9Livs insamling till Örebrokatterna
Vill tacka ytterligare en gång för de bidrag vi fått till Örebrokatterna vilket har lett till att i dag kunde vi åka med två till (fyra sammanlagt) till veterinären för vacc och fortsatt skabbehandling. Allt gick bra och veterinären fick bara ett litet nafs i tummen av den ena.
Känns lite jobbigt att vädja om mer pengar då vi vet att alla på den här sidan kämpar med katter och kostnader på sitt håll men finns det någon som kan tänka sig att skänka ytterligare ett bidrag så vore vi jättetacksamma. Då kan vi ta de tre sista katterna också.
Vi ligger lite lågt än med att gå ut i tidningen och berätta om föreningen och kanske få in lite pengar den vägen då vi vill ha tillståndet för stödhem klart hos Länsstyrelsen först (mycket positivt bemötande, tar bara lite tid.) Vi är lite rädda att någon eller några ska försöka sätta käppar i hjulet för oss då jag fått en ganska obehaglig anonym anmälan på mig gällande mig och mina privata katter.
Hoppas verkligen att den anonyme anmälarens, anmälarnas egentliga syfte med anmälan genomskådas snabbt för det verkar mycket obehagligt.
Stora utgifter här men lönedagen kommer denna månaden också så en slant till katterna kan skickas till er.