Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattens-status
Läst 1106 ggr
[LucyInTheSky]
0

Så *svärord* ARG just nu..

Jag blir så arg så arg.. Idag kom den sidan av släkten jag inte har mycket för och skulle fira mig. Jag har inte bjudit in dom men jag kan ju inte heller kasta ut dem när dom kommer.. Så jag ordnade det så att vi kunde vara hos mor och far.. Så jag slapp ha dom här hemma.

När vi fikar berättar ju mamma glatt att jag blivit stöd hem åt KKS.. Då säger idioten som är min farbror att vadå? Varför det? Jag har massa katter i lagården du kunde fått..

Det var ju precis det jag försökte hjälpa till att förhindra att det blir massa katter i ladugårdarna försöker jag förklara… Mamma säger åt honom att det är lätt att förhindra, KASTRERA honan. Här pratar vi pedagogiskt.. jag håller mina känslor i styr.

Han svarar inte på detta utan fortsätter berätta ordagrant hur dom har ihjäl de kattungar som inte behövs.. och Mamma katt var ju för gammal för att slå ihjäl så vad kunde dom göra? Hon fick ju få sina kattungar till hon gick bort..

Jag blir sååå arg, så jag säger till honom att ett ord till om detta och jag går här ifrån. Men fanskapet fortsätter.

Så nu är jag hemma och arg som ett bi. Fy fan..

Martina747
0

Herregud men tyvärr är det många som delar den inställningen, och fattar inte hur man kan lägga pengar på som de utrycker det " på en katt ok om det vore en hund men en katt"

Man orkar inte heller höra folk från min släkt som kommer från landet hur de dödade kattungar.. det är helt sjukt.

[LucyInTheSky]
0

Jag blir bara så trött på alla idioter till människor.. och jag blir mer och mer full av beundran för de som jobbar så hårt för att hjälpa djuren. Dom jobbar i värsta tsunami-mot-vinden..

Mison
0

usch, jag vet precis hur du har det… har massor med såna idioter runtikring mig

Alla djur behöver någon som bryr sig!

monsi
0

Vet vad du menar.

Ge dig inte tryck ut fackta blad tryck dem i hans näve säg varsegod

Trevlig läsning o gå sen funkar rätt bra.

Har gjort det många gånger i andra ämnen.

Kolla så mycket fackta du kan angånde lagar o hälsa.

Lycka till!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
0

ja samla på dig pdf filer om djurhålllnnig och avlivning och skriv ut och kör upp i nosen på ösregnet!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nenya10
0

Jag vet precis hur du känner dig!

Själv hade jag en ingift släkting som regelbundet brukade komma på besök. Han hatade katter så varenda gång måste jag sitta och höra på hur han kunda avliva dem på en gång åt mig. För husfridens och övriga familjemedlemmars skull försökte jag varje gång överse med hans uppförande. Men en vacker dag hade jag fått nog. Jag fick ett raseriutbrott och sedan var det slut på hans besök hemma hos oss.

Det bästa med det hela var att jag kände mig enbart befriad för att jag äntligen hade stått upp för det jag visste var rätt och riktigt. Vår relation blev aldrig bra igen men det störde faktiskt inte mig alls. Om jag hade fått välja hade han aldrig tillhört min bekantskapskrets.

Nu är han död och jag hoppas att han blivit återfödd som katt!

Mison
0

När det kommer folk hit och försöker dumma sig om mina katter, påpekar jag bara vart dörren är nånstans..

Jag skiter numera i om det är en släkting eller självaste kungen… Mitt hem är min borg…jag brinner för dessa katter… Fick också "erbjudandet" om avlivning på mina katter… Då gav jag ett erbjudande tillbaka angående hans dotter.. om det nu var så enkelt… Där blev han tyst… och faktiskt, så förstod han sen… att mina katter och hundar..är min familj och mitt allt… Han har aldrig sagt ett ont ord fler gånger…

Alla djur behöver någon som bryr sig!