Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1033 ggr
MammaL
0

Elsie vill hitta hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som dom flesta vet har jag en jourhemkatt, Elsie som inkom med sina ungar. Hon är den enda som inte fått hem ännu.

Katthemmet hon förmedlas av skulle egentligen ha tagit henne dit då Elsies ungar blivit 12 veckor. Men av någon anledning blir det nu inte så…ingen aning varför.

Jag bli så innerligt glad och Elsie likaså om hon fick ett fint kärleksfullt hem.

Jag passar även på att sända en jättekram till alla ni som kämpar med hemlösa katter.

KRAM

mymlanbus
0

Lilla Elsie, såklart att hon måste hitta hem hon med :) så vacker hon är *dreglar*

Har du annonserat?

MammaL
0

Fick inte göra det för katthemmet tyvärr…kunde ju ha underlättat avsevärt för henne.

martdat
0

vägrar de ta henne nu? men,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

mymlanbus
0

Konstigt att du inte får annonsera! Obestämd

Hur gammal är lilla tjejen? Fungerar hon ihop med andra kissar?

Vaccinerad? Kastrerad och allt det där? :)

grundig
0

skumt , är ju via annonser man finner nytt hem

du får försöka övertala dom att annonsera om kissen

missempty
0

MammaL, det måste vara ett missförstånd? Vi har flera jourhem som lägger upp annons på Blocket på sina jourhemskatter. Det viktigaste är att det måste stå i annonsen att katten kommer från Örebro Katthem och att hon kommer levereras kastrerad, ID-märkt, vaccinerad och avmaskad - och att hon kostar 800kr. Jag vet flera jourhemskatter som snabbt fått hem genom en annons på Blocket! Maila mig (jaana@orebrokatthem.com) om du har frågor om hur annonsen "ska" se ut.

missempty
0

Vi vägrar inte ta tillbaka Elsie!

Men precis som alla andra katthem nu under sommaren så har vi ÖVERFULLT, överallt. Vi kämpar med massa kriser varje dag och letar febrilt efter jourhem, försöker pussla ihop allt så gott det går. MammaL ställde upp som jourhem åt Elsie och hennes ungar när vi som mest behövde hjälp, och det är vi tacksamma för.

mymlanbus
0

Så bra, då kanske det ordnar sig med hem till lilla Elsie :) Hon är så vacker lilla sötnosen!

martdat
0

jag vill minnas i första tråden att katthemmet om det nu var örebro, minns inte vilket lovade att ta mamman när ungarna flyttat, i såfall får man ju hålla en plats till henne, det är människor man jobbar med oxå o inte bara katter,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

grundig
0

jo att det är överfullt har nog alla förståelse för =)

och missförstånd/misstolkningar kaan alltid uppstå =)

MammaL
0

Nee jag missförstod inte. Det lät precis som att dom inte kunde ta emot henne. Och som #9 skriver får man se till att hålla en plats åt henne.

Grejen vid det tillfället var att hon inte gick ihop med min hankatt.

Jag kan därför inte vara jourhem åt vuxna katter men kattungar som är hemlösa och moderslösa går.

Övverrenskommelsen var mellan mig och dom att jag bekostade kastreringen av henne om hon skulle till Örebro katthem igen. På eget bevåg alltså.

jag är inte arg men besviken och jag vill ju självklart att Elsie ska få ett eget hem. Det är det enda jag vill för hennes egen skull.

Tråden handlar om att hitta hem åt henne och jag vill att det ska fortsätta med den inriktningen.

Det var absolut inte min mening att ge sken av att Örebro är oseriöst för det är dom verkligen inte…tvärtom.

Dom är precis som dom flesta katthem toppen. Och dom brinner för katterna.

nellies-matte
0

Det allra bästa för lilla fröken vore antagligen om hon slapp åka in till katthemmet och istället kunde omplaceras direkt hemifrån dig.

Nu verkar det ju inte vara några problem med annonsering så det kan väl vara värt ett försök ivarjefall. Om jag förstått det hela rätt så kan ni ävne få hjälp med layouten på annonsen.

grundig
0

håller med , då slipper tjejen flytta ytterligare en gång till =)

så ut med annonser överallt =)

Issa
0

Det som blir helt fel är ju att katten inte alls är färdig och då får den som tingar vänta ett bra tag tills katten är klar. Jag har förklarat ingående att vi tar tillbaka honan till Örebro när vi hittar ett ledigt jourhem och kattungarna har inte ens flyttat ännu. Vi väntar nu på ett ledigt jourhem och som missempty skriver så är det lite svårt i semestertider men det börjar nog lossa lite nu så det ska nog ordna sig.

mymlanbus
0

Men kan inte kastrering och allt sådant skötas av MammaL istället för att Elsie ska behöva komma till katthemmet (eller ett nytt jourhem), det måste vara tryggare för katten och det är väl i det här fallet viktigast att tänka på kissen i första hand, eller tänker jag helt fel?

missempty
0

Mymlanbus, MammaL bor i Västerås och våra veterinärer finns i Örebro - vi har inte råd att anlita en annan veterinär i Västerås tex. Även detta är ju ett problem för många katthem - ekonomin!

MammaL
0

Jag ber er att ta bort min tråd då detta spårat ur.

Tack

tråden låst på TS begäran /Emma, Medarbetare hittekatter.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer