Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 4073 ggr
katterna
0

vad kan det vara för fel?

jag tar hand om några hittekattungar som är ca 8 veckor. och jag undrar vad det kan vara för fel om kattungarna andas häftigt och snabbt emellanåt, bland annat när dem ska sova. den ena andas så häftigt och djupt så det till och med låter från näsan ibland. vad kan det vara, är det någon som vet? eller är det normalt att dem andas snabbt och häftigt när dem är små emellanåt?

[Gisele]
0

Det är aldrig normalt när en katt låter på det sättet, så jag skulle kontakta veterinär för undersökning.

Imasy
0

Mina katter brukar göra sådär som du beskriver, men de är friska.

Jag har en kille här som snarkar emellanåt. Fast andas häftigt som du säger, är det så att det verkar som att de inte får luft och kippar efter andan, eller är den bara lite ojämn emellanåt?

katterna
0

okej. den är lite ojämn emellanåt bara. annars leker dem och busar. så luft får dem ju. men jag har hört det när dem ska sova, mest den ena kattungen. den andas fort och det låter från näsan samtidigt när den andas så..

katterna
0

jag får nog sätta mig och lyssna mer på det. hur länge det varar och så när den sover. och kanske åka med den till vetten.

Hawknestgrove
0

De kan faktiskt drömma…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

majvi
0

Det börjar bli dags att vaccinera och då kan du prata med veterinären.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

TereseE
0

Kan vara så att de drömmer också, alla bebisar och barn (och vi vuxna också) bearbetar vad de upplever i vaket tillstånd när de sover.

Om det bara händer när de sover så är det nog inget att oroa sig för. Däremot om de har svårt att andas när de busar och leker så kan det vara något fel.

Lycka till med de små!

katterna
0

hejsan… det har lugnat sig med andningen. dem verkar må bra nu. dem har ögoninflammation bara. me´n dem behandlas mot det nu. så snart är dem helt friska :) .. dem gör sina framsteg dem små :)