Uppdatering stödhem Öland..
Har varit en jobbig vecka för alla här hemma efter lilla Enya.. Mamma katt Morgaine letade efter henne ett par nätter.
Så alla här saknar henne så.
Men den som gör mest framsteg är just mamma katt, Ebony är svår att få nära, hon är så rädd för mig.. Om vi inte leker då, då går det ganska bra om det bara är jag. Ska det inte vara enklare med kattungar? I går satt hon under soffan hela dagen.. Även om jag lockade med mat så jag var lite rädd att hon inte mådde bra så till kvällen fångade jag in henne och kollade till henne. Hon blev inte så glad på mig! Men jag är sååå rädd att hon ska bli dålig oxå. Men Ebony börjar få en riktig liten mage, tjockisen.. hon är lite lös i magen men inte så farligt. Pälsen ser fin fin ut och ögonen klara, dock rädda.. Men när jag släppte ner henne till mamma igen så var allt bra och vi kunde leka lite och mat var gott! Kanske hade hon gått vilse in i vardagsrummet och inte vågat springa tillbaka till sovrummet på andra sidan lägenheten.. Hon brukar inte vara i vardagsrummet, men det är bra att hon vågade sig på en runda i lägenheten..
Morgaine äter tillsammans med pojkarna och har även kelat med Melvin. Bara Ruu som inte riktigt har acepterat henne än. Han kör fortfarande med "det man inte ser finns inte" Han håller sig på sin sida av lägenheten. Morgaine har oxå utforskat lägenheten, sovrummet är hennes safespot men köket är helt okej med för där finns pojkarnas torrisar och dom är godare än hennes.. Dumt för hon får kattunge torrisar och pojkarna ligth mat =) Men men, smaken är som baken.
Vardagsrummet är oxå spännande men fortfarande läskigt, där måste man krypa fram och hon flyger tillbaka till sovrummet om någon rör sig för häftigt. Fönster är mycket uppskattade så där sitter man gärna och spanar. Datarummet har hon inte varit inne i en, hon tar ett rum i taget lilla damen. Och balkongen är oxå en stor favorit plats.. fast nu är det så blött där ute.

vad skönt att få sej en liten rapport……såklart mamma saknade sin lilla skrutt…. tycker det tuffar på bra hos dej…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Ja det verkar ju funka BRA Ok, Ruu får väl tycka det då. Han är i alla fall äldst, så han får väl ha lite privilegier!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Japp, Ruu får tycka det =) Han har massa mamma-tid ändå.. PÅ våra promenader och han kelar gärna i soffan som vanligt så så mycket är inte hans rutiner störda..
Gosegubben…. för er so inte är nivigda, så är Ruu en strömstadkisse. Gick hela förra sommarne på Daftö Camping och tigde mat. En snäll farbror som hade somarus intill ringde mig först i stället för kommunskytten och på den vägen är det…
Jag känner mig super fånig men nu när jag städade kattlådan hade Ebony varit där och det var perfekta små korvar! =) Inte dålig i magen längre.. Yey! Glädje över kattlådan kanske betraktas av andra som "galen varning"
Du är helt normal!
Idag på morgonen vid frukosten hade jag
eehh 5 katter som ville ha skinka.. Och vet ni?!! Ebony åt ur handen på mig, dock bara en gång men hon kom så nära självmant!! 
Och en positiv nyhet till.. Ruu har sovit i min säng i natt! Även fast Mamma katt sovit på byrån mitt i mot.. Dukitga duktiga! Så jag har haft 5 katter i sovrummet i natten. Och inga slagsmål. Känner mig riktigt nöjd.

Det låter ju helt underbart! Du ska se att du snart har en hel goseknippe i famnen 
Hoppas på att även mamma katt vill gosa så småning om.. Hon kelar i allafall med Melvin och Nemo =) Sötnötter.
så söt ju………….
Ja vist är hon. =) Lyckliga människa som får adoptera denna sötnos
Så fina bilder på så söta kissar och så snälla de är…
Idag är Ebony rolig =) Hon kom utstudsande i köket och såg mig stå där vi disken hon stelnar som vanligt och ska springa i väg men då sätter jag mig på golvet och ropar på henne som jag brukar när det är mat eller det vankas skinka.. "Lille katt, Lille Ebony.." Då vet hon inte vad hon ska göra. Hon går ett par steg mot mig men morrar lite samtidigt.. Som om hon blir arg för att hon inte vågar. =) För jag har ju ingen skinka i handen, och det står ingen mat på golvet.. Men hon kan ju faktiskt missa något om hon inte går fram. =)
Men när Melvin kommer fram till mig så kommer hon luktar på mina fingrar som inte luktar gott av mat sen studsar hon in i sovrummet och säkerheten igen.
Ebony har nu insett att lägenheten är större än vad hon tänkt från början =) Köket och sovrummet är bra lekplatser.
Idag och igår har vi haft gäster och det var jobbigt för mina svarta pärlor.. Dom trycker inne i gaderoben. =/ Men så fort gästerna gått kan man prata med "mamma" igen om "mamma" lockar och lockar..
Ebony har hittat ett nytt gömställe som jag inte vet om det är det bästa.. Hon gömmer sig bakom spisen nu om hon blir rädd. Hon har lämnat gaderoben med typ 5-6 meter..
Min mormor var här idag och hon hade hört att jag tagit in stödisar =) Hon hade med sig en jätte söt rosa koja i mjukt tyg med ett ställe att klösa på och så hängde det massa leksaker på sidan.. Ska visa bild sen
, den fick loooov att vara rosa för det var ju faktiskt tjejer. Ha ha..

grattis… för var det inte som så att du skulle fylla år?…
rosa koja vill vi se….visa den bara inte för monsi….
#20, tack! fyller i morgon =)
När jag tittar på bilden nu kanske klös-grejen ska vara i botten.. =/ Ingen beskrivning fick jag
vet inte så noga.. söt är den..

Grattis! Det hade jag missat helt!

då ändrar jag till grattis i förskott… mysig koja…. ja svårt att veta vad som ska vara var…..
Ebony ger den tassen upp iallafall, kojan även om jag monterat den fel.. 
Lilla Ebony kommer få besök av en tjej på lördag som funderar på att ta med henne hem när Ebony är tillräkligt stor.. Men tjejen är inte hundra procent säker än så hjälp mig hålla alla tassar och tummar =) Känner tjejen så det hade varit så underbart! Då kan jag hälsa på monstert och följa hennes uppväxt på ganska nära håll.. *hoppas, hoppas*

då håller vi tummar o tassar….
Söt koja och grattis!
Ja nu vart man 24 år då.. =)
GRATTIS!!!!
Tack =)
Vet inte vad mina svarta pärlor är idag, gissar på väl gömda eftersom jag dammsugit.. Men man måste ju det ibland oxå. Ville inte att mina gäster skulle vada i kattsand.
Nyheter.. Ja, mamma katts bror, en till svart skönhet ska komma hit till oss och få bo här ett tag. Han mådde inte så bra just nu och behövde sällskap. Jag la beslutet helt i Rasmus händer den här gången.. Han fick bestäma om det skulle in en katt till. Han är endå den med plånboken. Jag tillför inte särskilt mycket jag. Men han älskar djur lika mycket som jag och en katt till hade vi plats med. Hoppas allt går bra och lille herrn mår bättre här hos oss.
ja, ni är så snälla. Denna herre börjar bli deprimerad och jag oroar mig för att han ska sluta äta:(
Han behöver komma ut i ett riktigt hem. Han är så fin. Stor o kraftig o illgula ögon:)
Det enda som kan bli lite grinigt är Ruu, men han är en så snäll katt han har nu börjat acepterat svarta pärlorna som bor här nu så jag hoppas han tar det lika bra med svarta herrn.. Har du döpt honom till något?
Agnes min 3 åriga kusin ville att mamma katt skulle heta Snövit =) ha ha..
Nu är sigge-mannen här hos oss, gick jätte bra att hämta och släppa ihop honom med sina släktingar.. Men mig var han då inte glad att se. Men det hoppas jag vänder..

Sigge blir nog gladare när han blir varm i pälsen om ett par dagar… lära känna sina nya kompisar o kolla in vem den där lucy är….bra att han hittade sitt krypin som var tänkt till honom…
Sigge pojken har krypit ihop intill mamma katt, ville inte störa dom så jag kollade bara in lite snabbt för att se så allt var bra..
naaw, ja jag trodde nästan han behövde den tryggheten hos sin syster.
Tjejen som jag hade hoppats på att ta Ebony hade hittat sig en röd hankattunge istället.. Sååå förbaskat söt, men inget bra för min lilla skrutt. Men men, hon blir modigare för varje dag som går så jag tror att någon kommer falla pladask för denna sötnos snart. Idag har det varit full fart på henne.
Det är så skönt för nu leker hon "öppet" bryr sig inte om att Rasmus och jag är i rummet. Stackars mamma katt orkar inte riktigt med henne så hon brukar ligga uppe på byrån för där kommer inte Ebony upp. Vilket gör Ebony sur då står hon neranför och piper. =)
Sigge därimot smet igår kväll.. ville att han skulle vara i sovrummet och känna tryggheten med sina släktingar.. Men nej, han blev rädd när jag tog kattlådan och stack. Så nu ligger han under soffan. Mamma katt och Ebony + mina pojkar har varit under och tittat till honom lite då och då. Vill inte stressa fram honom, så han kan vara där. Tänkte se om han var hungrig sen.. ska bara hitta på något gott som kan locka ut honom.
Jag är dock så trött och deppig idag, blev inte alls som jag ville med min "tjejkväll" igår.. Men men får bita ihop för fler släktingar kommer. =/ Ibland undrar jag om jag inte skulle passa som erimit..
Nu har jag legat på mage och blinkat lite till Sigge pojken under soffan, makrill var inte det minsta intressant så vi pratade en stund sen fick han vara i fred igen.
Han är förbaskat fin.. De där gula ögonen och runda ansiktet.. lite brittisk kort hår över hans ansikte tycker jag..
lucy jag skulle vilja ha bilder på ebony där hon ser riktigt söt o kattungebusig ut till hennes sida:)
Jag ska fixa detta! =)
har iaf uppd. hennes sida nu, har du bättre bilder så maila mig:)
hihihi
Har varit en intressant dag..
Skönt att den snart är slut och jag får krypa in i min säng.
Vi åkte till sjukhuset med Rasmus hand, Sigge-mannen tog en tugga på honom när han blev rädd stackarn. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen och sen var det bara att åka.. Så nu får Sambon min knappra lite medicin.. Men min Rasmus är så underbar. Han brydde sig inte särskilt mycket om såret. Han var mest nojjig över Sigge.. Hoppas inte allt detta skrämde honom allt för mycket så han vågar sig ut under soffan en runda..
Nu har Sigge mannen hittat tillbaka till Morgaine och Ebony. Var ju inte riktigt meningen att han skulle ut i lägenheten riktigt så tidigt som han bestämde.. =/ Han är väldigt rädd för minsta lilla stackarn.. Men nu får han vara i sovrummet och ha gaderoben som gömställe. Tills han blir lite säkrare.. Sen kan han få krypa tillbaka under soffan om han vill.
Det gör sååå ont i mig när jag ser dessa rädda ögon. =(
Mamma Katt Morgaine därimot..
Hon är så klok och snäll, i går så skulle hon med alla medel gosa med Ruu. Såg jätte kul ut. Ruphus låtsades hårt att han sov medans Mamma katt cirkulerade runt honom och försiktigt luktade på honom. Sen när hon gjort detta ett tag försökte hon lite fint buffa med huvudet mot honom men då blev han sur och stack..
Sen häromdagen när jag gjorde tårta då hoppade hon upp på köksbordet och tittade på en stund. Jag tyckte att okej, är hon bara inte i grädden kan hon få sitta där.. Men efter en stund så skulle man ju smaka.. Jag viftade lite åt henne för att få henne att gå men nej, då var man inte rädd för mig =) Sötisen!! Jag fick putta ner henne på golvet. Sen hör och häpna slickade hon grädde från mina fingrar!! Så nära har jag inte fått komma utan morr och fräs!
Hon är väldigt nyfiken, alltid hungrig och tycker om mina pojkar.. =) Hon brukar följa med Nemo och mig på toaletten på kvällen och borsta tänderna.
låter som om morgaine vill stanna hos er;)
Vi får se vad som händer på den punkten =) Skulle nog först och främst försöka hitta ett bra hem till henne..
Ja, det får ju tiden utvisa. Lita fina bilder o en text om henne så lägger jag ut henne på sidan:)
Ska fixa lite text och fina bilder på vackra damen..
Jag är lite orolig över sigge mannen.. Har inte sett honom varken äta eller gå på toa här hemma sen vi fick honom. Jag hoppas han äter när jag inte är i rummet. Jag har inte hittat några olyckor i allafall.
Framsteg!! 

Jag fick mata sigge-mannen med kyckling idag! Men man får akta fingrarna, det var tydligen jätte gott..
Jag är så fånigt glad över detta! =) this made my day! 

# Man får vara fånigt lycklig över sånt -apselut! 
Minns när jag fick första nospussen av Sisu som var en riktig räddis - total lycka.
De små rörkissarna är inte så svårflirtade; där får man nästan värja sig för allt gos 

härligt med sigge
I natt har dock mamma Katt spytt, spytt och spytt..=( Jag kan inte sova och humöret är inte på topp.. *suck*
Hoppas alla sjuklingar här hemma piggnar till snart för jag orkar snart inte oroa mig mer..
Melvin och Ruu är snuviga och hängiga och Morgaine har inte fått behålla maten.. =/

håller tummarna att det blir bättre NU….
# 61 tack, det hoppas jag med..
Ska snart ta ett litet städryck behövde bara bubbla av mig Ebonys bravader idag =)
Ha ha, jag hade resterna från gårdagens mat (kyckling) på smörgåsen i dag till frukost och rätt vad det är så börjar det klättra något i mina pyjamas byxor..
Nu när jag skulle krypa i säng såg jag en sak jag inte sett föut =)
Mamma katt sover hos Rasmus om nätterna! Hon låg nere vid hans fötter och sov när jag smög in för att hämta något att sova i.

Men lilla plutten! Så modig hon har blivit!
Sigge är också så himla snäll och mild med mina katter.. Jag trodde inte det skulle gå så lätt som det gjort med de vuxna stödisarna. Melvin blev ju så sur när Ruu kom.. Men här verkar dom inte bry sig alls..
Sitter tyst och still i soffan och kollar på Sigge och Nemo. =) Vet inte vad dom gör sitter där och filurar bredvid varann.. Sigge ser stor ut, hade varit kul att få känna lite men det får jag säkert sen om ett tag.
Kände igenom Mamma katt vid maten igår. Hon tyckte jag var störande men lät mig känna. Hon är fortfarande liten och tunn men det jobbar jag på att ändra. Hennes päls känns fin och hon har inte ont någonstans i allafall vilket är skönt. Vill kunna hantera henne lite i allafall om vi ska till Tant Satu och kastrera sen.
Ebony har hittat in i vardagsrummet nu utan rädsla =) Och därinne finns massa kul att klättra på. Hon har testat pojkarnas stora klätterträd idag. Hon är så vansinigt söt! När hon och Ruu åt mat på samma fat här om kvällen.. då skulle jag haft kameran beredd.. Hon är typ lika stor som hans huvud kanske.. så skillnaden är enorm 
Melvin är inte lika snuvig idag så jag hoppas det går över snabbt av sig självt..
hihi
ja, det går oftast jättebra att ta in skyggisar till ens egna katter. De kan redan kattspråket o vet hur de ska undvika bråk:)
Awww!! Vet ni vem som sitter under soffbordet och tigger min lunch???
SIGGE! =)
Självklart delar vi på mina nuggets, ingen katt ska komma här ifrån utan att blivit riktigt bortskämd =)
Så kul. hoppas det itne är något allvarligt med snuvan….
Även Ruu är piggare idag, men han nyser fortfarande.. Men idag skulle vi ut på promenad. =) Han är mycket bestämd på den punkten ibland. Vrålar vid dörren och ska ut.. Fast han har ganska koll på tiderna vi brukar gå en runda vid 10 och hämta posten sen ibland blir det en kvälls promenix med. I går ville han inte ut alls.. olikt honom, därför tror jag inte han mådde så bra i går min "lilla" plutt. Men äter och dricker gör dom allihop.. Hoppas det går över snart och inte blir sämre..
naaw visste väl att det var precis det här han behövde:)
#74 Sigge är så fin, han ser ut som en brittisk korthårig (eller vad dom nu heter) i ansiktet.. Rund och fluffig =)
Och hemliga knepet med honom är kyckling.. Kyckling är jätte gott!
en sån där riktig leksakskatt, m a o
naw. ja, vi vet ju inte vad det är för raskatt de har i släkten, kan mycket väl vara en maffig brunmaskad brittisk korthårshane:P
Nu ligger mamma Morgaine ute på hemsidan:) maila mig bättre bilder allteftersom hon blir tryggare bland er!

skönt att det är mindre nysigt hemma hos dej….
visst kan man bli glad för sådana här framsteg…. o det ska du vara….
Sigge äter all mat han får som om han aldrig skulle få mer.. =( Han slukar det liksom.. Lite läskigt att ge honom med fingrarna för han bara biter.. Han har alltid torrisar framme men när den goda maten dyker fram då blir han sådan. Hur lång tid tar det innan han inser att det alltid finns mat? Kan ju inte vara bra att vräcka i sig..
Det kommer ta sin lilla tid. Tänk själv att kämpa med 40 andra människor för att få i sig mat från små fat ngn dag per dag…:(
Jo, stackarna.. Hans mage verkar helt okej i allafall, ger honom hellre små portioner "god" mat några gånger om dagen.. Då får jag oxå chansen att prata lite med honom.
Har laddat kamera batterierna i natt så jag ska se om jag kan få en bra bild på honom sötisen.
I går kväll var Sigge mannen ute och rörde sig i lägenheten när Rasmus och jag tittade på TV.. =) Tror att den största skräcken har släppt nu i allafall.

ja det var en annorlunda jättekatt… men hon passar ju bra uppe på ryggstödet…
en kisse lär sej snabbt att människor som tittar på TV är ofarliga o flyttar sej inte i första taget…
Nu är de upprört här i stödis högen.. =/ Ska ha gäster ikväll och det kan bli lite alkohol så jag vågar inte riktigt ha kissarna ute då någon säkert vill klappa och kela, vilket inte dom vill.. Så nu är dom instängda i sovrummet. Ebony var inte upprörd särskilt länge dock.. Jag ställde in en skål blötmat sen var jag förlåten 
Dom har det fin fint där inne med leksaker, mat och gömställen, så det går ingen nöd på dem.. tror det hade varit värre i lägenheten med alla människor.
På bilden: Sigge smög på mig i går.. =)

fint att du skyddar dom… gäster även om dom är hur fina som helst kan ju vara skrämmiga med alkohol…
Gick fin fint igår, Sigge är dock tillbaka under soffan igen.. Det är tydligen bäst där under.
Ebony väckte min syster idag.. =) Hon var och lekte i soffan där Emmili sov. Såå skönt att lilla monstert har upptäckt hela lägenheten nu och hon är tuffare för varje dag. Ska snart till veterinären ( i veckan) och vaccinera, får se vad hon tycker om det lilla skruttet.
Ruu blev liiite bekymrad över en av gästerna dock.. Han var lääskig.. Men det gick ganska fort över.. =)
På bilden: Den håriga killen var lite för läskig enligt Ruu..
haha! JA här åker katterna in på sovrummet också om vi har fest. Säkrast…..
haha, sicken charmör!
Sigge skrämmer mig hela tiden i kväll.. vart jag en går kommer det en livrädd flygande katt. Jag är helt hundra på att han en dag kommer riva sönder mina ben..
I dag känns det som om jag tagit på mig aldelles för mycket ansvar som jag inte klarar av. Tänk om det aldrig blir katter av dem? Tänk om han kommer ligga där under för alltid och fräsa åt oss. Tänk om ingen vill köpa dom..
Ni ska inte ta det jag skriver på så stort allvar idag.. Det har inte varit min dag och jag är trött och ledsen.. Orken finns inte där och katterna hjälper inte till. Melvin slåss med Ebony, Nemo är rädd för Sigge.. Jag fick fart ränder på ryggen av Nemo när Sigge hoppade upp i soffan.. Helgen har varit intensiv.
Jag behöver sova.. God natt hittekatts människor!

stor kram till dej lucy… ja vissa dagar kan kännas riktigt tunga… hoppas det blir bättre för er idag… ge aldrig aldrig upp… hos dej så är han ju iaf inne o får mat o värme…..
Ja vissa dagar.. Men men, idag är en ny dag.. Hoppas innerligt att jag inte kommer känna den där lusten att bunta ihop dem allihopa och skicka iväg dem till Abudabi igen..
Och min orkeslöshet och tjurande har inget med katterna att göra egentligen.. Älskar mina djur..
Blev så trött på kattsand i sovrummet så i går kväll stängde jag gaderobsdörren och ställde ut kattlådan i köket. Jag ville mest se hur mamma katt reagerade på att bli av med sitt "safe spot". Men hon brydde sig inte så mycket alls. Hon har sovit på byrån som vanligt och Ebony nere vid fötterna på oss i sängen. Både Ebony och mamma katt vet vad torrfodret är i köket så jag tänkte ta bort skålarna vid gaderoben oxå. Så att dom blir mer och mer som "vanliga" katter..
Mamma katt och Nemo är nästa att bli förkylda.. Nu hostaste och nyser vi där i stället. Ruu och Melvin är nästan helt som vanligt igen.. Melvins öga rinner fortfarande lite.
Nej, nu ska jag sluta undvika disken och faktiskt göra lite nytta..
Lucy, köp en billig badrumsmatta och lägg framför kattlådan. Då fastnar det mesta där. Sen är det bara att skaka mattan över lådan emellanåt!
Ska testa detta med matta… Det är kattsand överallt! Får svänga förbi IKEA, tror jag kan få en badrumsmatta där för en 10:a
Mamma katt tar stängningen av gaderoben mycket bättre än vad jag trodde.. Hon gömmer sig bakom min säng när vi blir för högljuda i köket eller skräms när vi kommer in i sovrummet.. Men annars är favorit platsen sängen eller byrån..

ja badrumsmatta kör jag med under lådorna.. skyddar rätt bra…..blev tokig på kattsand överallt ett tag……
Ja det miskar ner rejält, det lovar jag. Sen blir det ju lite ekonomi i det också, då du häller tillbaka det som är utnför!
Ska testa detta =)
Är såå trött idag med, mitt humör går upp och ner som en jojjo.. Men det är kanske det som är spänningen i vardagen.. 
Ebony är dålig i magen igen och jag kan inte komma på varför.. Har inte bytt mat, kör på det dom fått hela tiden.. Hon är avmaskade två gånger.. Har en veterinär tid i slutet av veckan så vi får se vad dom säger då.. Ska börja med diarsanyl igen och snäll mat..För idag har jag torkat upp en jäkla massa bajs lite här och var i lägenheten. =/ *sucka*

du kanske har en förkylning i kroppen eller "bara" helt slut….kanske något du grubblar över som stör….
hoppas ebony är bättre i magen i morron…. jobbigt när det inte är 100 i magarna…
Usch hittade massa bajs i min säng =( Dumma djur.. Hundra på att det var Ebony, hon är vansinigt lös i magen idag.. Har nog bajsat där hon inte ska 4 gånger.. löst gojs.. Nu är hon i badrummet, hon får sova där i natt med bara vatten och kattlåda..
Blir att få magen bra igen med snäll mat och diarsanyl.. Måste höra med Satu oxå om det är bra att vacinera när magen är så upprörd..

bajs i sängen är inte bra…
blev glad själv här då Lillan låg på hatthyllan o började må illa…. hon har kräkts på min jacka jag hade tänkt att ha… så nu bli det att ta annan… tur jag såg det iaf så jag inte får sitta själv i ett hörn….
Lucy ebony behöver nog till veterinären, hon kanske har ngn tarminflammation. Verkar vara vanligt i detta gänget med vanvårdskatter.
Jag kan ringa vet idag, blir nog svårt att få en tid hos Satu idag dock.. Men Det finns ju alltid Kalmar djursjukhus.. Lite dyrare dock.
Upptaget hos Satu, fortsätter ringa om en stund.. uppdaterar sen vad hon sa.
Kalmar e svindyrt:( Gå hos Satu om hon har tid denna veckan!
Satu har inte tid med oss förens tisdag =/ Och Maria som jag pratade med gav mig bara samma tips jag redan vet.. kokt kyckling, torsk osv.. Diarsanyl..
Vad ska jag hitta på då? Tycker du jag ska ta henne till Kalmar? eller vänta? Jag har pengarna att lägga ut men det är som sagt dyrt.. man får väl räkna med minst en 1000 lapp där. Men vill att Ebony plutten ska bli bra.
Sigge fick vara med på bloggen idag:)
Sigge-mannen blir modigare och modigare.. Men Vi är fortfarande dö läskiga om vi inte har kyckling då förstås..
Men Ebony då? Några råd? Vänta eller åka?
Uppdate:
Jag tog med Ebony till veterinären för när jag gick in till henne i badrummet så bara låg hon där, jag fick till och med lyfta upp henne utan fräs.. Det har aldrig hänt förut så jag vågade inte vänta.
Kom på att jag aldrig varit på färjestadens lilla veterinär klinik. Så jag ringde och pratade med dem. Okej, det var dyrare än Satu men jag vågade inte chansa så jag åkte iväg dit.Jag tyckte inte undersökningen var farligt dyr men medicinen var *Emma svimmar med benen rakt upp dyr* Tillsammans blev det iallafall 684kr Vilket inte var jätte farligt.. Kunde varit värre.
Under hela undersökningen sökte hon skydd hos mig.. Det kändes så bra att se att jag faktiskt är trygghet!
Hon hade ingen feber, vägde bara 0,8 kg och tarmarna var nästan helt vatten fyllda.. Dom trodde dock inte jag behövde ge henne pencillin. Jag fick medicin som skulle lugna magen och se till att tarmarna började jobba ordentligt igen. Fick även skonmat av dem, typ 6-7 provpåsar =) Det räckte ett tag sa hon och menade på att maten var ju dyr och jag gjorde ett bra jobb med att hjälpa hemlösa så jag kunde ju testa med dessa först.. Sen skulle jag höra av mig på fredag för om det inte hjälper kunde det vara en inflamation och då behövdes annan medicin..
Hon fick lite vätska (puckelryggad Ebony) men det försvann på något konstigt sätt på kvittot.. =) hmm.. Men nu med denna medicin skulle hon bli piggare och gladare i magen på bara någon dag sa dom så jag håller tummarna.
Jag blev seriöst förvånad över detta goa gäng som jobbade där..

lät ju nästan billigt iaf…skönt att du kunde åka redan idag….hoppas nu att ni märker skillnad…håller tummar för att det inte behövs återbesök….

Tyckte också det lät jättebilligt, men jag är ju van vid djursjukhusen i Helsingborg och Hässleholm. Där kostar det minst 1000 spänn att bara komma in och säga hej…
åh lilla Ebony sötnosen. Men jag hade nog proppsat på antibiotika direkt eftersom flera andra i släktet haft inflammation i tarmarna. Man ska inte vänta för länge med en så liten. hoppas hon blir bättre snart:)
Jag ska höra av mig på fredag till dom, hon tar snällt sin medecin nu iallafall..
Det jobbiga nu är att hon är sååå ledsen.. Hon skriker och skriker. Hon vill inte vara instängd. Men jag kan inte heller ha henne lös då hon bajsar överallt.. Hon måste i allafall vara där till i morgon.. Hoppas magen lugnar ner sig..
Hon har i allafall varit utan mat i 24 timmar i morgon på morgonen.. Sen blir det snäll mat i små portioner hela dagen. Rasmus får dock sköta det på morgonen eftersom jag inte kommer vara hemma.. Har en arbetsintervju och ett möte på arbetsförmedlingen.
Står kks för kostnaderna för detta som hänt idag, vet besöket?
Lucy såklart. Skicka mig kvitto och ditt kontonr, om ni inte själva vill bidra till det.
Jag är så orolig idag med.. Ingen förbättring alls trotts 24 timmars svällt.. HAr gett henne lite kulor av skonmaten varannan timme men hon är sååå lös i magen. Hela hon är ner bajsad, hela badrummet är nerbajsat..Gör jag fel?
Ska det vara så här? =( Rädd nu för hon är såå upprörd och ledsen därinne..
Pratat med Satu igen.. Hon skriver ut antibiotika till mig. Hoppas verkligen det hjälper! Ska till färjestaden och hämta ut medecinen om en stund.
ja, jag tror ju hon hade behövt det redan igår. Lycka till!:) Du har mitt nr om du behöver prata!
kram
Jag fattar inte att det kan vara så olika på olika veterinär stationer! *suck* Man vill ju gärna tro på det veterinären säger åt en..
ja, de har jag lärt mig att man inte alltid ska göra. Man får stå på sig och gå på sin magkänsla många gånger. tyvärr:(
Jag har seriöst mycket kvar att lära..
Tycker synd om henne som får vara ensam men jag kan inte ha henne ute. Hjärtskärande när man lämnar henne och hon skriker på en.. =( Uscha, jag vill ha mirakel medel som gör magen bra på två sekunder! Så jag kan släppa tillbaka henne i kattflocken..
Men hon har nog aldrig blivit så klappad, rörd och behandlat som nu.. Och hon kräver uppmärksamhet för det är så synd om henne, vilket det är.
Nu bär det av mot färjestaden.. Arbetsförmedlingen, intervju och medecin.. Sen hem, ta hand om Ebony, städa, tvätta och laga mat.. Jag känner mig verkligen som värsta hemmafrun just nu.
Uscha, Ebony tycker verkligen allt detta är pest.. =(
Jag har suttit därinne och sällskapat med henne ett tag, gett henne en portion kokt kycklingfile. Men som sagt allt bara rinner rakt igenom henne.. Hon tycker så synd om sig själv att hon kelar med mig!! Det har aldrig hänt förut.. Hon gnor sitt huvud mot mig och hoppar upp i mitt knä..
Det är verkligen tortyr det här.. Hon skriker så hon tappar rösten för att få komma ut.. men som sagt hon kan inte kontrollera magen och det är bajs överallt.. 

stor kram… hoppas nu det vänder med medicin så lilla lucy blir pigga o glad igen…..
HAr du fått Dihydrostreptomycin? OCh har du gett henne morotsmos?
Jag ger henne pro-kolin eller vad det nu hette.. Inte testat morotsmos.. Barnpurre?
Ebony kröp upp till mig och kelade precis, har suttit där inne en stund med en spinnande lite svart sötnöt, jag gråter, hon spinner.. Men ingen förbättring. Jag pallar inte att ha det så här hela helgen.. Tänker ringa vet igen i morgon igen, dom får tycka jag är fånig.. Jag är jätte rädd att förlora denna lilla kisse med!
Melvin har lärt Sigge dumheter.. =/ Nu dricker dom båda vatten ur ciklid akvariet..
Lucy, gör så här. Kostar nästan gratis. Skala och gör slantar av morötter, så tunna du kan så kokar de fortare. Koka gärna i micron med bara lite vatten, men det är valfritt, du kan också koka på spisen. När de är mjuka mosa dem antingen för hand eller med mixer, vilket du vill, Blanda i liiiite liiiite olja och pyttelite salt. Lägg i en plastpåse och platta till tunt och frys in. Klart! När du sen behöver, så bryt bara bort en liten bit som du behöver och slipper stå där med en öppnad burk barnmat. Precis detsamma….På det viset har du alltid morotspure hemma.JAg har altid en platta liggande ifall jag skulle behöva och det funkade väldigt bra på lilla Mee. Konstigt nog, så gillar de flersta katter morotspure…. stoppar upp diarre snabbt!
Och jag som inte har några morötter =( Rasmus äter dom som godis så det är alltid slut.. ( inte för man ska klaga på hans val av godis)
Får köpa nya imorgon.
Har nu sett att det är fullt av typ små riskorn i det lösa bajset.. Så baminthen gjorde nog inte sitt jobb.. Vad ska jag då avmaska med eftersom hon inte ens väger över 1 kg..
Ok Banminth tar inte bandmask. Så du får ta något annat. Fråga på apoteket vad du kan ta mot bandmask på såna små . Hehe du får köpa mer morötter!
HAn äter nog inte morotspuren!
Jag har axilur hemma men det vågar jag inte ge.. Det står från 2,5kg på paket.. Hon väger ju bara 0,8kg lilla plutten..
Får ta mig till apoteket i morgon med.. Min plånbok börjar bli tunn nu..
Morötter, avmaskningsmedel och storhandel står på listan att göra i morgon.. Tunnare plånbok, hell yeah! 
Milbemax? För det är ju bandmask du har hos de små…..
Låter kanon bra! Med köttsmak oxå.. behöver ju få i mamma katt och sigge tabletter med och det kan ju locka.. lika bra att ta alla..
HEhe tror du kattena är så dumma att de går på köttsmak…. Det skule ju Vetrimoxin också ha… Pytt, pytt sa Mee. Det blev elaka Gunillametoden….
Ha ha, pencillin med köttsmak åt min Bosse som godis.. =) Så mamma har det lätt om han skulle bli dålig.
Den enda jag egentligen tror kommer bli bråk med tabletten med är Nemo.. Ruu är snäller så honom behöver man bara stoppa i munnen på.. Mel med.. Sigge är hemligheten kyckling, det borde funka på mamma katt med.. Men Nemo.. =/ Rivsår..
falukorvstärning? pula in tabletten i en bit korv….
Kl: 02:07
Jag vägrar sova i natt.. Är hos Ebony varje hel timme och ger henne en spruta vätske ersättning för det är riktigt illa nu. Går rakt igenom henne.. Men hon är pigg och hon är hungrig, magen verkar dock göra ont vilket inte är konstigt.. Och såå kelen.. Kryper upp till mig och gosar och spinner.
Hon är ingen vacker syn men jag har badat henne en gång i dag men det är likadant efter en timme.. Stackars lilla kisse.
Det blir en lång natt och lång dag i morgon men jag vägrar sova när hon är dålig..
Är livrädd att vakna och inte ha henne kvar..
Har en tid hos Satu klockan 13.00 i morgon.
03.13
Samma visa igen.. Massa bajs, eller om man nu kan kalla det för det. Sörja med vita korn stora saker i.. Stackars skruttet.
Men hon är pigg, ilsk och hungrig..
Men hon ser inte allt för go ut.. aldelles ner kladdad. Uscha, tvättade henne förut men det tar två minuter så är det lika illa igen.
Men jag tvingar i vatten och hoppas på att klockan går fort så jag kan få tag i veterinär och avmasknings medel.
Vem behöver sova? =)
Klockan är nu 04.31
Samma visa nu.. hela golvet fullt.. Vattnet går igenom henne. Vågar inte sova ifall hon blir helt uttorkad. Det är enormt mycket mask som följer med ut.
Om jag bara vetat att Baminth inte hjälpte! =(
Känns som det är mitt fel det här. Att jag så lätt kunnat undvika det.. *suck* Stackars Ebony.
Hon är fortfarande pigg, ilsk och hungrig.. vågar dock inte ge henne mer mat.. Jag vet inte ens om jag gör rätt här! Vilrådig..
Hon är så ledsen.. Och helt ner kladdad, jag tvättar och det gör så ont i rumpan.. 
Jag är så glad att jag bokade en tid i morgon bara för i fall att.. Jag ville ha en tid innan helgen för att det är skit dyrt på helgen och att dom som har öppet inte är kloka i huvudet..
Skriver bara av mig.. Behöver något att göra istället för att oroa mig.
06.20
Fryser, uscha nu är det svårt att vara vaken.. Somnade en runda på soffan förut..
Var precis inne hos snuttan, samma som innan.. Bajs, bajs.. Fick i henne lite vatten igen och nu funderar jag på sängen i två timmar. Hon är fortfarande inte slö, fortfarande lika pigg som förut.. Arg för att jag inte släpper ut henne. Men bara hon rör sig så rinner det ur henne.. =(
Hällde upp två vatten skålar där inne och la upp en liten bit kokt kyckling till som jag oxå hällde vatten över så har hon något att jobba med.
Ska krypa ner i min säng. Ställa väckarklockan på 8.00 och titta till henne då.
God morgon på er!
08.00
Börjar bli rädd nu, ska ringa Satu så fort klockan blir halv 9.. Hon är kallare idag på morgonen och mer slö. Jag måste få en tidigare tid!
10 minuter kvar sen kan jag ringa.. Har tvingat i henne mer vatten nu igen.. Men hon är som sagt inte i närheten lika pigg som igår.
Hoppas det går bra
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Fick komma in med en gång.. Skönt! Har precis kommit hem och är helt död.. Så trött.
Men dom behöll henne, jag skulle höra av mig vid 4 för att få veta hur det går och om jag får hämta hem henne. Nu ska jag sova en stund här på Soffan med en kelen Ruu på magen.

#149 försök sova lite nu lucy förstår om du haft en väldigt tuff natt,hoppas hoppas det går bra.

Týcker så syndom dig Lucy, försök vila nu. Det behöver du efter en sån natt. Ebony är i de bästa händer nu när hon är hos vetten. Kram!
åh, lilla Ebonygumman. Du har inte gjort ngt fel Lucy, man kan aldrig veta i förväg vad som hända skall!
kramen!
Sovit en stund, sen har jag skurat badrumet från golv till tak.. Uscha..
Har varit en intensiv morgon. Trodde inte jag skulle få en tid så tidigt, dom har alltid fullt men jag lät nog tillräkligt hysterisk.. Så Ful-Åke (min volvo) och jag tog vägen till skogsby på 10 minuter.( i pyjamas byxorna
)
Satu sa att hon var inte så uttorkad som hon hade trott efter en sådan natt så jag hade nog fått i Ebony ganska mycket vätska endå. Vilket kändes bra. Men dom ville behålla henne det lät inte som om det stod rätt till med tarmarna alls.. Sen ville hon se om dom kunde stoppa diarren, för jag har ju inte lyckats med pro-kolinen.
Sen skulle jag avmaska allihop såklart.. Så det blir en runda förbi apoteket när jag hämtar henne sen.
Nu när hon är hos Satu, som jag litar 100% på kan jag äntligen koppla av.
skönt! Maila mig ang. betalning o så, antar de här inte blir så billigt, men de löser sig väl alltid.
Någon snäll hittekattare som vill bidra med en slant till Ebonys veterinärvård?? PMa mig. Det blir en dyr men ack så nödvändig historia!:(
Pratat med Veterinären nu.. =/
Dom vill inte släppa hem Ebony.. Maten och vattnet går fortfarande rakt igenom henne.. Men nu har hon dropp så hon kan inte bli uttorkad.. Dom måste ju veta vad dom gör eller hur?
Kliniken är ju inte öppen i morgon så jag har Satus mobil nummer. Hon bor i huset precis bredvid veterinär kliniken, så Ebony Bebony har det bra..
Men uscha, nu börjar oron komma tillbaka. Tänk om det är något allvarligt fel på henne?!
Men som sagt jag litar på Satu.. Hoppas på bra svar i morgon..
Hon är dock pigg, hungrig och sur på att vara instängd där.. Så viljan är det inget fel på..
jag kan inte göra mer, än lova halva Traderakks-behållningen till lilla gumman. Den andra halvan ska ju till kastrering. Jag sätter i så fall in det till antingen dig, NAquita eller till Lucy, vilket ni vill. Det blir den 15:e. Kanske en liten starthjälp?

hoppas det går bra för Ebbony, vimsan hadde ju med sådan här diare som bara rann o kunde inge behålla, 5 dygn med dropp o diet på djursjukhuset,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Satu bekräftade hennes födelsedatum med, kollade in Ebony Bebonys tänder.. Hon är runt 12-14 veckor sa hon så då stämmer datumet på kontraktet. Men hon är sååå liten för att vara så gammal. Men det blir väl så när magen inte är som den ska.
Försökte lura i mamma katt avmaskningsmedel.. Men hon gick inte på den lätta att stoppa in den i mat. =/ Förslag? Mina pojkar gapar snällt.. Sen är Sigge nästa problem men jag tror att kyckling funkar på honom..
Lucy alla katter hos mamman e små i växten. De har ju levt ett misärt liv. Kattungarna som är lite äldre än Ebony och flyttade nu var väldigt små de med.
Kul jag hade någorlunda rätt me ålder, då har man lärt sig ngt iaf genom åren;P
Blanda den med blötmat?
Har nu precis pratat med Satu, Det går framåt.. Men inte bra än.. Det rinner inte rakt igenom henne men hon är fortfarande jätte lös. Skulle höra av mig runt 4 igen så fick vi se hur det gick med henne skruttet.
Vet sa med att Ebony är en väldigt väldigt pratglad kisse. =) Men det viste jag.. Hon kan låta ganska rejält när hon inte får som hon vill.
Hon äter fortfarnade med god aptit men är fortfarande lite trött..
Iiiik! Melvin kom precis med en spindel i munnen.. Det var inte en bra uppmuntrings present! 
#161 Be dem ta ett prov på: Giardia det ger diarre o kan smitta människa, mkt smittsamt.
Vad är Giardia?
Mamma katt och Sigge vägrar mask medicinen =(
Har testat blötmat, skinka, makrill, kyckling.. =( NO WAY!
Så nu är dom inlåsta bägga två i varsitt rum med en liten liten klick mat med maskmedlet i.. Och dom kommer inte ut förens det är uppätet.. någon gång måste dom väl bli hungriga.. hoppas jag. .
Om detta inte funkar vad gör vi?? Morgaine måste ha medicinen då hon spydde upp mask i går kväll..
HJÄLP.. Vi kan ju inte hålla fast dom utan att typ bli sönder klösta på kupen..
Oj - har missat denna tråd. Hoppas verkligen allt går bra och att magen lugnar ner sig.
#165 det roliga är att de vet att så fort de fräser, bits o rivs så vet de att vi sätter ner dem dvs släpper dem..
Har en katt här som är 11 år gammal det går ej få i han medicin om man inte lyckas krossa medicinen och gömma den i klickmjukost. Nu sist då vi avmaskade så var det första ggr på 11 år jag såg han bita en o det gick hål men han slapp inte bara för han gjorde så.
Tycker dock ni ska ta testa mot det jag sa här ovan..
På forumet katter.nu så har ett katteri med många katter fått in detta..
Det är ingen rolig parasit att få på sina djur.
Ebony får inte komms hem idag heller.. 
Men fortfarande lite bättre men inte så bra att dom vill släppa henne.. Bajset var inte okej än det var orange aktigt och dom var rädda att hon skulle förlora aldelles för mycket vätska om hon kom hem nu..
Hörde Ebony i bakrunden när jag pratade med Satu.. Hon morrade och pratade så att ingen skulle ta hennes goda mat =), alltid hungrig.. sötisen. Satu hade också fått kel, hon trodde inte riktigt på att det var en skyggis.. Lilla stumpan, vill ha hem henne nu!
Nu börjar jag bli lite nojjig över om jag har råd att lösa ut skruttet.. Jag är inte den rikaste av skedarna i lådan precis..
Men pratade om det med mor min förut.. Och hon kan lägga ut pengarna så länge, låna mig dom om det blir över min budget.

håll kontakten med emma om kostnaderna, så ni inte får en obehaglig överaskning sen, elr om satu tar faktura till kks?
busan är riktigt kinkig med medicin, vi har krossat medicin å gett henne med malt som finns i pastaform nån dag nu har vi övergått till mjuka godis stänger och delar tabletten och lagt i det funkar…
Men prova med att krossa tabletten då å rulla runt den i lite smör eller leverpastej å kladda på tassen så det sitter, då slickar de säkert i sig..
men kan de inte säga på ett ungefär hur mycket det blir hos vet om du frågar tror du?
Jag vet att då vi har varit iväg så har de inte vetat när man frågat, har inte räknat än säger de och inte har de tid att göra det då heller så det är bara å vänta till räkningen kommer å bli överaskad. Ja du det är konstigt att man inte kan å veta, på ett ungefär då tycker jag..

jag brukar fråga hur mycket de gissar det slutar på o så får de hojta till om det drar iväg över det, här vägrar de på djursjukhuset lämna ut djuret om man inte har pengar o så får man betala inläggningsavgifft per dygn tills man får fatt i pengar,,,,,,
När mammas Edwin var jätte dålig, fast det var typ 4-5 år sen så åkte vi till Satu med honom på nyårsafton.. Han var inlagd i tre dar.. Det betalade vi ca. 900kr för.. Men det är som sagt lääänge sen. Snöstorm var det och kliniken var egentligen inte öppen.. Ska fråga i morgon när jag ringer vad hon tror kalaset kommer kosta.
mamma katt har ätit upp avmasknings medlet!! yey, seger
Om jag inte får i Sigge medicinen kan han då smitta alla dom andra igen då? Så jag får göra om detta igen?
=( Han vägrar.. Tonfisk är vist blä.. Och nu är tabletten helt upplöst i tonfisken.. Då måste jag köpa mer om jag ska testa något annat.. =( Suck suck suck.. DUMMA KATT
Ebony får vara kvar tills imorgon. Hoppas jag får hem henne då.. Försökte få prisuppgift men det hade hon inte räknat på. Men hon lovade mig att det inte skulle bli någon helg-taxa.
Så vi får se.. Mamma lånar mig pengar så länge.
Hon äter glatt, är pigg, men magen sammarbetar inte.. Men det blir ju lite bättre varje dag.
Här hemma har Sigge vägrat äta hela natten.. Han har inte fått något annat än tablett maten men NO WAY.. Tröttsamt. Dumma små djur.. Bunta i hop dem och skicka till Abudabi känns lockande i dag.
Ska iväg och handla mat till oss tvåbenade varelser idag, har fursummat oss lite under kallabaliken. Men vi behöver kanske oxå äta =) ha ha, annars blir jag ingen bra "katt mamma"
Sigge är avmaskad.. Behövde bara trilskas lite.Han har även varit i mitt akvarium i natt.. =/ Phuu.. Så nu får Rasmus laga rampen igen. Glad bara att Sigge mannen inte skadade sig i upptäcksfärden.
Är så trött nu, jojjo-humöret är fortfarande med mig och jag längtar så efter min säng.. Klockan 19.00.. Börjar nog bli gammal.
Hoppas jag får hem min bebis imorgon.
I går kom Sigge och åt mat i köket med pojkarna! =) Stora framsteg! Han satt kvar på golvet och väntade på mat fast jag gick omkring i köket.. Inga rivstartninga som han brukar och sen under soffan.. Nepp, han väntade på maten och sen åt han bredvid Nemo. Jätte bra!!
Mamma Morgaine är fortfarande lite sur på oss angående avmaskningen så hon är avvaktande igen och inte alls lika framåt som förrut. Men jag hoppas det går över fort..
Ebony Bebony, ja.. Jag vet inte hur läget ser ut. Skulle ringa efter kl. 2.
Det är en såå kall dag här nere på ön idag! Uscha, bara väntar på snön.. Ruu och jag var ute en runda och höll på att frysa rumpan av oss och flyga bort.. Tror dock inte Ruu tog det lika hårt som jag. Han skulle mest bråka med grannkatten, elakingen.. Så fort han ser en katt ute så blir han aldelles ilsk och ska attackera. Dumsnut är ett milt ord för honom. Pucko katten.
LelleRuuu… HAr pratat om honom på Radio PRime i morse!
#179 Jasså? Då är han kändis nu =) Ska inte tala om det för honom, då blir han ännu mer odräglig =) ha ha..
Ja han är ju superkändis! Han är ju med på HEmsidan med Arne och även på våra pluggannonser i STNB!
Precis pratat med Satu nu! =) Får hämta hem skruttet, nu är magen mycket bättre! Lilla pluttan. Så om timme bär det av mot skogsby.
Hoppas det håller sig så med, men med medicin och avmaskning + snäll mat en stund till så lär hon vara i tipp topp monster form snart igen.
Så skönt att höra!
Nu är skruttet hemma och sååå glad att kunna springa omkring.. Här flyger vi fram. Vi är inte helt hundra i magen men det är korvar så jag fortsätter med skonmaten minst en vecka till + zoolac och medicin.
Satu är helt fantastiskt underbar!! Dom hade klassat henne som hamster =) Smådjurs taxa fick vi.
Så summan av allting blir
Veterinären i Färjestaden: 684 kr (för ett besök!)
Satu: 1188kr (för för 4 dar och över helgen! )
Avmaskning och medicin tar jag själv..
Så allt som allt blev det 1872kr, jag var rädd för mycket mycket högre vet. räkning.
Det var ju inte så farligt. Så om inte Puma misstycker, så går halva vår KKSTradera före den 15:e till detta.

Härligt med veterinärer som sponsrar hittekatterna!
Även om jag tycker att båda var billiga i jämförelse med veterinärerna häromkring.
Fick räkningen på Alex avl + kremering idag : 1649 kronor.
Skönt att Ebony är the monster snart igen. 
Adelle hälsar och spinner
#185, Jätte snällt! Men du får ta det med Naquita/Emma för jag vet inte hur det funkar så allt blir rätt.. För hon måste väl redovisa gåvor, kvitton osv..
Lilla monstret är hela tiden hungrigt.. Såg jätte kul ut i morse när Rasmus försökte äta sin makrill smörgås i fred innan jobbet. =) För då var hon då inte rädd för något.. ha ha.. Då kunde vi sitta i makrillburken om det var så. Fick ta henne och ge henne egen mat. Lite krångel när dom inte får äta varandras mat.. Blötmaten går bra, jag försökte få henne att äta i ett annat rum instängd men hon blev förbannad lilla damen, jäkla vilka röstresurser och han har attityd, oj oj.. Men sitter jag med på golvet äter hon sin blötmat och dom andra sin så det går fint. Värre är det med torrisarna.. Mina pojkar och flickan =) får mat uppe på bänken för Ebony tar sig inte upp dit. Men alla vill ha hennes mat. =/ Funderar på hur dumt det än låter att ställa fri tillgång till torrisar bakom spisen för där gillar hon att sova och dom andra är för feta att komma in..
Mina händer ser ut som om de varit med i skräckfilmen Saw eller nåt.. Dumma lilla katt vägrar medicinen.. Och hon har som sagt en sjuhelsikes vilja och attityd.. Kommer bli så roligt att försöka få i henne den i sju dar.. Yippi..

Kämpa på bara, allt för katterna vet vi väl alla 
Allt för monstern.. japp, så är det.
Uscha, är såå nervös över i morgon. Har inte mått så bra från och till med huvudvärk, trötthet, jojjo-humör och inte varit speciellt hungrig alls mest illamående så i morgon ska jag till doktorn.. Även om det bara är ett litet besök så är jag livrädd för doktorer och väntrum osv.. Kan inte jag oxå få gå till Veterinär Satu istället.. =/
Gunilla det är jättesnällt att Ebony får halva. Jag betalar tillbaka pengarna till Lucy så för gärna över dom direkt till mig. Så e vi lite på väg att avsluta den summan iaf:) Tar även Rosas förmedlingsavgift till detta!
Ok, toppen! Då vet jag. HAr bara< fått huvudbry med vårt KKSkonto här…. En insättning på 182 kr från en Annelie216. Fattar NAda…. Gjort i går. Stämmer inte med något alls. Förlåt att jag snodde tråden.

fina kissar… o visst är det speciellt med rödingar (o svarta o svart/vita osv)…
Stackars Rasmus…. får inte ha sin macka ifred…..
Sigge,Melvin och Ebony river lägenheten! Jäkla stim på dem idag =)
Fast det ser så läskigt ut när dom där klumpedunsarna ska leka med den lilla skruttan. Men sen ger hon sig inte heller. Hon hoppar på dom hela tiden och jagar upp dom..
Bra nyheter är att magen är fin fin på lilla Ebony, hon äter och bajsar precis som hon ska. =)
Har dock glömt bort att man faktiskt kunde spinna och kela med mig utan tvång.. Men det är skönt med kel när man väl är fångad.
Jag får inte i henne tabletterna men Rasmus har fixat det, han är inte lika nojjig som jag..
Haft en usch-dag idag.. Varit hos doktorn ( mest chockad efter detta) sen har jag fått reda på att arbetsförmedlingen bestämt att jag SKA praktisera på konsum i färjestaden.. =/ Men det kan kanske bli kul.. eller nåt. Blir bara 2 veckor i allafall för sen är det julhandel och då får man inte praktisera och sen pricken på i:et så har jag varit väldigt väldigt känslosam idag så jag har typ gråtit på allt och alla.. =/ Sucka..

kram kram blivande kollega!
Lucy, kan bli kul1 OCh du kankse kan tigga till dig lite kattmat och kattsand? Vem vet?