Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1246 ggr
Simson
0

Indy akut t vet idag...igen =(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Indy var undvikande igår o pälsen inte så fin o ville inte gå ut. Låg på de mest underliga ställen så något var fel.

Gick igenom han, speciellt rumpan, men hittade inget.

Han har inte sovit alls med mig inatt o det är underligt.

Ser att han har hela kragen full i blodaktigt slem. Ser ut som när analsäckarna sprack.

Försöker se efter öppna sår i halsen eller på hakan. Ser inget. Möjligen ett sår på hakan.

Har fått tid 1420.

Att det hela tiden händer något. Hinner inte med min egen taskiga hälsa när jag aldrig hinner vila mellan sjukdomsfallen på huliganerna. Gråt!

Håll tummar o tassar, vänner!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[GunillaR]
0

Tummar och tassar hålles här för fullt!

Danielssonsgarden
0

Hållar tummarna och alla tassar för fullt här hemma!

monsi
0

Häxan skicka förhäxade nos pussar inne hållande bli friska strax styrka.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

catfoot
0

Håller tummar å tassar, det verkar inte vara nån bra Birma vecka..

Puss lilla Indy..

Å styrkekramar till matte…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Mymlan
0

Håller tummarna

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

essut50
0

Håller tummarna och tassarna för Indy idag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

Åhhh stackars kisse o matte!! Här håller vi…ja..hur många tassar var det nu? Måste räkna! Svar: 52 tassar hålls..och förstås mina tummar!

Tänker på er..

Simson
0

Tack alla! Kyss

Behöver nog en hel del styrka för busen har krypit in under sängen! Suck! HUR skall jag få fram han NU?! =)

maggan47
0

klart vi håller tummar och tassar för Indy, att det ska vara något lättbotat, fina kissen

Maggan47

Ankie
0

Hoppas nu att det har gått bra, hoppas på goda nyheter…..

catfoot
0

Simson, vi väntar otåligt.

Hur har det gått??

OT/Snyggt ....

Simson
0

Vi är hemma igen. Totalt slut. Det var min inplanerade vilodag så jag har inte resurserna kroppsligt för detta. Gråter

Efter sövning o rakning av haka visar det sig vara en böld som spruckit. Ett jack lika långt som min tumnagel visar sig. HUR har jag kunnat missa den bölden?!?? Vi som sover sked var natt??? Gråt!!Gråter

Allt troligen pga ett gammalt bett. Trolig bov i dramat blir då Julian. Han har varit så hård mot Indy. Madicken har satt Julian på plats med en upper cut! Henne sätter man sig inte på i första taget. Då har det lättat även på Indy som fått vara ifred.

Efter påtryckningar från mig att han använder tungan som om han vill ha upp grässtrån tittar de också i munnen och det visar sig att bettet gått rakt igenom kinden!!! HUR har jag missat det!??Gråter

Vet är dock mycket försäkrande om att det är naturligt att missa då han har så ofantligt mycket päls och att bölder är mjuka. Jag tackar för orden men kan ändock inte släppa tanken på varför jag inte märkt av den. Gick ju igenom och letade efter anledning igår. Fast jag fokuserade mest på ändalykten efter analsäcksborttagningen i höstas.

Nu blir det antibiotika, smärtstillande och handmatning närmaste dagarna. Min vilodag som blev uppskjuten till i morgon försvinner mao då jag måste på apoteket. Sedan måste jag vila om jag vill vara med på lördagens 100årsjubileum utan att svimma.

Kram o tack för allt stöd!!!

Lovar att det kommer äckliga foton senare. Som vanligt med mina kattproblem… Flört

Simson
0

Hakan jag försökte undersöka…men inte såg något på…

[GunillaR]
0

Men vad konstigt att du inte märkt någonting. Det kanske inte har varit så stort men när infektionen kom så växte den. Och det kan ju inte vara lätt att känna med all denna päls heller. Har hon ätit och allt varit som vanligt så är det ju inte lätt att veta att allt inte står rätt till.

Jag skickar med en försiktig puss på hjässan Kyss

Kitty 5

Hawknestgrove
0

Sån tur att det inte var något allvarligare! Puss på nosen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

monsi
0

Är inte förvånd att du inte märkte den.

De kan dycka upp på en dag.

Det hände min ena kise.

Fredagen ingenting lör inget vad jag såg sön morgon en böld nästan lika stor som en tennisboll.

Den var full av grönt äckligt var.Rynkar på näsan

Skönt det inte var något värre o bra han blir frisk snart.

Häxan skickar en stor nos puss till er alla.Kyss

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Sidentass
0

Men så skönt att vetbesöket är över och att det inte var något farligt! Besvärligt att vara tvungen att käka medicin..inte roligt säger mina troll här hemma!

Missen har ju så stor och yvig päls..att det minsann inte är lätt för mattar att upptäcka…minns när jag var iväg med Berlioz till vet för smärtor i svansen..det var vet som upptäckte var det riktiga såret var..jag hade missat det, trots flera letanden..

Fortsätt att kryapådej nu lilla Indymatten..o ligg bredvid matten i sängen så att hon inte vill gå upp, din matte behöver ju så väl sin vila!

catfoot
0

Å va glad jag blir att det inte var nått allvarligt..Det är lätt att missa skador på pälsbollar..Puss lilla Indy…

Kram Simson..

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

vad bra att det gick så bra….nu får ni vila ihop…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Simson
0

Här har inte varit någon vila i natt. Atos satt o bankade på ytterdörren o skrek tills 0230 typ. Vid 6 gick Julian upp o skulle ut. Vilket han inte fick så han skrek o rev ner blommor. Suck! Är så trött!

Har varit o bunkrat på apoteket idag. När jag kom hem sprang Indy upp o ut t hissen o skulle med på promis så det tar jag som ett mycket bra tecken på tillfrisknande! =)

Tvättade av han på såret och det gillade han. Kliade nog skönt åt han. Han äter o dricker själv så att tvångsmata han känns inte lika akut. Får se hur han äter resten av dagen. Nu tar jag mig en tuppis!!