Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 1744 ggr
ksofia
0

Upphittad katt i Hamnedatrakten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I mitten av oktober hittades denna söta och keliga katt i Hamnedatrakten ett par mil söder om Ljungby. Det är en okastrerad hankatt och han är svartsilvertabby med vitt bröst och tassar. Uppskattningsvis är han ca ett halvår gammal. Han hade på sig ett halsband som hade satt sig runt frambenet och orsakade mycket smärta och ett stort fult sår. Kissen har fått vård på Ljungby Smådjursklinik och det läker fint.

Är det din katt eller känner du igen honom? Kontakta då:

Ljungby Smådjursklinik, tel. 0372-83900.

Som ägare måste du kunna beskriva det halsband han hade på sig. Om ingen ägare hör av sig, så kommer man att försöka hitta ett nytt bra hem till denne otroligt kelige och vackre lille herre.

Jag har även gjort ett inlägg på Kattpolisen, lagt in annonser på Blocket.se, Ljungbytorget.se, satt upp lappar och kliniken har satt ut annons. Kommer även kontakta polisen.

Under helgen har den här otroligt kelige missen fått bo hos min mamma och hennes sambo och blivit bortskämd med god mat. I morgon ska han tillbaka till kliniken och bli kasterad och förhoppningsvis ID-märkt. Hoppas att hans ägare hör av sig.

ksofia
0

En bild till.

Jag ska också anmäla honom som upphittad till KKS och Djurens vänner i Växjö.

Martina747
0

hoppas någon känner igen denna fina katt.

ksofia
0

Idag har den söte missen fått komma tillbaka till veterinären. De skulle kastrera och id-märka honom idag. När jag pratade med min mamma efter att hon kört tillbaka honom till vet, så grät hon och hon sa att även hennes sambo grät. De tyckte så synd om kissen. Han hade fått fasta på morgonen och hade varit så hungrig och ledsen. Ev. får kissen komma tillbaka till mamma lite till och slippa sitta i bur hos vet och få "ordentligt med mat och kel". HIHI!

ksofia
0

Vi kallar honom Snoddas. När mamma hade hämtat honom hos vet i fredags hade de sagt vad upphittaren kallade honom, men det kom hon inte ihåg, så det blev Snoddas.

Ankie
0

meen vilken fin katt då Glad

tur att han får vara hos din mamma då

ksofia
0

Ja, det är inte bestämt ännu, men jag hoppas det.

MariannE11
0

ljuvligt söt kisse…hoppas din mamma kan ta honom ett tag….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

ksofia
0

Nu är lille Snoddas hos min mamma och hennes sambo och de har blivit stödhem åt Djurens vänner i Växjö. Upphittaren kallade kissen Spikey så det står på hans papper, men vi kallar honom Snoddas. Jag hjälper mamma med goda råd och stöttning. Jag var där en lång stund i går kväll. Kissen är en riktig kelgris. :) Vi sammanförde Snoddas lite med vovven och ska försöka vänja dem vid varandra. det ska nog gå bra, vovven är kattvan, men blir lite för ivrig.

Snoddas (Spikey) kommer snart upp på Djurens vänners hemsida .

ksofia
0

Nu har Snoddas kommit in på Djurens vänners hemsida och det har redan ringt en intressent. Hon lät jättebra och ska komma och hälsa på på lördag. Hon har redan en katt genom Djurens vänner och vill ha en kattkompis. Mamma blev lite chockad, men samtidigt glad för kissens skull. Hoppas allt klaffar.

MariannE11
0

då håller vi tummarna för snoddas…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

ksofia
0

Nu har Snoddas blivit hämtad hem till en förhoppningsvis jättebra ny matte. Han ska vara där på prov, men förhoppningsvis kommer han bra överens med hennes tidigare katt. Men oj, va jobbigt att skiljas från honom. Jag och min mamma grät floder. Gråter LYCKA TILL lille älskade Snoddas!!!!

maggan47
0

säger också lycka till att allt blir bra

Maggan47

ksofia
0

#12 Ja, nya matten har lovat att rapportera till mig hur det går.

ksofia
0

Tyvärr gick det inte bra i det nya hemmet, så Snoddas är tillbaka. Katten som fanns i hemmet var livrädd och gömde sig under köksbordet på en stol i en hel vecka och knappt åt eller gick på lådan. Inte minsta lilla förbättring, trots mattens ansträngningar. Kissen är också en hittekatt och har troligen blivit illa behandlad av andra katter, då hon hade varit full med sår över hela kroppen när hon kom in.

Snoddas däremot fann sig väl tillrätta och busade och lekte och kelade. Han försökte närma sig kissen med svansen rakt upp och öronen nyfiket rakt fram, men kissen bara fräste och morrade och slog efter honom om han kom för nära. Matten var så ledsen över att det inte gick, hon blev så förälskad i honom.

Hemkomsten blev glad. Han kände ju igen sig och han och vovven verkade glada över att ses igen. De är sådana kompisar och leker och busar med varandra.

Nu söker vi efter ett nytt permanenthem till Snoddas.

Josefa
0

Tror du inte det är meningen att kissen ska stanna hos sin hundkompisOskyldig?

ksofia
0

Hihi, jo, det kan jag tycka ocksåFlört, men min mamma har alla möjliga skäl till att han inte ska stanna. Hon är för gammal (73) och kommer nog inte kunna ta hand om en katt som lever i kanske 20 år, kan inte ha öppna dörrar på sommaren (bor ganska nära en större gata) mm mm. Men hon och hennes sambo tycker väldigt bra om kissen och skämmer bort honom så gott de kan. Jag har kommit med lite antydningar om att vi kan näta in altanen mm, men inget napp hittills.