Blir så förtvivlad och arg!!
Jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Har gömt mig i dator-rummet.. Rasmus har "jobbarkompisar" här.. Dom skulle diskutera något med jobbet.
Sen kom dom in på katter.. IDIOTEN skryter om hur han diciplinerat sin katt.. Katten hade tydligen hoppat upp på en byrå och vält ner ett prydnads svärd som vist var värt lite pengar. MEN VARFÖR HA DET FRAME SÅ DÅ??? I allafall.. Stolt berättar han detaljerat hur han jagat katten, slagit, och skrämt den så att han gömt sig under soffan och kissat ner hela sig.. Och detta var ju inte första gången han använt sin " Järnhand" som han kallar det.. Katten måste ju lära sig.Jag var vist vek och fånig när jag lät mina katter sitta på bordet, vara i fönstren och så vidare. Katten behövde regler. 
Jag kunde inte hålla käften utan sa att om han rör vid mina katter så är han död! Sen gick jag med Ruu i famnen in hit.. Skakar när jag skriver.
Jag vill anmäla idioten! Men vad kommer dom göra.. Dom har tre katter i en fin 2:a med in nätad balkong och klösträd. Katterna har tillgång till mat och vatten..
Sen ett annat pucko av Rasmus jobbar kompisar hade tagit hand om en hittekatt som haft det lite svårt innan. Kattsamlare hade den bott hos. Katten kommer hem till dom och beter sig självklart rädd och vill inte riktigt komma fram. Då släpper dom ut katten för den är ju ledsen och vill ut. Efter 2 dar!!! Katten försvann.. Och när jag frågar men varför har ni inte letat efter den? Då säger han: Den vill nog hellre vara vildkatt.. JAG DÖR!
Ska ut och leta efter denna kisse i kväll.. Om jag hittar den så ska den inte tillbaka dit iallafall.
Behövde få ur mig detta.. Jag fattar inte hur många idioter det kan finnas här.. =(
Ett tips…. be dem läsa här och köp idioten med Järnhand en sån där förpackning med häftmassa som present. HAr de barn? Slår de sina ungar också, om de råkar ha sönder nåt?
Det andra puckot….. Ja säkert vill katten hellre vara vildkatt. Du som vet Ruus bakgrund kan väl berätta om hans liv som vildkatt? Jo då, jättekul på sommaren att vara vildkatt. Håller fullständigt med. MEn sen då?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Blir så ledsen och trött på alla idioter.. Man borde inte få skaffa varken barn eller katt utan att ta ett prov först.. IDIOTER!
Men jag ska försöka lugna ner mig nu..
Dom har inte barn.. Hoppas inte han ska ha det heller. Han är inte så snäll mot sin flickvän heller. Men jag tror inte han skulle slå henne. Men vi bodde vägg i vägg med dom förut.. Hörde honom vad han kallade henne och hur hon grät..
idiot, låter som om det är han som behöver lära sig hur man uppför sig. Vem f*n skryter om att ha lagt hand och skrämt en katt så pass att han kissat ner hela sig? Ingen frisk person i alla fall. Djurmisshandel så det skriker om det.
//Pia
Jag tycker du ska anmäla även om det inte blir så mycket av det, men han har ju själv sagt hur han slår sina djur. Har man tur kanske han i framtiden passar sig lite för sånt beteende.
Folk som slår djur och barn är inte vatten värda i mina ögon. Han kan gå ut käfta med nån skinnknutte i sin egen storlek så får vi se vem som kissar ner sig.
Idioten som slåg sin katt har begått ett brott mot djurskyddslagen, och möjligen även gjort sig skylldig till djurplågeri. Problemet är att det är svårt att bevisa.
Enligt djurskyddslagen ska djur behandlas väl och skyddas mot lidande. I förarbeten till djurskyddslagen näms att även psykiskt lidande såsom ångest ingår i begreppet "lidande". Det är klart att katten har blivit utsatt för psykiskt lidande, den var så rädd att den kissade ner sig!
Brottet djurplågeri krävs att djuret med uppsåt eller av grov oaktsamhet, genom misshandel, överansträngning eller vanvård eller på annat sätt, otillbörligen utsätter djur för lidande. Jag anser att det är vad som har skett här. Resultatet av ägarens handling skulle vara att katten blev rädd (=psykiskt lidande).
Om både du och din sambo vill vittna om vad ägaren har berättat för er så skulle jag ha gjort en anmälan hos både länsstyrelsen och polisen. Länsstyrelsen kanske kan skicka ett brev som upplyser om att det inte är tillåten att utsätta djur för (psykiskt) lidande, vissa länsstyrelser gör det.

Tycker synd om din sambo som måste jobba ihop med såna människor. Kan inte han prata med dem och förklara hur man behandlar sina djur? Jag hade blivit vansinig och nog bett de dra så långt pepparen växer och kört ut dem från lgh. Ingen som behandlar djur illa är välkommen hos mig, jobbsnack eller inte…
Ja jag hade nog gjort som Firinella och slängt ut dem.
//Pia
Åh vad arg man kan bli. Jag blir förbannad av att bara läsa det här. Har dock en liten sak att jobba på, jag blir FÖR arg, har väl hänt att jag klappat till en och annan person som gjort sina djur illa. Vet ju att jag inte är bättre själv då men jag an bara inte hålla mig.
Jag hade gett han en rak hööger, men hoppas du kan behärska dig och kanske bara förklara för han hur dum han är.
Ja en sak, att vara benhård och använda sin röst och i värsta fall ruska om i nackskinnet, det gör jag när Arne ger sig på Esther. OCh jag har klappat till mina katter när de har tuggat på elkablar. För den smällen är bättre än en elektisk stöt som kanske dödat dem. MEn det var när de var mindre. OCh aldrig nånsin för att de haft sönder nåt eller vält något….
Nu är dom borta ur min lägenhet. Jäkla idioter.
Jag får dåligt samvete av att knäppa Ruu på näsan när han biter mig eller flyger på Nemo och då är det bara ett litet knäpp, han slutar direkt om man bara sätter fingret på nosen, vet inte varför. Han bara släpper det han gör och går. Mycket bra för det gör skit ont när han bits.
Jag skulle aldrig kunna slå ett djur. Det flyger blomkrukor här för jämnan. Men aldrig att jag skulle säga åt Nemo på det viset. Och Nemo som är en sådan fegis i vanliga fall. Uscha, han hade inte överlevt i ett sådant hem min lilla skyggis.
Ja det värsta är, att ja tror att du kommer faktiskt längst med at försöka vara vänlig mot puckot. För att göra honom arg, gör bara att katten blir lidande. Nä offra 20 kr på ett paket häftmassa och ge som present. Tillsammans med lite goda råd.Alernativt att du köper det som presetn till dig själv. SK*tbra alltså! JAg har det här hemma på massa saker!
Blir så förtvivlad att läsa när någon ger sig på djur.
Jag skulle göra en anmälan och förhoppningsvis att han förstår att det han gör är fel och olagligt.
Hade absolut bett honom lämnat mitt hem!!
ja jag fattar inte vad såna ska ha djur till. Känsligt det där, för Lucys kille arbetar ju med dem och det är ingen höjdare att bli mobbad på jobbet heller. Men som sagt, i längden kan man välja sina vänner. OCh det går inte att anmäla något som bara är sagt. Det finns inga bevis, tyvärr.
Javisst är det tufft att man gör illa och skrämmer ett oskyldigt djur
Jag hade sagt precis vad jag tyckte om människan och sedan sparkat ut f*nskapet.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ja..jag förstår verkligen att du blir upprörd!! Vet inte vad jag tagit mej till om jag hört något dylikt..vet också att situationer som denna kan göra en helt paff..så blir man klok i efter hand och vet hur man ska tackla det när det är för sent..stackars missen..samt stackars den misse som han bara släppte ut igen. Till ingenstans..
Är inte fel att göra en anmälan på hur han behandlat sin stackars katt..
Givetvis. MEn det finns ju inget att anmäla… ORd står mot ord. OCh den arma katten kan ju inte vittna och allt ser ju så fint ut där med det katterna har och säkert är de väslkötta och inte magra. Det gäller i så fall, att gåde du och Rasmus anmäler. Sen får ju tyvärr djuren ta konsekvenserna till något händer, för det vet vi ju, att ska man gå de rättsliga vägarna, så tar det tid. OCh tre katter, han kan ju ha ihjäl dem i rena ilskan och ingen kan bevisa något.
Jag hade anmält honom.
Men jag förstår om du sitter i en sk "rävsax" om det är din killes kompis. Men jag hade gjort det i alla fall. Din kille finns ju som vittne, om inte annat.
Vittne till vad? Att en psycho har sagt en massa grejer, nä, det håller inte. Tyvärr.
JAg sitter kan nu i efterhand talas om i samma båt här. Tanten med alla katterna i Strömstad talade om för mig, att hon avlivar kattungar på det viset att hon drar ut dem ur mamman precis när mamman föder. djurplågeri? Ja. Men det håller inte juridiskt! Det är vad hon har sagt till mig, men inget jag har sett och inget jag kan bevisa.
Anmäla är ingen idé,det finns inget man kan åtala för.
Det man kan behöva tänka på (och mår bättre av) i en sån här situation är att det är bättre att agera i stället för att reagera,Bättre försöka prata med de personerna nångång när ingen är upprörd eller påverkad (då fungerar det aldrig att kommunicera).
Sinnesrobönen - acceptera det du inte kan förändra och gör något åt det du kan om du vill.
Det betyder INTE att man ska acceptera vad någon eventuellt gjort,däremot att man inte kan förändra det gjorda hur mycket man än önskar.KRAM.
Precis, ingen har sett det hela och om dom kommer hem och kollar deras lägenhet lär dom inte hitta något fel, dom har nätad balkong, fin mat och tillgång till vatten..
Han satt och skröt om det, sin järnhand.. Inget vi kan bevisa.. Så jag vet inte jag vad man ska göra. Han lär inte lyssna på mig. Men kanske på Rasmus. Tycker så hemskt synd om katterna.. Alla katter som har idioter som ägare.
# 18 - Om det är nyligen gjort så borde där finnas skador på katten som en veterinär skulle kunna bevisa, men ………………… jag förstår vad du menar.
Människor som slår brukar vara dem som själva blivit slagna när de var barn och har problem. Nästa gång kan det vara hans kvinna som får stryk. Han har inte den naturliga spärren. Han kommer att slå igen. Det han behöver är terapi.
Eftersom det är din sambos jobbarkompis så kan han kanske spana om det finns något sätt att komma familjen inpå livet, om misshandlaren har en tjej/sambo.
Det bäste vore att ta katten därifrån.
Oavsett om gärningen leder till åtal eller inte är det viktigt att det anmäls. Skulle idioten ge sig på något djur igen är det bra att det finns andra fall dokumenterat sen tidigare.
katterna. tre stycken…..
# 22 - Precis!
# 23 - Är där tre stycken, hua! Då är anmälan ännu viktigare!
Håller med er i sak, men det finns ju inget att anmäla… Bara vad en knäppgök sagt. OCh resultatet kan bli att han plågar ihjäl katterna i ren ilska över anmälan. Tro mig, jag ha varit ihop med en psykopat i 15 år förut, så jag vet hur de fungerar. Den som borde anmäla och ta katterna därifrån är hans sambo hon ser allt och vet vad som sker.
OCh eftesom han är så stor och duktig, så kan han vilja plåga dig Lucy exempelvis bara genom att prata om vad han har gjort, säger han… För att provocera och få fram vem som anmält.
Tyvärr,jag skulle bli förvånad om en anmälan ens tas emot.Men klart,man ska följa sitt innersta och om man känner att det enda rätta är att anmäla ska man absolut göra det.

Anmäl inte Håller med Gunilla.
Ord mot ord fäller ingen i sånna här fall tyvärr.
Den enda som kan anmäla är sambon, som sett det hela.
Rasmus kan beskriva hur smart det är med att använda vissa saker när man har katt o hur fiffigt det är med andra lösnigar mm.
Efter en viss tid ge Rasmus en blomspruta o häftmassa eller dubbelhäftande tejp o sen får Rasmus ge honnom sakerna som han redan informerat hur de används.
Killar på jobb pratar o din Rasmus verkar vara lugnet själv tills han blir riktigt förbannad o tillslut exploderar, sånna killar brukar de andra respektera o lysna på.
Det är ju extra jobbigt eftersom det är en arbetskamrat det gäller.
Ge killenäven några handböcker hur man fostrar kisar o olika tipps om sporter som lär en självkontrol o som han får utlopp för sin ilska i, ex kickboxning för en hård o seriös tränare.
Har själv haft att göra med sånna idioter, min sambo köpte en hundvalp på tre månade tredje hemmet groft misshandlad från en sån idiot.
Nu flera år senare har idioten börjat fatta att man kanske inte ska slå djur o sina flickvänner, bättre sent än aldrig.
Idioten sa en gång till mig att han o jag hade varit det perfekta paret, jag svarade vist efter jag har tränat till svart bälte i karate o kan pryla skiten ur dig om du ens kommer nära mina djur.
Håller tummarna att du hittar den bortspruggna kisen.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
ja jag vet ju bara hur det är att sitta i ett sånt helvete som den tjejen gör. JAg fick nog efgter 15 år. Då psykade han ner mig hela tiden om att hans kulle döda sig själv och alla djuren. emellan varven så använde han mig som boxboll. till slut fick jag nog, körde iväg en natt och såg honm aldrig mera. Dessvärre, så blev våra katter kvar. Ok, han älskade dem, men när det kom en ny dam i huset, så blev de vägpizzor allihopa.
Så jag vet, att såna typer får du hantera med silkesvantar, elelr vara beredd på det allra jävligaste som tänkas kan.

Håller med Gunnila silkes vantar på o hjärnan i högvarv, du är smart så du kan överlista honnom.
Gunilla nu förstår jag var för du är som en ettrig liten pittbul o envis som en åsna, man blir stark när man har varit i helvetet o vänt.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
The Shining är bara förnamnet……
Jag hörde talas om en familj där mamman slände katten i stengolvet när den hoppade upp på bänkar o.s.v. Ringde och anmälde familjen.
Sen ringdse jag upp Djurskyddet och frågade om dom hade kollat upp det och dom hade åtminstonde ringt familjen och ställt frågor.
Mycket möjligt dom gör ett hembesök också,men det gjorde dom inte denna gång för det var en mycket uppsatt familj i hearkin.
Men hälsa på och diskutera lite då och då behöver inte vara fel heller. Ge goda råd och berätta om andra tokstollar kanske han tar åt sig något i alla fall.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
JAg är bara rädd om katerna. En sån kan faktiskt av ren elakhet plåga dem bara för att han blivit anmäld. Samma sak med kärringen som Debattia beskriver. Vad hände sen? hon kanske slängde katten i golvet i ren ilska över att hon blivit anmäld. Såna människor är sjuka. Där får man gå fram med andra medle än anmälan, så länge man inte har sett och har bevis. Hänvisar till kärringen i Strömstad som gladeligen slår ihjäl kattungar med spade och drar ut kattungar ur kattmamman när hon föder och har ihjäl sen vet inte hur. Men vad har jag för bevis? inget. HAr anmält må ni tro, men när inget bevis finns och inga vittnen, så kommer man ingenstans då är det andra vägar som gäller
#32 vad är det för tokig kärring, dra ut kattungarna när mamman föder. Vad är det för fel på folk. Hon vill ju uppenbarligen inte ha ungarna då fattar man inte heller varför hon inte kasterar. Risken är väl man fick skaka galler om jag hade en sån galning i närheten, ynkedom till människa 
#33 ja du……. HAr försökt få stopp på den kattsamlaren i åravis! Det går inte! OCh grannarna är sura på alla hennes kater och att hon gräver ner fiskrens på sin tomma tomt och allt möjligt, men inget hjälper…..Nu gör vi ett försök till här. tanten är 88 år, klar i knoppen och katterna hon har är friska och välmående. Så deet är det som är felet.