Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1110 ggr
änglaflickan
0

OT Vila i frid mattes ögonsten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick jag efter endast fyra år som kattägare ta beslutet att låta min älskade Lucas somna in.

På två veckor gick han från att ha ett blåsljud på hjärtat till akut hjärtsvikt och lungödem som trots att veterinären kämpade i flera timmar in gick att häva.

Sorgen är enorm men jag hoppas att han har det bra där han är nu.

Minns att det tidigare kommit upp en länk på forumet, till en slags minnessida för våra kissar som somnat in, någon som har den länken kvar…?

essut50
0

Tröstkramar till dig. Gråter

Här är länken du frågade om

Regnbågsbron/minneslunden

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Issa
0

En sån vacker kisse! Tröstekramar sänds till dej! Har själv mist en kisse nu i sommar.

MariannE11
0

ledsen för din skull att du miste din ögonsten…. det är så tungt i hjärtat när saker händer på tok för tidigt… men jag är övertygad om att han gillade att du tog det bästa beslutet för honom….kram…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

Men åhhh så sorligt…jag förstår hur fruktansvärt dåligt du mår just nu..det gör ont att mista någon som man har älskat så innerligt högt…här fick han hjälp av dej att vandra vidare mot landet där inga plågor eller sjukdom överhuvudtaget existerar…där gräset är så mjukt för små silkestassar…

Översänder en stor tröst-och styrkekram..

annebeate
0

Lille söte kisse. Så sorgligt att mista sin älskling. Sänder dig många tröstkramar.

Ankie
0

Åh så sorgligt… Gråter

[GunillaR]
0

Jag gråter med dig Gråter

Det gör fruktansvärt ont att behöva skiljas från en älskad vän, som om en bit av hjärtat slits av.

Skickar många tröstekramar till dig

Mezzzanina
0

Jag känner med dig.

Vad vacker Lucas var.

Fasar för när den dagen kommer för mina missar här hemma.

Skickar dig styrkande kramar.

änglaflickan
0

Vad söta ni är, tack för alla snälla ord! Och tack så mkt för länken..

Engla
0

Det är alltid lika tufft att ta farväl. Snyft! Tänker på er!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
0

Ja jag hörde ju av Tigers matte, hon köpte ju  en av KIssarna på Röd i sStrömstad. samma sak där, inte gamla kissen, hjärtfel och tvunget att låta somna in….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

änglaflickan
0

En fråga till er som har så mycket bra erfarenhet, vad gör jag med lillskruttan som jag tror saknar sin "storebror"? Hon har inte deppat ihop totalt, men hennes vanliga busiga glada jag har bytts ut mot kärlekstörst och ständigt sovande så det känns ju som att hon känner sig lite ensam eller något i den stilen..Eller känner hon bara att stämningen hemma är låg..?

[GunillaR]
0

# 12 - Djur är ju väldigt känsliga för sinnesstämningar så det kan vara båda orsakerna. Visst kan djuren sörja, det är jag helt övertygad om. Försök att få igång henne i någon lek- och busgrej.

änglaflickan
0

Nu har det flyttat in en annan lekkamrat till min kisse, en liten Kiara som är ca 16 veckor gammal, och kommer från Göteborgs katthjälp. Tjejerna verkar kunna bli bra vänner bara den första osäkerheten har lagt sig!

Känns lite tidigt för min del att redan skaffa en ny katt, men min kisse som blev utan kattsällskap har tydligt visat att hon inte trivts som ensamkatt. Så därför fick det bli som det blev, och jag hoppas att Kiara känner sig välkommen hem till oss!

gulliver
0

Åh, så´na finisar båda två Skrattande. Sitter redan så nära varandra i fönstret. Det bådar gott.

Josefa
0

Det är det bästa du kunnat göra. Både för din kisses skull och för din egen. Och Lucas är säkert också glad för att det kommit lite glädje i ert liv….och Kiaras.

Bumbis
0

Vila i frid lilla vackra Lucas. Tack för din tid här på jorden. Gråter