Renovering och skygga katter
Idag har jag fått reda på att min lägenhet ska renoveras under hösten. Jag bor i en två och både kök och vardagsrum ska renoveras + golvet i hallen bytas, dvs alla utrymmen där jag låter katterna vara.
Nu funderar jag på hur det kommer att bli under renoveringen. Jag måste flytta in saker (möbler mm) i sovrummet och källaren under tiden.
Men var ska jag gära av katterna? Har någon av er som har skyggisar erfarenhet av detta?
Låter inte kul. Finns det dörr till sovrummet?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

hm, jag har tapetserat o målat om i lägenhet med fyra katter dock inga skyggisar, jag sa faktiskt till hyresvärden att de inte fick renovera alla rum samtidigt för jag var tvungen att ha ett rum till katterna med, så de fick ta först två rum och när de var klara det tredje, och det blev inga protester,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja jag håller med mardtat. se till att du kan låsa in dem i ett rum.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vänj skyggisarna vid att ha sitt trygga ställe i sovrummet,helst innan det är dags för renovering.Riktigt skygga katter blir störda om deras trygga ställe plötsligt försvinner.
Om de håller till i en bur,under en soffa eller liknande kan du ordna ett nytt bra ställe i sovrummet istället.Ställ matskålarna i ett hörn och lådan i ett annat hörn så klarar de sig,håll dörren stängd medan hantverkarna är på plats.
En del saker kan vara kvar på golven,det brukar gå bra att lägga en golvhalva i taget.Det är viktigare att katterna får vara i sovrummet än att sakerna får plats.

Tack alla! Jag blev bara så ställd igår när detta faktum kom…
Visst har jag en dörr till sovrummet, och jag får nog börja möblera om redan nu med tanke på att jag har slussat in mycket i sovrummet nu när kattungarna har varit som vildast. Sen är det ännu inte bestämt när renoveringen blir av. Det kan lika gärna vara i september som december!
Jag får helt enkelt börja tänka om redan nu, och hoppas på att ungarna i alla fall fått nya hem innan det är dags .