Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1664 ggr
MarkusM
0

Max - *hemma igen* Svinninge/Åkersberga/Stockholm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Max är en kastrerad hankatt på 6 år. Max är en innekatt och smet från Kommendörsvägen 5, 184 92 Åkersberga, Stockholms Län.

Max försvann natten till söndag den 19:e juni 2009. Max är en grå bondkatt med vit täckning.

Bild på Max: http://bayimg.com/DacoeAAcl

All information är av intresse och hittelön utlovas. Max saknar id-märkning och bär inte halsband.

Ring Markus på 0735-019799 om du vet något. Tack på förhand.

MariannE11
0

vilken fin kisse…. bor i Åkersberga men i "fel" del…..men självfallet håller jag ögonen öppna….cyklar kors o tvärs i norra delen….har du satt upp lappar i Svinninge?….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

MarkusM
0

Tack för att du håller ögonen öppna. Vi har satt upp lappar i området och ska utöka lapp-arean idag. Lapparna sitter vid anslagstavlor ovanför lantbrevlådorna här ute så jag hoppas folk ser lapparna när dom hämtar posten. Vi har vänt upp och ner på våran egen och granntomterna samt pratar med dom närmaste grannarna. Ropar efter Max och letar dagligen med och utan hund.

Smärtan är enorm och vi har knappt kunnat äta en bit mat på ett par dagar.

Max bror Elvis saknar honom enormt.

Hawknestgrove
0

Åh lille MAx…. Han är väldigt lik vår Arne. Hoppas han hittar hem snart!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

är det juni eller juli han försvann?…. tvekar lite om du kanske menar juli?…

har ni kontaktat Katthemmet i Vaxholm ifall någon upphittare kontaktar dom…kontaktat polisen?…..

känner tyvärr ingen åt ditt håll men som sagt jag har för vana att kolla upp alla kissar jag ser….. höll på att kidnappa en här förut i somras eftersom min gamla grannes kisse hade rymt…. som tur var så ringde jag först o hörde om han återfunnits…. o det hade han. så jag fick släppa kissen…Skäms

MarkusM
0

Jag får skylla felskrivningen på att jag ätit och sovit dåligt pga av detta. Det är givetvis natten till den 19:e JULI som Max försvann.

Polisen är kontaktad i söndags, har annonserat på djurhjalpen och stockholms katthem. Ringde djurhjalpen i Vaxholm idag och de har inte fått in honom. Har sökt på egen och granntomter, sökt i skogen med våran hund. Pratat med våra 5 närmaste grannar och satt ut lappar med bild och info vid anslagstavlorna som sitter ovanför brevlådorna i vårat område. Kommer att sätta upp lappar i ett större område idag. Har även satt en lapp i Svinninge Lanthandel.

Ropar på Max så fort vi är hemma, har även satt ut blötmat, torrfoder och vatten på verandan. Lagt ut Max och Elvis filtar på verandan tillsammans med en transportbur. Elvis får vara på altanen när vi är hemma i hopp om att han ska lukta. Har även satsat på ett långskott och lagt ut lite av killarnas nerkissade kattsand på tomten i hopp om att han ska känna sitt eget urin.

Ikväll ska jag köpa kött för första gången på snart 4 år ( vegetarian) och sätta på grillen ute och grilla köttet i hopp om att max känner matlukt och drar sig till oss.

:(

maggan47
0

hoppas Max inte är så långt borta, utan bara tar sig en runda, katter ligger ju ofta och trycker i närheten, och kan göra det i flera dagar, hoppas hungern ska driva fram honom

Maggan47

Sidentass
0

Åhhh..håller hårt i tummarna för att Max är hemma snart..tyvärr kan jag inte var behjälplig med att leta här i Linköping..men puttar upp tråden….antar att du satt upp lappar i området där du bor..

snickan
0

Vad vacker han är, hoppas han är hemma snart

Hawknestgrove
0

ja jag hoppas så för din skull.. Du verkar vara en sån snäll  och omtänksam husse….

MariannE11
0

*puttar*… åkte förbi idag av misstag då roslagsbanan låg nere…. hann ju tyvärr inte se så mycket från bussen….hoppas du får napp när som helst… eller att han sitter på trappen när du vaknar….

MarkusM
0

MAX ÄR HEMMA!!! Max kom hem för en halvtimme sedan ungefär. Vi låg och sov då min sambo drömde att hunden vält ut vatten-skålen och var uppe på grund av det. När hon ändå var ute kastade hon en blick ut och där satt en katt på verandan. Hon öppnade dörren då hon trodde det var grannkatten som åt maten vi ställt ut. När katten vände sig om såg hon att det var Max och kunde kalla in honom. :)

Total glädje i huset nu. Är helt uppspelt och kan inte sova så jag har knäppt upp en öl för att fira. :)

OberonsMatte
0

Åh, vad härligt att fina Max är hemma igen! Jag förstår att ni är lyckliga nu!Glad

Sajtvärd Katter iFokus

maggan47
0

härlig läsning så här i natten, ska aldrig ge upp, säkert har Max inte varit så långt borta, men så skönt att han är inne igen

kram Maggan47

annebeate
0

Underbart, vilken lycka!Glad

kattassen
0

Härligt att Max är hemma igen! Det är sådant som gör en lite varm inombords att läsa! Krama Max och säg till honom att han får vara snäll och inte skrämma matte och husse på det viset fler gångerFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MaalinF
0

Åh vad skönt när missarna kommer hem igen!

MarkusM
0

Jag tror inte Max har lyckats något vidare med att jaga. Stackaren är tunn som sticka. Han gick på kattlådan och sket 3 gånger direkt. Slutade ändå med att jag fick dra ur gräs ur stjärten på honom. Gräs verkar bättre än inget ivarjefall. :)

Han verkar även varit i kattslagsmål då han har fått endel törnar.

När Max återhämtat sig blir det chipmärkning av honom och Elvis. Kommer även installera säkerhetskedjor på fönstret så att det inte bli fler olyckor med haspen. Skrattande

Tack för alla värmande kommentarer. Cool

Sidentass
0

#11  Åhhh vilka goda nyheter..kan riktigt känna din gläjde ända hit!!

Simson
0

Vad härligt att Max kommit hem igen! Han hade tagit en semester? Har troligen insett att hemmets trygga vrå är bäst. Ingen som slåss där inte.Flört

Underbart att läsa hur du verkligen försökt med alla medel och idéer att få honom att hitta hem. Det med att grilla ute hade jag aldrig kommit på! Skrattande Är själv vegetarian sedan våren 1985.

Du verkar vara en mycket ansvartagande härlig människa! Heder till dig! Lyckliga Max och Elvis som får ha dig som husse!! Kram på dig! Lycka till!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

HEder åt en fin husse som du. Det är såna som du, som lyser upp den här sidan! Puss på rymmaren!

MariannE11
0

underbart att han är hemma….kan tänka mej den enorma lyckan att se honom igen…Glad

snickan
0

Vad härligt att vackra Max har kommit hem