Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 1546 ggr
Hennum
0

Vila i frid lilla Lukas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan tog vi beslutet att lukas inte ska behöva fortsätta leva och lida. Hon har länge haft det riktigt bra, blivit innekatt och legat i soffan och myst och ätit som en häst. Men för ett tag sedan så började hon få en hemsk klåda och kliade upp stora läskiga sår, vi gick till veterinären, fick kortison och antibiotika, samt stronghold (eller vad det nu hette) men det hjälpte inte. Så idag tog pappa lilla lukas till veterinären, gav henne lite valeriana först så att hon inte skulle vara besvärlig att få ut ur buren, och att hon skulle vara lugn för sin egen skull. Och sedan var hon inte mer… Pappa ringde mig och berättade det och frågade mig om han skulle lägga henne i frysen tills jag kom hem nästa gång, så jag fick vara med och begrava henne, men jag tyckte det verkade groteskt så nu är hon nog begraven med. I trädgården under plommonträdet brevid sin syster Missan och kaninen Nina och marsvinet Nogge och två andra marsvin som var mina systerdöttrars.

Usch… så ledsen jag blir. Lilla älskade katten. Men jag är glad att hon fick ett så fint och lugnt slut på ett så fint liv som hon haft. Det hade inte varit rätt att ha kvar henne längre och hon ville det inte själv, det märktes.

Så nu är du i katthimmelen, jagar möss och fjärilar med din syster och din mamma och adoptivmamma och bara har det härligt, fri från alla plågor.

Du ska vara i mitt hjärta för alltid.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Crisse-13
0

Fy vad tråkigt men nu slipper hon sin klåda. Tänker på dig.

annebeate
0

Nu har lilla Lukas kommit till det vackra Regnbågslandet där hon springer omkring fri från smärta och där hon är tillsammans med många andra älskade kissar. Jag sänder många tröstekramar till dig.

mymlanbus
0

Vila i frid kissen och en tröstkram till matte

Jenna-Gun
0

Tröstekram

anebit
0

R.I.P lilla Lukas nu har du det bra.

Många tröstekramar från mig också.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

huskatt08
0

Lukas slipper lida mera och har det bra.

Mina tankar går till dig.

Sidentass
0

Så sorgligt…men nu lider inte kisse mer…ibland måste man ta beslut som gör fruktansvärt ont…men…Lukas har det bra nu på det mjuka, gröna gräset bortom Regnbågslandet..

Översänder en varm tröst- och styrkekram..

Praxis
0

Så hemskt :( Men helt rätt beslut, tur att lilla Lukas inte behöver lida mer… fast ändå jobbigt förstår jag :(

Snurpan79
0

Tungt beslut att fatta men man har ju kissens bästa i åtanke. Skickar tröstkramar från mig och mina pälsklingar.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Lena
0

Men vad ledsamt Hennum att hon blev så svårt sjuk igen. Alltid svåra beslut att ta det där, men om katten bara lider och inte har någon livskvalité kvar finns det inte så mycket att välja på.

En stor tröstande kram!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hennum
0

tack så mycket för alla kramar! de värmer.

Ja, den här lilla katten precis som Missan som gick bort för två år sedan har varit med mig alltid och det känns så svårt att de ska försvinna. De symboliserar samtidigt min barndom, och när de går bort så blir jag tvungen att inse att tiden går och jag inte är lika liten längre. De var ju mina vänner när jag inga andra hade. Dessa vackra små katter.

Men lukas var en seg dam, och hade aldrig gett upp själv, detta hade hon kunnat leva med väldigt länge. Och det är tur att vi kunde ta det beslutet så att hon slapp.

Tänk att man kan älska dessa små så innerligt.

essut50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tröstkramar till dig. Nu har Lukas kommit till regbågslandet och har det bra.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hennum
0

vilken fin bild! :)

och jag började gråta till den där dikten med bilderna och musik. :P den var verkligen fin.

martdat
0

beklagar verklgen, jättejobbigt att släppa taget,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MewTwo
0

En liten tass till tröst: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.8234011

Kram MewTwo och kattgänget

Debattia
0

Många styrkekramar till dig !  Ni har hjälpt Lukas så hon  fått frid och ro och slipper lida av sin klåda. Hon har inte lämnat dig helt för hon finns för alltid i ditt hjärta.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!