Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1136 ggr
[GeeGee]
0

Sköldpaddfärgad katthona söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Chiquita är cirka 2 år gammal och svartsköldpaddfärgad och kom till Djurskyddet Eskilstuna för några veckor sedan. Hon var då väldigt skygg och satt dagarna långa och gömde sig. Hon varken drack eller åt i början.

Chiquita kom som omplaceringskatt men vi vet ej varför de kunde ha henne kvar eller hur hon hade det hos sin förra ägare.

Jag och min familj är nu jourhem åt Chiquita och hon har varit här en vecka. Hon är så otroligt gosig och kelig och snällare katt är svårt att hitta. Hon äter och dricker bra och går självfallet på lådan.

Chiquita gömmer sig fortfarande under dagarna då hon tycker det är lite läsktigt med ljud. Men hon kommer fram ibland och fast än hon ligger och gömmer sig så vill hon gärna gosa om man stoppar dit en hand. Bästa stället att gömma sig är bakom min gardin, då hon tror att hon inte syns =)

Det är under nätterna som hon utforskar huset och då vill hon gosa…mycket! Hon trycker sig mot handen och hoppar upp i sängen och gosar. Det bästa är att bli kliad under hakan men magen går också utmärkt.

Är det någon som kan ge denna otroligt snälla och keliga katt en andra chans till ett tryggt hem där hon får komma fram ur sitt skal? Jag tror att hon skulle bli en underbar familjemedlem!

Måste tillägga: Hon har inga problem medv arken killar eller barn och tycker vår hamster är otroligt spännande.

Det som är så underbart med Chiquita är att hon aldrig någonsin har visat någon tendens att fräsa, klösa eller liknande fast än hon var sjukligt rädd när hon kom till katthemmet.

[GeeGee]
0

Ps: Kan någon lägga in bilden i inlägget, vet ej hur man gör =P

Och sedan ta bort detta inlägg från mig?

essut50
0

Kan lägga in bilden här, men kan tyvärr inte ta bort ditt inlägg det får nån ansvarig göra.

Här kommer bilden

Vilken sötnos hon är…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

russin
0

Gudars så lik hon ser ut att vara min Lo. kunde varit hennes mamma om man går efter utseendet

Ankie
0

underbart fin katt, paddor är ju så fin.. :)

[GeeGee]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger upp en till bild som jag tog under natten på henne!

Och nu kom jag på hur man la in bilderna i inlägget ;)

essut50
0

Åh va fin hon är…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hennum
0

Jättefin är hon.

Lite annorlunda uttryck i ansiktet, på de båda bilderna. Hon ser mer framåt ut på den på natten. Men det kanske beror på något annat.

Hoppas hon hittar ett fint hem!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[GeeGee]
0

#7 Beror på att första bilden togs i Katthemmet, där hon inte trivdes alls. Så fast än hon är skygg så är hon mycket mer alert och piggare nu som man ser på den andra bilden =)

Ingen som kan tänka sig att adoptera denna snälla tjej?

MariannE11
0

fin kissa….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

Paddor är mina absoluta favoriter för de har en sådan underbar personlighet så den som fastnar för henne kommer säkert få en ljuvlig kisse. Stor del av charmen är just de speciella utseendet som skiftar väldig mellan katterna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[GeeGee]
0

*putt* =(

russin
0

#10 Jag håller helt med i det du skriver - paddor är underbarast i världen. Ofta har paddor en väldigt speciell personlighet och jag vet inte om det beror på färgen - men dom är kattor man inte "sätter sig på" Skrattande.

Hennum
0

putt

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan