Ironi av högsta klass.....
i klädaffären…
- Goddag, vad kan jag stå till tjänst med?
- Jo, det är så, att jag har blivit allergisk mot ull, så jag måste lämna tillbaka den här tröjan…
-JAha… men hur länge sedan var det ni köpte den?
- Tre år sen. Den är lite tunnsliten i ärmarna, men vad ska jag göra? Kan ni ta tillbaka den? Helst vill jag ju ha mina pengar tillbaka, det är ju fortfarande en tröja…..
- Men snälla ni. Ni kommer här med en begagnad tröja, som ni haft i tre år och så vill ni lämna igen den nu? HAr ni inte provat att sälja den på nätet?
- Ja om ni inte tar tillbaka den, vad ska jag göra? Jag får väl kasta bort den då….. JAg får väl elda upp den… Tack för ingenting……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ingen som har sinne för humor?
Jag tycker ull-tröjjans ägare kan skänka den till välgörande ändamål. ;)
Myrorna, stadsmissionen, emaus björkå, eller till något katthems loppis. Eller varför inte lämna den till Linköping som behöver värmande material till hemlösa katter?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

… den var fyndig gunilla…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jodå, *jag* fattar kopplingen till att kasta ut sin katt
Av nån egendomlig anledning drabbas många av allergi när katten eller hunden är i sin rabiata tonår.
Visst är det ett konstigt sammanträffande?

Tog mig friheten att byta ut lite text.. det var en bra parallell med tröjan Gunilla..
Besök på katthemmet.
- Goddag, vad kan jag stå till tjänst med?
- Jo, det är så, att jag har blivit allergisk mot päls, så jag måste lämna tillbaka den här katten…
-Jaha… men hur länge sedan var det ni köpte den?
- Tre år sen. Den är lite sliten i trampdynorna, men vad ska jag göra? Kan ni ta tillbaka den? Helst vill jag ju ha mina pengar tillbaka, det är ju fortfarande en katt…..
- Men snälla ni. Ni kommer här med en katt, som ni haft i tre år och så vill ni lämna igen den nu? Har ni inte provat att omplacera er katt, att annonsera i tidningar och på nätet?
- Ja om ni inte tar tillbaka den, vad ska jag göra? Jag får väl kasta bort den då….. Jag får väl slänga ut den… Tack för ingenting……

mitt i prick
Maggan47
Dessa allergier brukar även uppträda som ett brev på posten i semestertider. Av någon underlig anledning…. blir många kattägare superallergiska just under den tiden som en blixt från klar himmel. Det är underligt det där.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nuuuu fattar jag..tog ett tag innan poletten ramlade ner..som vanligt!! Behövs lite ironi ibland också..!!
Jätte bra gunilla och kusten…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"