Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattens-status
Läst 797 ggr
liinah
0

Blir less på att läsa annonser..

Läser bl.a. en annons där ägaren skaffat hund som inte går ihop med de två katterna, "måste därför bli av med dem snarast".

De är såklart inte kastrerade utan äter minsann "p-piller varje måndag, vilket man beställer recept av från vilken veterinär som helst. Sen hämtar ni ut dem på apoteket." Katterna är 4 år gamla.

Och jag citerar lite mer:

"Pris: 200:- för katterna då enligt blockets regler så måste jag sälja katterna för 100:- styck, dom är inte yngre än 8 veckor."

Är det bara i mitt hjärta det svider…

catfoot
0

Ja, ofta jag läser annonser om kattungar å även vuxna förståss…Som sälja för några futtiga kronor, å när man passerar anslagstavlor där det finn lappar uppsatta att dom bortskänkes…Ja, man gråter i hjärtat många gånger om, å undrar vilka hem dessa små får…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

emjon
0

Nej då liinah mitt hjärta brister när två kissar blir ratade för att de skaffat hund. Sedan är jag också helt emot att ge katter P-piller istället för att kastrera och under så lång tid dessutom. Har man inte råd med det så skall man avstå från att skaffa katt.

Denna annons med dess innehåll visar en usel kattägare utan minsta ansvar och det gör mig både ledsen och ilsken.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
0

Usch!!! Säger jag bara..de är snart hundrafemtioelfte gången som katter blir utslängda på grund av att man skaffar nya familjemedlemmar…! Sådan människor skulle inte ens ha en fluga som husdjur..man blir både arg och ledsen…

Hawknestgrove
0

Tänk om katterna skulle hämans, så bra det hade varit…… Blir också fly förb***ad på sånt. Ok, Ppiller för en kort stund eller på en kisse som är väldigt gammal, det är väl Ok. MEn som permanent lösning för en ung frisk katt, NEJ!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Biejvve
0

Det hade varit härligt om katter kunde hämnas…

Nä, dessa ägare vill bara slänga ut sina katter för en ny familjmedlem, vad gör man om det inte fungerar då med hunden? sälja hunden och skaffa nya katter? hemsk hemsk hur djur behandlas…

Jag har haft båda hundar o katter under samma tak, man kan vänja de med varandra om speciellt hunden är ung och har man sedan tidigare katter så ska man skaffa en hund som är van vid katter.

Hur ofta har man sett en annons som säger nu måste jag bli av med mina två barn för att det fungerar inte med hunden vi köpt nyligen?

Förstår inte hur människan kan ge sig rätt att behandla katter på detta sätt…

emjon
0

När vi skaffade vår första omplaceringshund så var det en Schäfer och då hade vi 5 katter. Det tog oss 7 månader att vänja in hunden och katterna att samsas helt. Våra två nuvarande hundar var inte heller kattvana och det gick utan problem med dem och katterna.

Problemet ligger väl i att folk inte har tiden och tålamodet utan allting skall gå smidigt från början och lösa sig på en kafferast.

Alltför ofta ser man att katten måste bort för att de skaffat hund och de människorna borde överhuvud taget inte haft katt från början.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

Nej det här tyvärr ett fenomen som är väl känt på den här sajten. Vi har tom en egen underrubrik på forumet Annonsdiskussioner om det här. Att läsa annonser där katter säljes är en mycket nedslående sysselsättning. katter dra mycket ofta det kortaste strået.

Har skrivit två artiklar i ämnet:

Artikel 1 (2006) Vad är ett huskattliv värt?

Artikel 2  (2007) Hur mycker kostar katten?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"