Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3086 ggr
Naquita
0

BILD förvirrad kattunge i ronneby..

Debattia
0

Puttar upp för hjälp !!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

monsi
0

Putt

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
0

Jag är på väg till Ronneby på  lördag eftermiddag och skulle då kunna titta till fällan. Men fråga är vad jag ska göra med den lilla om den har gått in?

Naquita
0

perfekt, ring mig då så kan vi träffas där så visar jag var den finns:) Du kör den till mig!

Tiana
0

OK, jag hör av mig på lördag!

Lena
0

Hoppas ni kan fånga in den! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Önskar allt lycka till med infångningen..undrar var lille kisse kommer ifrån…

Naquita
0

ingen vet hur den lille dykt upp där. Den bara fanns där för någon dag sedan och de som bor i husen där på bakgården av hälsocenter hade inte ens lagt märke till den när jag frågade.

Fälla sätts ut ikväll så får vi hoppas den lille är (O)förnuftig nog att gå in snabbt!

maggan47
0

håller tummarna at liten kisse travar rakt in i fällan

Maggan47

Gardens
0

håller tummarna att kissen travar in i fällan…

Naquita
0

ja, vi har satt ut fälla nu iaf med tonfisk bl.a som luktar så jag hoppas han går in^^

Debattia
0

Puttar upp !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

maggan47
0

putt från mig också Maggan47

Naquita
0

Ingen kisse i fällan..men över vägarna…Är livrädd att den lille inte förstår sitt eget bästa och blir överkörd istället, är ett plus i detta fall att han blivit för rädd för att närma sig människor såhär en helg nära centrum.

Har fått rapporter om att han äter ur kompostrar och ägnar tid i närliggande soprum. Mitt hjärta blöder, vilken okänslig människa kan göra såhär mot en liten oskyldig varelse?

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ingen kisse i fällan, dock gick den in 6 gånger men ut lika snabbt och höll på att bli överkörd flertalet gånger, snyft…

Fällorna står på varsin sida buskagen nu och jag hoppas ronnebyborna ge fanken i dom tills jag kommer dit igen. Har åskat och spöregnat hela dan:(

Vi har döpt lillkissen till BLÅBÄR

Naquita
0

någon som har ngt nytt tips på hur jag ska få den att närma sig mig? man kommer cirka en meter nära den, sedan e de kört.

den pratar med mig och vill komma, men vågar inte:(

jag har försökt skramla med torrfoder, med lötmat av olika smaker samt makrill i tomatsås…inget får honom att komma tillräckligt nära:(((

monsi
0

Sitt still titta inte på den läs en bra bok under tiden o ha god mat brevid dig, kolla i ögon vrån vad den gör, prova att lösa högt för den gärna i en låg lugn ton.

Ha inget om fladrar mycket på dig om det blåser.

Lycka till!

Simson
0

Du skulle haft en stor håv. Vet inte om det fungerar men det känns så. En med långt skaft. =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Naquita
0

ja, men…jag har ju det..eller min bror har..men hur fanken får jag kattungen till buren sedan??

MariannE11
0

*ber som en besatt för Blåbärs skull*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Naquita
0

en suddig väääldigt inzoomad bild på en mycket liten vilsen kisse

Naquita
0

min syster ringde, kattungen har fått sällskap av en något äldre vit o svart kattunge:((

nellies-matte
0

Hm kanske kan liten tända på en laserpekare så du kan lura honom. Dast det är ju svårt att få den att synas i dagsljus

Misan
0

ser på bilderna att du är på andra sidan vägen, finns det en möjlighet att du kan sitta på samma sida och rigga den med snöre? vet ju inte hur omgivningen ser ut.

Lycka till att få in den lille

Bumbis
0

#15, har du prövat att snålställa fällan? Det kan behövas om katterna är mindre och inte väger så mycket.

Prövat med räkor? En superskygg kissebebis, cirka 14 veckor, här i samhället gick inte i fällan, men min sambo satt ute flera kvällar och lockade och kastade räkor till kissen som inte kudne motstå frestelsen. Efter några kvällar kom kissen så nära att han kunde nypa honom i nackskinnet och få in kissen i en bur.

Lena
0

Vad frustrerande att han inte går i fällan Pusse-liten! Oj ytterliggare en bebbe på platsen. Man blir ju helt förstörd, det är ju själva den alltså.

Fortsätter att hålla tummarna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

haha nej de va ingen bebis till. det var en vuxen hankatt med halsband när jag kom. syster då;)

inget resultat nu ikväll heller.han är snäll pch mycket på msin vakt. var nära o få honom flera gången, men snabb e han.

Naquita
0

vi har varit nära, långt ifrån, låtsas bara stå o prata, suttit tyst. vi har nog provat allt. nu precis innan vi gick hem litade han ganska mkt på oss o skulle leka med ficklampan, jaga sin egen svans. tyvärr leker den lille ute på vägen med:(( får vi inte in honom snart kommer han förolyckas..usch

maggan47
0

puttar upp för lilla Blåbär, att han förstår sitt eget bästa, och går in, Kyss

Maggan47

Naquita
0

två gånger har den vitsvarte hankatten gått in i fällan, andra gången imorse vid 07:(

VI får hoppas på att denna dagen är en lyckans dag för den lille. Försöker hitta ngn som får in droptrapen i sin bil, och kan köra ner den. Med den tar vi honom direkt är jag helt säker på.

monsi
0

Dum kise gå i fällan nu.

Hoppas ni får fast den i dag.

Tiana
0

Håller tummarna här med. Tyvärr blev det ju inget av min hjälp när jag iställer har fått megaflunsan och är sängliggande Obestämd

Naquita
0

Hejsan, jag är mycket rädd men har fått en ny mamma som heter Susan och tre syskon som heter Lilly, Samir och Sarah:)

Kusten
0

Bra jobbat! Puttar vidare för den andra kissen, den svartvite som ska vara något äldre. Har den också ett jourhem?

Naquita
0

#34 ah, har jag glömt berätta det. När jag kom dit sent igår satt den i fällan. Det var en fullvuxen  väldigt välnärd hankatt med halsband;) så där behövs ingen räddning inte hehe.

monsi
0

Så skönt liten är inne. Så söt.

Bra jobbat.

mymlanbus
0

Snyggt gjort!

MariannE11
0

bra jobbat!

Naquita
0

En något lugnare men fortfarande inte klappbar BlåbärKyss

maggan47
0

men vilken liten sötnos, hur gammal kan kissen vara, och hur går det med mamma Susa, samt syskon

Maggan47

Naquita
0

han har nog en gammal hornhinneskada, för på bilderna blir ena ögat ljust.

Han har redan blivit bästis med lillkillen Fredde:)

Naquita
0

Runt 12 veckor är lillkillen. Susan är och kastreras idag, men det går bara bra. Hon adopterade honom direkt:)

Naquita
0

Någon som vill ha ett väldigt sött blåbär?:)

monsi
0

Tipps på hur man får sambon att vilja ha katt igen tack!

Så söt bäbis.

Tiana
0

Vilken sötnos!

tuska
0

# 44     Kvinnans list…… Jaaaaa säjer mannen en katt till dåSkrattande

monsi
0

Tuska det funkar inte på honnomRynkar på näsan, tror han har varit kvinna i sitt föregånde livObestämd Hi hi!

Naquita
0

Men visst är det skillnad på bara ett par dagar mot när han låg i transportburen. Lille killen vad har ngn gjort mot dig:(

monsi
0

Stor skilnad ser mycket piggare ut.

Tror inte vi vill veta vad de gjort eller vem.

MariannE11
0

vilken underbar bild… mycket sötare än de blåbär jag nyss var ute o plockade…Obestämd

destiny
0

Jättesött litet blåbär Kyss