på grund av en "magkänsla".
#21, Det har väl aldrig varit förbjudet att fråga om någon haft samma "magkänsla"?
#20 Håller med dig
Dessutom så är kanske risken stor att hon skulle bli "påhoppad" om varför hon inte gick till veterinär tidigare osv. Inte helt ovanligt härinne
. Det är illa nog som det blev och jag tycker att Ullebull har gjort en fantastisk insats.
All heder åt henne.
/Maria
Tråkigt med hennes make! Vad blev det av katten, bor hon kvar hos Ullebull?
# 23 du kan ju skicka ett PM och fråga henne. Jag finner det ganska osannolikt att en katta har krystvärkar i en månads tid, dvs nästan halva dräktighetstiden. Men varför inte fråga henne via PM.
Det vet alla vi som har följt tråden, att hon skrev att hon hade kontakt med vet. De som hoppar på henne, vet i så fall inte vad de pratar om… Då får väl vi ställa upp, eller hur? Om det sen är sant eller ej, vet ju ingen… Ingen vet ju heller om det är sant att jag har haft totalt 4 katter i mitt liv. Jag har kanske bara skrivit en historia på min sida…
Ni förstår mig rätt nu väl, allihop?
Om någon har frågor föreslår jag att ni skickar ett PM till Ullebull. Det är inte riktigt att spekulera en massa här i tråden om vad ni tror hände eller inte hände. Särskilt inte om medlemmar ifråga inte är inloggad på sajten.
Tyvärr kan ingen veta om någon av oss talar sanning här på internet. Det är ju baksidan av medaljen så att säga.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#27 Just det man vet inte om någon talar sanning, det gäller inte bara Ullebull.