Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 828 ggr
AnimalLiberation
0

*LÖST*Avlivning 30 Juli

Hej!

Två underbara katter avlivas på torsdag, 30 Juli.

Zebbe och Svala Födda troligtvis maj 2007, hittades som kattungar utomhus. Osäkra på nya människor, men väldigt keliga när de lärt känna dig! Barnvana och har fungerat bra med hund. Vana innekatter. Zebbe är en stor svart/vit hane. Kastrerad och avmaskad. Håller sig lite för sig själv, men vill gärna ha klappar och kel. Svala, svart/vit hona. Social kisse som gärna ligger i knät och myser! Ej kastrerad, avmaskad. Måste flytta omgående pga allergi och tidsbrist. Finns i Örebro.

Kan någon hjälpa snälla hör av er, helst via telefon, 073-8204807, men även via mail, frida.livlinan@live.se

Kolla gärna Livlinans hemsida, fler missar som behöver akut hjälp!!

MVh Frida

Ankie
0

puttar så dessa friska katter kanske får en ny chans…

annebeate
0

Det är ju knappt någon tid kvar att rädda dem.Gråter Annonsen kom in den 18/7 på Livlinan och redan avlivas! Varför? Så unga katter!Gråter

Kan någon hjälpa till åtminstone som stödhem så mer tid ges att hitta hem?

Sidentass
0

Åhhhh…herregud….så less o trött jag blir på ytterligare avlivningshot för stackars kissar…jag har ju så fullt här..men i ett akutläge skulle jag kanske kunna ha dom här inne i arbetsrummet..men det kan bara bli en kortvarig lösning i det akuta skedet..katterna behöver ju mer utrymme än så på sikt..

annebeate
0

Putt för detta mycket akuta ärende.

Sagolika
0

Det tar aldrig slut :(

monsi
0

Allergi är inget man får bara så där akut.

Man märker ju om man blir sämmre.

Har ägaren försökt att hitta hem innan avlivnings beslutet togs?

Varför söker de hjälp precis innan de tänker avliva?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

huskatt08
0

Tycker oxå alla dessa avlivningshot pga av allergi kommer i sista minuten…ingen tid att "spela"på.

Hoppas iaf dessa får en andra chans.

Issa
0

Det är löst. Han har stått på väntelistan även hos oss ett bra tag. Blocket är inte stora chanser nu med alla dessa kattungar som väller ut varje dag. Inte för vi har plats, ekonomi eller jag vet inte vad, men men iallafall så blev ägaren så glad så han grät och tackade om och om igen och han var rejält igenkorkad (allergin)så han knappt kunde prata. Suck! Det får väl reda sig!

kattassen
0

#8 Vad skönt att ni kunde hjälpa! Tack! Skrattande

Jag ändrar i rubriken till LÖST.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Debattia
0

Jättefint gjort av dig Issa !Glad

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Bigless
0

#8 Behjärtansvärt gjort! Då vet vi att den får det bra!

essut50
0

Vad händer med den andra katten (honan)?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

annebeate
0

Stort tack Issa. Jag uppfattar  väl rätt att ni tagit hand om både   Zebbe och Svala.Glad

Issa
0

Tack för ni skrev att det var löst. Vi tar givetvis båda och vi får ju intagningsavgift till lite hjälp så det får väl reda sig på sikt. Tror aldrig jag varit med om en så jobbig sommar som denna. Det är knökat och alla ska på semester. Vet ju att det blir bättre om några veckor, det är bara att stå ut till dess.

Sidentass
0

Åhh så skönt..*pustar ut*…