Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 910 ggr
pia-app
0

Akut! Har någon en kattmamma ?

Fick samtal ifrån Sofia(SamanthaJones) om att hennes kattmamma hade börjat föda men grävt ner första ungen i kattlådan och var inte särskilt intresserad av nästa unge heller. Honan blödde visst en del också. Sofia kom inte ut på hittekatter så därfor skrivar jag åt henne och frågar om någon har en kattmamma som kan ställa upp.

Sofia bor i Linköping och har telefonnummer0761 683973

martdat
0

oj!! men vad gör mamma katt?Förvånad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Issa
0

Om katten inte fått ungar tidigare brukar en del inte riktigt förstå hur dom ska bete sig. Hjälp till att lägga till ungarna och se till att dom börjar dia så brukar dom fatta efter ett tag. Man får passa hela tiden så hon ligger med ungarna.

Josefa
0

Kan ni inte försöka att flaskmata ungarna till en början, så kommer kanske mamman att ta dem till sig när hon har fått smälta att hon blivit mor och mjöklproduktionen kommit igång.

tuska
0

En förstagångsföderska kan bete sej väldigt konstigt, det kan ta upp till ett dygn innan hormonerna lagt sej på plats,hon kan bli enormt stressad.   Håll bebisarna mycket varma i en bolåda, stödmata,massera bebisarna.

Att masera mamma katts spenar kan man göra för att få igång hormonerna.

Har kattmamman flera bebisar i magen kan hon bli orolig och inte bry sej om de ungar hon fått.

tuska
0

IFALL DET NU BEHÖVS EN KATTMAMMA  sÅ PUTTAR JAG

MariannE11
0

ja hu så det kan gå…. bra att söka hjälp här… håller tummarna att mamman kopplar o tar hand om de sina….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

MariannE11
0

ja hu så det kan gå…. bra att söka hjälp här… håller tummarna att mamman kopplar o tar hand om de sina….

Josefa
0

Putt

Hur går det?

SamanthaJones
0

Hej.

Kattmamma tartill sig ungarna om mn sitter hos henne och inte ger henne något val. Är det någon som kan ta henne och kolla till henne? alt. kattamma… Det är jävligt AKUT! För jag får inte vara hemma från jobbet. Så även om ni har fultupp hemma så kan ni väl komma hit ch kolla till henne och ungarna? SNÄLLA!

Ring: 0761683973

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

martdat
0

Låter som Matboll,, fick sitta o nässtan hålla henne för att hon skulle amma o vände jag ryggen till gick hon och kastade sin bäbis på golvet elr bland vhs filmerna,,,,,

Hur många ungar blev det?

SamanthaJones
0

5 stycken tyckte jag veterinären sa…

Som ni har skrivit tidigare så är inte detta hennes första kull utan hon hade kattungar som var cirka 13 veckor när hon kom in till mig och då var hon dräktig. Så det har gått tajt mellan gångerna.

Kan någon ställa upp? Ja behövernågon som kanske kan sitta här hos mig med henne mellan 10 - 12. och sen mellan kl 13-15 cirkus!

HJÄLP!

Vänligen

Sofia

tuska
0

5 st sa vet. blev hon snittad ?

Hoppas någon kan vara hos mamma katt, det gäller nog bara några dagar.

SamanthaJones
0

men men hon fick medel för att få igång värkarna och sen lite drag hjälp…

Ni/Du som kan ställa upp ring mig på mobilen!

Vänligen

Sofia

martdat
0

men har hon inte fött hoss dig då? lite rörigt när du skrev att vetten sa fem, jag hänger inte med alls,,,Skäms 

stäng in mamma o ungar i ett litet utrymme så hon inte har annat att göra än att pyssla med ungarna kanske kan gå,,,

tuska
0

Tänkte detsamma ett litet utrymme, kanske på toaletten.  En bolåda med ett tak över så hon kan gömma sej med ungarna det minskar hennes oro och stress.

SamanthaJones
0

Hon födde två hos mig och sen blev det akut in till vet för att hon itne orkade få ut de resterande tre.

Nu är hon instäng med kattungarna i en bo låda och värefiltar och likande…

Vänligen

Sofia

martdat
0

hoppas hon börgar ta till sig ungarna,, vilen mammakatt var detta? är så många att hålla reda på..

Josefa
0

De timmarna kan ungarna ligga själva. Se till att de får dia och kissa innan du går, och bädda ner dem med en värmeflaska. Och sedan amma procedur när du kommer hem. Eller är du rädd att mamman skadar ungarna? Ta isf ut henne under tiden.

SamanthaJones
0

jag tror inte att hon gör något över huvudtaget men nu fårnhon vara i rummet med dem och så hoppas jag att hon lägger sig hos dem (det är ända bra sovstället i det rummet)

jag ammande dem och tvättade så de kissade och bajsade innan jag gick vid 10.15, sen hem på lunchen vid 12 och sen hem vid kl 15 och mata igen. och sen samma visa hela natten men jag behöver som sagt hjälp!

nu håller vi tummarna för att hon tar till sig ungarna när honfår vara själv och lugna sig!

De låg rätt bra i vikt iaf. 79 g på den minsta och 92 på den största. 3 honor och 2 hanar. tre svartpaddor och 1 röd och en svart/vit

Vänligen

Sofia

Mison
0

puttar för hjälp…är mamman en skyggis? jag har inte hängt med riktigt. kanske isåfall hon tycker hela situationen är jobbig, med omställningarna…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

SamanthaJones
0

jo hon är en skyggis.

Vänligen

Sofia

Mison
0

hur länge har hon vart inne? hon kanske tycker det är jobbigt med människor ikring sig… efter ett liv ute.. kanske behöver hon mer lugn och ro…

bara en tanke…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

MariannE11
0

säkert jobbigt för henne om kullarna kommit så tätt… hur gamla är förra kullen nu?…. håller tummarna att det ordnar sej…inget kul för dej att behöva jobba o fundera på vad som händer där hemma….

SamanthaJones
0

Nu har jag varit hemma. hon satt i ett hörs när jag kom så jag lyfte sonika in henne till ungarna och då la hon sig till rätta och ungarna fick dia. bara hoppas att hon stannar där nu.

Jo klart hon behöver lugn och ro och det får hon! får hon mer nu så blir det ju att jag helt enkelt får skippa att gå in till henne och det känns inte bra heller…

Jo, kullarna har kommit way för tätt. den andra kullen är väl idag cirka 15-16 veckor. hade hon itnevarit så långt gången hade jag gjort abort men vet avrådde då ungarna var såpass stora.

Vänligen

Sofia

Druke
0

Jättefint jobb, Sofia! Och så många bra råd du får här Glad

Det skulle ju som sagt underlätta för dig om någon kunde hoppa in och hjälpa de enstaka timmarna… Men det kanske också gör mamma katt mer stressad?

Hoppas det går till sig när det gått något dygn!

MariannE11
0

håller tummarna att det ordnar sej…. bra att dom är några stycken så dom kan kura ihop sej hos varandra… glad att dom är hos dej…

SamanthaJones
0

Är det någon som kan hjälpa mig till helgen? Jag ska till GBG för familjensräkning och behöver hjälp med passning på söndag. vi åker lördag/söndag. Hon har klarat ungarna hela natten själv, jag var uppe och kolla till henne vid 1, 3 och 5 och då var det inga problem. Så det kommer troligen gå bra men vill inte lämna dem utan tillsyn för mycket. Lördagen har jag en som kan kolla dem. så om någon vågar vara själv i mi nlägenhet och kan kolla dem kasnke en gång på söndag iaf? så hör av er.

Alt. om man kan köra hem dem till Emelie som har hjälpt till med henne men det kanske blir förstor omställning=?

Vänligen

Sofia

Sidentass
0

Jag bor ju här i Linköping som du vet och skulle kanske kunna hjälpa dej på söndag…vad jag är lite fundersam på är dock, att jag luktar antagligen väldigt mycket katt!!! O det kanske gör Mamma-Katt stressad???

Skulle kännas väldigt tokigt om något skulle gå fel på grund av att jag kommer med alla mina kattdofter från 12 individer…men hör av dej..om du tror att vi kan finna någon lösning..!

tuska
0

Flytta inte på kattmamman för allt i världen då kan hon börja att strula.   Hoppas du får tillsyn med kattfamiljen på söndagen

Josefa
0

Att flytta familjen tillfälligt är nog ingen bra idé.

SamanthaJones
0

nee. men jag spånar på ideér. vill ha lite brainstorming.. håller på att kolla upp om jag kan vara hemma men det är inte så omtyckt i familjen.

Vänligen

Sofia

MariannE11
0

Siden erbjuder sej ju….kanske kan duscha o byta kläder innan is fast du kanske är som jag: har katt ÖVERALLT bokstavligt…Flört

timmjann
0

Kan det inte vara så att hon fick medicin hos veterinären och fortfarande är lite omtöcknad, att hon inte har koll på läget - men att det ger sig så småningom?

SamanthaJones
0

oj det hade jag missat, jag får inte upp sista olästa utan sista inlägget när jag trycker på knappen *morr* Men det vore toppen siden om du kanske kunde hjälpa! Jag ska som sagt kolla om jag kan vara hemma men är inte säkert…

Vänligen

Sofia

tuska
0

Jag läste mellan dina rader att du vill vara hemma och slippa resan med helgenSkrattande

SamanthaJones
0

jo, både ja och nej. Egentligen så vill jag verkligen åka men samtidigt så känns det hemskt att åka och lämna mamma katt bara för min och familjens skull. Men eftersom att alla har anpassat sig efter mig när det gäller datum så blir det fel även där…

knepig sista detta! Varför kan inte familjen bo på samma plats?

Vänligen

Sofia

MariannE11
0

#34 det krånglar sådär för mej ibland med att jag bara ser sista… backar o funderar på hur långt jag ska backa…ja o så blir det som det blir ibland….

visst känns det säkrare att vara hemma på plats o slipa oroa sej….det är ju några dagar kvar så med lite flax så sköter dej sej galant ändå…

SamanthaJones
0

jo mamman gör juh sitt jobb nu men jag är så himmla pipplig med alla ungar och allt… man ska ju väga dem och allt.

Aja, vi får se hur det går. antingen så blir jag struken ur arvet = jag åker inte till släkten eller så får jag dras med ett jävla dåligt samvete ;) haha vaddå pest eller kolera ;) haha

Vänligen

Sofia

Sidentass
0

#34 Det är bara att du pm:ar ifall att du behöver..