Katten Tarzan längtar efter ett hem med utemiljö!
Min stödhemskatt Tarzan ca 7 mån gammal, hittades för över en månad sedan vid ingången till Ikea i Malmö där han förtvivlat försökte få uppmärksamhet.
En av de anställda tog in honom och ringde till KKS. Tarzan är efterlyst men det verkar inte vara någon som saknar honom.
Han är anmäld som upphittad hos polisen.
Denna orädda kille har troligtvis haft tillgång till utemiljö i sitt tidigare hem. När jag öppnar fönstret på glänt börjar han jama och försöker till varje pris få upp fönstret.
Han behöver få ett hem där han kan gå ut när han vill. Det behöver inte nödvändigtvis vara på landet. (Men gärna på en ort med mindre trafik.)
Bifogar några bilder på sötnosen!
Vet ni någon som är på väg att skaffa katt som kan ge Tarzan ett kärleksfullt hem?
(Kontakta gärna mig!)

Den första bilden är tagen på dagen då han precis hittats utanför IKEA och en vänlig anställd tagit in honom i väntan på annan hjälp.
De två sista bilderna är tyvärr ganska suddiga. De tog jag med mobilen.
Ville inte missa Tarzans fågelbad 

Putt för att Tarzan ska få ett hem med tillgång till utevistelse! 

Putt igen för Tarzan som imorgon ska bli kastrerad och samtidigt ska de operera bort Tarzans magbråck som är lika stort som en enkrona (på ett ungefär).
För två veckor sen fick Tarzan full hälsokontroll på Kajsa-Lisas veterinärklinik i Lund och där konstaterade veterinären att magbråcket är för stort för att låta det vara.
På Kajsa-Lisas veterinär skulle en bråckoperation kosta ca 2500 kr
(om man endast gör en bråckoperation utan att kastrera samtidigt).
Veterinären i Svedala (Veterinärerna på Bruksgården) tar ca 1200 kr för att kastrera, id-märka, operera bort bråck samt vaccinera Tarzan.
Det tycker jag är ett bra pris.
Vill tillägga att de var mycket duktiga hos Kajsa-Lisas veterinär.
Veterinären tog sig verkligen tid och det var ingen stress (som det är hos en del djurkliniker). Hon tog sig även tid att svara på alla frågor jag ställde (och det var ganska många ;-)).

#5 ja det är sån skrämmande skillnad i pris, jag blir mörkrädd ibland när jag läser vad vissa veterinärer, speciellt större djursjukhus tar , Jag är så tacksam att jag har en veterinär som till och med gått ut på hemsidan med att han försöker hålla låga humana priser, och det gör han,
Jag frågar med ut stackars vetten om det messta när jag är där, nyfiken som man är så är det ett bra tillfälle att lära sig lite av varje, 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Putt för Tarzan! 
Har Tarzan fått ett nytt hem än?
Är det en trevlig katt? Kan du berätta mer om honom?

puttar för den vackra kissen..så skönt att han fick bli omhändettagen då han sökte bland människor…

Hej!
Tarzan bor kvar hos mig än.
Han har blivit betydligt lugnare sen han blev kastrerad och är inte längre lika orolig.
Något som var lite konstigt var att Tarzan sprang gatlopp i min hall tillsammans med Eyes och Bensin natten som följde dagen han blev kastrerad!
Även en annan katt som heter Gin hämtade sig mycket fort från operationen. Det fick mig och min Medarbetare att fundera på om det kan vara så att vissa veterinärer söver katterna mer än nödvändigt vid narkos

AnnaCecilia
Tarzan är en väldigt speciell katt, han går inte att jämföra med någon annan stödhemskatt som jag tagit hand om tidigare.
Han är väldigt energisk och när han busar far han genom rummen så vinden viner. Men han kan även få akuta kelryck och då är han otroligt kelig av sig.
Han är ganska självständig och är inte direkt beroende av de andra katterna mer än när han vill busa för då tycker han det är superskoj att det finns andra katter att leka med.
Berättar gärna mer om Tarzan. Skicka gärna ett pm om du vill vet mer!
Mvh
Puttar upp!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
ja , det kanske inte alls är nödvändigt med att han blir utegående kisse längre?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#10 Tarzan är orolig för han vill gå ut och det går inte när jag bor i centrala Malmö. Han har som sagt blivit mycket lugnare sedan han kastrerades.

# 13
Det verkar som att Tarzan är ganska nöjd med att vara innekatt numera men han är otroligt snabb på att smita ut genom dörren när jag kommer hem. Jag måste alltid hämta honom i trapphuset 
Är själv förvånad över hur pass mycket lugnare han har blivit sedan han kastrerades. Men tror inte han passar i en liten lägenhet. Han behöver utrymme där han kan springa "gatlopp" när han känner för det 
Jag har tagit hand om Tarzan!
Han är en underbar liten katt som blivit bästis med vår andra katt Sesam. De busar, spanar ut genom fönstret, klättrar i träd, jagar varandra runt huset och somnar trötta i vår säng varje kväll. Allt gör de tillsammans!
I förrgår när Tarzan blev rädd för åskan och rusade iväg letade Sesam efter honom, och vägrade gå in i huset själv.
Flera personer har påpekat att han kanske är en Russian Blue…

Blir glad över ännu ett hem för en hemlös, men hur vågar du efter så kort tid släppa ut honom?
Vi har haft honom i nästan 4 veckor nu. De första gångerna var han ute i ett långt koppel. Han är mest på tomten och kommer nästan alltid när vi kallar.
Det roliga är att Sesam och Tarzan håller ihop hela tiden, även utomhus.
Det är ju alltid en risk att släppa ut katter, men nu vet vi att han i varje fall hittar hem 

Tarzan är försvunnen! :-(
Katten Tarzan fick ett permanent hem i Eslöv men för en vecka sedan försvann han och har inte synts till sen dess! Någon som har sett denna fina orädda blågrå kattkille???
I Eslöv med omnejd eller kanske han åkt med i någons bil och är långt hemifrån?
Lägger in en bild på bustrollet som troligtvis råkat i trubbel pga av sin nyfikenhet! 
Kathleen
Aktiv i KKS, Malmö

nääää….. vad trist…. då puttar jag….eslöv alltså?….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Så sorgligt! Just när det börjar bli ordentligt kallt också.
Polisanmälan är väl gjord och lappar uppsatta lite överallt. Det bästa är om lapparna är försedda med bild och avrivningsremsor med ägarens telnr så man lätt kan ringa om man ser honom.

Var i eslöv försvann han? PM Mig om det.
Han är märkt osv.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

putt

Hej!
Har mejlat till Tarzans ägare om hon kan gå in på denna sajten och berätta mer om var i Eslöv Tarzan försvann.
Tarzan brukar i vanliga fall endast gå mindre rundor i området för att sen återvända hem. Han håller sig hela tiden i närheten.
Jag hoppas innerligt att Tarzan inte råkat illa ut 

När försvann han?

Det är över en vecka nu. Vet tyvärr inte exakt datum men det vet ägaren. Förhoppningsvis kan hon besvara era frågor 

Bra ska hålla utkik om jag ser något vid min mat platts när jag är på jobb.
Hennum viste något om en dam som matade katter i eslöv.
PM Hennum o fråga om hon har hunnit kontakta damen änu.

Tarzan har Id-märkning:
5 1 6 0 J
Han är kastrerad, och i våras blev han opererad då hans magbråck togs bort (i samband med kastreringen).

Ska höra med Hennum!
Vi är båda med i Djurrättsalliansens nystartade kattgrupp.

bra att monsi kan speja ifrån sitt jobb… hoppas Tarzan dyker upp välbehållen nu…
Putt…
Puttar upp för lilla Tarsan..Hoppas han kommit hem igen…
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Tarzan är tyvärr fortfarande försvunnen. Vi såg honom senast den 8 oktober. Han har aldrig varit borta mer än några timmar förut, så det måste ha hänt något…
Vi bor på Sturegatan 51 i Eslöv. Jag har polisanmält och satt upp lappar.
så sorgligt…… ja ännu en gång då jag propagerar för rastgård…
Lille Tarzan hoppas det inte har hänt något!

Fick ett mejl idag från Tarzans ägare!
Vi har fått tillbaka Tarzan!!!
Det är en otrolig historia. Tydligen hade han hållit till vid en Vårdcentral några hundra meter härifrån mån-torsdag v 41. Han sprang in i väntrummet ideligen, så de fick lyfta ut honom. De ringde till polisen som hämtade honom på fredagen. Då hade han varit hemma också hela veckan, senast på torsdagen! Tydligen har han gått fram och tillbaka mellan hemmet och Vårdcentralen den veckan…
Polisen körde honom till ett hund- och katthem vid Oxie dit de alltid köra alla upphittade katter tydligen. Efter 10 dagar skulle han avlivas. De kunde inte spåra id-märkningen. Jag polisanmälde 14/10 och id-märkningen registrerades i slutet av samma vecka. Är det inte konstigt att polisen inte kunde fixa detta!?!?!
Istället var det en kvinna från Vårdcentralen som tyckte det var synd att han skulle avlivas som hämtade honom och fick fylla i "adoptionspapper" hos polisen. Nu hade hennes man sett en av de lappar jag satt upp, och de var snälla nog att ringa. Så vi har hämtat honom ikväll :-)
Han har varit borta i 4 veckor och är väldigt reserverad. Går bara runt och tittar…
Nu håller vi honom inne ett tag!

Jag är så lycklig för Tarzans skull!
Men är väldigt beviken på polisen och det är förfärligt att det inte gick att tyda id-märkningen som han fick i början av detta året (-09)!
Tarzan måste ha en vakande ängel över sig! 

Tummen ned för att polisen inte kopplade trotts efterlysning, rosor åt kvinnan som räddade honom, o grattis till er som fick hem honom, skönt att det slutade bra,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.