Sagan om familjen Grå fortsätter...
Men familjen krymper
. Nu är det ju bara Herr Grå, Esmeralda och Poseidon kvar. Lilla Silke är tingad men flyttar först en några veckor.
Ikväll händer det ovanliga saker här: Poseidon spinner för första gången när jag är inom hörhåll. Mamma Esme var precis framme och stal ett garnnystan som låg bredvid mig på soffan. Grå fortsätter med sin identitetskris och låter Poseidon snutta på honom, som synes på bilden.
Och jag sitter med ett brett grin i ansiktet 

oj, verkligen en speciell familj. :P vilka små tokar :D men söta!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

putt!

ÅÅÅÅÅ en ny tråd om mina favoriter Tack!!!!!
Så kul Esme snor gar nystan.
Herr grå har ingen kris han är jämmstäld
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Ja, små tokar kan man nog kalla dem
De blir allt tryggare, men är fortfarande lite rädda för händer. Jag får klappa dem, men bara på huvudet och ryggen, och bara när de känner för det.
Igår skällde en hund på TVn, och Grå började morra… Tror inte att han gillar dem något vidare…

Så härligt att läsa om framstegen…även jag har ett par som ska flytta om några veckor..det är så svårt att skiljas..men samtidigt vet jag att dom behöver hem där det inte finns lika många katter som stjäl en massa uppmärksamhet..önskar man kunde räcka till för hur många katter som helst..Förstår att det var som den ljuvligaste musik när du fick höra spinnandet..
som sagt, herr Grå har insett att man kan vara jämlikar även i snuttande, härligt att läsa om framstegen
Maggan47

Idag fick jag mig ett gott skratt igen. Poseidon och Silke busade, poseidon sprang in i transportburen och gallerdörren stängdes till. Silke stannar utanför och stäcker sig GENOM gallret mot poseidon, som svarar med att göra likadant! Underbara ungar 
Det finns en hel del fina bilder i min kamera som jag lägger ut här så snart jag fått en kamerasladd. Hoppas på ikväll!

Vilken skillnad det är på dem sen du fick hem den mamma Esme med bus glimt i ögonen o verkar jätte lugn, till skillnad från den rädda olyckliga lilla kise du fick in.
Silke växer ju så det knakar verkar vara en typisk padda full i F hi hi!
Poseidon ååwwwww.
Förstod min underbara herre inte gillar hundar katter som varit ute länge brukar inte göra det, kan kanske bero på att de har blivit jagade för mycket

Ja, och det jag inte kan få in i huvudet just nu är att Poseidon vägde knappt 400 g när han kom. Bjässen är nu lika stor som mamma!
Mamma är lugnare, men fortfarande avvaktande. Hon har slutat fräsa och jag är bara farlig om jag kommer fram mot henne. Kommer hon själv fram är det ingen fara.

Heja Poseidon!! Mera bus!! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Här kommer nu den egentliga anledninge till att jag startade en ny tråd: familjen har idag utökats med en liten fröken, som troligtvis är kusin alt. halvsyster till Poseidon.
Bilder kommer så snart denna namnlösa fröken vågar komma ut från under badkaret, där hon för närvarande har bosatt sig…
Hon ser ut som en mycket liten kopia av Esme 
ja, här kommer en bild på lilla tjejen när vi fört över henne till transportbor, som Herr Grå har tillsammans med Esmeraldas syster..(urk herr grå!!)
Esmeraldas syster lever fortfarande hemlös men ska tas in så fort stödhem dyker upp. Hon är svartvit.

Å hela släkten Grå månntro? Herr Grå har då sitt lilla harem… (eller har haft i allafall)
Vilken liten sötis där i buren.. svart som lakrits.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Vad då urk! Herr Grå? Grrrr våga inte säga så igen om den vackre kisen grrrrrr MVH Hrr Grås störste fan
Vackert troll

Lilla svartisen har också samma vita medalj under hakan som moster Esme, den syns inte bara på bilden.
Jag har nu suttit och pratat med mitt badkar ett tag (fröken har gömt sig under den) men inte fått något svar ännu. Hon sitter väl och funderar över var hon har hamnat… 
Vad sägs om att kalla en svart liten tös för Rosa, det hade väl varit lite småroligt?

Låter bra tycker jag.
Är det katten eller badkaret du vill ha svar av hi hi!

#20 Hihi men en liten bock är han allt, lille Grå
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

# 22 hihi, hoppas på katten, skulle nog bli lite rädd om badkaret började prata…
Idag har jag fortsatt det ensidiga samtalet, och även suttit tyst och broderat inne på badrummet (riktigt bra ljus för det). Inget svar hittills… Men duktiga lilla Rosa har i alla fall varit på lådan och ätit den mat jag ställt fram.
På bilden dagens utomjording…

#23 Jo han hade ett stort harem dene stilige pojke.
Han verkara vara en ovanligt omtänksam herre.
Tiana det var en otroligt hätig alien hi hi!

Idag har stödmatte varit och handlat. Kattungetorrisar är populära här ska ni veta. Både stora och små knaprar i sig dem för glatta livet ;)
Var en sväng inom apoteket med för maskmedel till lilla Rosa. Hon får dem ikväll, och när den maten är uppäten ska jag se om hon vågar bli presenterad för resten av familjen 

Titta vad jag hittade sittandes på fönsterbrädan hos moster Esme! 
Allt har gått över förväntan idag, lite fräs har det blivit men mest från Rosa när de andra vill fram och hälsa på henne. Stackaren är ju rädd.
Poseidon fräste till lite första gången han förstod att någon var under badkaret, sen sprang han och gämde sig bakom dörren… Nu är han framme och tittar, det är en liten belägring vid mitt skrivbord när de nyfiket kikar på varandra här 

Ser ut som lillan börjar bli nyfiken

vilken sötnos…. svag för svarta nosar..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Japp, nyfiken är hon, men sååå försiktig. Har dock barnsäkrat badrummet nu när invånarna har fri tillgång till det. ;)
Hade en kattspekulant hemma idag, och det verkar som om hon fastinade för Esme. Hon skulle återkomma efter att ha tänkt över saken. Hon tyckte om tanken med en "färdig" katt, dvs vaccinerad och kastrerad. Vi får se 

Lilla fröken Rosa är framme och leker!
Ensam tyvärr för alla andra tycker det är läge att sova…
Önskar att jag hade kameran här, men den ligger på hyllan ovanför Rosa!

Å lilla gumman vågar sig redan fram så roligt.
Du måste ha en kattviskar gåva Tiana de gör så snabba framsteg alla kisarna som kommer till dig, eller så utstålar du trygghet

Njaa… Kattviskare är jag nog inte… Speciellt inte när det är dags att få in missarna i burar…
Rosa vågar komma fram och leka när hon tror att jag inte ser henne. De flesta gånger jag sett henne är egentligen bara svansen och bakbenen när hon är på väg in under badkar eller soffa - jag är ju så läskig!
Senast i morse kröp hon fram från under badkaret, tittade på mig och kröp tillbaka… Fy på läskiga mig som stod vid dörren och skulle till jobbet! 

Hahaha. du beskriver så roligt tiana :D söt katt.
NÅGON SOM KAN FÖRBARMA SIG ÖVER ROSAS MAMMA OCH SYSKON?(EN KVAR UTE)??

Tack Hennum. Jag har alltid tyckt om att skriva och vrida och vända på ord ;)
I morse trodde jag att jag skulle hoppa jämfota av glädje! Vaknade av ett himla väsen och kikade ut från sovrumsdörren - Rosa jagade Silke! Vilken fart det var i leken när de sprang runt runt upp på soffan, ner och upp igen.
Tills matte kom och störde med frukosten…
Grå bryr sig inte ett dugg om att det är en ny liten katt på plats, Esme och Poseidon fräser lite då och då. Bättre än väntat alltså!
underbara små:)

Underbare kloke Grå
Ducktig Silke att dar igång Rosa o leka

#40 HAHAHA!!! VAD är det där?!?? Är det någon som smuttat på helgspriten???! Asgarv!!

Jaa… Menar du mig eller katterna? För nu när jag läser texten kan det ju tolkas så med 

#42 Hihihi!! Ursäkta!! Jag menar naturligtvis om katterna smuttat på helgspriten… 

Hehehe, man skulle kunna tro det, ja. De är lite smågalna… Och älskar allt som prasslar 

Hm tycker det ser mer ut som silke försöker kväva Poseidon.
Kan någon ha smekt den vackre blå mer
o framkallat detta svartsjuke drama.
Om hela gos högen ligger under soffan hadde jag slängt ut soffan o sen joinat dem hi hi!

Jag måste säga att Rosa är en mycket duktig och nyfiken tjej. Inte en gång har hon missat lådan, trots att hon bara varit här en vecka. Hon utforskar hela stället, men favoritplatsen är under fotöljen.
Hon vill gärna leka med de andra busarna, men de tar i lite för hårt så hon backar igen.
De har alla accepterat varann nu. Inget fräs längre, men Esme går runt och sniffar på Rosa ibland. Hon kanske funderar på om Rosa med kan vara hennes? 

vad skönt att det går bra… puss till Rosa…..

Kloka familjen Grå

monsi, nu får du blunda 
Det verkar som om mina två pojkar, Grå och Poseidon blivit tingade till samma hem
De kommer så småningom ha utemöjligheter också! Så glad är jag, men kommer samtidigt att sakna grabbarna otroligt mycket.

grattis… vore ju toppen… kanske monsi kan följa med på köpet?….

Hihihi! Ja, du. Där hade man haft lite att förklara för familjen 
Jag får tänka positivt, när grabbarna har flyttat kan jag ju ta in Rosas syster/bror och mamma, som går ute i kylan… Då är hela klanen Grå inne i alla fall.
Fast jag får kanske döpa om dem till familjen svart, för flickorna är ju alla svarta.
Du är en fantastisk människa Tanja, hoppas du vet om det
vad hade jag gjort utan dig och mina andra pålitliga stödhem!!

Kul de ev får ett så bra hem tillsammans.
Glöm inte att skriva i kontraktet att de ska uppdatera med bilder minst två g månaden så slipper de att jag flyttar in till dem

grattis katterna till hemmet. :)

Ja, nu är det dags för grabbarna Grå att flytta hemifrån. Har precis plockat ihop deras nyköpta bur, som de får äran att åka i.
Jag säger hej då till pojkarna och önskar dem lycka till. Stödmatte kommer att sakna er! Det här den svåraste flytten hittills… 
De andra stackarna undrar här varför de inte får någon mat idag. Stackarna är lite fövirrade av det.

Bilder o info från det nya hemet tack!
Snyft ,snörvel ,gråt ,böööööl!
Lycka till Pojkar i det nya hemet fler än stöd matte kommer att sakna er.

Lycka till grabbar!! Vi är många som kommer att sakna er!

Men vet ni, en positiv nyhet: Nu när busen poseidon är borta så vågar Rosa ligga och vila helt öppet på sängen, bara 1,5 meter från mig. 
Poseidon ville gärna leka men var lite för hårdhänt för Rosas smak…

#58 Det blev en positiv vändning av flytten ändå då. Vad roligt!! 
naaaw:)

Jag är inte farlig när jag ligger halvvägs under täcket. Rosa var framme och nosade på mina fingrar och tvättade dem lite! Men så rörde jag min hand lite för fort, och hon backade… Men bara bakom laptopen jag har i knät! 
Esme sitter i fönstret igen, hon har ju numera inget sällskap under sängen så det är inte lika roligt där 
Å vad jag behövde dessa två händelser idag!

Undrar varför jag kallar Tiana kattpratare
Kul lilla Rosa gör sånna framsteg.
Stackars Esme som saknar pojkarna.
När får vi höra hur det går med pojkarna?

vad härligt att läsa om framsteg…