Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 4958 ggr
Debattia
0

HJÄLP DJURSKYDDET HOPPET !!!

HJÄLP TILL OCH HÅLL DENNA INFORMATION LEVANDE !!

DOM BEHÖVER ALL HJÄLP DOM KAN FÅ NU!!!!!

Djurskyddet Hoppet Hej alla kära kattälskare i vårat avlånga kalla land Vi på Hoppet har fått dåliga besked efter en längre tid med krass ekonomi , nu till veckan kommer dom att bryta strömmen pga en enorm elräkning som tyvärr kommer att slå ut hoppet och går i graven Men nu till problemet är att vi på något sätt läre försöka få ut våra katter så fort som möjligt , handlar om ca 40 katter som söker nya hem , mammor med ungar , kattungar som är flytt klara,killar i varierande åldrar , lite mer skygga kattungar (5 st) men som är i 2 boxar delat på 3 och 2 st Vi söker nu men ljus och lykta i hela landet efter nya ägare , tillfälliga jourhem ja allt som kan ge katterna värme detta är något som skär i våra hjärtan att behöva göra så här efter allt slit och släp med verksamheten priset är idag inte det viktigaste och kastrering , vacc , IDmärkning kan variera , för mer information ber jag er vända er till hoppet , i vissa fall till mig personligen får vi inte ut katterna nu kommer det bli väldigt kallt i lokalerna då som är uppvärmda av el och till slut kommer vi att förlora lokalerna och tanken vad som händer katterna då vill jag inte ens tänka på i dagsläget Vi gör allt och så gott vi kan nu för att fixa detta Med varmaste hälsningar från oss på hoppet och vi bedjar till alla som kan ställa upp på ett eller annat sätt , för alltid eller tillfälligt

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Denna kommentar har tagits bort.
spiritedaway
0

Oj. Det här måste vara det jag läste om på helgon. Och om det är det, så skriv om det på hemsidan!

#1 finns det hjälp de inte tagit emot?

MariannE11
0

putt för hjälp…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

grundig
0

#3 Såna frågor tycker jag hör till att man kontaktar hoppet via mail eller telefon Finns ingen här som kan uttala sig om detta , vi hade möte i onsdags där vi sa att vildkatten får hjälpa till så du är dåligt informerad hör jag

Frågor om verksamheten eller annat som inte är relaterat till att en katt fått hem eller att listan uppdateras hänvisar jag till mail/telefon kontakt

grundig
0

#3 Kom på en sak , vi har kurran som behöver flytta , kurran har nog inte undgått någon på hittekatter vid detta laget vill gärna att ensamma katter flyttar så vi får tomma boxar och kan flytta upp katter för värmens skull

Debattia
0

Startade denna tråd för att Hoppet ska kunna få hjälp med att hitta hem till sina katter. Föreningen tar sen själva beslut om vad som är och blir bäst för katterna. Ska inte diskuteras i denna tråd.

Här behövs hjälp!!!!!!

Debattia

spiritedaway
0

Är det ingen av er som kan fixa på hemsidan?

Länka här till hemsidan också skulle ju vara en bra idé.

Desto mer information, desto bättre.

Det låter ju tyvärr väldigt konstigt att det är jätteakut och det står absolut ingenting om detta på hemsidan.

Och det är säkert fler än jag som tycker det, så uppdatera hemsidan och skriv om det svåra läget som ni har.
Tror det blir fler som kan upptäcka läget då.

Alla kollar ju inte direkt iFokus eller helgon eller vart det nu är "annonserat".

MariannE11
0

tror helt enkelt att det beror på tidsbrist… dom är säkert ute på språng för att fixa o ordna allt det praktiska…ibland räcker inte dygnets 24 timmar till….

catfoot
0

Tack Debattia…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Mison
0

puttar på för katterna

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mari
0

Hemsidan är fixad i den mån jag fått information som stämmer och här är adressen dit: http://www.123minsida.se/djurskyddet-hoppet

Jag hoppas att jag under kvällen kommer att få ännu mer information så att hemsidan kan bli ordenligt uppdaterad

Nu ska jag iväg och jobba och hoppas när jag kommer tillbaka får lite glada nyheter att uppdatera hemsidan med.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Debattia
0

Hoppas också att Stirrup får goda meddelanden  hon kan sätta in på hemsidan…

Debattia

Debattia
0

Hoppas också att Stirrup får goda meddelanden  hon kan sätta in på hemsidan…

Debattia

Debattia
0

Putt, putt,putt…

Debattia

MariannE11
0

putt

Debattia
0

Hoppas nu  åtminstonde några katter fått nya hem under helgen!!!

Debattia

MariannE11
0

stormvindsputt

Ankie
0

har lagt ut det på facebook, hoppas att fler vill hjälpa till

Ankie
0

Jag tycker att det är tragiskt om Hoppet ska gå i graven och jag tycker att kommunen borde gå in å stödja en sån här verksamhet. Man ser ju att den verkligen behövs. Skulle vara roligt å veta hur många katter ni har hjälpt, skulle tänka mig att det är många. Jag hoppas att detta ordnar sig för er och att ni kan fortsätta med ert betydelsefulla arbete och lämna detta bakom er. Jag har lämnat en del katter till er och tipsat många om er att ni kan ta emot katter som många inte kan ha kvar av allergiskäl. Annars blir de ju bara avlivade men ni har tagit emot de och det gör inte alla katthem. Det ska ni ha eloge för.

Näe jag hoppas att hoppet inte blir släckt och att ni kommer starkare ur detta, jag tror på er och jag vet att ni gör ett bra arbete.

Martina747
0

putt!!

grundig
0

tror det ligger mellan 150-200 katter , är ganska bra för lilla söderhamn på 25 000 invånare ca

vi får hålla tummarna nu att nån får upp ögonen eller öppnar ögonen för detta

men det verkar finnas miloners miljoners till ny ishall BLÄ!!

Mison
0

nu försöker vi oss på en sida med info om vilka katter som finns som behöver hjälp… tanken är att den snabbare och lättare ska gå att uppdatera…

jag får inte länkknappen att funka, så jag skriver in adressen…

hjälp till att sprida denna sida så mycket ni kan

www.katterna.se

Mari
0

Här kommer en uppdaterad lista på de katter vi har kvar som finns kvar i lokalerna. Vissa som inte är med på denna lista är kvar i lokalerna men kommer att flytta när som helst.

Dessa katter är kvar i lokalen:

Spöket (men kommer kanske att få flytta)

Polly (ev. en intresseanmälan)

Smurfen

Svea

Kasper

Rita

Tyra

Jessi

Kurran

Lillis (ev. intresseanmälan)

Smala-Nettan (ev. intresseanmälan)

Robyn

Sussan (ev. intresseanmälan)

Pluttan

Cigge (ev. intresseanmälan)

Fyren

Märta (är i jourhem, måste ut)

Eminen (ev. intresseanmälan)

Slim (ev. intresseanmälan)

Detta är väl glada nyheter? :) Förhoppningsvis kommer det fler som är intresserade av katter nu under veckan som det ser ut nu.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Så fick jag precis veta att Svea har blivit bokad nu under kvällen!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

grundig
0

svea har fått nytt hem =) ett lite äldre par och hon blir ensam katt som hon vill

catfoot
0

Men vilken ljuvlig nyhet..Så glad jag blir för Sveas skull…

OT/Snyggt ....

Mison
0

Jättebra, då fixar jag ändringarna på min sida med…

Jag startar en liten sektion som jag lägger Svea i… som en som har fått hem…

catfoot
0

Toppen Mison..

OT/Snyggt ....

Mison
0

nu ligger svea på en egen undersida, hoppas den fylls på med fler som hittat hem… och listan med dom andra minskar…

grundig
0

tycker det rullar på bra ja =)

Simson
0

#33 Vi får hålla tummarna att det fortsätter rulla på! Vad härligt att det rör på sig!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

catfoot
0

puttar

OT/Snyggt ....

cala01
0

Härligt att ni fått ut så många katter, tyvärr kan inte jag hjälpa till får tvärnej hemifrån.  Nu är det inga kvar som jag känner eller passar med mina katter.

Debattia
0

Puttar upp !!!! Hur många är kvar nu ?? Hoppas också att Hoppet ska kunna finnas kvar !!!

Debattia

grundig
0

skulle tro ca 15 st , vet ej om mina 2 är medräknade då annars då 12 st =)

tänk om det var lika effektivt på alla katthem under normala förhållanden , vad katter det skulle kunna räddas på löpande band då

Mison
0

vad jag vet, så finns katterna kvar som är på sidan jag gjorde… jag har även startat en undersida till den, där jag tänker sätta katterna som har hittat hem… uppgifterna har jag fått skickat från personer från hoppet, eftersom jag har lite mer möjlighet att uppdatera oftare än vad hoppet själva har… titta gärna in och hjälp till att sprida sidan

www.katterna.se

Debattia
0

Puttar för hjälp till alla !!!

Debattia

MariannE11
0

dagens vinnare är Svea….Skrattande

putt för resterande kissar…

Mari
0

Japp de katter som finns kvar finns på Misons sida, tror det rör sig om totalt 12st katter som inte har fått någon bokning eller intresseanmälan alls alla andra har hem att flytta iväg till som det ser ut nu :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

MariannE11
0

putt

Debattia
0

Puttar!!

Debattia

Lisa82
0

putt

mvh Lisa

Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se

Medarbetare på Kattpolisen

grundig
0

hoppet på radion idag , hade gått flera gånger så nu kan ni höra groda med =)

http://www.sr.se/gavleborg/nyheter/

catfoot
0

Va, bra att dom kom med i radion…

OT/Snyggt ....

grundig
0

ja det rullar på hela tiden =) en stor nyhet och det är positivt , nu kanske företag och privat personer får upp ögonen

Lisa82
0

bra att det uppmärksammas i media :)

mvh Lisa

catfoot
0

Vi får bara hoppas att många företagare i Söderhamn med omnejd är riktiga kattvänner..

OT/Snyggt ....

grundig
0

en i grannstaden plocka in 4,5 mille på V75 hoppas denne ser oss nu =)

catfoot
0

Hmmm, ingen som råkar vara släkt med personenObestämd…Den personen skulle väl inte märka om den gav bort 150000 till katter i nöd, eller??

OT/Snyggt ....

Mison
0

ojoj, ut mer i media, så kanske han ser…Flört

cala01
0

22-: på lotto hitills, nu är det bara resten kvar ;-)

Tre veckor kvar på kupongen.

Debattia
0

Vad är det för stämma i november hon pratar om ??? Det är ju akut nu???? Varför ska den senaste avlivas???

Debattia

grundig
0

tror det är en stämma om vi ska fortsätta elelr hur vi ska gå till väga , inte riktigt säker vad det är om faktiskt så dumt o säga vad det kan vara och spekulera

nja handlar väl främst om avlivning av alla om det skulle gå så långt , men som det rullar på nu kan vi ta in katter (skratt)

vi vet väl hur det funkar

länsstyrelsen blir kontaktad , anlitar polisen , polisen tar in djuren går ut i media o försöker bli av med dom , blir dom inte av med dom avlivas djuren inom en viss tidsram

har för mig att det funkar så på ett ungefär

catfoot
0

Puttar för katterna som är kvar på Hoppet..

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Hur många är kvar nu!!!! Här måste jobbas för att det inte ska behöva bli några avlivningar!!

Man kan också kommentera artikeln om Hoppet i Söderhamnskuriren. Så det också hålls levande!!

Debattia

grundig
0

tror mellan 8-10 st som max nu

Lisa82
0

har fått tag på en tjej som ska åka tåg till stockholm från kramfors..hon ska byta tåg i söderhamn. men hon åker inte förrän den 27 nov :S

mvh Lisa

Debattia
0

Jättebra jobbat !!!! Har du sett att en tjej inne på övernaturligt också vill ta hand om en katt ???

Debattia

Debattia
0

Puttar upp!!!

Debattia

Debattia
0

Puttar !

Debattia

grundig
0

strömen bruten 09.00 idag utan en enda förvarning

Ankie
0

men oj oj! Ja  se att de inte har någon medkänsla elbolagen.

Ankie
0

puttar

grundig
0

ne det har dom verkligen inte , en bunt egoister kan jag tycka som intre ens kan töja lite på gränserna

usagi
0

Denna situation är såååå himla sorglig Rynkar på näsan

Simson
0

Det är förjävligt!!! Så synd att jag inte jobbar kvar på Energiverket!! Då hade jag kunnat göra något i alla fall!!!

Kan ni låna ihop några kaminer eller något annat som inte går på ström??

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

usagi
0

varmvatten försvinner jue med… Man kan inte dra en förlängningssladd med ett energielement? Kanske för långsökt…

grundig
0

jag ska ut lite senare efter mötet med AF och kommunen , ska även kolla med kommunen om dom har nån mobil anläggning dom kanske kan låna ut till oss

sen får det bli ljus och fotogen kaminer , jobbar just nu på o kolla om pappa har sina 2 kvar , finns äve mobila elverks om kan försörja ett helt hus =)

vi får gå in i steg 2 nu , många katter borta o fler skall flytta , vi hoppas på en uppdatering under dagen från dom om varit där  , nu får vi lösa nästa problem

och ni får tänka på att allt detta ligger idag på ca 10 personer som försöker göra det bästa av detta så vi har stor press på oss o mobilen går varm här hemma med samtal kors o tvärs

samt läre vi fixa nån sorts belysning så man inte fumlar i mörkret när vi ska ta katterna

usagi
0

Jag önskar er all lycka till!!!!

Mison
0

elverk… bönder brukar ju ha såna, som reserv i fall det skulle bli problem med strömmen… kanske känner någon en snäll bonde ni kan låna ett av så länge…

militäranläggningar har också ofta många elverk som bara står och dammar… håller inte hoppet till vid en sån anläggning?? kanske går det att flörta lite med dom…

ett elverk kan ju dundra rätt bra ibland, men det fyller ju funktionen jättebra…

catfoot
0

Ja, visst stod det nått liknande elverk i carporten där på Hoppet..Nått stort som tillhörde försvaret..Eller är jag ute å cyklar nuObestämd..

Det borde finnas nått inom Flygstaden, som man kan få låna..

OT/Snyggt ....

Mison
0

Lägg huvudet på sné och gå dit och fråga snällt… kanske kan ni få låna det…

grundig
0

ja vi läre kolla nått , är det i carporten ett elverk räcker det till hela området o krävs en traktor alt lastbil att flytta =)

jag har ett elverk men lite klent för såna här samanhang tyvärr

catfoot
0

Jag vet inte om det var ett elverk, men väldigt likt ett enormt sådant, ..Annars borde det finnas ett antal sådana på ett gammalt militärområde, kan man tycka..

OT/Snyggt ....

grundig
0

får sätt nån på att ringa , min ekonomi säger att jag läre köpa mat innan jag tankar på mobilen igen =(

grundig
0

tack vare catfoot som sponsra har jag nu satt igång att jaga inom kommunen , tekniska tyckte det var för j*vligt detta men hoppet och katterna samt strömen

catfoot
0

Toppen, gör det du kan…

OT/Snyggt ....

Mison
0

jättebra så ni kämpar på..

grundig
0

jobbar men ramirent nu , den ansvarige kommer igen imorrn och en gammal gymnasiepolare till mig , så nu ska vi se vad han går för =)

catfoot
0

Ramirent??…Skäms..Vad gör dom??

OT/Snyggt ....

Mison
0

haha ramirent hyr ut det mesta… baja-major, elverk, kablar, gräsklippare…. alltså det mesta

catfoot
0

Hihi, alla vet utom lite bakom, Catfoot..har aldrig ens hört namnet..Pm,ade Grundig å förklarade att jag såg några stå å skrubba en gammal damcykel..Skäms..Pinsamt, ja jag vet….Men det bjuder jag på..

OT/Snyggt ....

grundig
0

fastighet ringde nu , dom har inga , dom enda som har i kommunen eller inom kommun är dom som brytit strömmen så vi börja skratta båda 2 när vi börja tänka efter

dom har ett diselverk i berget ( gammal militär anläggning) men den går tyvärr inte att flytta

så nu blir det tidermans och rami rent nästa steg och han ja prata med nu hoppas verkligen dom lånar ut ett för good will , annars kanske man kan vända sig till kommunen som hyr ett åt oss , iaf till efter helgen

catfoot
0

Du jobbar hårt..Härligt..

OT/Snyggt ....

grundig
0

tidermans har ett elverk på 6200 watt , som skall lagas , ska återkomma imorrn mitt på dagen så ska killarna försöka laga det , inge avancerat fel så

dom kommer att sponsra oss med detta , nu saknar lite värmekällor med så ska jobba vidare på det

kommer iaf ringa ramirent imorgon och se om även dom har nått vi kan låna så vi kan köra värme iaf

nu kan jag säga till ramirent att (jodå tidermnas sponsra oss med ett elverk) en lite hållhake där =)

catfoot
0

TOPPEN…HÄRLIGT…Finns hopp för lite värme till kisserna som är kvar på Hoppet…Jättekram..

OT/Snyggt ....

grundig
0

kommer även imorgon börja vända mig till företag om hjälp , alla har hört talas om detta och förstår våran desperation och det är positivt faktiskt , dom har uppmärksammat detta !

ne gott folk nu ska jag,jackan,värmeljus,ljushållarna åka till hoppet och jobba =)

catfoot
0

Pussa kisserna från mig..

OT/Snyggt ....

Mison
0

jättebra jobbat!!!!

MariannE11
0

vad ni jobbar o tänker allihop…. skönt att det finns folk med hjärta…tack för att ni finns alla fixare…

Maria-I
0

Djurskyddet Hoppet är medlem i Djurskyddet Sverige. Vad säger dessa om er situation? Har ni ansökt om bidrag för att rädda dessa katter?

cala01
0

Står ett i carporten, större än det lär ni inte hitta. Jag har radiatorer om ni vill låna. Har även en byggfläkt, men den är inte så effektiv, 150 watts bygglampa som blir varm också.

catfoot
0

Ja, då var jag inte helt ut å cyklade..Det var ett sånt som står i carporten..

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Puttar.!!! Jättebra jobbat av er alla som kämpar på så i motvind!

Debattia

Dagoe
0

Undrar som Maria-I om Djurskyddet Sverige känner till situationen och om de anser sig kan hjälpa med något?

# 68 ne det har dom verkligen inte , en bunt egoister kan jag tycka som intre ens kan töja lite på gränserna

Nu vill jag verkligen inte vara elak, jag tycker det är fruktansvärd synd om katterna och hoppas allt löser sig för dom, men att kalla elverket för en bunt egoister går lite väl långt… de vill bara ha betalt för det dom har levererat….det är väl inte konstigt? Att de som du säger har brutit strömmen utan någon som helst förvarning är ju inte sant. Man får ju ett par påminnelser där det står att strömen brytts i fall man inte betalar.

Hur som helst. Lycka till, hoppas innerst i att allt löser sig!

cala01
0

Ordförande säger sig ju ha bra kontakt med DS, det är ju hur som helst omöjligt för de att hjälpa till om de inte vet något. Det är ju inte heller så att elen är det enda som det inkommit krav från. Hela föreningen har missköts och det kan man inte bara belasta "gamla" Hoppet för. Nu kommer det ju bli en massa klagande på mitt inlägg. Men jag anser att ni alla blir förda bakom ljuset här. Detta är ju inte katternas fel så jag tänker fortsatt hjälpa till så länge det finns katter på Hoppet. Därefter tänker jag inte ha något med dessa personer att göra och avråder starkt detsamma för andra.

De klarar av att hantera katter kortsiktigt men inte i längden. Bättre de använder sina kunskaper här istället för att rasera katthem. Det är många konstiga ekonomiska turer som inte redovisats här eller för medlemmar.

Mari
0

Ang djs så tror jag det är så att de inte kan hjälpa till då skulderna är för höga men vi har fått otroligt mycket stöd och hjälp av dem ändå med juridiska frågor och sånt :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Debattia
0

Kan förstå man känner det som en bunt egoister när man håller på och jobbar häcken av sig för att kunna hjälpa katterna och dom inte ens vill gå med på en avbetalningsplan eller vänta  tills alla blivit hjälpta. Dom kanske hade kunnat informerat om att den dagen bryts strömmen. Det är bara mänskligt .

Ni är suveräna alla som jobbar så enormt för att lösa detta till det bästa för alla katterna !!!!!

Debattia

cala01
0

Nu är det ju bestämt av styrelse att man inte ska betala någon räkning överhuvudtaget så jag tror inte det är problemet. De visste också att det skulle brytas i början av veckan, men man lyssnar inte ens på kravbrev så hur ska eon agera? Sen har vi ju veterinärer som gått till kronofogden med krav. Ska man skylla på de också? eller de affärer som stoppat krediten? Det är bara de jag känner till. Dessutom säger man sig ha 16 000 :- i föreningen. Men de tänker man inte använda.

Tyvärr var det inget som kanske skulle fram här, men tigger man hjälp så bör det också talas om varför man sitter i skiten. Inte bara beklaga sig över bolag som är omänskliga.

Dessutom låter man ju hellre låta katter frysa än ta hjälp från mig t.ex.. Nu skiter jag i det och hjälper till ändå. Kattansvarig ville inte att jag skulle ta hem ett kurran igår, hon rev tapeter och käka sladdar och var så besvärlig, har ni hört det från de förut? ber er bara jämföra med tråden kurra. De katter vi kunnat hjälpa har haft intresseanmälan, nu har det inte kommit ett enda " kan du ta den eller den istället?" Man sitter i skiten för man inte lyssnar på andra, utan alltid vet bäst själv. Det gäller både medlemmar och bolag med krav.

Sitta här och beklaga sig blir bara patetiskt, eller "putta" utan att ens visa sig på Hoppet. Sitter man långt härifrån förstår jag det, men var är hjälpen när den behövs.

grundig
0

vad jag vet att dom 16 000 vi har idag ska vi använda till kastrering av katter , vet att vi betalat fakturor/skulder med dom tex DSV sen ska det bli fler med , vi har bössor ute på fältet med

groda ligger i kontakt med en billigare veterinär i bollnäs då dom i stan tar fullt pris fast vi är ett katthem , tidigare har vi haft rabatt , men inte nu

det vi prata om igår cala att fakturor är farliga när man itne har en (fast) inkomst

martdat
0

är ganska viktigt att betala vetrinärräkningarna dock tycker jag, om katthem struntar i att betala vertinärräkningar så blir det ju tillslut att andra katthem inte heller kan få på faktura, min vetrinär tog faktura innan till kattföriningar enbart, men det är stopp med det nu för att fakturorna inte betalades i tid, med andra ord man förstör för andra föreningar i framtiden om man inte sköter vetrinärräkningarna, vetrinärer pratar ju klart med varandra,att inte få ta på faktutra ställer till det för både föreningar och stödhem, bara min egen tankegång,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

grundig
0

ja jag ska inte uttala mig vilka fakturor som är betalda o inte betalda då jag inte hört nått , så tycker det är dumt att uttala sig utan grund i det fallet

cala01
0

# 106

Det finns en grund, kronofogden har fått in krav därmed är det offentlig handling. Oerhört konstigt att man ska få det via kronofogden som medlem och inte föreningen/styrelsen. Där är det ärenden från två olika veterinärer som ligger. Som du vet så finns det folk som luskar i sådana saker, förhoppningsvis leder det till ingenting men ibland det enda som är svart på vitt, då lögner sprids snabbare än fakta i föreningen.

grundig
0

jag vet att det finns ärenden där , och vet att folk lägger sin fritid till att söka fel ovch något att gnälla över , ett fåtal ägnar sin fritid till det , men vad vinner man på det ?

vi kan börja söka på alla katthem i landet och lägga ut på hittekatter , men vad syftet är med det vet jag inte , finns bättre saker att lägga den energin på elelr så tar nyfikenheten över och man måste söka fel och andra saker

jag lägger energin på hoppet nu ist och katterna då jag personligen anser att det är viktigare än allt annat , dom som inte gör det anser att katterna är minst viktiga och allt skit man hittar är viktigare och det för mig bevisar bara en sak

(nu letar vi fram alla skit så vi kan svartmåla hoppet så det stänger eller får dåligt rykte som det enda katthemmet i sverige som har ekonomiska problem åsså skiter vi i katterna för det är inte lika roligt )

vi kanske ska sätta ihop en granskningsnämd på hittekatter som granskar alla katthem i sverige ? alltså då folk som inte bryr sig om katterna utan hellre gräver fram skit som ligger under en sten nånstans

ärenden hos fogden går det att göra nått åt faktiskt , som tex att betala dom OM pengarna finnes

cala det är därför vi har möten för att information skall komma fram , men du själv har ju sagt att möten är värdelösa , säger man en sån sak och inte kommer på tex möten får man inte reda på nått heller , vi kan inte varje dag skicka ut brev till alla medlemmar så fort det händer något , vem ska stå för portot ? 5,50 *50 = 275 kr per dag , vi har medlems möten men då får medlemmarna komma med o inte sitta o gnälla , upp till var och en att komma på möten och ta del av informationen , sist var vi 16 st av 50? vart var dom andra då? vill man veta ? ja då kommer man på möten så enkelt är det , vi kan inte kasta ut 275 kr per dag för att informra alla , dom pengarna kan vi använda till vettigare saker som tex fakturor då

tror inga katthem skickar ut information om vad som hänt på katthemmet dagligen ? eller gör alla det kanske och vi som gör fel ?

idag får man väl ta ställning till

ska vi kasterara och fixa alla katter för dom pengar vi har

eller

slänga dom i sjön hos tex elbolaget

vad är viktigast? katterna eller kasta bort dom , och fortfarande går det åt sand och mat till katterna så vi får väl proritera och ta fakturor före katterna så kanske alla medlemmar blir glada då

tycker detta är utagerat ja och vi får ta dag för dag nu helt enkelt , det händer nått hela tiden nu och därför vi kör möten för att kunna sammanstråla och gå igenom allt som hänt , nu kör vi 2 möten i veckan vilket blir tjatigt men vi måste för att få göra en genomgång vad som hänt , men tycker ikväll att du ska komma på mötet och framföra dina åsikter på mötet idag eller söndag ist för här där inte alla medlemmar heller kan läsa det

annars framför jag dina åsikter om du inte dyker upp på mötena , men ta dina åsikter där! vad vinner du på att ta dom här? ja förutom att svartmåla oss mer och förstöra , visst alla kan få veta vad dom vill veta , men kanske då av rätt person som vet , jag vet inte hur vårat konto ser ut idag , har ingen access till det kontot men det verkar du ha cala ? eftersom du vet hur mycke det finns där

Dagoe
0

#108 Nu handlar ju detta inte om att katthemmet har gjort några miss. Klart att alla gör miss. Det här är liiite mer än några miss, det är verkligen chockerande hur dåligt denna förening har sköts. Det är ju tydligen inte bara elräkningen som inte har betalats men även veterinärräkningar. Det är tyvärr inte den första förening som inte kan betala veterinärräkningar men som ändå fortsätter ta sig an fler katter. Presis som martdat skriver skadar detta all katthemsverksamhet.

Hur mycket skulder har ni egentligen utöver elräkningen? Hur kan man bara skita i att betala t ex veterinären? Inte konstigt att den inte längre ger någon rabatt!

Mest skrämmande tycker jag är att man själv inte ens verkar inse hur pass stor andel föreningen själv har i att det ser ut som det gör. Man skyller på allt och alla men inte på sig själv. På det viset kommer detta ju att hända igen så fort föreningen skulle startas på nytt.

grundig
0

Me dina frågor får jag hänvisa dig till våran kassör och revisor , jag har som sagt ingen insyn i vårat konto , tror inte det är lyckat att alla han access till kontot , då försvinner nog pengarna relativt snabbt där

det är det här jag menar med fakturor , att mans ka betala kontant då man inte har någog fast inkomst , då betalar man med medlen man har , har man inga pengar kan man inte betala

Men samtidigt är detta något vi får reda upp och kolla över vilket man inte göra på nån dag , utan vi får sätta oss ner och kolla igenom fakturor och skulder , men tycker iaf inte detta är något som beror er utan detta berör föreningen

vore som att ta upp mina skulder här hos fogden

visst vi är en ideell förening men att ha medlemmar som sitter och söker fel i sin egna förening för att lägga ut det skadar mer än gör nytta , sen fattar jag då inte varför man är med i en förening för att sitta där och skada den elelr vara sur på föreningen , det är trots allt fritt val att vara med , skulle jag vara missnöjd med en förening jag är med i skulle jag lämna den och gå vidare i livet och inte hänga kvar för att göra allt jag kan för att rota fram skit

jag skippa hoppet under en period i somras då alla bråk o skit kom upp , men inte satt jag hemma och sökte fel utan min vardag blev lättare och jag kunna sova och äta som vanligt

att sitta som medlem i en förening och inte villa vara aktiv på pass eller anser att möten är värdelösa samt att man säger att man itne ska åka dit mer men sitter här och pratar hoppet och söker fel anser jag är att med uppsåt att skada en verksamhet

Dagoe
0

# 110

Jag är inte medlem i föreningen… jag är styrelsemedlem hos Göteborgs Katthjälp och är allmän intresserad i hur katthem drivs i Sverige. Genom att man lägger ut info om Hoppets problem här så ville jag reagera på dom… det är väl lite det som är meningen med ett forum. Vill man inte att det ska uppmärksammas så borde man kanske tänka för sig innan man lägger ut det för allmän beskådan.

Du skriver "har man inga pengar kan man inte betala" ?!?!

Kanske man ska se det tvärtom, har man inga pengar så kan man inte köpa tjänster som man inte kan betala för?

Som sagt inte förvånande att det blev som det blev.

Återigen, jag hoppas verkligen att det löser sig för katternas skull! Lycka till!

grundig
0

kommer avlsuta mitt i denna tråd dels för att den spårar ur

men sen kanske lite kloka ord?

(varför blicka bakåt och söka fel när man kan blicka framåt och söka lösningar)

Tänk på den alla som söker fel

catfoot
0

Jag blir bara ledsenGråter…Hoppet idag, är inte samma Hopp som det var för ett år sen…

Vill medlemmar ge kritik, ge den på möten istället, där alla har en chans att förklara å reda ut alla frågetecken..Känns lite slag under bältet för de berörda..När det bara ska klanklas ner…Ingen vet hur mycket jobb dom lägger ner därute nu, allt för katterna..Rosor till alla ni som ger järnet just nu…

OT/Snyggt ....

Dagoe
0

# 112 en del av att blicka framåt och söka lösningar ligger ju i att förstå vad som gick fel innan…

Ankie
0

ja det är ju faktiskt så som #114 skriver, att förstår man inte varför det blev som det blev så är det ju så att historien kan upprepas igen. Så förståelsen är en bit på vägen till att kunna blicka framåt..

Jag önskar att alla katter på Hoppet får nya hem med all den puplicitet som de nu har fått och jag tycker att ni som engagerar er i detta gör det bra.

cala01
0

Orkar inte svara, det gjorde jävligt ont att åka upp med Kurran igen. Känna hennes klor hårt i byxbenet men vara tvungen att svälja gråten och gå därifrån, det känns. Nu är det 21 katter däruppe igen. Visserligen med ström men fortsätt hämta katter. Alla behöver därifrån.

grundig
0

vi är människor , människor är inte felfria , eller ja kanske vissa är totalt felfria , vad vet jag

vi gör fel dagligen och skulle tro att alla gör fel dagligen med , misstag har skett på hoppet , vvi får lära oss av misstagen helt enkelt

att älta detta…  hjälper ju inte heller att lära sig av misstagen , vissa av sakerna som dyker upp här kommer aldrig upp på våra möten och det undrar jag varför . Det hjälper inet hoppet att sitta hör och gnälla , det hjälper hoppet om man är med på mötena och tar problemen där , det är trots allt på hoppet allt sker och utspelar sig eller?

jag tycker inte hittekatter ska agera klagomuren i jerusalem , har man problem bör man i första hand ta det med dom ,  just nu sitter 90% av alla eldsjälar på hoppet och har ingen aning om vad som skrivs här , vissa har inte ens datorer

Det som kommer ske nu är att vi ska få ut kattera , packa ihop och flytta ut ur lokalerna så vi kan säga upp lokalerna ,

Kommer ta med datorn ikväll så alla får ta del av det som skrivits här , spec dom som är helt ovetande

cala01
0

För medlemsmötena inte varit många, däremot arbetsmöten. Det blir ju också väldigt ofta flyttat. Det är inte bara jag som blir ignorerad eller avbruten på möten. Istället blir man gnällig när frustrationen ökar.

Ni beklagar er här, då får ni svar här. Gå ut och gråta på hittekatter går bra men listorna kom inte ut. Ni har även gått till pressen med att konkurs är nära förestående. Då kan jag nämna det här också, yttrandefrihet råder och går ordförande ut så lär det styra dagordningen. Jag som medlem kan också kritisera styrelsen. Var jag gör det beror på omständigheterna, men gnäller ni här så kommer gnällsvaren här också.

Folk här har på allvar erbjudit sig insamlingar och dylikt. Praktisk hjälp är jättebra, ekonomisk är att slänga pengarna i sjön. Utöver de 100 000:- så vet ju inga andra medlemmar hur mycket det är. Vet inte styrelsen heller måste man ju göra en balansräkning. Den var godkänd på årsmötet så det har uppstått efter det. Dessutom har ju en av de som inte längre är välkomna ordnat bidrag på drygt 20 000:-, strax före pesten. Eftersom jag jobbade MYCKET under denna tid samt betalade en hel del själv så vet jag att det inte gick så mycket pengar. Den veterinärsräkning jag sett låg på 6 100:-. Än idag har vi inte fått svar på vad den avsåg. Är det verkligen så man ska behandla medlemmar? Jag tänker inte gå där uppe tyst och bara passa upp när det krävs. Ordförande/styrelse ska ta tillvara medlemmars intresse och de är föreningen. det är inte medlemmar som ska slava under styrelsen.

Otroligt dåligt av en ordförande att vägra lyssna på en medlem som idag. Glöm inte att jag en gång var i den innersta kretsen så jag vet hur taktiker läggs upp för att undvika obekväma frågor. Mönstret går igen gång efter annan. Men ingen förstår varför folk försvinner eller inte tar pass.

Samma sak med att man inte tänker på katterna, idag var det samma retorik från en annan i styrelsen. Inte fan åker jag runt och lånar grejer och kör upp för att visa mig duktig för styrelsen, det är för katterna. Konstigt att också katterna vi försökt få ut är bokade men lik förbaskat sitter på Hoppet. Nu har ju alla fått permanenta hem så lita på att jag kommer följa upp det, utesluten eller ej så småningom,

Fakturor som inte betalats är anledningen till att vi nu handlar kontant.

Du börjat gnället i #68

Sedan svarar folk, du kapar alltså tråden till att handla om något annat än att hjälpa katterna allseles själv.

MariannE11
0

#113 håller med dej catfoot….tycker att man kan ge kritik o goda råd på rätt ställe.. inget kul för oss "allmänheten" att läsa saker som vi inte har att göra med…. det som hänt har hänt… nu ska det blickas framåt… o blir det ett bra samarbete med lugna fina diskussioner så är det den allra bästa lösningen för kissarna… nu behöver vi inte leta värsta syndabocken….

Gronstedt
0

Jag kan fortfarande inte förstå hur det gått till att få ihop 100 000 SEK i elräkning. En elpatron på 33 kW, som det tydligen är fråga om, måste gå för fullt dygnet runt i 126 dygn för att få ihop det, om man antar att elpriset är 1 SEK/kWh. Nätavgifter har ju betalats löpande och en del av elförbrukningen har betalats löpande. Nu sägs det att lokalerna värms med vattenburen värme som hyresvärden äger, vilket väl torde betyda att man betalar varmhyra. Har ni försökt värma rastgårdarna med el, eller vad är det som har hänt? Katterna behöver ju knappast 25 °C och det har faktiskt varit sommar en del av tiden. Så varför har denna elvärme gått för fullt en hel tredjedel av det senaste året?

Det är inte att kasta skit att ställa sådana frågor, det är grundläggande katastrofanalys. Man kan inte gå ut och be om hjälp om man inte vill berätta och/eller analysera hur problemen uppstått. Att skälla alla som ställer frågor för katthatare löser ingenting. Svara och förklara i stället, så får ni säkert mer hjälp och bidrag.

Debattia
0

Cala ! Varför var du tvungen åka tillbaks med Kurra??

Blev jätteglad när jag läste att Hoppet fått tillbaks strömmen igen ? Det var underbart jobbat !!!!

Varför sitter katterna som fått hem kvar på Hoppet fortfarande??

Kontot och var pengar går måste ju vara offentligt för medlemmarna om inte styrelsen bestämt något annat…

Det är ordföranden under mötet som ansvara för att alla medlemmar kan ta upp vad dom tycker och anser,under vissa ramar så klart,man får inte gå till fula angrepp utan hålla sig till vad det handlar om.

Har inte de som sitter i styrelsen några övriga uppgifter på hemmet, Hjälper dom inte till med djuren??

Ibland kanske det behövs en utbildning i mötesteknik.

Hoppas verkligen ni löser detta och att Hoppet inte ska behöva gå i konkurs,för det behövs i Söderhamn…

Debattia

Rita-S
0

Jag har ingen synpunkt på skötsel i hoppet, men jag tänker iaf ta till mig en katt därifrån. Har varit i kontakt med Lena där, skal ringa åter sen i kväll. 
Vi har redan två katter, och egentligen var vi bestämta på att det räcker, men vi kom i förgårs överens om att en till kan vi nog rymma här hos oss. Så vi tänker ta till oss en katt.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Debattia
0

122.Jättebra!!

Debattia

grundig
0

man kanske ska räkna med belysning, tumlaren,tvättmaskinen med ? ett par kw de med som dundrar på , ca 4 maskiner per dag

även varmvatten

så det sticker iväg kan jag lova innan det är klart

är inte enbart värmen utan allt runt omkring med , är det nå fler frågor gällande förbrukningen får jag nog hänvisa dig till söderhamn nära som har med information än vad jag sitter  på , har inga specifikationer framför mig

var det jag mena med att man ska vända sig till hoppet om man har inledande fördjupande frågor , vissa frågor kan jag inte ens svara på då jag inte har nå svar på specifika frågor

Rita-S
0

#123 Självklart kan jag rädda en katt, även om vi tycker vi har så det räcker med dom två vi har så tyckte vi nu at skit samma, det ryms en katt till på 120 kvadrat + rastgård!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Dagoe
0

# 119 Inget kul för oss "allmänheten" att läsa saker som vi inte har att göra med…. det som hänt har hänt…

Hur kan man vara så naiv? Saker vi inte har att göra med? Det som har hänt har hänt? Det har man i allra högsta grad att göra med om man vill höja kattens status. Det är väl bland annat därför att hittekatter.ifokus har kommit till? Hur ska kattens status höjas när t.o.m. föreningarna som påstår sig jobba för katterna få till det så att en del av dessa katter mer eller mindre är avlivningshotade, i fall de kommer att omhändertas av polisen och polisen beslutar om avlivning?Det är föreningens styrelse som har ställt till med det här.

Hur kan du med och skriva att det är inget kul at läsa dessa saker???

Det handlar ju inte om att det är just Hoppet som har råkat ut illa, den kan hända vilken förening som helst som har en inkompetent styrelse.

Är det för dig inte kul att läsa eller diskutera detta så kan du ju välja att hoppa över just den delen av diskutionen eller läsa någon annan tråd istället.

MariannE11
0

vore toppen….

Dagoe
0

#125 topp förresten att du kan ta dig an en kisse Glad

cala01
0

jag blev utkörd av ordf, handgripligen eftersom jag hade undringar om del saker. bl.a. det som skrivs om här. Då skulle Kurran genast tillbaka också, enligt samma person.

cala01
0

Lite glada nyheter är att alla katter är bokade och det till permanenta hem. Nu kan jag lägga skiten bakom mig. Men lita på att jag tänker följa upp det hela.

Debattia
0

128. Tycker att du ska sluta med dumma kommentarer.Det kan drabba dig också någonting någongång.

Debattia

Dagoe
0

Självklart debattia är mina kommentarer dumma, om du säger så. :)

Debattia
0

Tycker det är fel komma med påståenden om att det är en inkompetent styrelse. Det hjälper varken katterna eller dom  att diskutera om dom är lämpliga eller inte.. Dom behöver sånt som hjälper dem framåt nu……

Debattia

Gronstedt
0

Det hjälper knappast katterna att man låtsas som ingenting och tittar bort medan sådant här pågår heller. Att sätta näsan i vädret och säga att det inte tjänar något till att diskutera det som har varit är naivt och leder inte till något annat än att kattens status sjunker och fler goda givare väljer att avstå från att kasta bra pengar efter dåliga.

Hur tror ni Hoppet ser ut för gemene man som exempel på lämpligt objekt att ge pengar till om man gillar katter? Vem kan vilja hjälpa Hoppet (eller något katthem) om det inte tydligt redovisas hur problemen uppstått och om det inte läggs fram en tydlig plan för hur man ska se till att ingenting liknande kan hända igen?

Att analysera och redovisa är det enda som kan hjälpa katterna på sikt. Nu när tydligen alla katter är bokade är det dags att tvätta byken. Och om man väljer att gå ut och tigga hjälp på ett forum är det rimligt att samma forum får veta vad som kommer fram vid den byken.

Ankie
0

Är Kurran oxå bokad då?

cala01
0

# 134

Exakt min tanke, jag hade förhoppningar när den nya styrelsen valdes att det var slut med hemlighetsmakeriet. Det lovades vitt och brett om det. Dels så kan man visa när någon kommer med felaktiga uppgifter eller osanningar. Man uppfattas också som seriös i sin omgivning. Har man inget att dölja så är det inget problem.

Jag har fortfarande inte sett någon som sagt att jag ljuger, bara påhopp om vad jag gjort eller inte gjort. Dessutom så kan man inte skriva en sak och sedan bli arg för att man kommenterar det. Visa i så fall vad som är fel. Oerhört svårt att försvara sig mot anklagelser där andra fått agera mellanhand och fått höra hur jag betett mig. Dessutom felaktiga påståenden, det hände idag igen.

Vi kan inte hjälpa någon katt längre, visst det blomstrade ett tag och vi har hjälpt många. Men nu hjälper vi ingen längre, väldigt tragiskt.

cala01
0

Alla är bokade, kurran hämtas ikväll tydligen.

cala01
0
Debattia
0

Det finns väl ingen djurskyddsförening här på tråden som öppnat sig så som Hoppet gjort och berättat vad som händer både bakom och framför ridåerna. Tror det säkert är mer eller mindre bråk om samarbete och överenskommelser i de flesta föreningar. Tycker ändå det är en diskussion som kan tas i en egen tråd om det interna arbetet i styrelser på katthem. Hoppades på att den här tråden enbart skulle få vara till hjälp för katterna.

Har svårt förstå hur enbart den personen som öppnade tråden ska kunna svara på alla era frågor?Har också uppfattat det som att dom nu har fullt upp med svara i telefonen,kontakter,hitta transporter o.s.v. Så katterna får hjälp i första hand.

Kanske Göteborgs katthjälp också kan hjälpa till på något sätt då???

Debattia

holland12004
0

Det var det värsta jag läst på länge.Och det är tyvärr ett solklart bevis på imkompetens när det går så här långt.

En styrelse har alltid fulla ansvaret för ekonomin.Om inte tillgångar finns måste ledamöterna betala skulden ur egen ficka.

Sedan hör det till saken att en förening/katthem tar på sig exakt samma ansvar för de katter de tar in som varje människa som antingen äger eller sköter om katt(er) gör.I skötselansvaret ingår att se till att djuren har mat,skydd osv.

Dagoe
0

# 140 Kanske Göteborgs katthjälp också kan hjälpa till på något sätt då???

Du menar på fullaste allvar att en annan förening som inte har ett skvat med detta att göra ska lös andra föreningarnas problem? Problem som har uppstått genom att styrelsen har begått allvarliga misstag? Du måste skoja… Tror att alla katthemsföreningar har mer än fullt upp med deras egna katter och hemlösa katter på kö. Det finns nämligen 100 000 sånna.

Att jag går in här och skriver vad jag tycker har inget med att göra med att jag är aktiv i en annan förening. De är mina personliga åsikter jag lägger ut här Du behöver inte gilla dom. Det kallas för yttrandefrihet.

Om du väljer att ställa dig bakom en förening/styrelse som har gjort så pass allvarliga misstag att hela föreningen går i konkurs är upp till dig. Jag gör inte det i alla fall. Spelar ingen roll vilken slags organisation det skulle handla om.

Debattia
0

141.När du nu har analyserat och kommit fram till ditt solklara svar,vad kan du då göra åt det?Kan du hjälpa dem på något sätt ?

Debattia

Rita-S
0

Såhär mitt i allt snakcet om föreningen kan jag medela att en av katterna skal få flytta hit till mig snarast. Jag har nyss talat med Lena där och tingat en katt.

Britt-Iris
0

Ikväll har jag varit till Hoppet och skrivit kontrakt på min underbara lilla Lilly (Stina på Hoppet), tack från hjärtat för henne, jag ska sköta om henne på allra bästa sätt.

Men….. hade jag när jag var där vetat att cala hade blivit mer eller mindre "utkastad" därifrån så hade jag definitivt begärt en förklaring. Jag känner cala så pass bra att jag vet att han tänker på katternas bästa i första hand, han t o m kan "glömma bort" sånt som han fått ta emot på Hoppet, svälja och gå dit och jobba för katterna men nu tror jag att han verkligen har tröttnat.

Det som cala tagit upp om vad som hänt och inte hänt på Hoppet kan jag också skriva under på, det är precis så det har varit och ni här på hittekatter borde välkomna sanningen. Det måste vara intressant just för de entusiaster som finns här att få veta hur vissa katthem misskötts för det är det som det har handlat om när det gäller Hoppet.

Grundig har, kanske självmant, gjort sig till talesman för Hoppet, när det inte passat honom så har han svarat som privatperson, när det blivit lite brännande frågor så har han svarat med att bli otrevlig eller kasta skit, det är han duktig på men att se sanningen i vitögat är han sämre på.

catfoot
0

Kan bara önska dig lycka till med din namne Rita…Är så glad för din å kissen..berätta gärna hur allt gå för er…

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

#146 det kan jag väl göra :D Sen kan jag fota tryckaren under soffan med när hon anländer :) Hon lär ju trycka där ett litet tag.. :D Tack!

grundig
0

idag har vi 8 katter kvar , mycke tid går till att serva media , idag var kuriren hit en lokal tidning

groda sitter och pendalar mellan 3 telefoner jag ska till gävle med 5 katter på söndag som ska vidare till sthlms katthem (heder till er ) att ni tar på er och avlastar oss , men roligt att kontakt etablerats och hoppas ni i framtiden kan lära oss om skygga katter och hantering runt dessa då vi i samma utsräckning som er inte har dom enorma problemen

vi jobbar på för fullt ovh biter ihop trots alla anklagelser mot oss om bedrägerier , att vi stjäl osv . idagsläget blir vi kallade både det ena och det andra men vi biter ihop och kör på för katternas skull och vi på hoppet vet bäst vad som sker och händer , men så är det alltid , dom aktiva vet vad som sker , men upp till var och en att ta reda på fakta med om vad som händer i den verksamhet man är med i anser jag , det är vuxna människor och inget dagis

att ta reda på vad som händer visar att man är engagerad

Ok du är med i förening , hur länge har den funnits? ni kanske har ett fett konto och inte utgifter på runt 20 000 kr i månaden ? vi gör så gott vi kan och detta är ett misstag JA och du upprepar dig med vilket för mig blir tröttsamt , anser att föreningen du är med i är exemplarisk och aldrig gjort ett enda fel och ett föredöme för alla katthem i sverige , så din förening kanske kan gå ut då och lära alla katthem hur man ska göra så vi får lära av dom yttersta proffsen som finns

detta är väldigt tröttsamt må jag säga o hade det inte varit för att katterna behöver en så hade jag bett er fara åt ******** direkt då ni inte betyder något i mitt liv , ni är luft faktiskt ni kan sitta och tycka,tänka,spekulera hur bäst ni vill spec när ni inte vet något vad som skett eller hänt , sen finns det folk som bildar SIN uppfattning och totalt skiter i fakta elelr vad som sagts , men den ignoransen får ni stå för och det hjälper inte katterna heller faktiskt

finns massor med folk här som bryr sig och stöttar oss , heder till er med , det gör att man orkar och ni som klagar gör att man tröttnar och funderar om ett katthem är till för intriger och skit samt tjaffs

hoppet har även medlemmar som alltså sitter och jobbar emot hoppet och gör sitt yttersta för att förstöra för den verksamhet man är med i , är det rätt med ? ja vissa kanske tycker det , men hoppas all katthem råkar ut för det vi råkar ut så får alla känna på hur det är att sitta i denna sits , nästa gång kanske det är ett annat katthem vi ska sparka på och dess styrelse

vi jobbar i motvind varje eviga dag och gjort det i 1 år nu och största problemet har varit medlemar men vi kan skratta åt det idag och vi biter ihop o jobbar

så ni som är kritiker och anser sig vara så bra , behåll det för er själva eller skriv en roman , vi behöver inte veta vad era hjärnor tänker , och vi bryr oss inte utan vi jobbar på för att göra det bästa av det sämsta tänkbara som är idag , antingen stöttar man eller så stjälper man

holland12004
0

#143 Ingen kan hjälpa dem om de inte först reder ut vad som hänt,var bristerna i internkontrollen finns.Men om du menar att det enda man i sådana här lägen ska bry sig om är katterna då pratar vi om två helt olika saker (svårt att mötas då).

De har redan fått hjälp (hem) till katterna vad jag förstått så den hjälp som nu efterfrågas är vad?Ekonomisk hjälp ger iaf inte jag utan klara papper,jag hör till dem som läser bokslut och liknande för att få en uppfattning om hur en verksamhet sköts.

Glad att det löst sig för katterna!

catfoot
0

Ja, jag skulle vilja skriva så mycket..Är så arg, så förbannad..men vad hjälper det Hoppets katter…

Alla på Hoppet, ni kämpar å ger allt för att alla katter ska snart vara i ett eget hem.

OT/Snyggt ....

TamlinsMatte
0

#148 På vilket sätt är det en skillnad mellan att be någon dra åt helvete och att säga att man skulle göra det om man inte behövde hjälp?

grundig
0

vi har fått in lite bidrag men föredrar att folk inte ger oss bidrag så du behöver inte oroa dig att vi kommer fråga dig om bidrag

men alla kanske hellre ser att djurskyddet i söderhamn fösvinner så våra katthatare får plåga fler katter genom att flå dom levande och krossa deras ben och sen hänga dom i träd i barn områden

ser ni hellre det än att vissa försöker hjälpa dessa

grundig
0

kan tycka personligen att denna tråd kan stängas , katterna är snart borta , hoppet dör så finns ignet mer att förklara , ingen mening och sitta och diskutera nått som inte existerar

tack catfoot du vet iaf vad som verkligen händer och var på mötet ikväll, haha vart förvånad när jag såg dig ute =)

Mison
0

#147 Betyder det att jag kan plocka bort Rita från min sida?? Skrattande

#145 Samma fråga till dig.. Lillan, kan det vara Lillis på min sida? Skrattande

Vore jättekul att i såfall få "plocka bort" 2 till och lägga på sidan över de katter som hittat hem…

catfoot
0

Du har snart pm Mison..

OT/Snyggt ....

Mison
0

okidok

Rita-S
0

#154 men visst var det ett passande namn? ;)

Mison
0

verkligen..Flört

cala01
0

¤148

Vem säger att ni stjäl, håll dig till fakta. Så om man inte håller med dig då ska man hålla käft?

Du yrar som vanligt.

Och nu kommer alla katthatare få fritt fram?

Det är du och Hoppet som hindrat det förut.

Typiskt att du vill stänga tråden också, men det är väl Debattias beslut eller?

Ni har tydligen bestämt att föreningen läggs ner, vad medlemmarna tycker spelar väl ingen roll.

För min del är det bara bra. Men jag tar inte beslutet å föreningens vägnar, det är skillnaden mellan oss.

Sanningen är aldrig svart eller vit, det finns inget antingen eller i en sådan här situation. Jag gör fel men inte i allt, är jag emot hur vissa jobbar ibland så är jag inte emot allt de gör. Det är en stor skillnad.

Det kanske är ett vuxet sätt att se på saker.

MariannE11
0

kanon Rita o Britt-Iris för att ni tar varsin kisse… rosor till er….Glad

catfoot
0

Om alla vill katternas bästa…för det är väl det detta forum är till för..

Kan vi lägga ner alla anklagelser, å bara fokusera oss på katterna..jag skiter i alla påhopp, det verkar ha blivit en sport, den som kommer med det mest elaka inlägget vinner..Jag känner att nu får det vara nog..Vad som hänt eller inte hänt, alla lär sig med tiden inte bara Hoppet utan dom utanför oxå..Alla gör vi blundrar man ångrar, alla har vi fel å brister…jag kan erkänna jag har mängder av den varan..Inget jag skäms för..hatar att vara perfekt, vilket jag heller inte vill vara..Vill nu ha en tråd, där man visar hänsyn till den som skriver i tråden…Inga fler fula påhopp…

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

#161 instämmer till fullo…..

Mison
0

#161 instämmer jag med…

cala01
0

Ja nu håller jag med dig, fast det är som det är.

catfoot
0

#162, 163, 164,,Tack..Blir glad att fler vill ha en lugn å bra tråd, där vi hälper katter vidare till nya hem..Då kör vi vidare utan anklagelser eller påhopp..Ge järnet, lägg krutet på kisserna..

OT/Snyggt ....

Mison
0

japp-japp instämmer… blir sååå glad varje gång jag kan minska listan på min sida över missar som fortfarande söker hem….

Debattia
0

Det är verkligen bra att alla katthem inte tänker som så :Det dom ställt till med  själva  får dom själva ordna. En eloge till Sthl:s katthem som ställer upp och hjälper Hoppets katter.Sånt kallar jag fint samarbete katthem i mellan.

Vill också kommentera dig som skriver att om du vetat vad som hänt Cala hade du kanske inte tagit någon katt.Ber om ursäkt om jag missuppfattat,annars vill jag påminna om att katten är oskyldig och i lika stort behov av hjälp oavsett vad som hänt en volentär.

149: Det handlar  om hjälp till katterna i första hand.

Debattia

Gronstedt
0

#167: Menar du Britt-Iris, som skrev att hon skulle ha bett om en förklaring? Det är ju inte det samma som att säga att hon "kanske inte skulle ha tagit någon katt", eller hur?

Debattia
0

168: Okey! Då missuppfattade jag !! Ber om ursäkt!

Debattia

Dagoe
0

Man kan faktiskt bry sig om katter och ifrågasätta samtidigt… det ena uteslutar inte det andra…

Grundig kan jag informera om att jag tidigare skrev att alla gör fel, men du verkar bara läsa det som passar dig och be de övriga som har åsikter som inte passar dig, som du omskriver det själv, att drå åt helvete.

Britt-Iris
0

#167# Du har missuppfattat å det grövsta, var någonstans i mitt inlägg står det att jag INTE skulle ha tagit "min" katt. Är det så du läser alla inlägg då borde du nog inte läsa några inlägg alls. Snacka om att det kan bli missuppfattning om du för det vidare så som du tolkar saker och ting. Bra att du redan bett om ursäkt för det hade jag annars krävt.

Vad som däremot är anmärkningsvärt är att Kurran skulle tillbaka till Hoppet pga vad ordf tydligen i frustration krävt av cala. Där kan man verkligen prata om att offra Kurran för sitt eget humör. Har ordf möjligen bett om ursäkt för det? Kurran var verkligen oskyldig.

Lilly (Stina på Hoppet) har jag haft som jourkatt ett halvår och har aldrig någonsin tänkt överge, ett kontraktskrivande ikväll var en ren formalitet för att hon skulle bli min "på riktigt".

Debattia; hoppas att du läser ovanstående så som det står och lägg inte in egna tolkningar och för ev. vidare.

Debattia
0

Visst kan man bry sig om katter och det påvisar inte minst denna tråd. Alla i och omkring Hoppet ligger i och sliter för hjälp till sina katter. Ingen förening vill uppleva det som Hoppet går igenom nu och tror du inte  dom anklagar sig själva eller varandra för vad som hänt. Dom är bara vanliga människor med stora hjärtan för djuren. Hur tror ni dom känner inför alla andra som ringer och berättar om katter dom hittat,hemlösa kattungar under balkonger,springande ute på trafikerade gator eller jagade av kommunskytten. Som dom nu måste neka ta emot för dom måste hitta hem till alla andra dom tagit hand om. Dom vet också vintern är i antågande för alla där ute. Hur tror ni det känns om Länstyrelsen tar över de intagna katterna. Jag tror dom känner stor smärta  och att dom svikit djuren.

Hur kommer det gå med alla hemlösa katter däruppe om Hoppet inte kan fortsätta vara en förening???? Vågar bara inte tänka tanken.

Debattia

Dagoe
0

#167 ÅTERIGEN: jag skriver som privatperson här! Försök inte dra in föreningen jag är aktiv för. Det jag hela tiden har reagerat på är hur föreningens ekonomi har sköts. Tror inte det finns något katthem som kommer att betala föreningens skuld. Att katterna ska räddas behövs det ju inte diskuteras om härinne, det är vi alla ena om.

Har återigen lärt mig att det inte är någon ide´att vara av annan åsikt härinne. Alla ska tycka likadan. Fine with me.

Dagoe
0

# 172 Menar du att man ska tycka synd om dom som har vansköt föreningen? Det gör jag inte! Att driva ett djurhem är ett STORT ansvar och krävs kunskap om en massa olika saker. Kan man inte samla denna kunskap inom en styrelse så är det ingen ide´att starta djurhem, så är det bara.

Debattia
0

167. Du får så gärna diskutera ekonomi ,men i en annan tråd,för denna handlar enbart om hjälp till katterna.

Debattia

MariannE11
0

putt för hjälp till att rädda kissarna som tråden handlar om…

Debattia
0

174.Det är inte alls fel känna empati  för katterna som måste ha hjälp ! Det är det akuta !

Sen kan man också hjälpa människor som gjort fel eller som det gått fel för…

Debattia

monsi
0

Debattia starta en ny tråd för hoppets katter är du snäll.

Denna är lång o handlar inte om katter utan gammal skit som inte har med katterna att göra.

En ny tråd för att hjälpa Hoppets katter o då menas hjälpa katterna inte sparka på dem sdom ligger ner eller gräva i gammal skit, det kan ni starta en ny tråd till.

Hjälp katterna nu.Skrikandes

Föreslår att denna tråden låses nu!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Dagoe
0

Ja lås tråden, hjälp katterna och be inte om någon förklaring, ifrågasätt ingenting. Inte konstigt att t ex djurens vänner i borås och göteborg har kunnat existera så pass länge, och ff finns … ingen som ifrågasätter någonting.. utger man sig för världens djurvänn så är det tydligen tillräckligt och ställs det inga vidare krav eller frågor.

Ska inte besvära er och era naiva tankar nåt mer.

Gronstedt
0

#179: Kunde inte instämma mer …

grundig
0

tycker det är tråkigt att hoppet framstår som svarta fåret inom kattvärlden , jag och flera har fått den uppfattningen ,

tråkigt när man lagt ner så mycke tid på hoppet sen dag 1 när vi hade mötet om det ens skulle bli ett till katthem i söderhamn med kapacitet

kan göra ett tillägg med här

Vi tycks ha hittat en veterinär som är 30-50% billigare än den vi har idag , skulle det fortsätta i samma omfaning som idag skulle det innebära en besparing på mellan 40-50 000 kr per år vilket för oss är glädjande

monsi
0

#179 vist ska saker ifråga sättas mm men i en anna tråd som handlar om det inte i en där katterna ska försöka räddas.

Vi är väll här för katternas skull?

Vist det är jätte viktigt att få reda på var, varför mm, men först o alltid först djuren.

Navi nej men väljer att priotera djuren först.

De andra ämnena som har med ekoniomin o varför mm kommer sen för mig men helt rätt de är jätte vicktiga för att kunna förhindra att liknade saker sker i fram tiden.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

cala01
0

Så du menar att veterinärskostnader har stigit med 100 % sen årsmötet?

Ankie
0

Viktigt ibland att saker och ting ifrågasättts och tas upp i skottlinjen för att diskuteras vridas på och och vändas för att komma fram till lösningar. Jag tycker inte man ska köpa allt, vare sig det är i denna tråd eller nån annanstans. Men jag tycka att man kan ge lite konstruktiv kritik som i fortsättningen kan användas till att bli bättre. Jag tror nog hoppet har lärt sig av detta misstag och gör annorlunda nästa gång. För jag hoppas då att Hoppet inte kommer att ge upp pga av denna elräkning för det har man ju verkligen sett att ni behövs där i Söderhamn. Men att saker och ting ska redas ut det hör ju liksom till, rensa luften, diskutera. Men det viktigaste är ju vad lärde vi oss av detta och vad kan vi göra bättre nästa gång.

Lycka till nu Hoppet och jag vill att ni ska vara kvar för jag vill kunna hänvisa till er i fortsättningen oxå, många katter som behöver Er Glad

MariannE11
0

hoppas det startats en ny tråd som bara handlar om katternas framtid…

Imasy
0

Nu låser jag denna tråd. Vill någon göra en ny tråd om Hoppets katter, var så god.

Men jag vill be er alla att tänka på tonen! Oavsett vad som har gått snett hos Hoppet så är det ändå det faktum att katterna måste ut där ifrån snarast.

Finner ingen mening med att det ska spekuleras och kasta paj på varann när inte de ansvariga för Hoppet, med all information finns här och kan berätta hur det ligger till.

I nästa tråd så hoppas jag att vi kan hålla oss till diskussionen hur katterna ska räddas därifrån.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer