Katt som kissade inne!!
Ja, jag har en jobbarkompis vars katt har kissat inne under en längre tid. Jag predikade lite om vad det kunde bero på samt att jag skrev ut några samlade punkter, från kattsidor om detta problem, på vad hon kunde göra för att se om det kunde bli bättre. Hennes pojkvän tyckte att de skulle ta bort katten för detta. Jag poängterade att de måste kastrera han för där har du troligvtvis orsaken. Nu fick jag höra igår att de hade tagit bort det lilla livet som var lite över ett år, hon har inte sagt det själv till mig utan en annan jobbarkompis berättade det. Kissen hade kissat ner henne och då hade hon blivit förbannad och tänkt att nu får det vara nog.
Ja, man ska ju inte döma och hon är ju inte jag men du vet tusen tankar flög ju runt i huvudet på en och jag blev så förbannad och ledsen så det var nog tur att det inte var hon berättade för mig. För en del så är katter inte värd ett piss, de ger de inte ens en chans. Jag kände ju att jag kanske hade kunnat gjort något om hon sagt något innan de tog bort honom.

Känner också en person som råkade ut för samma sak, och de avlivade oxå sin katt. Veterinären hade sagt till dem att det inte fanns någon annan lösning. För jäkligt. Men jag tror att det tyvärr är vanligare än man tror. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Usch, så hemskt, varför inte kastrear först, å ge katten en chans.
// Rita
Den första tanken som flyger genom mitt huvud är återigen fel människor som skaffat katt. Har de så låg toleransnivå är de inga bra kattägare i mina ögon.
Du försökte ju hjälpa henne med olika tips och när de inte ens ger katten en chans. Fruktansvärt att kissen inte betydde något för dem och att de kunde ta bort den så snabbt gör mig jätteledsen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
#3 Håller med dig där i dina tankar att det är fel människor från början som kan göra en sådan sak. Så fort det inte går som på räls så dödar de bara katten. Det är ofattbart hur sådant bara kan ske. Att de kan med…..
#1 Ingen vidare veterinär som går ut och säger att det inte finns något att göra - när det finns massor av knep och åtgärder som man kan pröva. En sådan veterinär borde ta mig sjutton anmälas.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

blir lessen för att folk inte vill ge sina katter chansen ibland… blir samtidigt glad för att min Buzan fick chansen av mej…nu är hon snart 8 år och kissat på fel ställen i nästan 7….men…*peppar peppar* så har hon sedan vi flyttade hit kissat högst 5 ggr på ett drygt halvår..vad som hjälpte?…. vi kom till stadigt boende med lugn miljö igen + att vi kastade soffan och sängarna som var inpyrda av urindoft….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/