Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1247 ggr
limpankatt
0

Katter utan mat siste oktober :(

En man i Kristianstad,har matat hemlösa katter vid sin koloni.

där är 6st,3 av dom är kastrerade.

Mannen har matat hemlösa katter i 12år o haft sin koloni i 20år!

Nu har han blivit vräkt,för att en kvinna retar sig på katterna!!

Mannen är helt förtvivlad,kolonin är hans liv o katterna också.

Den siste oktober ska han vara utflyttad från kolonin,o då står dom stackars katterna utan mat!

Och Den stackars mannen är av med sin kära koloni!

Katterna är jättefina o så kelna mot mannen.

Vi behöver akut stödhem till katterna,så mannen kanske får sin koloni tillbaka o dom stackars hemlösa katterna får en chans till ett nytt liv.

Kan någon hjälpa oss?

Hawknestgrove
0

Åh putt för dessa kissar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

putt putt putt å putt för missarna som är utan hem snart

Sidentass
0

Vilken tragiskt historia..puttar !!!

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

limpankatt
0

Gråter Snälla någon?spelar ingen roll var stödhemmen finns.

Ankie
0

puttar för missar som blir utan hem snart

Naquita
0

åh jag hatar sånt här. varför ska dessa ragator förstöra allt? De verkar ju dessutom finnas överallt vi har flera här i ronneby med. Tycker kärringen ska vräkas för oförskämt beteende istället, hon kan väl sköta sitt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Det var ju inte ens vansinnigt många katter, vilken surkärring det måste vara, bittter på livet eller nåt

Fast konstigt att man kan vräkas från kolonilotter, trodde man köpte dem Obestämd

limpankatt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man betalar en avgift varje år för kolonin,kärringen är en riktig surkärring,tycker så synd om katterna o mannen.Dom svälter ju dom stackarna,den siste okt så får dom inte mat längre,dom har troget väntat på mannen kl 11 varje förmiddag.Hur ska det gå när inte mannen kommer ditGråter  Katterna måste få stödhem,ber till högre makter att någon anmäler sin hjälp

tuska
0

ska kärringen sitta och gotta sej nu och titta på svältande katter ????     Hoppas det finns en lösning på detta problem

kattassen
0

#9 Kanske ett fall för djurskyddsinspektören. Åtminstone efter siste oktober är de ju utan omsorg.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ankie
0

Åh vilka fina katter, puttar för de stackars missarna

limpankatt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag känner mig helt maktlös,jag har satt upp lappar på flera ställen,om någon kan vara stödhe.Men tyvärr inget svar än.

Varför är människor så elaka,hur kan man vara så hatisk mot 5st oskyldiga katter,som är ute pågrund av att människor inte brytt sig om dom!
Världen är så full av elände,5katter är det minsta problemet att reta upp sig över,dessutom är kärringen knappt vid kolonin nu när det börjar bli höst o kallt ute.Mannen som har kolonin har varit vid sin koloni varje dag i 20år,det e hela hans liv o han värnar om djuren.

inte lätt att skita i att mata dom.Bara jag tänker tanken på att dom sitter där utan mat snart får mitt hjärta att gråta.

martdat
0

har inte kks om en man som matar på sin koloni o hotas av vräkning, hm. Obestämd kan det vara samma ? stackars mannen , o kissarna,,,alltid nån som ska reta sig . den svenska avundsjukan i sitt nötskal,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

ja men tidningen då, kan inte de hjälpa tro?

annebeate
0

Så fina katter, inte skall de bli utan mat och svälta ihjäl i  kylan. Gråter  Stödhem sökes……

Kusten
0

Kan mannen ta hem katterna till sig istället? Kastrering av de tre andra katterna måste ju också göras.. Har han något boende eller vet man hur det ligger till med hans livssituation?

När inte människan kan vara mänsklig längre, då har det gått jäkligt snett någonstans.. finns så många personer som man undrar helt har tappat sitt hjärta. Och ofta är det djuren som kommer i kläm :(

Mison
0

Fy faan!!! Jag kan tyvärr inte hjälpa till annat än att som vanligt erbjuda putthjälp. och självklart transporthjälp, ifall det behövs…

Kanske står det, men är dom skygga?? Vad tror ni om att annonsera på blocket, åtminstone om det är några som inte är så skygga??

Alla djur behöver någon som bryr sig!

MariannE11
0

står att dom är keliga mot sin välgörare iaf.. skulle jag åxå vara….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ankie
0

Det skulle ju vara en snyftstory för tidningen om de inte har nåt att skriva om dvs. Det brukar ju funka eller hemmets hjournal då, de har ju mycket om katter. Ja inte vet jag känns som man hittar på allt nu för att hjälpa katterna

limpankatt
0

Ankie,det kan vara en bra ide.Jag har ringt jourhavande reporter idag o berättat om katterna o mannen.funderar på att ringa nån reporter o be dom göra ett reportage om mannen o katterna.

Mannen har redan tagit hem två katter från kolonin sen innan,så han har tre katter nu o bor i en två.Han är snart 75år så han vill inte ha fler säger han.

Mison
0

javisst, men har inte hemmets journal ganska lång framförhållning på sina reportage? eller jag kanske har fel… det borde ju ut i nån tidning som kan skriva omgående..

Alla djur behöver någon som bryr sig!