kattungar, Borås, akut
Igår såg jag små kattungar springa på en ödetomt i Borås. Jag uppskattar deras ålder till 6-8 veckor.
På grund av olyckliga omständigheter har dessa kissar sprungit vid för våg och är skygga men inte jätterädda för människor. Deras mammor (2st) kommer att tas om hand och steriliseras av tomtägaren men kattungarna kommer "snart" att "tas om hand" av en känd fd orförande i Djurens vänner i Borås. Vad det innebär vet alla som haft med honom att göra.
Finns det någon som kan tänka sig att ta in åtminståne någon/några av dessa små kissar? Jag vet att två av dem var tamare än de andra. Jag kan tänka mig att ta hand om dem en kortare tid och ha dem i ett rum hemma hos mig men jag har redan flera katter och har inte möjlighet att ha fler.

Lägg ut en tråd på SKS forum också. Tror att det finns en del borås-folk där fortfarande.
Kolla även med Göteborgs Djurskyddsförening i Mölnlycke om de har möjlighet för några kattungar.
031-888880
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Åhhh herregud..jag ryser när jag läser om den föredetta ordf…måtte inga katter komma i hans väg flera gånger…tyvärr kan jag bara putta upp tråden, då huset är mer än proppfullt med katter nu..
Hur många kattungar rör det sig om?
Jag vet faktiskt inte.
Det är två unga katthonor som fått ungar. Fyra eller fem ungar kunde jag se men bara två vågade komma nära och titta på mig så jag vet inte om det fanns fler som inte vågade visa sig.
Jag kan ju fråga tomtägaren om han vet men han vet säkert heller inte exakt hur många dom är. Han har försökt fånga in dom men det verkar svårt om man inte har fälla. Det var därför han kontaktade DV.
putt för kattungarna
DV Jönköping?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Putt…
Råmossens katthem i Alingsås?
Tigerharen?
Jag kommer att maila alla katthem ni föreslår även om det verkar som om det är fullt med kattungar hos alla just nu.
Tråkigt nog är det nog "högsäsong" för oönskade kattungar utan hem.

ojojoj… puttar upp mer än gärna….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

hoppas inte dv borås lyckas slå klorna i dem ,,,,,bra att tomtägarn kastrerar o tar hand om de vuxna i alalfall, altid något,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag har mailat, håller tummarna.
Om jag bara kan rädda en av dom så gör det i alla fall all skillnad i världen för den lilla katten!
Jaaa!
Det verkar som att det finns ett jourhem hos tigerharen! Då blir katthonornas ägare glad! (och jag med!)
Nu skall jag kontakta tomtägaren och informera honom så att han avstyr besöket från djurens vänner och avlivningen.
Om någon här inne som finns i närheten av Borås har erfarenhet av att fånga halvvilda kattungar eller rent av äger en fälla kan ni väl kontakta mig. Jag och ägaren kan nog behöva lite hjälp med infångandet.
Skulle absolut rekommendera en fälla. Kanske finns det att låna hos kommunen/kommunskytten? Vet inte om DV Borås har fälla?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vet inte om det redan är ordnat nu, men jag bor på Göta i Borås och kan ta hand om upp till 3 katter och gör det mer än gärna.
Kontakta mig i såfall per mail: annie@kimiko.se :)
putt.. finns erbjudande om hjälp 

#16 Men det är ju kanon Kimiko!
Tack alla för hjälp, stöd, tips och förslag!
En fälla kommer att finnas på plats denna veckan och infångningen kommer att starta. (Jag uppdaterar när det finns nyheter)
Ägaren till katthonorna har dessutom själv lyckats hitta jourhem till ett par av ungarna så nu finns jourhem åt alla missarna! Detta blir en historia som slutar lyckligt tack vare alla som engagerar sig.
Och till dig Kimiko: tack för erbjudandet. Jag tror inte att det kommer att behövas men om det är så att jourhemsplatserna inte räcker till så hör jag av mig. Du är en ängel!

#19 i inlägg 0 fick jag uppfattningen att dessa är hemlösa? Men det nu har de en ägare???
Med ägaren avser jag markägaren som kommer att ta hand om och sterilisera honorna.

#21 aha, ja jag tyckte det lät rörigt, bra de får en egen ägare,

#21 aha, då fattar jag 

jaha vad händer här då? är alla katter infångade nu,? hoppas att katthonorna kastreras omgående så att detta inte händer ijen, låter som att de vuxna är inte så vilda elr? i såfall kanske markägarn har en susning om vem som äger dem så att en anmälan till länstyrelsen kan göras, nån tidigare granne elr så kanske ?