Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 4876 ggr
Atiz
0

*LÅST*Sk,s Hamnkatter 3 1:a Hamnkatten infångad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi fångat in den första hamnkatten.
En flicka som mattanten kallar Myran. Lilla Myran var nog i löp eftersom hon "friade" hej vilt för en av hankatterna.

Så nu är vi i full gång..

Läs gärna mer på Sks Hamnkatter del 2

Kontonummer 352414-7 Hagaveterinären

märk " SKs Hamnkatter."

Bild:

Myran i fågenskap.

Atiz
0

Nu vntar vi bara possitiva besked om lilla Myran…

Atiz
0

Besked om att hon är kastrerad och kan flytta till nytt hen, eller få komma ut bland vänner..

Atiz
0

MEN… givetvis kastrera vi ändå..!!!

Lena
0

Bra att en kisse har blivit infångad! Det verkar dom det var i herrans tid om hon var i full löp och allt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Atiz
0

Nu är lilla Myran kastrerad. Allt gick bra. Hon hade ett litet sår under ögat som dom har fixat till så det kommer att läka fint.

Hennum
0

Vad roligt att höra! :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Atiz
0

I morgon hämtar vi hem henne. Då väntar konvalecent hos kollegan.

MariannE11
0

grattis till fångsten…. hoppas på fler napp snabbt….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Atiz
0

Ny tid är bestämd med mattanten, som letar hem över allt. Hon vill försöa få bort alla innan vintern.

Atiz
0

Mattanten är full av energi och letar hem för fullt, så håll tummarna att hon hittar många hem Glad

Minka040
0

Skrattande Äntligen rullar det på för er! Skrattande

soso
0

#9, 10 Vilken helomvändning! Härligt Glad!

Atiz
0

Ja. nu är det bara att hålla tummarna för fortsatt jaktlycka Glad

kattassen
0

Angående mattanten - kan det hela ha rört sig om språkförbistringar? Ja, att hon helt enkelt inte riktigt förstått att alla ville katterna väl utan att hon trodde de skulle tas in för avlivning? Hon har väl svårt med svenskan vad jag förstod? Kanske hennes väninna fick förklarat för henne vad som är på gång och att hon nu är med på noterna på ett annat sätt? Hoppas det blir till det bästa nu!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Atiz
0

Kan vara så. Vi får väl se hur det går framöver.

Här har ni bild på hamnkatternas hotell Ritz!

Atiz
0

"Rummet" har en mysig sovhörna. Egen toalett och resturang.

Atiz
0

Nu har lilla Myran landat på "hotellet" för att vila upp sig.

Hon ser lite konstig ut under ögonen, det är såren som jag pratat om, men dessa kommer läka fint har vetten lovat.

soso
0

Hon ser så liten ut! Hur gammal ungefär? Jättejättesöt!!

Atiz
0

Lite osäkert, men tror mattanten sagt ca året.

Det är en vacker katt.

maggan47
0

kan säkert vara så att Mattanten missförstått er, angående infångandet, eftersom hon efter kastreringen inte sett till katterna, kanske trott att dom avlivades, lilla Myran, vad söt du är

Maggan47

Bumbis
0

Vilket otroligt söt liten Myran!!! Puss på dig!! Kyss

Atiz
0

Visst är hon fin..  Men tyvärr ganska vild..

anebit
0

Härliga nyheter att läsa när jag kommer hem från vårt fritidshus några dagar.  Glad  Blir så glad!

Sätter omgående in 500:- som jag lovat när den första kissen är kastrerad.   Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Atiz
0

Hamnkatterna tackar ödmjukast.. Nytt jaktförsök är inbokat Glad

Atiz
0

Timmy är infångad!

soso
0

Underbart!!!

Atiz
0

Vi träffade mattanten i hamnen som överrenskommet. Det tog inte mer än 10 minuter så hade vi han i fällan. Åter igen.. ett stort tack crisse-77 för att vi får låna drop-trappen, vi hade nog inte lyckat så här bra annars för hamnkatterna är mycket försiktiga mot vanliga fällor.

Stackars Timmy ser inta alls bra ut. Han har en massa ärr från tidigade slagsmål (läkta) och sen har han alldeles nyligen varit i nytt slagsmål som synes på bilden. Dessutom har han (som vi misstänkt tidigare) problem med en tand. Tanden verkar lös och kommer på utsidan av munnen när han försöker stänga munnen. Hans tunga hänger ut mycket och han saglar en hel del. Vi får vi vad vetten säger. kan vara bara den tanden men kan även vara forl eftersom det dykt upp tidigare i hamnen.

Atiz
0

Han har nog haft väldigt svårt att äta på grund av tanden. Saliven som rinner ut ur munnen är blodfärgad.

mymlanbus
0

Lille killen! Skönt att han får komma in och få den vård och omsorg som han behöver nu. Kyss

Crisse-13
0

Lilla söta Timmy, äntligen skall du få hjälp.

Grattis till fångsten, det var inte en dag för tidigt.

Atiz
0

Vi stannade i nästan 2 timmar men det blev dessvärre inte fler katter idag.

Crisse-13
0

Det räcker så bra med Timmy idag eftersom det har känts väldigt akut med honom. Tack för att ni inte ger upp fast dom är svåra att fånga.

kattassen
0

Ojoj lille Timmy!! Vilken tur att ni lyckades få in honom till slut. Han ser verkligen risig ut den lille stackarenRynkar på näsan Hoppas man kan göra något för honom hos veterinären. Om inte så är det skönt om hans lidande kan vara slut på ett värdigt sätt. Håller tummarna!

Det kommer snart bidrag från Kattassen-gänget till Hamnkatterna!!

Hennum
0

Vad bra att ni lyckades få in honom. Men stackars liten, som han ser ut :(

Sanne-1
0

Stackars Timmy, hoppas det inte är något allvarligt fel på honom. Sätter in ett bidrag direkt.

martdat
0

Lille Timmy, ser ju rent förskräcklig ut!! Tur ni fick in honom, lycka till hoss vetten,.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

gubben59
0

Bra jobbat tjejer.

MariannE11
0

hurra för att Timmy är inne…. Glad

skulle gärna sätta in en slant men jag är osäker på min ekonomi då jag inte vet om o när jag får betalt från FK….återkommer förhóppningsvis til välbehövande projekt när jag vet….

kattmatten
0

Grattis Timmy till ett bra beslut att gå in i fällan.

Och bra jobbat tjejer. Han ser verkligen ut att behöva lite veterinär omsorg.

Ska skärskåda min studentekonomi och nån slant ska väl lyckas hamna hos er.

Lycka till med Timmy nu; det måste vara skönt för honom att slippa försvara sitt revir på ett tag.

kattassen
0

Är det denne Timmy som mattanten brukar kalla "stygge Timmy"? I såfall har han nog inte haft det lätt. Stark revirkänsla och många slagsmål…usch ja inte lätt.

Kan nog vara vettigt och kolla honom på ev. FIV också vilket vi ju alla vet smittar genom blodet. Vanligt på gamla ärrade slagskämpar. Lille gubbenRynkar på näsan

essut50
0

Helt underbar att Timmy är infångad. Hoppas det går bra hos veterinären för honom.

Tack för att ni inte har gett upp..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Atiz
0

Ja detta är "stygge Timmy". Han är alfa hane så nog har han fått kämpa om sina damer.

Han ser riktigt trött ut. Och behöver verkligen kollas ordentligt, vilket kommer att göras.

Vi tackar för alla bidrag, de kommer verkligen att behövas.
Redovisning kommer så fort jag får rapporter av Haga.

Bumbis
0

Åh vad bra ni är som fångade stackars Timmy!! Glad
Lille vännen vad du ser sliten ut….Gråter

Atiz
0

Fast "liten" kan man knappast kalla honom. Det måste ha varit en ståtlig herre när han var i sin glans dagar. Han är enl mattanen ca 7år.

Crisse-13
0

Timmy är nog en av dom ståtligaste katter jag har sett och det var faktiskt inte så längesedan så det har gått fort utför med honom.

Atiz
0

Jaa… fast inte så konstig heller för jag tror han har svårt att äta. Han var jättehungrig idag.

Vargtassen
0

Ser inte så bra ut. hoppas det går bra i morgon.

Atiz
0

Crisse:

Har du kvar någon bra bild på Timmy så kan vi alla se skillnaden då o nu

Crisse-13
0

Jag har bara dom bilderna som är tagna genom staketet, men här är dom igen.

Crisse-13
0

Det andra

anebit
0

Å nu trillar det tårar nerför mina kinder igen, lilla, stora, stygga alfahanen Timmy är inne i värmen och ska få hjälp.

HURRA!   HURRA för er tjejer och att det går så bra med samarbetet nu. 

Äntligen!  Glad

Atiz
0

Det känns som mattanten fått förtroende för oss. Hoppas att det fortsätter så.

Crisse:

Det syns verklig skillnad. Idag är Timmy en smutsig katt. Han har nog svårt att tvätta sig.

Atiz
0

Vi behöver fortfarande hjälp med folk som kan passa fällor och även folk med bil. Har du lite tid över någon dag så säg till.

annebeate
0

Så skönt att Timmy kommit in. Han behöver verkligen bli ordentligt undersökt.

Hoppas alla som kan sätter in ett bidrag till veterinärkostnaderna.

Debattia
0

Skönt han kommer få hjälp . Inte lätt försvara sig om han inte mår så bra. Hoppas det ordnar sig för honom .

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Atiz
0

Vi håller tummarna för att allt går bra för honom.

Ett pluss är att vetten kan förklara direkt för mattanten vad som felar honom, på hennes modersmål, så slipper det bli missförstånd.

soso
0

Stackars, stackars gubben! Han har nog rejält ont i munnen.

Plånboken är tom just nu, men bidrag kommer så småningom.

Atiz
0

Ja… den tanden ser inte rolig ut.

Kusten
0

Åh Timmy.. vilken stilig herre, om än väldigt trött och sliten och i dåligt skick. Hoppas han inte har FIV som flera kissar här uppe med bl a dålig tandhälsa visat sig ha haft. Ska hålla tummarna hårt att det ska gå jättefint med Timmy Kyss 

Men oh så skönt att han nu är infångad och så skönt att han får komma under vård! Har man ont så blir man inte på det bästa humör heller… inte undra på att egenvård fått släpa efter.. om det nu är så det varit.. för att överleva varje dag utan att gå under av att det gör så ont eller för att man är trött kan vara nog bara det.

Tack alla som hjälper Timmy och hamnkatterna.

Ni ska ha bamsekramar i mängder!!

Sätter in en liten slant till pojken.

Kusten
0

Och Myran glömde jag ju, tack för att ni hjälpte in även henne! Hon är så söt som bara en Myra kan vara Kyss 

Puttar för hem i samma veva!

Hennum
0

Ja, putt för katterna. Ni är toppen! :)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Härligt jobbat med infångadet och även det nu bra samarbetet med mattanten

Atiz
0

Timmy fick i förmiddags somna in i lugn och ro. Hans tillstånd var dessärre så illa att det fanns inget hopp om att rädda honom.
Även mattanten tyckte att det var bättre att han fick somna in.

Klockan 08.30 ringde telefonen hos kollegan, det var från veterinären. Dom hade sövt Timmy lite lätt för att undersöka honom och det var ingen liten sjukdomslista dom fick ihop… Detta enbart på en yttre besiktning!

* Öronskabb

* Svår öroninflammation

* Ögon infektion

* Övre luftvägarna mycket dåliga, ev lunginflammation

* Nästan inga tänder kvar

* En avbruten hörntand i överkäken

* En lös hörntand i undre käken

* Svår tandköttsinflammation

* Förstorade lumfkörtlar (tyder på canser)

* Blåsljud på hjärta

* Blåsljud på lunger

* Svår varinfektion i ett bitsår på höger framtass

* Variga bitsår på båda sidor av kroppen

Allmänt mycket fysiskt nedgången. Ålder 10-12 år.

Timmy hade enl deras intryck troligen inte överlevt den djupare narkos som behövs för kastrering.

kattassen
0

Gråter Så sorgligt vad mycket lille Timmy fått utstå. Men vad skönt för honom att äntligen få ro och slippa smärtor. Han måste ju ha lidit otroligt med alla sår och inflammationer här och där. I synnerhet munnen som säkert inte har kunnat äta en bit mat på längeGråter

Tack Atiz och gänget för att ni hjälpte Timmy till den sista vilan.!

Atiz
0

Han var så trött igår när vi fångat honom så jag tror han tyckte det var skönt att slippa kämpa längre.

MariannE11
0

stackaren att ha dragit runt på så mycket….tragiskt att han inte fick livet han var värd… men bra ändå att han blev infångad o fick hjälp att slippa sina plågor….rosor till er inblandade…

Bumbis
0

Vila i frid älskade gubben. Gråter Vilken kämpe du var!

Tack för att han slapp fortsätta gå ute och lida i det tillståndet.

soso
0

Oj, vad han måste ha lidit Gråter. Nu slipper han det, tack vare er! Ni är så duktiga, tur att ni finns!

Crisse-13
0

Stackars lilla Timmy vad du måste ha lidit och ingen har reagerat tidigare. Men nu är ditt sorgliga liv i hamnen över och jag skall alltid minnas dig som en stor, vacker och stolt katt.

annebeate
0

Lille Timmy, som du kämpat nere i hamnen. Jag är  så ledsen att du fått utstå så mycket lidande, samtidigt så tacksam att du nu äntligen fått komma in och fått ro.

essut50
0

Lilla Timmy skönt att du slipper lida längre…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

mymlanbus
0

Gråter

martdat
0

Ni gjorde vad ni kunde, mer kan ingen göra, lille Timmy,

Vargtassen
0

Tråkigt, men nu slipper han lida längreGråter

maggan47
0

nu har Timmy vandrat över regnbågsbron, och slipper all smärta, tack för att ni gav honom den möjligheten

Maggan47

kattmatten
0

Oj det var inte lite han har kämpat med.

Vilken tur att ni fick in honom så att han slapp lida mer.
Tänk vad han måste ha haft det jobbigt med att kämpa om sitt revir när han mått så dåligt.

Nu får du vila på ett bättre ställe Timmy och när du piggat på dig där så kan du leta upp en snygg svart-vit donna som heter Realda.
Du är hennes typ ;)

Varma tankar till er som jobbat med att få in Timmy och Myran.

Atiz
0

Ja nog är det synd på en så stor och vacker katt som Timmy en gång varit, men han hade troligen inte klarat sig så länge till. Nu slipper han iaf lida mer.

Vi sörjer honom såklart men tar nya tag. Nästa tid är inplanerad, ihop med mattanten. Då är siktet inställt på Janusch (stavning??) men vi tar såklart det som dyker upp.

Atiz
0

Det är inte omöjligt att fler katter är i mycket dåligt skick.. Så pengar kommer behövas.

Lena:

Vad krävs för att vi ska komma med i godkända insamlingar?

kattassen
0

Atiz
0

Nej. det är gullive-kks, vi har ingen chans att få dessa pengar. Det ska stå SK,s hamnkatter.

Atiz
0

Ojojoj… detta har jag inte sett Glad jag ber om ursäkt för min blindhet

Atiz
0

Jag trodde hela tiden de nya kom längst ner Skäms

anebit
0

GråterGråter  Stackars lilla Timmy! Gråter  Gråter

Nu slipper han iaf lida mer,  lilla gubben.

Så skönt att ni fick in honom så att han slapp dö ensam där ute bland stenarna.

Kusten
0

Timmy, vila gott fina fina pojke Gråter Du var speciell!

Tack ni som hjälpte Timmy från lidandet och till ett värdigare liv utan ont i.. nu dansar han bland stjärnkatter..

Debattia
0

Timmy fick somna in som en respektabel kattpojke och slapp ta  avsked vid stenarna i hamnen . Nu slipper han alla sjukdomsbekymmer och kan vandra runt däruppe i regnbågslandet med alla de andra kattänglarna. Vila i frid nu Timmy !

Debattia

annebeate
0

Hoppas många skänker pengar till SkåneKattens räddningsaktion. Finns nu överst bland  godkända insamlingar.

Atiz
0

Tack, det kommer behövas.

Gullimat
0

Mattanten var mycket ledsen, när hon fick beskedet om Timmy igår eftermiddagGråter 

Vad hade han råkat ut för, stackars Timmy? Stygga människor eller slagsmål.Händer mycket i hamnen med alla människor som springer där nere.Timmy kom springande till mattanten när hon kallade på honom i fredags i stenarna,när vi var där, och det enda synliga tecken på sjukdom var den lite sneda munnen. Han åt också en hel portion kattmat. Sorgligt att det inte syntes, att han led av alla dessa sjukdomar han hade. Timmy är född i stenarna, han blev 7 år enligt mattanten.

Mattanten fick besked vid infångning att inga pengar fanns om han var sjuk, hon erbjöd sig att betala hans veterinärkostnader, vilket inte blev fallet. Han var kanske för sjuk för detta. Stackars TimmyGråter

Om jag förstått det rätt, är arbetet i hamnen en kastreringskampanj.

Atiz
0

Självklart är mattanten, precis som vi andra ledsna över Timmy!

Jag tror inte att "stygga människor" springer runt och biter katter i hamnen.

OM du inte kunde se på Timmy i fredags, hur sliten och mager han var så tycker jag att du ska skaffa dig en annan hobby!

Ja.. Det diskuterades pengar med mattanten, om det skulle visa sig att tandproblemet var forl. Hon var villig att hjälpa till att betala för veterinärskostnaderna utöver kastreringen om det behövdes.. MEN läs en gång till.. det hade varit djurplågeri att låta honom leva, vilket mattanten höll med om när vi pratade med henne.

Ja.. det är i första hand en kastreringskampanj, vilket du nog är den ende som inte förstått. Men vi kommer givetvis att i möjligaste mån se till att katterna får den vård de behöver. Ingen infångad katt kommer släppas ut igen om den är sjuk. Då får helt enkelt nästa katt vänta ute tills det finns mer pengar och plats. MEN vi kommer inte att kunna klara så stora kostnader som forl hade medfört om det skulle visa sig att han hade det.

Hade arbetet med att fånga in katterna kommit igång så som det var sagt tidigare så hade Timmy kanske haft en chans. Men som det nu var så hade hans problem blivit förstora.

Gullimat
0

Tyvärr syntes det inte på Timmy hur sjuk han var i fredags, inte enligt mattanten.Tar man det för hobby,så är det ingen rolig sådan, det är riktigt allvarligt, som man mår dåligt av varje dag.

Det fotot ni visade på synliga skador har uppstått sen ifredags. Förmodligen efter slagsmål, som jag skrev. Inte människor som biter katter, men stygga människor finns det där nere. Tror inte det är någon förnuftig människa som tror, att mattanten inte skulle reagerat, om hon sett hur sjuk Timmy var.

Debattia
0

Hoppas verkligen  det goda samarbetet med mattanten fortsätter ,allt för katternas bästa. Låter märkligt hon om hon inte fick besked förrän på eftermiddagen? Hoppas hon får möjlighet följa med till vetten eftersom dom nu pratar samma språk. Känns bättre när man lärt känna en katt och bryr sig om den om man får vara en del av samarbetet.

Debattia

Lena
0

#78 Ni ligger nu inlagda i Godkända Insamlingar. Det hade helt enkelt blivit en miss som gjort att ni inte kommit med där. jag trodde nämligen att ni redan låg inlagda där.

Oj så svårt sjuk han var stackars Timmy. Skönt att han nu fått somna in på ett värdigt sätt. Ett under att han överlevt så länge. Måste ha varit en riktigt fighter.

Att göra som ni gjort nu - fånga in och låta veterinär bedöma en svårt sjuk katt är helt rätt när man arbetar med TNR. Man kastrerar inte och släpper tillbaka så här svårt sjuka djur. De brukar istället få somna in. Det är de friska katterna som återgår efter kastrering. Dessutom hade han enligt veterinären inte ens klarat kastreringen.

#88 & #89 Jag får vädja till er att försöka hålla en neutral ton även om det är en mycket känsloladdad situation som uppkommit. Inget blir bättre av att det uppstår bråk i den här tråden.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
0

Jag hoppas alla nu kan hålla sams och att arbetet som inletts med mattanten fortsätter. Alla vill vi katternas bästa. Att två katter nu fått hjälp om än på olika sätt skall vi alla vara tacksamma för. SkåneKatten behöver allt stöd nu och medel till insamlingen är viktig, se kontonr överst i tråden och överst bland godkända insamlingar.

chrisse-77
0

#27 Så bra att fällan har kommit till nytta. Självklart att ni får låna den. Behöver den inte själv just nu juh. Glad

Synd att Timmy var så dålig bara. Men det e juh skönt för honom att han slipper kämpa mot alla sina krämpor längre, livet där e juh tufft nog som det är. Gråter

Minka040
0

Vilken tur att Timmy kom in innan han gick en mycket plågsam död tillmötes… Skönt att mattanten verkar vara helt med på allt, SK förtjänar lite medvind nu!

Tråkigt att det nödvändigtvis måste skapas en dålig stämning på tråden igen. SK behöver ju stöd, inte några icke-konstruktiva insinueringar. De som inte har något positivt (eller konstruktivt) att skriva kanske kan hålla inne med åsikterna, för KATTERNAS skull?

kattmatten
0

Med hela den långa listan krämpor kan då inte jag - som fd djursjukvårdare - se att det fanns något annat alternativ än att låta Timmy somna in. En katt som är så dålig klarar inte ens att sövas.

Allt annat hade varit djurplågeri och veterinären hade kunnat fatta det beslutet själv, eftersom denne enligt djurskyddslagen är skyldig att avliva djur som lider.

Så att antyda annat för att skapa konflikt är onödigt.

Det är ingen som betvivlar att mattanten är ledsen för att Timmy är borta, men nog är det bättre att han fick ett värdigt slut än att han skulle plågas i hamnen.
Fokusera på det istället.

anebit
0

Håller fullständigt med #96!

Hoppas på ett fortsatt gott samarbete mellan Atiz och mattanten!

Atiz
0

Orsaken till att mattanten fick besked i ett senare läger beror på att det gick inte att få tag på henne på det telnr vi har.

Då kollegan pratade med henne var hon fullt införstådd med att avlivning trots allt var det bästa i detta läget.

Som jag ser det så är samarbetet inte brutet eftersom vi har bestämt ny tid med mattanten.

Debattia
0

Man tar  för givet att alla har mobilare nu mer,men det behöver man inte alls ha.

Debattia

Atiz
0

Jo, det är lätt att göra… men vi vet att mattanten inte har tillgång till mobil… eller rättare sagt vill inte ha det.

Hennum
0

Ja, och tänk hur man känner sig själv de gångerna man inte har mobilen med sig, vilken panik ^^ Saker brukar ju lösa sig ändå oftast :)

Så hemskt tragiskt med Timmy, stackars gubben, vad han måste haft det svårt. Bra att han slipper det nu.

Och jag vill fortsätta och heja på er och ert fina samarbete SK och mattanten emellan :)

martdat
0

ja nått av det som är solsken här nu är att samarbete med mattanten har börgat funka, mycket roligt, Skrattande

Atiz
0

Mer solsken kommer.. Glad

Mattanten tror att hom har allt klart med ett hem åt lilla Myran!
Så på torsdag ska Myran tillfälligt flytta hem till mattanen, istället för att släppas ut, sedan vidar till ett eget hem.

anebit
0

Atiz, en sån underbar lösning för Myran.  Skrattande

Kanske mattanten kan ordna hem till fler nu när dom börjar komma in och bli kastrerade? HOPPAS!

Atiz
0

Ja… vi får alla hålla tummarna nu för hamnkatterna

MariannE11
0

*håller alla mina tummar*…Obestämd

Bumbis
0

Tum- och tasshållning!!! Flört

destiny
0

Håller tummarna för hamnkatterna. Hoppas samtliga slipper en vinter till i hamnen. Jättebra jobbat.

Hennum
0

håller tummar jag med ^^

Atiz
0

Nu är lilla Myran hemma hos mattanten i väntan på ett hem.

Det blev ingen kattjakt idag eftersom mattanten ville vänta några dagar. Men vi planerar en annan dag.

Hawknestgrove
0

Åh lite solsken i denna tråd!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Åh lite solsken i denna tråd!

Atiz
0

Glad Efter denna avstickare med JP, så behöver vi lägga på ett kol med hamnkatterna….

Vi behöver hjälp!!  Finns det någon som har tid, lust och …. i bästa fall bil….

Vi behöver er!!!!

Mison
0

Jag har både lust och bil, lite värre med tid, men jag bor tyvärr väääldigt långt därifrån…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Atiz
0

Hur långt???

Mison
0

Arboga tyvärr.. ca 51 mil

Alla djur behöver någon som bryr sig!

kattassen
0

Nu har jag satt in ett par hundralappar till Haga till förmån för Hamnkatterna. Bör finnas där på måndag.

Atiz
0

Det tackar vi för-

Lena
0

Vilken bra lösning för lilla Myran! :)

Atiz
0

Gullimat:

Eftersom det inte går att PM:a dej så skriver jag här.

Skadorna Myran hade på nos och kinder är gamla skador som hon hade innan infångandet. Alltså inget som tillkommit under vårt arbete med att fånga henne.

Nästa gång du pratar med mattanten så be henne ringa mej så vi kan bestämma en ny tid för att kunna få in de andra katterna. Jag har bara hennes arbetstelefonnummer och får därför inte tag på henne i helgen.

kattassen
0

#120 Varför går det inte att PMa Gullimat?

Gardens
0

#31 det jag reagerar på är att ni stannar så KORT tid.

varför? ska man hjälpa katter får man ha uthållighet.

bara en tanke,inget påhopp.

Gardens
0

#63 det va humant att avliva honom.

han har det bättre i katthimlen,stackars timmy.

Dagoe
0

#122 Inte särskilt lång tid nej till att uppvakta katterna…. vi brukar köra med 5 timmars pass, helst fler efter varandra och ibland dyker första katten inte upp efter andra eller tredje passet :-S
Framförallt när det återstår bara några få katter kan det ta låååång tid innan man får syn på den man vill ha :)

Gullimat
0

Du kan ringa henne på måndag, då hon finns på den telefonen.

Det går alltid att skicka meddelande istället för pm

Atiz
0

#122 + 124

Att det bara blev två timar berodde på att vi insåg att katterna var matade och inte hungriga… alltså hade de inte gått i fällan. När vi tog lilla Myran så hade vi ett pass på 5 timmar innan mattanten dök upp… sedan gav mattanten upp och ville sammarbeta, så då tog det inte mer än två timmar att få in lilla Myran…

Atiz
0

Gullimat:

Vi tänkte göra nästa försök på måndag… och vill att mattanten ska vara förberädd.. har du kontakt med henne så är det bra om du kan be henne ringa mej…. hon har mitt nummer.

Gullimat
0

Har ringt och meddelat att hon skall ringa dig.

Upplyst mig om, att hon har sagt till er, att hon vill att ni skall vänta, eftersom katterna blivit så skrämda.

chigak
0

Men suck!!! Det har väl väntats länge nog. Inse nån gång att det inte finns något positivt med att vänta.

Sk gör ett kanonjobb i hamnen! Håller tummarna för att ni får in fler katter snart.

Atiz
0

Jag ringer henne själv imorgon.

Det går inte att vänta en månad som mattanten vill, samtidigt som hon vill att alla katterna ska vara inplockade till jul. Det går helt enkelt inte ihop!

Dom är inte stressade. Men självklart känner katterna mattantens oro o ovilja vid infångningstillfället och blir då oroliga

kattassen
0

#130 Ville hon vänta en månad för nästa "fångst-tillfälle"?Obestämd

Börjar undra lite om hon kommit på en förevändning till att hon vill backa ur?

Det är nog bäst Atiz att ni försöker pusha på ett vänligt men bestämt vis att det måste hända något snarast. Som du säger så är där många katter att fånga och hösten kommer fort.

OK att det kan upplevas stressande för kvarvarande katter när någon går i fällan men då är det väl bäst att göra denna process så kort som möjligt och inte dra ut i oändlighet på infångandet.

#128 Kanske det vore bra om även du Gullimat försöker (om du talar med mattanten) lägga ett varmt ord för att infångandet skall fortsätta i samma takt som det så bra började. Det är ju i vårt allas intresse nu att detta projekt går "i hamn" om man nu får uttrycka sig så.

Atiz
0

Ja.. jag ska prata med mattanten i morgon. Vi måste agera så fort så möjligt eftersom katterna är misstänksamma mot vanliga fällor och vi vet inte hur länge vi kan ha chrisse-77,s drop-trap. Crisse gissar på ca 15 katter som finns i hamnen, ska vi ta en/månad så blir vi aldrig färdiga eftersom det hinner födas en massa nya ungar.

Vi tänker iaf inte ge upp..

Sanne-1
0

Bra att ni inte ger upp trots att ni verkar bli motarbetade hela tiden.

annebeate
0

Det har redan dröjt alldeles för länge med infångandet av hamnkatterna och äntligen sker det något. Om inte Timmy kommit in hade han  fått ligga och dö ute i hamnen. Försök få mattanten att förstå att det inte går att vänta längre. Vill hon inte samarbeta är det trist men bör inte hindra SkåneKatten från att fortsätta den räddningsaktion som nu dragits igång och redan lett till att två hamnkatter fått hjälp på olika sätt. Resterande katter bör också ges chans till en dräglig tillvaro.

Atiz
0

Vi kommer att jobba vidare helst med mattanten men går inte det så blir det utan detta samarbete. Det ska inte… om vi kan hindra det… inte födas fler ungar i hamnen.

Hennum
0

Hoppas mattanten vill samarbeta med er, så mycket trevligare då :) Och enklare. För båda sidor.

Om ni inte kan låna chrisse-77s så länge till så kan ni låna min förvuxna hopfällbara sak. ^^ Den borde funka fint… Har dock inte haft hjärta att prova den på mina katter :P

Atiz
0

*skrattar*   Vi tackar för erbjudandet. Är bra att veta om vi inte kommer igång med det egna byggandet.

soso
0

Bra att ni inte ger upp trots att det verkar som mattanten börjar krångla igen. Hoppas hon kommer på bättre tankar, mycket lättare om ni kan samarbeta!

Atiz
0

Visst är det enklare om vi samarbetar. Ja vi får se hur fortsättningen blir.

Gullimat
0

Timmy skulle få dö i hamnen. Mattanten träffade Timmy varje dag och hon är ingen djurplågare, och naturligtvis hade han infångats, om han visat dom skadorna innan, men som jag skrev såg vi Timmy på fredagen, och efter det hade han varit i slagsmål, och dom invärtes skadorna syntes inte utanpå, förutom tanden.

kattmatten
0

#140 Ja Timmy hade dött i hamnen - så småningom - eftersom katter som mår dåligt går undan. Det hade varken du, mattanten eller någon annan kunnat göra något åt.

Ingen har anklagat mattanten för att vara djurplågare (även om jag personligen tycker det var rätt onödigt att kasta sten på honom och det står för mig och ingen annan).

Dessvärre så känns det som du enbart skapar konfilkter med din medverkan i arbetet med hamnkatterna. Du kanske ska ta ett steg tillbaka och låta arbetet ske utan din medverkan?
Låt folk kommunicera själva utan dig som mellanhand så tror jag att det går mycket bättre och blir färre "missförstånd".

Att vänta en månad med infångning mitt i största parnings-/födselsäsongen det säger sunda förnuftet att det är inte möjligt om man ska nå ett resultat. Det är ungefär som att vänta tills i september med att rensa ogräset i trädgårdslandet… (ingen jämförelse i övrigt mellan katter och ogräs)

Dagoe
0

Ja, jag skulle också vänta en månad så att honorna hinner lägga ungar på stenarna! Man är ju ingen djurplågare Skrikandes

# 140 Timmy skulle få dö i hamnen. Mattanten träffade Timmy varje dag och hon är ingen djurplågare, och naturligtvis hade han infångats, om han visat dom skadorna innan, men som jag skrev såg vi Timmy på fredagen, och efter det hade han varit i slagsmål, och dom invärtes skadorna syntes inte utanpå, förutom tanden.

Du menar väl inte att det skulle ha varit skönt att Timmy skulle få dö i hamnen?!?! Bilden som Atiz har laggt in i inägg nr 27 är ju hjärtskärande! HUR LÄNGE hade mattanten, som ju inte är en djurplågare (!), tänkt vänta med att få den stackarn till veterinären?
Man kan lugnt utgå ifrån att okastrerade hemlösa hankatter (även honkatter) som hinner bli äldre än 3-4 år har en usel hälsostatus, de ser oftast ut som katter i hög ålder. De har nästan alltid dålig tandstatus och bär oftast på herpesviurs. Okastrerade hankatter löper t ex mest risk på FIV, inte något man direkt ser på utsidan.

Denna historia är så skrämmande… jag har inga ord för hur både mattanten och Gullimat resonerar! Djurplågeri i högsta grad!

Gullimat
0

Mattanten tycker också det var tur att han visade sig den dagen.

Eftersom han fanns där dagen han infångades hade han inte gömt sig i några stenar och jag kan upprepa mig, att om hon visst innan att han var skadad hade han infångats. Vem kan tro något annat? Det är en fruktansvärd anklagelse, speciellt av alla er som inte känner henne.

Timmy skulle få ligga och dö i hamnen var skrivet i inlägg  #134 och inte av mig.

Dagoe
0

# 143 Så katterna ska bara infångas när de har hunnit bli så pass dåliga att de annars skulle självdö men inte till att få de kastrerade? Kastreringen och vaccination är ju receptet för ett längre och friskare kattliv….

Atiz
0

Tanden och mun statusen var illa nog. Men när vi påtalade det för flera veckor sedan så protesterade både du och mattanten vilt och påstod att det var inget fel på Timmys mun. Mattanten påstod istället att han var född med sned mun, vilket syns tydligt på crisses bild att är inte fallet.¨

För övrigt förstår jag inte hur du kan uttala dig om hur katterna ser ut… du går ju aldrig närmre katterna än typ 30 meter pga din allergi!??!

Gullimat
0

Är ganska trött på ditt ljugande på denna tråden, och även att hålla inne med en del sanningar, allt för det skall passa. Timmy fanns i stenarna på fredagen och vi stod en meter ifrån honom. Har också tagit foto på honom. Mattanten sa han var född med sned mun, det kan inte jag veta.

30 meter pga din allergi!??! Vem har sagt det? Klappar katter varje dag, men kan inte bo med dom, och det är mitt val, inte ditt. Vårt val att sitta utanför vid huset, är att inte skrämma dom vid huset.

Tycker nu att stackars Timmy skall få vila i frid.

Atiz
0

Gullimat!

Jag vet att jag inte kan säga vad jag tycker om ditt agerande i allt detta, här på tråden och då det inte går att PM,a dej så ska jag säga dej precis vad jag tycker nästa gång vi träffas!

kattassen
0

Jag anser att man måste utgå ifrån att alla katter som lever i hamnen är i sådant uselt skick att de måste tas omhand omedelbart !!!

Visar det sig sedan att de är i gott skick är det naturligtvis bara att vara glad.

Det går inte att komma undan med att Timmy inte såg dålig ut. Hans hälsodeklaration vittnade om något annat.

Det är skador och hälsotillstånd som inte syns utanpå för det mesta. Katterna hankar sig fram och det är inte förrän i de sista stadierna som katter verkligen ser illa ut och inte bara lider i det tysta. Det är en förmåga som katten har (glöm inte ordspråket- "kattens nio liv"). Timmy hade redan förbrukat sina 9 liv när han kom in. Det är med största säkerhet så att samtliga katter i hamnen har inte många liv kvar. Men eftersom de ser fina och hela ut i de första 8 så får man inte låta sig luras av utseendet. Låt oss inte behöva få fler "Timmy-fall"!

piamaria
0

Den som på något sätt motarbetar Skånekatten kan inte kalla sig djurvän. Det är ju bedrövligt att det gått så långt som det gått med Timmy trots att någon VARJE DAG (vad jag läser) är nere i hamnen och matar. Människan kan ju vara synskadad förstås… Obestämd

Det övergår mitt förstånd att det finns folk som sitter på ett hittekattsforum och förmodligen anser sig djurvän, ändå helt klart motarbetar Skånekatten. Skäms!Skrikandes

Atiz
0

Idag har det varit god "jakt" lycka!

Jag ringde mattanten och informerade att vi tänkte försök idag. Hon mötte upp en stund efter att vi lyckats rigga drop-trapen. Vi hade då sett två katter redan, Jascho (vet ej stavning) och en honkatt som såg högdräktig ut. Mattanten var inte säker på vem denna katten är men tror det är en fjolårsunge som hon ännu inte hunnit ge något namn, men det blev lite hastigt Missan.

Katten befinner sig nu på Haga, imorgon ska dom göra en allmän hälsokontroll av henne. Sedan ska mattanten själv ordna för henne och ungarna.

Atiz
0

Jascho blev vi tvungna att lämna tills vidare. Han blev ivägskrämd när vi fångade Missan, vilket vi lyckades med i grevens tid… dels pga dräktigheten men även pga det drog in ett åskväder med blåst och regn över Malmö.

Mattanten ska försöka att själv fånga in Jascho i en transportbur. Lyckas det vill hon själv behålla honom.

kattassen
0

Å vad fint jobbat. Ännu en liten svart "puma" som fått hjälp. Tack Atiz för gott jobb och skönt att ni fick mattanten till hjälp. Det underlättar att ha samarbete naturligtvis.

Atiz
0

Jaa. det är självklart det bästa.

Skrattande En vacker lite flicka är det, även om hon har några ärr från tidigare slagsmål.
I övrigt verkade hon frisk och pigg.

inte så lätt att ta bilder när katterna sitter i buren Glad

Atiz
0

Det är ju inte bara jag som ska ta äran. Kollegan och Vargtass har oxå hjälpt till ikväll.

annebeate
0

Tack alla som hjälpte till i dag med infångandet av lilla Missan. Då är Missan och JP nu båda på Haga. Glad

Atiz har du sett till korta svansen och Mimmis syster nere i hamnen? Jag tänker ofta på dem och önskar att de fick komma in.

Jag har en rödgul filt som låg över JP:s bur. är det din? Jag kan tvätta den och lämna in den på Haga i morgon. Jag räknar med att komma dit vid 14:30-tiden.

Jag har också en ljusblå kattbur. Är det mattantens? Kan jag i så fall också lämna den på Haga?

Bigless
0

Märker att i många trådar tar många viljors liv överhand kattens liv.

Atiz
0

Nej… vi har inte ännu arbetat oss riktigt nej bland stenarna.det rör sig så otroligt mycket folk där så det är svårt när det är dagsljus, ska man vara där på kvällen måste man vara flera stycken av säkerhetsskäl. Crisse har lovat att skicka bilder och beskrivning på var katterna brukar hålla till. Så vi vet vilka katter vi jobbar med när vi kommer dit.

Filten är min… MEN tvätta den inte för då tror jag tvättmaskinen "dör" Jag sprayar den med vircon sen…

Jag kan även ta transportburen då jag fått veta att det är mattantens…
Jag ska ut på Haga tisdag el onsdag ändå så lämna grejorna där och säg att det är SkåneKattens så löser det sig..

Atiz
0

Putt

Bigless
0

Ärligt skiter jag vad ni gör bara ni samarbetar bättre än tidigare. Näväl, jag fortsäller läsa såpoperan!

PS! Jag retas lite men antar vissa tar åt siig automatiskt!

Atiz
0

Skrattande

Crisse-13
0

#150#

Det tråkiga är att förmodligen hamnar denna hona på samma ställe som Charrez var på från början och får föda sina ungar där och bättre kan man önska henne.

kattassen
0

#161 Ajajaj det var ju inte det bästa stället minns jag. Rynkar på näsanStackaren som fick sitta inlåst i ett rum och utan någon social träning eller hur var det?

Dagoe
0

# 161 Ja, det är ju väldigt viktigt att när katterna ska omplaceras att det då är i seriösa hem och inte det första bästa hemmet man råkar komma över…

Bra jobbat förresten! :)

Bigless
0

Sådan mkt info här som ger lite, kontakta media mitt förslag om det faktiska. Visst kan katter dö på kuppen men då rensar man i hamnen och hjälper en del.  Bättre än mkt!

Atiz
0

#161+162

Jag har precis talat med mattanten och denna Missan komer INTE att hamna på det stället. Utan hos en annan bekant till henne.

Skönt att katten slipper föda ute.

Denna kommentar har tagits bort.
maggan47
0

bra jobbat alla, är lite rådvill,Obestämdär detta samma hamn som Crisse 13 har jobbat med, och vilken hamn är det, undrande 08 Maggan47 som inte alls känner till Skåne

Crisse-13
0

#165#

Det var skönt att höra.

#167#

Ja det är samma hamn.

Atiz
0

Nu har mattanten och gullimat hämtat lilla Missan ifrån Haga.

Atiz
0

Gullimat:

Nu när både du och mattanten hört direkt ifrån veterinären att lilla Myrans sår under ögonen hade kommit så långt i läkningsprosessen att det inte fanns någon möjlighet att skadorna skulle uppkommit under infångandet, så tycker jag att det är på sin plats att du ber om ursäkt för de anklagelserna och även för att du skrivit att vi ljuger.

Atiz
0

Mattanten har nu fått tillbaka sin transportbur, och jag filten. Det fungerade bra.

Debattia
0

Är det någon mer än mattanten som hittat ett hem till hamnkatterna ! Någon som har möjlighet ställa upp och hjälpa till söka hem till dem ????

Debattia

Atiz
0

Det hade varit helt underbart om det dök upp fler hem åt hamnkatterna

Atiz
0

puttt

Hawknestgrove
0

pressen är väl en ska, det kan vara bra. Men det drar även till sig folk som är elaka. Så jag tvilar på att man kan kontakta pressen om man inte har konstant bevakning på stället.

Atiz
0

Jag tror du har rätt i detta fallet. Alltför mycket folk som redan rör sig i detta området.

Gullimat
0

Sluta nu med ditt tjafs. Hon var forfarande inte skadad innan, enl. mattanten, men vad har det för betydelse, det är sånt som händer och är inte speciellt konstigt med det, eftersom hon hoppade runt i drop-trapen

Atiz
0

Gullimat:

GE DEJ!!!  Du hörde ju själv vad den behandlade veterinären sa..

Litar du mer på mattanten än på vetten???    Jaja. då har du mycket att lära..

Atiz
0

Gullimat:

JAG TYCKER INTE ATT DU SKA UTTALA DIG OM SAKER SOM DU INTE ENS HAR SETT MED EGNA ÖGON. SÅ LÄNGE SOM DU FAR MED OSANNINGAR VILL JAG INTE ATT DU ENS KOMMENTERAR GÄLLANDE SITUATIONER HÄR PÅ DENNA TRÅD.

Du hörde vad veterinären sa.. du t.o.m översatte hans engelska för mattanten. VEM??? Vet bäst???
Mattanten eller veterinären??????

OM du inte kan hålla dig till sanningen så håll dej iaf borta från denna tråd!!!!!!!!!!!

Atiz
0

Gullimat

Istället för att klaga… GÖR NÅGOT KONSTRUKTIVT ISTÄLLET!!!

Hitta hem åt dessa katter….!!!!!

Vad är det du vill att vi ska göra??? 
Lägga ner projektet??
Så som KKS har gjort två gånger? Eller som Crisse gjort på grund av sådana här oegentliga påhopp.

mymlanbus
0

Men snälla goa människor, det vi gör det gör vi för kissarnas skull! Snälla ni, lägg energi på det istället för att göra såhär Gråter

Atiz
0

Jag avlutar nu denna tråd och startar istället SK; Hamnkatter 4 dels för att tråden är för lång men även för att starta i ett nytt tonläge. Så jag hoppas slippa otrevliga påhopp i den nya tråden.

Det går bra att låsa denna tråd Glad

kattassen
0

#182 Då gör jag det!Glad

Hänvisning till SKs Hamnkatter 4

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer