Nu struntar jag i vad ni säger....
JAg är som ni vet förtidspensionär, men kunde inte låta bli att fynda till pysseltime på Rusta i dag. Se bilden. JAg har även scannat kvittot och lägger det i nästa inlägg.
Jo så här är det.
Rusta sålde billiga Fleecefiltar, jag köpte 4 st. Var de ska gå det vet ni nog. Ska bara kolla ut billigaste frakten, posten är ju rena rånet.
Sen sålde de underbara garnnystan perfekta för bautaråttor 5 för 100 kr.
Köpte tvåå kuddar som fyllingsmaterial och två nystan beige garn, som blir perfekt till bullar.
Så jag ska vara så här fräck…..
JAg låter en av bäddarna på Tradera betala detta material och frakten av filtarna. Blir det något över, så går det givetvis till Eslövskissarna och KUStens katter.Det är en del pengar och jag kan inte lägga ut så mycket själv på en gång, samtidigt som jag inte vill missa de bra priserna.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Så jag är fräck och låter 350 kr av en bädd gå tillbaka till mig.

BILLIGT,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
?????

tycker jag låter som en jättebra idé…
hihi, ska du steka pannkakor??
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Nä, men jag har köpt mig en bakmaskin och ur formen där får man inte ta loss något med som är av metall. Suverän uppfinning, måste jag säga……
MAn bakar urgott bröd för ca 7 kr limpan, som normalt kostar 25 kr i butik. Vi får tyvärr inget "vildsvinsbröd" längre….De SLÄNGER det…….
Ta pengarna du, det är inga problem..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Nä, med tanke på att nu har ja faktiskt gott samvete att även låta andra få del av bautaråttorna. JAg kan lägga ut dem för flera om jag gör så här.
Så, nu är frakt klar och beald till MIson och Bumbis. Svårt att gissa vad de får va?

hihi, jag tror att du har packat ner ett minneskort…

eller så är det Arne….
större anledning alltså att komma till Rusta… jag har medvetet lämnat min cykel i centrum tills jag vet kontosumman…. o affären åker jag inte till TROTS att jag har en reservcykel för dit ska jag inte åka förrän min avi kommer så jag kan få min bankdosa…här är det omständigt vill jag lova..
tycker absolut att du gör rätt Gunilla….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#6 Vilken modell av bakmaskin har du köpt? Vi funderar på att köpa en nämligen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Mison det finns risk för det. Sist jag hade det, så var det när jag tankade ner dessa bilder här i den här tråden. Sen åt vi middag. JAg har ju kortläsare i datorn, men brukar ta ur och sätta tillbaka i kamerna med en gång. Long gone.
LEna, köpte den som Jula har. 599 kr. Plus frakt förstås. MEn jag är väldigt nöjd. Bara hälla i alla sakerna och så har man färdigt bröd på 3,5 timme. MAn kan även programmera den, så man kan få nybakat bröd på morgonen. MEd maskinen föjer en massa recept på bröd. Du kan tom koka sylt i den! Vad jag gillar, är attt det blir så lite disk. Bara den där bunken inget mera.

#13 låter toppen med nybakat bröd till frukost, mmmm
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Åh det där tjocka garnet 'är det sånt där som kostar 24:95 kr nystanet?
Förra året köpte jag i beige och min mamma i brunt, urhärligt och skönt garn. Jag köpte 3 st som jag gjorde en helt underbar och låååång halsduk av på min stickplatta. Har haft funderingar på att göra fler sån och få in lite pengar på, tar ett par dagar att göra och blir 2 meter lång. Skön att vira flera varv runt halsen kalla vinterdagar. Överskottet av det de halsdukarna skulle ge då går ju givetvis till missarna.
Ska allt tänka på det och se vad de har för färger:)
//Pia
det är klart att du ska ta pengar ur auktionspengarna för Bumbisbäddarna, tänk så många fler det blir, förhoppningsvis, tack Bumbis, har också varit och handlat fleecefiltar på Rusta, bidde 2 orange, och 1 vit
visst är det fina filtar och färger
Maggan47
Fast mig behöver ni inte skicka filtar till, jag har ett lager, och brukar även få från olika håll.
Kanske bättre att sponsra mison eller någon annan om de vill börja sy?

putt….alla bombarderar mison ….
Bumbis, too late….. Du och Mison får var sitt paket, det är redan betalt och klart och skickas med Schenker. Tänk på det näst gång du skickar. Fasen så mycket billigare med frakt. Du och MISon får två exakt likadana paket. De kostar bara hälftn av vad posten hade tagit(65 KR STYCK) och då kan du följa paketet. Då använde jag mig inte av Traderarabatten, för det gick inte utan helt vanlig Privpack. Det enda man får tänka på är att knö ihop det så kompakt som möjligt. MEn ni får ge er till tåls, för jag skickar inte förrän på fredag, har massa auktioner som går ut i dag, även mina privata. HAr ju trimmatmin dator och sålde massa datorgrejer också, för helt privat . De pengarna blev en insats till "Oh By The Way" sen kan ni gissa vad det är!
Puma, det är garn som heter Fiesta. 100 gramsnystan så det är stora grejer! Och 5 st nystan för en hundring!
Förresten, Puma jag har bildjobb åt dig. MAilar dig

detta låter spännande, nu har jag även fått min symaskin fixad idag. HURRA!!!

kanon mison….då kan du sy i flygande fläng nu… se till bara att du inte får hjälp av 4fotingar….är du redan igång kanske?…
toppen. Ni får två filtar var av Rustas och så får ni var sin från mig som är från ATL som bonus. Jättefina, faktiskt. Randiga

nej, marianne, inte en endaste jäkla bädd blir det, förrän "kattfan" är klar!!! 

ska vi tävla?.. fast jag måste rensa o fixa svampen först… var lite småsmart för jag gav bort en kasse till grannen…jag är fortfarande 10 varv in på huvudet… din uppgift att hålla ordning på mej…. hur långt är du på väg o hur många kissar har du stickat in i den?..

haha, ok vi tävlar, kanske vinner jag, har ju inga svampar….
hihi, hade 5 kissar som "satt fast" i den igår…
kroppen är klar, och huvudet påbörjat 3 GÅNGER!!!! tänk att bara för att man tappar en maska, så det börjar repa upp sig, så måste man börja om från början…det tror jag inte att proffsen gör. tror att dom på något sätt kan rädda det ändå…
och det där med knuten… det visste jag ju inte, men det vet jag till nästa gång.

näää…. får baske mej ta o sticka istället… fast kanske kan sticka om jag samtidigt rensar svamp med fötterna?…
.. tror du vinner iaf mison för jag är inte snabb men jag tror inte jag har varit tvungen att börja om än….är du med på alla trådar sen o räknar mina varv?…
jaja.. nedrans svampar….
… kommer väl då…. snart… o då ska ni få det varmt om öronen.. hehe….

usch, den svampen vill inte jag äta…
ja, jag kanske kan hjälpa dig att räkna varv, känner att jag börjar bli proffs nu..
fotsvamp hahaha!
Ok, så här är det då.
UTläggen är 350 kr och frakten är 130 kr till båda. således 480 kr. Vad bäddarna går för vet vi ju inte ännu, de går ju inte ut förrän i morgon.(hoppas de får kul
) OCh Tradera ska ha sina 10% ungefär. Räknar lite så, för jag får ju stå för packtejp(som jag älskar hahahaha!
) och transport
Försäljningspris Provision
1 kr Gratis!
2 - 400 kr 7 % av försäljningspriset, dock lägst 2 kr (max 28 kr).
401 - 1000 kr 3 % av försäljningspriset mellan 401 - 1000 kr (max 18 kr), plus 28 kr.
1001 kr - uppåt
2 % av försäljningspriset mellan 1001 - 3700 kr (max 54 kr) plus 46 kr.
Högsta provisionen är 100 kr per objekt, vilket uppnås vid ett försäljningspris på 3700 kr.

men då låter det ju bra med en försäljning på 3700kr

då bestämmer vi 3700 tycker jag….å jag kan ge med lite av fotsvampen…

haha "extra krydda" à la Marianne

kanske kan köra med torkad svamp i mina stick-verk?…

istället för mynta??
du, marianne, varför lyckas du o jag kapa alla trådar??? ber så hemskt mycket om ursäkt till alla TS haha

jag?…jag är seriös som få… det ä DU som kapar alla trådar…trådarna till garnnystanen kanske?…vi får skaffa oss egna kaptrådar… o gud nåde den som kommer o sabbar dom…

håller med super-kitten aaaaalltid….

Tappar du en maska i stickningen tar du bara en virknål och virkar upp den igen. Ingen anledning att repa upp det hela. Lycka till! Med fotsvamp och allt!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

hmm…. det där tror jag inte jag förstod??? vet du förresten hur det är med myntan?? hur mycket, och vart ska den stoppas i??

mison har fotsvamp,…mison har fotsvamp…
Mison, myntan tar du ca en matsked och virar in i vadden som du stoppar in i leksaken med. Du kan inte missa;)
//Pia

haha, puma, tro mig, jag kan faktiskt missa, men tack, nu vet jag hur jag ska göra
jag har inte fotsvamp, jag har inte fotsvamp!!!

du har visst fotsvamp mison… du hör väl vad puma säger…

nu är jag klar!!!!!
suck… tacka vet jag rabarberpaj med muskotnöt……
finns ju kul svampar… när man äter dom så blir man en jättekul typ….Citerar salig Corneliis

Fy Gunilla inte göra reklam för de roliga svaparna de är ju våra , dina, misons, mariannes o mina inte avslöja att de finns fy!
Vänta nu det var väll inte mison som rensade svamp med fötterna det var ju MariannE,
MariannE har fot svamp MariannE har fot svamp hi hi! Har tuggat lite på våra hemmliga svampar fniss!
Gunilla vad har du för recept på paj?
Oj den här tråden har vist spårat ut lite till ops!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Ha ha jag tror jag storknar *fniss*
//Pia

puma har väl aldrig fel… det är mison som har fotsvamp….märks ju på doften…
gunillas paj verkade annorlunda… kan det vara gott?…

paj med fotsvamp kanske??

Ehm… Ni har nog nallat av svamparna , ja… 

Var skriver puma om svamp?
Mynta är ju vår andra hemmliga lilla nöjes sak hi hi!
Har inte nallat nåmmgon smasck svammp lovar tugg tugg svälj!
Gunilla du (tugga tugga svälj) få nog ta tillbaka din tråd hi hi!
Gunilla, för att använda sig av Schenker, hur gör man då, och vart vänder man sig, helt novis vid att skicka paket, och nu ska jag skicka filtar, hur knökar jag ihop dom, funderar
Maggan47

Du skrämer mig lite Gunilla ha ha! Fniss!
Nu ska jag ut o plåka svap hi hi!
Vet inte var ni fått för er om jag pratat om svamp
ha ha men ni bara för roliga.
//Pia

såg nu att jag anklagat puma för att anklaga mison för fotsvamp…det är ju simpson ser jag i inlägg #38 för att jag är ööööövertygad om att hela det inlägget är riktat till mison… så det så….

haha, nä, dra alla över en kam bara, när du ändå håller på… hahaha

japp… alla in i byken…. så det blir en rejäl fajt… kastar nog in min Jullan för hon har beslutat sej för att kidnappa mej genom att ligga i knäet…o jag som egentligen har mycket att göra… när har hon sovit klart måntro?….inget skönt heller att sitta vriden med datorn i soffan…
mison du sitter väl vid symaskinen?… seså… sjaaaas….

vet du, näää faktiskt inte, håller på o klipper till, så börjat det har jag gjort, men jag måste sticka iväg och fixa nålar, mina verkar ha försvunnit i flytten
. och jag är inte så skicklig på att sy, så jag kan sy utan nålar, det är helt uteslutet.

iväg o handla med dej mison…. inte sitta här…. för det får jag inte heller göra när jag bläddrat igenom allt sen igår kväll….har ju saker att fixa….o skyll inte på mej för att jag har dålig pli på mej…. inte alls mitt fel…
Skållade råttan Gunilla fick inte tid att leta upp nån sybehörsbutik i dag. Var på apoteket och hämtade ut ppiller till KAttkedjan och KAttkedjans plastkort funkade itne, så det blev en tur till NORdea och skälla. Förutom de 6 övriga grejerna jag hade på komihåglappen….. Men alla ärenden hanns med, och jag var ute ur Strömstad på två timmar… Pust…. Gullimat, MAggan och MAjvi, era bäddar är på väg. PLus ni som köpt mynta, den är också på väg.

oj, vad du kämpar på…

jag trivs bra här under min korkek….hoppas det inte blåser när Gunilla far förbi….
hur går det mison om det inte står i annan tråd?…

symaskinen pajade ihop igen, orkar inte skriva allt igen. det står i den andra tråden faaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mison jag har dålig syn…. kan du ta det igen…

dumma maskin…vad trist… ska givetvis läsa andra tråden om jag hinner dit innan midnatt…

jag säger det igen, faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fram med stickorna i stället, för ska jag pyssla så ska jag pyssla. men jag har ju flera bäddar ligger här på bordet som ska sys ihop, har klippt ut tyget, nålat ihop, och nu ska det "bara" sys….. faaaaaaaaaaaaan!!!!

nu får du läsa andra tråden mison…. JAG som är jääääättemycket symaskinsexpert har uttalat mej….så nu måste jag resa bort… långt bort… å länge…..så du hinner glömma bort vad jag sagt….

hahaha, så långt kan du inte resa…

Mison: Kom ihåg att ta ut matskeden ur leksaken innan du syr ihop…apropå Pumas tips i #41 

hahaha jag får göra det… annars har vi snart slut på "finsilvret" härhemma.
jag har bestämt mig i alla fall. jag ska förbereda. ska klippa ut av allt tyg jag har här hemma, så när det löser sig med maskinen så är det bara att sy
för löser sig, det måste det bara göra…. hoppas "husse" kan laga, annars får jag råna en symaskinsbutik, alternativt fråga mamma snällt, om jag får låna hennes maskin…
Bra att du tipsade om det simson, glömde säga det så chansen hade nog varit stooooor att skeden varit kvar i 
//Pia

hahaha, nu börjar det likna mobbin, tror jag…. men hämnden är ljuv… när ni minst anar det.. muhaaaaa

Puma: Precis! Tänk vad förvånade alla köpare skulle bli av att få en massa bestick också?!? 
Och vad skulle de äta med till slut?? 
Vi hade ju definitivt fått ge leksakerna ett nytt namn i alla fall, det är en sak som är säker;) De nya köparna hade fått en överraskning i sina paket men vi kanske ska ha sån som samlarobjekt vissa tillfällen. typ runt jul och sånt där:) Blir lite kiinderägg över det hela ha ha.
//Pia

Kattägg? Katzenegg!!

haha, Monsi!!! vart är du!! hjälp mig mot mobbarna, för nu jäklar!!! eller hon kanske ställer sig på samma sida…. men skrattar bäst som skrattar sist…i´ll be watching you 

Puma, Simson bara för ni vet mison är lite virrig o ni vill ha hennes arve gods så får ni inte lura henne.
Hon kommer inte att lägga fin silvret i kisarna så ge upp planen.
För ni kommer bara få ikeas plast mått hi hi!
Föresten nytt namn på Gunilla ,orkanen fniss.

hahaha, heja Monsi!!! visst får du arvegods från mig…
ha ha Gunilla=El nino
Ikeas plastmått va, ja det använder jag med som måttstock men däremot så glömmer jag inte kvar det i leksaken ;)
//Pia

hahaha, ååååå
Mison
//Pia

Puma vet du försökte få mison att använda det ärvda silvret o försöker att påverka hennes undermedvetna att glömma det i kisarna så du o simson kan dela på det, tur jag kom på er i tid. hi hi!
Bevis 1 Puma skriver använd matsked observera matsked inte plast mått,
bevis 2 simsons uppdyckande komentar finns flera bevis men tar dem inte än hi hi!
Ha ha El nino Gunilla mycket passande.

//Pia

Tur vi gillar dig Puma o Simson annars hadde ni vetat att ni lever kram på er.

haha, Monsi / Sherlock Holmes….. vad har puma o simson att säga till sitt försvar??
No comments
//Pia

och jag måste få säga en sak till, vilket tråd-kap detta har blivit…. hahaha

jag behöver alltså inte hjälpa till denna gång med att kapa tråd?…

Du har hjälpt till MariannE hi hi!
Bi börjar bli riktigt bra på att kapa trådar hi hi!

haha, jättebra, den lånar jag, kan behövas i framtiden…

mison o monsi…vi får kanske skapa egna seriösa trådar där vi kastar älgar i åar, kör första hjälpen på symaskiner, stoppar matsilver i stickningarna o konstaterar att mison har fotsvamp….

haha, ja det är nog bäst

bra mison att du erkänner…
…. näää.. får nog kvickt slänga mej i stickningssängen….o reda upp alla missförstånd som mison fixat till i morron…

ja, marsch isäng med dig…

nähä…. nu ångrar jag att jag gjorde det….fast jag har stickat flitigt…. tycker stickningen går rätt OK nu… känner mej mest fumlig med att sätta ihop alltihop… kanske jag ska göra stickade minikuddar istället?…
lugn o ro kanske resten av dagen… ska iväg o rösta först vad jag nu ska rösta på? o sen på bilpromenad med en kompis…presentletning… äta… o TÅRTkalas ikväll….

Tårt kalas vi vill också ha!
Undrar var jag inte sticka kan bero på att det värkar livsfarligt hi hi!

ja, det är nästan livsfarligt. tur jag har glasögon, annars hade jag stuckit ut ögonen på mig själv för längesen..
Mison, öva kast med liten symaskin…. LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT!

ja, jag ska göra det, gubben var hem nu fram o tillbaka och kollade lite snabbt, pillade lite och då fungerade det. "titta nu" ropade han, men när jag skulle titta la den av igen…
så nu vet vi inte hur vi ska göra. undrar vad det kostar att lämna in den..

Va är gubben hemma
Okej! Först i väg till naprapaten med honnom mison sen upp med hägmattat så Gunilla får se den, sist men inte minst ut med den för benade sy maskinen o han köper en ny på firman hi hi!
Vet alldrig när han kan behöva den i firman men han behöver den för att hans sambo ska vara glad o ge honnom god mat o om vårdnad 
ÄR det en fin symaskin? Lönt att laga?

hemma? nej, han VAR hemma. han kom nån gång under natten, drack en kopp kaffe i morse, fixade symaskinen (trodde han) och nu har han stuckit iväg igen 
nej, det är ingen fin symaskin, gammal som gatan, den heter singer och är blå/vit haha

mison kedja fast honnom hi hi! Eller lägg den förbenade maskinen i hans bil nästa gång han är hemma.

haha, tror inte han får till maskinen bättre ändå. det blir antingen att lämna in på lagning, eller försöka få råd med en ny…
kolla blocket och Tradera!

JAG FÅR LÅNA EN SYMASKIN!!!!! mormor försvann ifrån oss förra året
men symaskinen lever kvar, tydligen!! syrran har den, och hon syr ALDRIG!!! ska försöka få tag på henne så hämtar jag den förhoppningsvis i morrn!!!!!

Härligt Mison!!

haha, som motbud, ska jag hjälpa syrran att hämta hem en byrå från ikea i morrn, så syingen kan nog inte starta förrän på tisdag…. men då jäklar…. fan, ska iväg o panta burkar innan, för ska jag ändå till ikea, så ska jag skramla ihop så mycket pengar jag kan till stoppningsmaterial, dom där billiga kuddarna dom har på ikea!!!! hoppas vi har mycket burkar!! håll tummarna nu för att vi har druckit tillräckligt med öl i sommar…..
HAha så bra!!!!!!!

blev glad ett tag för den tillfälligt lagade symaskinen… otur mison att du måste smöra för syrran….men sen kanske hon glömmer bort symaskinen… hoppas det…. som du ser ut så måste du ju ha MASSOR med tomburkar i alla hörn…. hoppas det ger bra utdelning…
bra iaf att du snart kan sy…. HURRA!
ps. tårtan var god….vill ha tårta på samma ställe i morron med för en annan fyller år där i morgon…men vi är inte inbjudna… vi som gav DUBBLA presenter o allt….
… är det för mycket begärt då att få lite tårta?….försökte iaf bli bra kompis med den ena av dom för jag erbjöd henne att vara hennes kompis på bio…

nja, massor med burkar är det väl inte, men räcker väl till några bäddar i alla fall….

vet minsann hur mycket du bälgar i dej mison…..skulle tippa på att ni lever ca 1 meter ovanför golvytan ovanpå alla burkar…

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
den här låten är till mig själv….