Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1681 ggr
missempty
0

Jourhem sökes i Örebro med omnejd!

Örebro Katthem behöver HJÄLP!

Nu när sommaren har kommit så har ett flertal av våra vanliga jourhem åkt till sina hemtrakter (studenter tex) eller så har folk tagit semester, åkt till sommarstugan osv osv.

Vi behöver ALLA som kan tänka sig att ställa upp som jourhem! Kortare eller längre tid spelar ingen roll, bara du kan hjälpa oss!

Hur det går till att vara jourhem kan du läsa HÄR!

Kan du hjälpa oss? Ring då Kicki på tel 0580-125 69 (efter kl 18 vardagar) eller maila henne på kickis@orebrokatthem.com.

Exempel på katter som behöver hjälp:

* En tam hona med ungar som akut behöver få tak över huvudet

* En tam mamma med halvvuxna ungar

* Flera andra, tama och skygga, katter

HJÄLP OSS! Vi behöver er!

Hawknestgrove
0

Putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MammaL
0

*putteliputt*

missempty
0

Vi kan ha ett nytt jourhem på G! Hoppas, håller tummarna!!! Hittekatter är BÄST! Skrattande

missempty
0

Puttar!!!

forrest
0

Jag förstår det krisar sig nu..ni är så duktiga!  jag har tjatat på de i min närhet men just nu kan ingen hur gärna de än vill hjälpa..

Men mamman med kattungarna som akut behöver tak över huvudet, hur gamla är kattungarna och hur många osv?

missempty
0

forrest, maila Kicki så kan hon berätta mer. Jag är bara "mellanhand" så att säga Flört

forrest
0

Glad ja jag tänkte precis skriva att jag mailar Kicki, har bombaderat hennes mailbox sen igårkväll Skrattande nä, skämt och sido jag hör av mig till henne

ps.. Chanessa är en riktigt örebro katthems kisse, så söt och go liten tjej! du ser hennes lilla huvud på Avatar bilden Flört

missempty
0

Åh, har du adopterat Chanessa! Jag blev så glad när jag fick veta att hon var tingad! Skrattande

forrest
0

Glad ja gulletjej med Så många namn Flört sitter just nu här vid datorn *lilla älskade gumman* blev förälskad i henne direkt hon kom hit, men ville vänta och se att det fungerade med vår andra katttjej först annars hade jag tingat henne direkt! på studs! Skrattande

Hon är en otroligt rolig och charmig liten tjej på många olika vis!

En katthälsning kommer sen till er hemsida! Glad

*Jag hoppas verkligen det löser sig för er med jourhem nu*

maggan47
0

puttar upp

Maggan47

forrest
0

tass!

Sidentass
0

Har ju som bekant så fullt här med alla mina sju katter..så hur gärna jag än vill, är det svårt att ta in fler katter här nu..puttar upp tråden för behövande missar!

missempty
0

Puttar upp!

missempty
0

Tama honan med ungar har fått jourhem! Hurra!

Nu vill vi ha fler jourhem, kom igen!

forrest
0

Vad skönt den lilla familjen fick komma in!! Skrattande

MammaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har ni bilder på familjen som är lite osäkra på omgivningen, men väldigt keliga och snälla. Mamma katt har nu funnit sig tillrätta och diar sina små. Den creme färgade pojken var lite blyg så honom får ni se senare.

MammaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra bilden.

missempty
0

Men guuud, vilka sötnosar! Åh! Kyss

forrest
0

å vad fina de var!! Kyss *Tack för du hjälpte den lilla söta familjen**

Hoppas det verkligen löser sig för de andra tissarna nu..

MammaL
0

Det var ju bara till nöje egentligen att få hjälpa till. Jag är så betuttad i hela familjen.

Mamma blev så lättad då jag kom in att hon lämnade över bebisarna i mina händer för att gå och äta.

Hon är en personlighet för sig.

Kram!

forrest
0

Putt!!

missempty
0

Just nu behöver vi jourhem till en hona med 5 ungar!

Någon som kan??? Ring Kicki på 0580-125 69 efter kl 18!

forrest
0

Hoppas verkligen det löser sig för er!!

missempty
0

Puttar upp!

Hawknestgrove
0

puttar även jag

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

missempty
0

Puttar igen! Någon som kan tänka sig bli jourhem åt en mamma med fem ungar?

missempty
0

Putt!

MariannE11
0

*putt*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

missempty
0

Puttar - vem kan öppna sitt hem för den här kattfamiljen?!

Mison
0

Hur går det för familjen? Jag önskar så att jag kunde hjälpa, men jag vet inte hur min tid ska kunna räcka till. Jag tycker inte ens att jag räcker för fislisan jag har här hemma redan…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

missempty
0

#30 Såvitt jag vet har inget jourhem hittats än. Det skulle nog hjälpa att få in dem åtminstone, om du kan ställa upp på det så kan vi fortsätta leta jourhem sen?

maggan47
0

puttar också upp, vilka sötnosar som kom in, familjen med mammkatt och ungar

Maggan47

Katti
0

Åh, jag vill! Måste tala med maken (eller ska jag inte det… Kanske bättre att ställa honom inför fullbordat faktum? Det har funkat förr!).

Pratar nog med honom ikväll ändå och ringer sedan (hoppas jag!)

Mison
0

Får man fråga hur gamla ungarna är, och om mamman är skygg? Allt spelar ju in, för är mamma skygg behöver hon ju jobbas med, och en sån liten fisa har jag ju redan. Bebisarna är ju rätt formbara..

forrest
0

Å tänk om de kunde lösa sig med denna familj med!! Glad Jag har verkligen funderat på om jag kunde ställa upp.. men det går inte just nu..inte med en kattfamilj. Har meddelat Kicki och finns som jourhem men än behövs inte den hjälp vi kan erbjuda just nu.

Håller tummarna att det löser sig!!

missempty
0

Alla ni som undrar om kattfamiljen - jag vet tyvärr inte mer än ni, så det bästa är om ni kan prata med Kicki direkt själva, det är hon som har all information gällande katterna!

Katti och Mison, jag hoppas att någon av er kan ställa upp!!!

Mison
0

Jag tänkte att jag kanske kunde övertala min mor att bli jourhem till missarna… tjata lite. Men jag hinner nog inte prata med henne förrän tidigast söndag eller måndag

MariannE11
0

*puttar*….

Mison
0

Spelar det någon roll vilken stad missarna skulle hamna i? För nu har jag skickat budskapet till folk jag känner lite överallt…

Alexej
0

Heja på:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

forrest
0

Hur går det för er som ev kunde ta emot kattfamiljen? Glad

MariannE11
0

*putt*…

Mison
0

Jag jobbar på det, hittills inget napp tyvärr

MariannE11
0

*puttar igen*..

Mison
0

Ska ta ett snack med gubben i morrn när han har kommit hem. Denna vecka är tyvärr väldigt körig… Är det någon som vet om det finns mailadress till kontaktpersonen angående missarna? Inte nog med att det är körigt, jag lider av väldigt svår telefonfobi också. Skulle vilja komma i kontakt med någon för lite mer information… Mail och sms är inga som helst problem

missempty
0

Mison, menar du till Kicki? Hon har mail kickis@orebrokatthem.com så maila på du! :-)

Vi har fått in någon dräktig hona och någon kattmamma med ungar, men det dyker hela tiden upp nya som behöver jourhem, så ALLA som kan ställa upp - hör av er till Kicki på mailen ovan eller telefon 0580-125 69!

missempty
0

Puttar upp!

Mison
0

Tack, jag mailar henne omg. Så får vi se om det går att lösa på något sätt.

Just denna vecka känner jag är väldigt körig för att kunna ta mig an och bry mig om en familj. Skulle jag ta dom, skulle dom få dela kattvind med min fislisa som jag redan har. Men att pyssla och hålla på med känner jag skulle bli väldigt ont om fram tills typ mitten på nästa vecka. Fislisa får typ bara 10 minuter om dan just denna vecka, och jag tycker det är lite. Men från och med mitten på nästa vecka lugnar det ner sig något.

Mison
0

Nu har jag slängt iväg ett mail, och berättat om vilket "pucko" hon kan få ha att göra med Skrattande

Skit samma, om katterna kan klara sig mer eller mindre utan gos och överflödig kärlek (alltså, omvårdnad blir det i form av mat, vatten, rensning på låda osv.) i ca 1 vecka, så visst, dom är väl välkomna.

Jag pratade med gubben igårkväll. Han har aldrig gillat katter (fniss). Svaret blev: "du får ha hur många katter du vill, bara du ser till att det inte stinker i lådorna". Är inte det kärlek så vet inte jag vad kärlek är. Tänk att det fortfarande sitter i hans inbetna ådror, trots att vi har vart ihop i ca 13 år….

Däremot skrev jag till Kicki, att det är ju bra om det fortsätts att leta stödhem till dom, och om det skulle behövas veterinär, vore det ju inte fel med lite hjälp, då min ekonomi inte är den bästa.

Mat, sand och leksaker är inga problem. Har jag råd att ta en öl i den härliga kvällssolen, så har jag råd att föda lite katter också. Veterinärbesök kan ju däremot dra iväg, så det vore skönt att veta att man har lite uppbackning.

Puss på er, nu har jag gjort vad jag kan, vi får se om dom är intresserade av att skicka lite missar ut i buschen i Arboga.

missempty
0

Mison, Örebro Katthem står för all veterinärvård för våra jourhemskatter, så du behöver inte lägga ut pengar på veterinären inte. Dock har vi avtal med veterinärer i Örebro där vi får lite rabatt så därför sker veterinärbesöken i Örebro… men det brukar ordna sig ändå. Vi har/har haft jourhem i Arboga så det är inte främmande för oss! Flört TACK för att du kan ställa upp!

Mison
0

Jag har msn-kontakt med Kicki nu, så det ska nog lösa sig

MariannE11
0

*putt*..