Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 984 ggr
Praxis
0

Hem finnes till äldre hankatt!

Blev imorse uppringd av en tjej som var intresserad av JP. Nu är han ju redan placerad men jag sa att jag skulle se om jag kunde hitta en annan kisse åt henne.

Hon vill ha en äldre hankatt, bestämd på denna punkten! Dock har hon lite allergi, men hon vet inte hur illa det är med katthår. Hon vill i första hand vara stödhem, men får hon inga besvär av allergi så kan hon bli permanenthem. Tjejen finns i Eslöv. Om hon skulle få allergi så måste det finnas möjlighet att lämna tillbaka katten.

Någon som är stödhem åt en äldre hankatt som kan låta honom bo på prov hos tjejen tills hon vet om hon kan ha kvar honom eller ej? Pma mig för tjejens nummer!

Praxis
0

Tam bör den vara också. Iaf inte en skyggis!

Hennum
0

Det finns ju den här tigrerade i lund, som det har stått om här. Han är tam och hemlös. Nära och bra till eslöv oxå. Men frågan är var han ska ta vägen om hon är kattallergiker…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Praxis
0

Vilken är det? Kanske bäst att ta en som redan är inne, så man kan bereda plats åt en ny katt i stödhemmet sen. Vill tillägga att jag hinner inte förmedla katten, bara kontakten!

Hennum
0

skrivet av ABC123abc123 i tråden "vi söker ett hem!"

"Hej!

En hemlös katt, en hane i god hälsa, med glansig och ren päls, har i flera veckor bott vid vår lägenhets dörr i LUND. Han kan inte vara här ute hela vintern och söker hem!! Han är vuxen, utan idmarkeringar eller halsband, lite nervös, men söker ständligt kontakt med människor. Var snäll kontakta mig via tel. 076 - 8448740 eller 0708 189 302.

Julia"

Hawknestgrove
0

Förlåt att jag reagerar, men JP redan placerad?????? Hur kan ni säga något sådant? Vi vet ju inget till 100 än.

För övrigt, så puttar vi för detta, snälla hankatter finns det ju gott om

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Praxis
0

Jag vill inte ha en diskussion om JP på denna tråden.

kattmatten
0

#6 Ja det svarar väl på frågan vad som kommer att hända om balkongen inte är innätad: Ingenting

Praxis
0

kattmatten, vill du bfråka om JP så har ni skapat en egen tråd för detta. Förstör inte denna tråd med det snacket.

kattmatten
0

#8 jag svarade på inlägg #5 visste inte att det var förbjudet.

kattmatten
0

#8 jag svarade på inlägg #5 visste inte att det var förbjudet.
Dessutom ser jag ditt inlägg som ett påhopp men hittar ingen knapp för att anmäla inlägg här.

kattassen
0

Jag ber er vänligt men bestämt att hålla er TS ärende i denna tråd. De andra ärendena har sina trådar där respektive diskussion förs.

Samt god ton!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Hör med Naquita elelr Skånekatten, eller Rädda KAtten… De har säkert snälla pojkar…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattmatten
0

Det finns gott om katter på KKS hemsida som behöver hem

Debattia
0

Vi i Pälsbollarna har också flera hankatter som behöver ett bra  och seriöst hem. Vet hon inte om hon tål katt ska hon nog låna en och testa först, för blir hon allergisk tror jag heller inte hon kan vara stödhem.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hennum
0

Även kattstödet i lund har äldre hankatter, som är läskigt lika JP. (om man bortser från svansen)

Hoppas hon hittar en passande kisse att vara stödhem åt och att hon inte är allergisk mot katter!

Debattia
0

Hon bör först kolla upp sin allergi innan hon skaffar katt eftersom hon är medveten om att kunna vara det.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

essut50
0

Be henne göra ett allergitest på katt innan hon skaffar en. Tycker synd om katten om den ska flytta igen…Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hennum
0

Ja, det skulle ju vara väldigt praktiskt om hon ville göra det.

Sen kanske inte dom är 100 % tillförlitliga? När jag var liten fick jag en akut allergisk reaktion när jag hade ätit nötter. men alla tester visade att jag inte hade någon allergi.

Så gör hon ett test och det visar ok, så kanske det visar fel. Men chansen är ju i alla fall större att det ska gå bra.

Crisse-13
0

Man bollar inte runt med stödhemskatter hur som helst. Fungerar det inte så skall katten tillbaka i stödhemmet och sen så småningom ut i ett permanent hem. Det är inte leksaker det är levande varelser.

Men ni har egna katter, ni kan kanske låna ut en av dom för att se om hon tåler katt för era katter har ändå ett permanent hem att komma tillbaka till.

anebit
0

Allergistester kan man inte lita 100 % på.

Jag har astma och pälsdjursallergi  säger testet men har ändå 2 katter som det gått bra med i 16 år nu.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

essut50
0

#19 Bra ide….Så slipper hemlösa katter fara runt överallt.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hennum
0

De katterna jag har är en svart katt som kräver utevistelse, annars river han ner allt han kommer åt. De andra två är inte helt tama än, och vi behåller dem just för att det är bättre för dem att inte flytta, annars hade dom antagligen varit omplacerade nu. Hade jag haft en snäll och trygg innekatt så hade jag absolut lånat ut den på prov. Har ingen passande bara.