*LÅST* En förfrågan i all välmening...
Det är säkert många med mig som undrar, hur det går för vår käre JP/ Zorro? Ingen som har hört något? Rapporten var ju otroligt glädjande när det begav sig vid besöket?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja hur går det för kise?
Några framsteg?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Satt precis och tänkte exakt samma tanke just nu! 
Pälsbollarna i Höganäs
Jag har oxå tänk på honom hela tiden..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

ååå har precis tänkt samma sak…. hur går det för vår mörka skönhet???
Alla djur behöver någon som bryr sig!

måste eka lite jag med…. hur mår den lilla sötnosen?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kan meddela att jag har regelbundet kontakt med damen
Hon hör av sig och berättar lite då och då. Senast idag fick jag rapporterat om att lille JP börjat busa lite om nätterna. Tydligen är det en tomte under hennes julgran som flyttar sig på nätterna 
Kul!!!!!Toppen att höra.

haha, ja, julgran o katt går ju inte alltid hand i hand….
Tomtar har en förmåga att flytta på sig även här
.
Härligt rapport:)

här kör vi julgranslöst i år….

Haha. Eftersom jag kommer jobba i jul, skippar jag också julgranen i år. Tror oavsett att den har sett sina bästa dagar efter förra året då kissarna trodde att jag hade satt upp den för dem att klättra i mm…
Vad kul att det går framåt för JP/Zorro och att han vågar busa lite mer. 
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
Hur går det med balkongen?

Härligt jobbat! 
Pälsbollarna i Höganäs

Balkongen är på gång. Jag har pratat med snickare men han har haft väldigt mycket att göra, men han skulle ta sig dit och mäta asap. Så förhoppningvis är den klar innan jul.
Låter underbart. Det är sånt man blir glad av att höra. Tänk så skönt, när balkongen är klar också!

Fick lite uppdatering om JP idag. Han äter bra och har börjat leka om nätterna. han slänger iväg sina leksaksmöss med tassen, rusar runt och avslutar med att samla ihop dem i en hög och lägga sig ovanpå, som om han vaktar sitt byte 
härlig läsning, leker om nätterna är tydlig signum för alla våra hittisar
Maggan47

Bus-JP =)
Skönt att det går bra för honom och att han får innätad balkong.
Och själv har jag inte haft julgran sedan gammelkattan flyttade in 1996…

Härligt Praxis att läsa att lilla JP äter bra och leker om nätterna. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

är det färdigt me kontraktet? nyfiken på hur juristen utformade det,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#16 Hahaha! Heja JP!! Ja det är bäst att vakta mössen så inte matte leker med dem så de kommer bort!!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Toppen! Nu hoppas vi bara på nätet så är ju allt som det ska vara!!
Stackars lille JP som inte fick leva
Sov gott lille JP. Det var inte meningen det skulle bli så här. Vi är många som kommer att sörja.
Anm inlägget är starkt redigerat då det innehåller olämpligt språk samt personangrepp. Något som inte är tillåtet enligt våra Skrivregler. // Lena
#23# Vad har hänt???

Ja vad har hänt??!! Orolig!!
Eftersom vi inte har några detaljer i detta fallet så tycker jag heller inte att vi ska spekulera i vad som har hänt, förräns vi har alla fakta på bordet vad som egentligen har hänt.
Vad har hänt?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
JP har somnat in, men ingen vet varför eller vad som har hänt, eller vem som tagit det beslutet.
Vilka som har tagit beslutet vet vi ju
Sov gott JP. Hur kunde dom göra så mot dig.
Håller med dig Josefa det du skrev om brudarna och k….. …
Varför ville dom inte lyssna på oss.

JP har fått somna in och han är och kommer vara mycket saknad. Han har sen den senaste uppdateringen hastigt blivit dålig och har fått somna in efter inrådan på veterinären. Jag vill poängtera att det inte är hans ägare som velat göra detta utan det är veterinärens åsikt att detta är det bästa för honom. Angående att jag och hennum, vilka jag antar är de som josefa hänvisar till som "jävla brudar" skulle ha försökt dölja detta så kan jag bara säga att debattia, som är den som haft jp innan damen tog över honom, fick beskedet samma dag. Och damen har inte heller mörklagt detta, jag visste innan han somnade in då jag blev uppringd efter undersökningen av honom. Låt oss alla ha i åtanke att JP levt ett hårt liv och varit rätt skröplig, ofta varit förkyld mm. Jag tycker det hela är väldigt sorgligt men han har iaf fått uppleva hur det är att vara inne i värmen, fått mat och omsorg och massa kärlek. Detta r något många andra utekatter aldrig får uppleva. Så det är en liten tröst i det hela. Och damen är helt förkrossad, hon var inte beredd på ett så allvarligt besked från veterinären. Av respekt för henne och JP vill jag inte att detta ska bli föremål för ytterligare diskussion.
Och Josefa: jag vet inte vem tusan du är eller vad ditt problem är men jag tycker du ska lägga ner. Ingen tycker om aggressiva och otrevliga människor, det slår bara tillbaka mot en själv.
Vet vi?
jag trodde det var kvinnan som tog JP som ägde honom, och därmed var den som har ensam beslutsrätt.
Eller menar du att Hennum och Praxis har sagt åt kvinnan att avliva honom?
Tycker det för övrigt är onödigt att gå ut och kalla Hennum och praxis för öknamn, där ingen har fakta på bordet.
Tack för uppdateringen, då vet alla hur det ligger till.
Var han sjuk så fanns det kanske inte så många andra alternativ för lilla JP, som så många andra hemlösa levt ett hårt liv.

Sen vet jag inte hur folk kan ha fått den uppfattningen att vi inte ville lyssna på er och därför avlivade honom? Vad menas? JP fick somna in för han var dålig och inte mådde bra och veterinären ansåg att det var det bästa. Ingen annat.
Vi är många som sörjer lille JP. JP var en mycket älskad katt här på forumet. I mitt eget hjärta intog han en särskild plats. Damen som fick JP har ömmat mycket för honom och även för henne kom beskedet som en chock. Damen har skött kontakten med Praxis föredömligt efter det att hon tog emot JP och hon kontaktade också direkt Praxis när hon var hos veterinären och fick beskedet av veterinären om JP:s svåra sjukdomstillstånd.
Jag hoppas att framöver denna tråd skall besparas från kränkande tillmälen av respekt för JP, damen, Hennum och Praxis.
JP fick avlivas eftersom han hade ett sår i ena ögat, som hm tanten inte hade kunnat behandla eftersom yhan var lite skygg och tanten inte så rörlig.Sår på ögonen uppstår oftast när ögoninflammation inte blir behandlad. Varför har han inte fått behandling innan det blev sår? Han hade alla chanser i världen att bli bra även om han blivit ordentligt omhändertagen.
Och angående att Praxix och Hennum inte visste om att JP skulle till veterinär innan de fick samtalet därifrån tror jag inte ett sk*t på. De hade ju så tät kontakt med ägaren. Varför skrevs det intet om hans problem innan han kom toill veterinären.
Och jo, Hennum har skrivit att de inte kommer att ta upp JPs död om ingen frågar efter honom!!!!
Vad Hennum eller någon annan skrivit till dig får tas privat väg, privata pm/mail är inget som behöver dryftas på sajten.
Huruvuda du tror att de talar sanning eller ej, är också en sak som får föras på privat väg.

#36, riktigt så enkel är inte förklaringen. Det är mer bakom hans hälsotillstånd. Jag tycker inte jag ska behöva gå in på detaljer då det faktiskt är damens älskade katt och jag tycker det är respektlöst att gå in och diskutera det utan att hon vet det. Varken vi eller damen vill ljuga om JP, absolut inte. Men man får ändå acceptera att trots att folk är intresserade av JPs öde så är han damens katt och jag tycker man någon gång får sätta punkt för hur mycket jag ska lämna ut spontant. Hade en av mina katter dött hade inte jag velat att vilt främmande människor diskuterade lämpligheten i det. Särskilt inte när både jag, hennum och damen vet att det var rätt beslut. Det räcker för mig att veta. Att det tidigare varit så turbulent på denna tråd gör inte saken bättre. Men hade någon frågat så hade vi berättat, självklart. Sen fick debattia veta direkt också.
Du får tro precis vad du vill om att vi kände till/ inte kände till veterinärbesöket.
#30 Aha Essut…
Så Ni vet bättre än vad en veterinär visste?
Veterinären sade att det gick inte att göra något för att rädda hans liv, men ni kanske är gudinnor som kan sådant? Och var han så sjuk så skulle hans liv inte räddas oavsätt var han bodde. Ni vet inte ett dug om hur bra eller inte bra kvinnan var mot JP och ändå så dömer ni…. Det är ju skrattretande det ni håller på med. Väx upp!
Ja, just det…. Jag har två urnor på övervåningen. Kan ni väcka dessa djur till liv igen? Jag menar om ni kan rädda en dödssjuk kan så kan ni nog också återuppliva mina från aska också … *himlar med ögonen i förundran över Ert beteende*

Håller med Imasy fullständigt. Den informationen Josefa skriver har vi gett till debattia och var inte meningen att det skulle outas här på tråden. Tycler det är mycket olämpligt. Har du några frågor tycker jag du kan ta det på privat väg eller skicka ett pm istället för att skrika ut det här direkt. särskilt när det inte var information avsedd för dig. jag vet ju faktiskt inte vem du josefa är eller din inblandning i det hela efter så lång tid som jptrådarna funnits.

R.I.P. lilla vännen JP. Sov gott nu på andra sidan regnbågsbron där det aldrig är kallt och där det finns massor av god mat jämnt. Lek och ha roligt med alla andra kissar som också vandrat över.
Gläd dig över att du fick vara i ett varmt och skönt hem med kärlek och god mat din sista tid och slapp gå ute i ur och skur.
Kram till Hennum och Praxis för att ni matade honom en lång tid innan det gick att få in honom och kram till Debattia som hade honom första tiden i en sommarbur.
Tycker nu att denna häxjakt på tjejerna ska sluta. JP har tydligen haft det bra hos tanten i Väås och ingen ska behöva lastas för att han blev sjuk och måste somna in.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#36 Josefa
JP hade tyvärr inte endast sår i ena ögat, där för övrigt hornhinnan höll på att lossna, utan annan sjukdom också. Eftersom du inte är ett dugg insatt i varken sjukdomsbilden eller vad som övrigt har skett kränker du genom dina hetska inlägg alla dem som månat om JP.
så ni skulle inte berätta för oss om att JP hade fått somna in?
Det tycker jag är dålig stil, vi som har följt JP hela vägen och samlat in pengar till honom osv. Sen när det händer nått så ska det tystnas ned..
Det är bara det att om jag inte skrivit om det här, så skulle antagligen inte ni heller gjort det. Jag tycker folk här på forumet har ett intresse av att veta det. Ni hade ju kunnat gå ut med det själva när det hela hände eller när ni fick reda på att JP blivit dålig. Men det ville ni väl inte, eftersom det då skulle bli diskussioner om han skulle avlivas eller inte. Om någon annan hade kunnat medicinera honom osv.

Älskade lilla JP, vila i frid gubben. Vi var några som försökte få dig därifrån, så förtvivlat mycket! Du finns i våra hjärtan. Jag har ringt till Bumbis nu på morgonen, hon i sin tur ringde lilltasen - och vi sitter och gråter över att ditt liv fick ett så tragiskt slut.
Du som redan levt det hårda livet skulle från början inte behövt leva hos någon som egentligen inte ville ha dig. Du skulle inte behövt leva hos någon som inte hade förståelsen för dig.
Imasy - Du tycker och skriver själv bäst du vill när det passar och uppmanar till brutna policy-regler e t c. Orkar inte med dina kommentarer längre.
Den 9 januari lekte JP och allt var frid och fröjd, enligt Praxis.
Tack JOSEFA för att du berättade om JP.
Ni som höll tyst, till er har jag inget mer att säga.
R.I.P JP
#41 tack anebit för ditt fina inlägg.
Precis han hade ev också en tarminfektion. Konstigt om tanten ställer fram diverse godsaker åt honom. Hon skulle kanske provat att ge honom lite dietmat istället.
Och ja hornhinnan lossnar om såret i ögat får gå obehandlat. Varför har inget gjorts åt ögat innan?
Ha ha ha…. Nu skrattar jag igen… Josefa…
Sedan när måste man berätta allt om en katts nutida liv hos nya ägare? Jag kan inte påminna mig om ett sådant krav?! Det är direkt kränkande mot den nya ägaren.
Tror ni verkligen att ni ärså viktiga att alla andra ska rapportera till er och fråga om lov? *tack för veckans skämt*

Jag finner inga ord. Att påstå att damen inte hade förståelse eller ville ha honom och antyda att det är därför han avlivats. Fruktansvärt att säga så, damen älskade den katten och hade ni hört henne när hon ringde mig hade ni aldrig skrivit så. Era (ni vet vilka ni är) kommentarer äcklar mig.
#41, anebit, ditt inlägg var så fint, jp har det bra nu, där på andra sidan…
#49 Tänk att man kan få dig att skratta, det är ju bra.
Tack Joefa, att du berättade om JP. Det var guld värd att få veta vad som hade hänt honom..
Annars hade man inte vetat om att JP var död.
Praxis. Undrar varför ni ville att det skulle vara så hemligt att JP är död?
Tänk om nån hade åkt till tanten för att kolla läget och ringt på för att få se JP. Vilken mardröm för henne..Så långt hade ni inte tänkt va??

Men nu går väl fan på torra land i alla fall. Jag har reagerat tidigare på trådar härinne. Och jag vet inte vad som är rätt och fel i ett ärende jag bara läst men inte känner till. Jag minns en rätt hetsk stämning inne på JP's senaste tråd (och mycket kränkande beskrivningar av damen ifråga), och nu beskyllningar som jag om jag utsatts för dem anmält - inte till Sajtvärd utan polis - för förtal.
Och gode skapare, jag skulle aldrig velat ta hand om en katt härifrån om jag skulle löpa risken att någon hade kommit till mig och ringt på dörren för att "kolla läget" som #53 uttrycker det. Inte det att omplacerande inte kan höra av sig, det är naturligt men att bara tänka tanken att det kan vara ok att tränga sig på i någons hem.
Jag hoppas ni lyckas göra ett bra jobb härinne, jag är definitivt klar. Jag skulle hoppa ur direkt när jag kommit hit för att en tråd spårat ur, men ville faktiskt ge sajten en chans. Men så är vi här igen…
Jag håller med TamlinsMatte..
Vem skulle vilja adoptera en hemlös kisse efter att läst här inne.. Herre gud..
Du förlåta mig Kusten, men vad menar du med ditt inlägg?
jag, med flera här på sajten är Medarbetare, och det igår i vår uppgift att se till att sajtens Skrivregler följs, och dessa gäller alla, även för oss.
Det är inte okej att varken gå till personangrepp eller lägga ut privata mail etc.
Allt jag har bett om var att det finns ingen mening i att spekulera i vad som har hänt när ingen visste vad som hade hänt.
I samma veva som jag skrev det så var Praxis in och gav en förklaring i fallet, och jag vet inte vad vi mer kan begära?
Jag tycker snarare att det låter som att du har problem med mig som person av någon anledning? Isådanfall får du gärna pma mig om det, för jag tänker inte ta någon diskussion om detta i tråden.

Har aldrig träffat dig J.P..men du lämnar ett så stort tomrum för oss här på forumet…nu har du fått frid, älskade kisse..vi är många som har ängla-katter därbortom regnbågsbron som tar hand om dej nu på de gröna, gräsängarna som är så mjuka för små silkestassar..
Sov i frid älskade vän..

#54 & 55 Håller med er! Man blir ju mörkrädd…trodde alla var här för att göra så gott de kan för alla katter som behöver hjälp? Denna typ av diskussioner gynnar inte någon, allra minst katterna!
Det är bara det att så många var så emot att den här kissen, som så många här inne har engagerat sig i, skulle stanna kvar hos den här damen, eftersom hon kanske inte hade så bra förutsättningar att ge honom vad han behövde.
Det fanns andra lösningar.
Om det har handlat om att JP skulle ha farit illa i sitt hem så undrar jag varför ingen isådanfall har gjort en anmälan på detta?
Hade inte tanten betalt för katten och allt? Alltså att katten var hennes rent rättsligt? Tänkte att bara för att jag anser att x är olämplig som ägare, ger det ju inte mig rätten att ta tillbaka katten när den väl är såld/överlåten, på både gott och ont.

Jag gråter
floder! Givetvis för att JP inte orkade leva vidare vilket i sig är väldigt sorgligt, men framför allt över alla de tyckare som sitter här på tråden och slår sig för bröstet över hur allt skulle blivit annorlunda om han hade varit någon annanstans. Vem har sanningen i det?? Ingen!
Att säga att han inte var önskvärd där han var och göra alla dess fula uttalanden om dem som gjort hans sista tid i livet ljust ser jag som stor skymf. Skämmes!
Ja, jag står för detta och är uppriktigt ledsen över hur dumma uttalanden man kan göra i en redan sorglig situation. Jag tror inte någon sitter nu och är glad över det som hänt - i synnerhet inte JP/Zorros matte eller Praxis och Hennum som följt JP från början.
Kan nog väl tänka mig att de inblandade ville få chansen att smälta detta själva först för att sedan kunna lämna ett genomtänkt och informativt besked av en såpass tråkig händelse. Det respekterar jag i allafall.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
tanten hade betalat till ett annat katthem..inte till Praxis eller Hennum.
Oavsett vart tantan hade betalt någonstans, så har det väl ändå funnits någon form av kvitto, avtal etc, som gjorde att tanten uppfattat det hela som att katten var hennes och ingen annans?

#60 Okej, lägger mig inte i den delen av diskussionen eftersom jag är ganska ny här och inte har följt JPs öde.
Det jag reagerar mot är den hätska stämningen och pajkastningen, det hjälper inte JP nu och det hjälper inte någon annan katt heller!
Själv blir jag bara ledsen av att läsa såna här trådar där glåporden haglar och det gör att jag kommer tänka mig för många gånger extra innan jag erbjuder ett hem åt en hemlösing som finns med här.
Folk som var där och skulle titta til honom blev ju inte insläppta. Och folk som ville åka dit blev ju ombedda att hålla sig hemma. All kontakten skulle ske genom Hennum och Praxis.
Men man har väl ingen skyldighet att släppa in folk i sitt hem om man inte vill det?
Visst kan det väl kännas surt för den som kommer om man har avtalat ett besök, och tanten ändrar sig i sista sekund när man ringer på dörren, men ingen kan väl kräva att tanten skulle ha svängdörrar i sitt hem för alla som ville inspektera?
Förstår inte heller varför det skulle vara så fel att all kontakt skedde med Praxis och Hennum? Jag skulle själv bli galen om okänt folk stog vid min dörr och skulle in i mitt hem, eller ringde och krävde en rapport.
Jag kan bara säga att jag förstår om inte dom som lämnade JP till sin senaste ägare vile berätta något - för här råder lynchstämning.
Jag har inte varit medlem här länge, men det har ändå skrivits en hel del om många katter och inte en endaste gång har jag hört någon kräva att få berättat om varje katt hur det går mm och hur den sköts ??? Var är detta egentligen.
Detta är bara en anledning till att verkligen slå på folk för att dom inte gjorde exakt som andra tyckte - fy skäms vuxna människor !!!
Att det hela slutade som det gjorde är oerhört sorgligt, men jag förstår inte varför ni ska utse syndabockar så som ni gör.
Själv kan jag bara säga att skulle någon annan än Colina (som sålde Lo-katten till mig) komma hit och kräva se hur min katt har det - så skulle den åka ut med huvudet före. Fråga kan man göra på ett trevligt sätt, men denna vendetta som pågår här är skrämmande.
JP är inte den första katten som tas bort pga att den inte mår bra, men han verkar vara den första katten som gör folk vanvettiga. Lägg er energi på bättre saker än att slå på folk som vill väl.
Lilla, lilla JP.
Jag hoppas att du äntligen funnit ro.
Sov så gott, fina du. Du berörde många på denna jord som alltid kommer att minnas dig.
Vem vågar ta hand om en katt härifrån nu efter detta käbbel ???
Jag vet ingenting om vad som har hänt från början mer än att JP och Thyr var två skyggisar som fångades in och bodde hos Debattia. Hur kan det bli så här infekterat?
Jag har själv tagit hand om en liten kisse från Debattia och om det skulle ringa på dörren här och där stod en massa folk som ville komma in och kolla på min katt, då skulle jag inte släppa in någon jag heller!
Herregud vilken soppa!!!!
Det är nog hög tid för alla inblandade här att bestämma hur tillvägagångssättet är och ska vara framgent när man lämnar ifrån sig en omhändertagen katt.
Sov gott lille vän….. Gråter i mitt hjärta jag med, det kan inte hjälpas…..
Jag tycker inte det är speciellt märkligt att folk vill veta vad som har hänt. Uppenbarligen är detta en katt som har engagerat många människor.
Att säga att ingen kommer vilja ta en katt härifrån pga den upprörda stämningen härinne, tycker jag är löj.
Det har varit väldigt många turer fram och tillbaka med denna katt, och med tanke på allt som varit, och så mycket folk som ställt upp på alla sätt och vis, tycker jag att det enda rätta är att lämna en vettig förklaring till vad som hänt.
Som någon skrev längre upp, var ju JP pigg och busig för inte allt för länge sen. Och när det dessutom tidigare varit hot om avlivning, trots att andra erbjudit sig att ta över katten, och att helt plötsligt efter helomvändning allt blivit bra. Hela historien tycker jag är jättemärklig.
Jag har tagit fram alla trådar jag kunnat hitta om denne prins, ifall det är någon som inte minns allt som varit.
Sov gott lille vän, och hoppas att ditt slut blir redogjort här, så alla kan få frid i kroppen. Det tycker jag att både du och dom har förtjänat.
"Tyr inne"Lundakatterna JP och Tyr forts.
Stödhem sökes till lundakatten Tyr
*LÅST*Lundakatterna JP och Tyr på rätt väg
JP och Tyr-fortsättning på historien
sov i ro lilla JP!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
ja om inte annat, så är det trots allt många av oss som har rent krasst, sponsrtat denna fine kisse. OCh det hade nog varit bättre att få veta på ett tidigt stadium, om han blivit sämre. det är ju många betjänta av. Visst, ingen kan trolla och blev han hastigt dålig, så blev han. Men att det blev så tyst, det är inte bra…..
Som sagt, bara för 13 dagar sedan, så var ju allt idel solsken?
#72 Håller med dig helt ut. Först var han så pigg, sen helt plötslig får han somna in?? Mycket märkligt..
Föresten det ni skriver om att ingen vågar ta en katt härifrån, vad är det nonsen..
Det finns många som har katter härifrån..men JP var ett speciellt fall där alla ville hans bästa.
R.I.P JP Änglakatt, du har nu träffat alla våra kattänglar, och framförallt du är frisk och kan vara ute nu på de evigt gröna ängarna, här får du stanna, ingen flytt mer, men alla kända kissar du mött under åren möter du, och hälsa speciellt till mina kattänglar, dom talar om vem dom är för dig
Maggan47

Är mycket upprörd och ledsen
efter detta besked. Efter alla lovord och försäkringar om att han var frisk och hade det så bra.
Veterinärerns bedömning kanske var av hänsyn till damen, som var svårt handikappad, och vem vet vad hon har sagt. Hade önskat att debattia hade fått reda på att han var sjuk, hon som månat och tiggt om att få honom tillbaka. Och hur kan man sitta på avstånd och bedöma och ta detta beslut?
Hoppas du nu, när det blev som det blev, äntligen fått ro
Jag orkar egentligen inte bry mig om bråket då jag har annat som stör min vardag men jag hade då inte köpt/tagit en katt här i från om det här var det första jag läste..
Sen vet jag oxå att det är bäst att hålla tyst för att slippa upplopp med högafflar och eld.. Se bara på Ruu när jag ville släppa ut honom. Jag blev målad som värsta förädaren, kattmördare osv om jag släppte ut katten. Enligt mig vet jag bäst vad mina katter mår bäst av.
Lille JP insjuknade i sjukdom där veterinären rekommenderade avlivning för att korta hans lidande. Det är direkt smaklöst hur vissa här på forumet utan att vara på något sätt insatt i situationen fortsätter framhärda med indirekta anklagelser och misstänkliggöranden mot damen. Det är uppenbart att dessa medlemmar ser sin chans nu att fortsätta den häxjakt som tidigare pågick mot damen och redan då drog skam över forumet. Ni borde skämmas ögonen ur er!
#79 Vad hette sjukdomen han fick?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Usch vad tråkigt.. Lilla JP… 
Om han nu var så sjuk och det inte gick att bota, har han det säkert bättre där han är nu..
Jag kan hålla med om att det var dåligt att inte informera om att JP inte finns i livet. Det är ju som många sagt innan, väldigt många som på ett eller annat sätt har engagerat sig i JP och jag kan väl känna att alla förtjänar att få veta vad som händer.
Men sen har jag en undran.. Det kontrakt som skrevs.. Stod där något om att han inte fick avlivas utan att tex Praxis eller Hennum blev informerade först?
Pälsbollarna i Höganäs
Ähum okey. Mådde Ru bäst av att att bli utsläppt då?

Stackars lilla JP. Hoppas han har det bra nu..
Man blir så ledsen när sånt här händer. Man undrar varför? Men det får man aldrig veta tyvärr. 

Vila i frid, kära JP! På andra sidan regnbågsbron är det vackert! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

tack josefa för att du berättade detta som jag tror vi alla vill veta trots tragiken i det hela… självklart eftersom han varit huvudperson i många trådar…vila i frid stackars jp…så jättemycket tack josefa trots att jag gärna hade hört något roligt …..
hur länge sen är det han avlivades egentligen….måste ju ha gått ruskigt snabbt om han nu lekte den 9e?…
kram o tack josefa!
Jag förstår verkligen varför Hennum och Praxis inte ville skriva om JP härinne,det är ju rena rama lynchmobben utav vissa skribenter.Skäms.
Vad synd att det nu när det kommit fram att JP avlidit inte är någon insatt som vill tala om vad han hade för åkomma. Jag har själv en hittekatt som levt ett hårt liv och som bara varit inne ett litet tag. Det vore intressant att veta vad för sjukdom som kan dyka upp så plötsligt och som inte går att bota, för tänk om det drabbar även min katt? Om åkomman är en följd av ett hårt liv, så vill jag hålla utkik efter symptomen. Det som framkommit hittills är att JP hade en ögoninflammation, och eventuellt också en tarminflammation. Hade han diarré då? Min katt, Vide, har känslig mage och måste för tillfället äta Intestinal annars blir han lös i magen. Vi har varit hos vet. och testar med detta foder på dennes inrådan, men kanske borde vi gå och testa för denna åkomma som JP hade?
Mitt inlägg är inte ett försök att anklaga någon för något vill jag poängtera (då det är lätt att missförstå skriven text). Jag vill gärna veta vad det är för något som kommit så plötsligt av oro för min egen katt, och kan gärna ta emot informationen i PM om ni insatta inte vill skriva i forumet.
Sov gott fina JP.

Tråkigt att det skulle gå så för lilla JP

#86 jag tycker inte man ska bara gnälla på ena sidan… tycker pajerna kastas från bägge hållen….

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Utgången med Jp har man tyvärr känt på sig skulle komma, sedan länge.
Vila i frid lilla Jp
#91 , Gullimat vad är det du menar?

Precis som jag skrivit. Med tanke på hela historien från början till slut.
Hade varit bättre Hennum och Praxis hade skrivit, men dom har kanske inte tid, har inte varit inloggade på många timmar, och är väl dom som kan förklara vad som egentligen har hänt, dom som har haft så tät kontakt med damen.

Åter igen samma visa Hennum o Praxis berättar inte att katten är sjuk utan först vacktar han sin möss pigg o glad, sen är han död.
Är det konstigt folk regerar nej!
Samma sak som i förra tråden först skriver de att han ska avlivas sen är de bara tysta o vänder i en handvändning.
Inte konstigt folk blir förbannade o ledsna.
Många har brytt sig om o hjälpt dessa två kisar.
Tyr har man varken hört eller sett något om sen han fick nytt hem.
JP var enligt Hennum Praxis hotad att bli avlivad i det hemmet han bode i.
Tycker inte det är ett dugg konstigt folk reagerar som de gör.
Ni som är nya läs de gammla trådarna så ser ni hur många det är som har hjälpt dessa katter.
Hallonpersika förstår din oro för din lilla kise när du läer att enadagen busar kisen o nästa är den död.
Jag hade då också velat veta vad det var för fel efter som man vill veta vad man ska kolla efter på sin egen kise.
Tack Josefa för att du berättade vad som hänt.
Fattar inte varför vissa blev vill kasta paj på dig Josefa, du vill ju liksom många andra bara veta vad som hänt.
Detta är ingen anklagelse att någon gjort fel utan bara en förklaring till varför vi regerar som vi gör.
För alla andras skull som har en hittekatt som levt ett hårt liv vad var symtomen på JP?
Vad var diagnosen?
Jätte många kommer oro sig för sina kisar kanske med all rätt kanske i onödan.
Hennum o Praxis hoppas ni hann hälsa på JP i hans hem innan.
Vet ni laggt ner jätte mycket tid på honnom o det hade kanske varit skönt för er att kunnat se honnom i hemmet, underlätta sorge arbetet menar jag.
Hoppas du fått ro JP.
Många har varit så engagerade i Jp och han har berört (tror jag) alla här på hittekatter, så jag tycker det är självklart att vi alla får veta vad som hänt JP.
Det är just i sådana situationer där "ansvariga" mörkar vad som hänt som det uppstår just spekulationer och hårda ord…p.g.a. ovisshet.

Exackt #96 stämmer o jag håller med.
Vila i frid lilla JP
Jag fick info i onsdags denna vecka 3 om att JP blivit avlivad.Jag har berättat det för Josefa. Tack Josefa för att du gick ut och berättade . Hennum och Praxis kände inte för att gå ut och berätta nu utan ville vänta tills någon frågade.Har själv undrat hur jag skulle gå ut och bryta tystnaden.
Håller med om att alla som engagerat sig och verkligen känt för JP bör få veta och kunna ge honom de sista hälsningarna. JP var för fin och bra och mycket,mycket mer för att bara försvinna i tysthet.
Vad jag fått veta är: De senaste dagarna hade hon märkt han hade haft ont och gått till veterinären med honom.Då hade han ett sår vid eller i ögat.(Har inte uppfattet exakt var såret fanns.) Dom visste inte vad det var för ögonsjukdom.Eftersom han var skygg kunde han inte få ögondroppar.Han hade även något tarmfel och var sliten i allmänhet och det fanns inga alternativ så veterinären hade rekommenderat avlivning.
Jag förstår de som skriver sin besvikelse i ord. Många har känt starkt för JP.Skickat pengar till hans veterinärkonto.Ordnat transporter,sökt hem o.s.v.Puttat,oroat sig.Ja han var verkligen en katt som berörde känslorna hos många.
Det började alls inte bra i hans nya hem och han var avlivningshotad två gånger innan. Diskussioner fanns att hämta tillbaks honom från flera här i tråden. Innan man går in och diskuterar ifall man ska ta katter från Hittekatter så ska man nog läsa lite mer ingående om händelseförloppet ang JP.
Jag hoppades och trodde han skulle få en bra framtid när jag tvingade in honom i transportburen för resan till Västerås.Vilket jag aldrig kommer att förlåta mig själv .
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Tack Debattia att du skriver om JP.
Förstår att du är ledsen vad som har hänt.
Det kunde ha varit annorlunda, men ibland blir det så här.

Tack! Debattia:
Vi trodde väll alla att det skulle bli jätte bra när han fick sitt nya hem.
Det finns så många frågor angånde JP som vi nog tyvärr aldrig kommer att få svaret på.
En fråga Vill jag ha svar på o den är varför vänta tills någon frågade om honnom innan det berättades?
Denna tråden startades för vi var många som ville veta hur han mådde o om han gjort några nya framsteg i det nya hemet.
Fattar inte varför det ska smygas med saker det är ju det som skapar problem.
Hur mår Tyr?
Jag väljer att låsa den här tråden pga klagomål från släktingar till JP´s matte. Man har tagit mycket illa vid sig av den anklagande ton som råder i flera inlägg. Åter igen har engagemanget för en katt "spårat ur" på ett sätt som skänker negativ anda åt sajten. Jag ber er tänka på våra skriv och trivselregler. Att hennum och praxis inte orkar skriva i tråden beror tyvärr på ert eget agerande.
Det är alltid lika ledsamt när en katts liv tar slut. I det här fallet var det sjukdom som var orsaken. JP somnade in på veterinärens inrådan. Sådant händer tyvärr. Låt nu JP vila i frid. Vår energi kan vi lägga på att hjälpa andra katter. Det är det bästa sättet att hedra JP´s minne.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Herregud så ledsen man blir fina JP.
Debattia du ska inte anklaga dej själv hur skulle du ha kunnat förutse.
Vila i frid JP.