"LÖST"Vem kan passa Mimmi 2 v i augusti?
Jag ska jobba 2 veckor i stockholm mellan den 3 och den 14 augusti och skulle behöva passning av Mimmi mellan den 2 och den 15 augusti! Mimmi behöver kortison i maten morgon och kväll samt en hel del uppmärksamhet. Jag erbjuder 1000 kr till den som kan hjälpa till dessa två veckor. Jag har en lägenhet i centrala Lund där Mimmi bor och den som är kattvakt kan även få bo där under tiden. Eventuellt har jag vakt åt den första veckan redan men vore bra om någon kunde ta båda veckorna. Men annars går det att dela upp vaktschemat i två veckor om ingen annan lösning finns.
Kan någon hjälpa till?
Åh putt för någon som bor i närheten!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det blir nog inte svårt att ordna, med pengar, lägenhet och en gosig DimDim som sällskap. Någon studerande kanske som annars bor i korridor. Blir rena lyxen

#2 jag hoppas det. måste vara någon jag kan lita på! Mimmi kräver en del tålamod, har börjat blanda medicinen i lite grädde numera så jag är säker på att hon får i sig hela dosen.
Ok, putt Du har en väldigt bra morot.
Om det inte går att lösa på annat sätt så finns min balkong om du tycker att det går bra. Det är en nödlösning och jag vill inte ha några pengar.
Se, där finns en lösning också!
Vi får först höra med Haga om det finns någon risk för Mimmi att träffa andra katter men annars hade man kunnat se om hon trivs med kattsällskap.

tack crisse :) jag hoppas någon kan bo hos mimmi för hon blir så hemskt rädd när man ska fånga in henne (sist kissade och bajsade hon på sig), men annars vore det jättebra om hon kunde vara hos dig :) Jag tror inte mimmi är så rädd för andra katter. lät mina föräldrars katter träffa henne nu när hon var hos dem under midsommar när jag var därm mimmi var lugn men mina katter var livrädda. började håra ner och gnälla och försökte ta sig ut ur rummet (en katt kräktes också, men det berodde nog mer på otuggad mat :) ). rätt mesiga kissar med andra ord! fast får prata med haga först så hon inte har smitta.
Nej jag tror inte att Mimmi har någon smitta utan det är om hon är extra känslig. Här finns det bara katter som accepterar andra katter och dom brukat gå ut och hälsa så försiktigt på dom nya. I augusti har mina små flyttat så då är här lite mindre katter och lite mer plats. Så hittar du ingen annan lösning så kan hon vara här så kan Annebeate hälsa på om hon har tid. Tag kontakt med Haga och fråga om Mimmi kan träffa andra katter eller det kanske inte är bra för hennes immunsystem.

Aha, då förstår jag :) jag ska ringa dem nästa vecka och höra!
Om det finns någon som kan bo hos mig och passa mimmi så hon slipper bli stressad av att fångas in så hör av er!
Underbart, då är det i alla fall löst till nöds!

putt för Mimmi……….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
puttar också, för detta lockande erbjudande, ingen student, som vill vara i Lund ett tag
Maggan47

putt
Verkligen ingen som vill bli tillfällig sambo med kära Mimmi?

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det har löst sig med passning nu, Hennum kunde ställa upp båda veckorna visade det sig :)
Stort tack till dig crisse för att du också erbjöd dig att passa lilla dimdim!
Kan någon låsa tråden?
#18 Vad bra att det har ordnat sig! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vad skönt Praxis att det löste sig.
Åh så gulligt av Hennum! Hih ska de bo ihop……

om jag bodde i din närhet skulle jag gärna vilja hjälpa dej..men jag puttar upp tråden och hoppas att du finner en pålitlig kattvakt som älskar katter!