Två nya artiklar om DV i GBG
Kan ingen stoppa denna människa?? Hur mycket måste katter lida? Och VD:för Djurens ovänner försvarar honom!!! De verkar tycka likadant alla. Saknar ord!

Jag läste detta nu. Fy sjutton vad vidrigt. Ingen som helst empati för katterna. Verför jobbar man med katterna när man inte bryr sig om dem. 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Så förfärligt
Gråter, det gör ont i mej att läsa dessa artiklar..
Kan ingen stoppa denne barbar.
Hur kan man kalla sej
djurens vänner.
Jag finner inga ord för vad jag skulle göra med denna karl om jag såg honom.
En ledsen och förbannad Jenna
Jättebra med en stort uppslagen uppföljning! Hoppas nu bara att alla media hoppar på tåget och bildar ett drev mot pyskopterna i Gtbg!
Pelusa *morrar*
Ja det här är fruktansvärd läsning om en skrämmande del av verkligheten här i Göteborg. Det värsta tycker jag är hur Djurens vänners VD försvarar ordföreanden med hull och hår.
Jag har själv ringt Djurens vänner i Göteborg vid två tillfällen när jag var intresserad av att adoptera en hittekatt. jag fick då svaret att jag var tvungen att vara medlem i föreningen i 6 månader innan jag kunde komma i fråga. Jag undrade då varför de hade den riktlinjen då medlemskapet knappast bevisar hur jag är som kattägare. Men det kunde de inte ge något svar på. Det visade sig att de varken tog betalt för katterna eller gjorde någon annan kontroll för att ta reda på om man var lämplig som kattägare. Det enda krav de hade vara medlemskap i 6 månader. Det här var 1996 och 1999. Jag bad dem då skicka mig en medlemsansökan, men det gjorde de aldrig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

är det någon som har mailadressen till DV ordförande, Britt Linndström? Kan inte hitta det på deras hemsida….
/Miranda
Nej tyvärr verkar de inte ha någon mailadress.
Dessa kontaktuppgifter finns på Djurens Vänners riksorganisations hemsida:
Exp. Davidshallsgatan 12, 211 45 MALMÖ
Ordf:
Britt Lindström
Erikstorpsgatan 10 B
217 54 MALMÖ
Tel: 040-26 99 00
V.ordf:
Bernt Ekelund
Nordhemsgatan 66
413 09 GÖTEBORG
Tel: 031-14 79 98
Sekr:
Margit Persson
Lagmansgatan 2 A
214 66 MALMÖ
Tel: 040-853 73
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har nu talat per telefon med ordf. Bernt Ekelund för Djurens Vänner i Göteborg.
Jag bad honom för Hittekatter i Fokus räkning att kommentera det som skrivits i artiklarna i GT/Expressen om att Djurens Vänner gasar ihjäl katter. Han menade att det hela är ett led i en kampanj som syftar till att få kattägare att ta ett bättre ansvar för sina katter - att kastrera katterna samt att inte släppa ut dem utan uppsikt. Ekelund vill inte gå in närmare på vad kampanjen innebär. Jag frågade vidare om han trodde detta var en bra metod. Han svarade då att han är nöjd med den PR som artiklarna har givit utan att föreningen behövt betala för dyra annonser. Jag frågar även om det sker avlivning med gas inom Djurens Vänner Gbg. Det gör det inte menar han, istället handlar Djurens vänners verksamhet om att vara en efterlysningscentral.
Det blev ett ganska långt samtal där vi diskuterar TNR metoden och situationen överlag med hittekatter i Sverige. Ekelund tar varje år emot ca 15.000 samtal från kattägare där han försöker övertyga människor att ta sitt ansvar. Han tycker dock inte det har hjälpt.
//Lena

jikes, att du vågar prata med honom
, jag är rädd för honom…
Bra gjort Lena, kan du skriva mer om vad ha sa till dig?
Jag ska skriva ett gammaldags brev till Britt Linndström och informerar henne om vad t ex veterinärerna har sett vid olika inspektionstilfällen, mht det påståendet att "han inte gör nåt djur illa"…..
/Miranda
#9 Det blev lite allmänt prat om problemet med hemlösa katter, där vi var överens om att situationen är i bottenläge i Sverige jämfört med andra länder. Jag tog tillfället i akt och berättade om vad TNR metoden går ut på och att man faktiskt kan lösa problemen på bättre sätt än genom avlivning. Ekelund sa att han själv hade erfarenheter av att tämja förvildade katter som sedan blivit mycket kelsjuka. han var även skeptisk till de 3000 Kr föreningar får betala Miljöförvaltningen för tillståndet.
Men när det kommer till artiklarna i GT och vad som egentligen händer inom DV kan jag inte säga att jag blev klokare efter samtalet. Ekelund sa ungefär samma till mig som han sagt till GT. Tydligen har även TV4 ringt och ville att han skulle medverka i deras morgonprogram. Något han vad jag förstått har avböjt.
//Lena

Men hur ska denna hemska människa stoppas?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Läste på Lunarstorms forum "Kattliv" att de ska få en ny ordförande som heter Fredrik. Någon som känner till något om det?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Det är så hemskt så man mår illa, men samtidigt skönt. Nu kanske botten går ur dem. För det är ren avrättning som pågår. Det finns inte ord för det jag känner, Snacka om djurplågare som hittat en plattform som gjort det hela mer "godkänt" i folks ögon. Nu kanske det äntligen är slut med dem. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Bara att se bilderna på de små och kala burarna utan någonstans för katten att gömma sej får mej att gråta.Vilka dödsceller och det har fått pågå.