Saknad kisse i Bagarmossen
Jag håller på att gå sönder och samman av oro. Min katt har varit "borta" i två veckor. Men det knepiga är att jag har sett henne vid några tillfällen, men inte lyckats få in henne!
Hon springer bara iväg.
Har försökt med det mesta: suttit ute halva nätter och väntat, gått runt och letat & ropat, satt upp lappar, pratat med människor runtomkring, ställt ut mat vid porten (+hennes transportbur med en filt hon gillar), gått runt med färsk strömming m.m..
Åh, vill baraffå hem henne nu, tiden utan henne är olidlig.
Har någon nå tips eller bara tröstande ord?
Vilken knepig situation…men liten tröst att hon iaf är kvar i området då du sett henne.
Utelivet verkar locka mera…hmm…är hon kastrerad?
Är nog bara att fortsätta som du gör locka…locka och hoppas hon ger upp utelivet snart.
Styrkekramar i massor.
Du får se till att du får låna en riktig fälla. Den ställer du ut där du vet att hon finns. Hör dig för med katthemmen och polisen och kommunen om du kan få låna en. I värsta fall, så får du köpa dig en. Inte svår att sälaj sen. Den kostar runt tusenlappen, men det kan det väl vara värt, att få tillbaka sin kisse och sen kan du lätt få den såld för säkert 800 kr. Hör dig även för, så att du inte kommer på kant med någon om du ställer ut fällan.
Ställ den så att den är där hon går, se till att den är laddad med god mat och att det är totrt under. Täck gärna över den. Kolla den sedan minst två gånger per dygn.
Engagera fler i letandet och erbjud hittelön.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jo, det är väl det som håller hoppet vid liv, att jag vet att hon är kvar här i närheten.
Tack och lov är hon kastrerad, annars hade jag inte släppt ut henne förr än hon var det.
Ska kolla upp det där med fällan. Det tokiga är bara att hon verkar röra sig inom ett väldigt stort område och finns det inte risk att någon annan katt blir fångad? (finns mycket katter här).
Har erbjudit hittelön, förstorade upp det ordet på lapparna. Har förövrigt fungerat bra, folk har engagerat sig och vissa har bara ringt för att visa sympati. En kille hade till och med försökt fånga in en katt som såg ut som min, men det var dock en annan kisse.
Tack för tips och tröst,
Ja men då släpper du bara ut den kissen som är fel. OCh ställer du fällan där kisen bruakr synas, så är det stor chans att hon går i. Tröstekramar till dig!
Har du bil? Du kan få låna fälla av mig men jag ska bort nu och kommer inte hem förens sent men gubben är hemma. Annars kan vi höras i morgon så kan du låna den över helgen.
Fällan måste övervakas och bör inte lämnas obevakad mer än 30 min till en timme max för katten kan få panik av att bli sittande där för länge.
Lisa
Se där! En bit på väg! OCh sätter du fällan där du bor, som du beskriver, då kan du ju hålla koll hela tiden!
Misan: Tack, vore jättesnällt av dig! Har ingen bil dock, men vart bor du?
Men kan ju avvakta någon dag, ikväll ska jag ut och leta med min bror (han hade kissen i 2 år innan jag adopterade henne) så får se om vi lyckas göra framsteg när han är med.
Precis, ska fundera ut något lämpligt ställe för en fälla!
Sen finns det ju de stora fällorna, där man inte behöver bevaka hela tiden och katten lugnar ner sig rätr fort. Tänkte att över natten, så är ju den typen väldigt bra. Då talra jag om grävlingfälla.
jag bor i lissma, ungefär vid Länna och det går inte att komma dit utan bil. Så jag pm.ar dig mitt tel nr så kan du höra av dig imorgon om det fortfarande är aktuellt.
Lisa
Gör så, och jag kan säkert hitta någon som kan skjutsa mig!
Tack igen Lisa och ha en trevlig kväll
/Annika
Såg att du inte har annonserat på Stockholms katthems hemsida. Det kanske kan vara en bra idé att göra det. En upphittad katt i Bagarmossen som lämnas till polisen hamnar troligen hos Stockholms Katthem. Dom jämför med alla efterlysningar dom hittar, och då är det enklast om efterlysningen finns på hemsidan förstås.
Hoppas att du hittar din katt!
Just det! tack för tippet, har skickat ett mail om det nu.
Nu är det dags för lite nattlig kattjakt.
Puttar upp !
Hoppas du fått tag i katten !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Hur har det gått har ni sett kissen? Är den ID-märkt? Då ökar chanserna betydligt för hon vill väl försöka hitta mat. Om hon blivit omhändertagen kan de då spåra katten till dig. Tänkte på märkning eller telnr om hon har halsband. Hur länge sedan är det du såg henne senast?
Hoppas du får tillbaka din kisse.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Tyvärr är hon inte id-märkt, dum som jag är hade jag inte gjort det än, hade tänkt göra det, men så försvann hon. Däremot har hon ett reflexhalsband där mitt nummer står och sist jag såg henne (7/5) hade hon fortfarande halsbandet på.
Tack!
Det hoppas jag också, vill bara få hem henne!
#15 En sak jag också tänker på är att kolla med Bagarmossens djursjukhus och lämna dina uppgifter där. Jag vill inte alls skrämma upp dig men mycket kan hända en kisse på rymmen. Om hon skulle bli skadad på något sätt och hon blir inlämnad där så kan de få kontakt med dig. Tänkte på om hon skulle tappa halsbandet för det kan ju också hända.
Förstår att du är orolig. Kan det vara så att hon blivit instängd någonstans källare garage sopprum och vad det nu kan finnas runt där du bor. Be alla du pratar med att kolla det också.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Precis, den tanken slog mig också, så ringde till djursjukhuset igår och beskrev hur kissen ser ut och lämnade uppgifter, ifall hon skulle komma in. Och det ligger ju precis i krokarna, så tror säkert att någon skulle vända sig dit.
Har ringt polisen också, dom förstod inte riktigt dilemmat men "tog min anmälan ändå".
Sen har jag satt upp lappar och det har faktiskt engagerat! Många kattägare som har ringt när dom har sett katter som liknar min lilla LP.
Ja, borde nog göra det! Mycket portar, garagedörrar och liknande som är öppna på dagtid nu.
Har även blivit erbjuden att få låna Misans kattfälla, kan dock inte komma på något bra ställe att placera den, där jag har bra uppsyn.
Någon som har några tips om man ska sätta ut en fälla i en tätbefolkad förort, med väldigt mycket katter?

Vart man placerar fällan beror en hel del på vart katten befinner sig brukar man mata katten på ett ställe så kan det vara bra att ställa fällan där. Har man balkong eller fönster kan det vara bra att ställa fällan så man ser den från förnstret då behöver man inte hela tiden gå ut och kolla och på det sättet störra ev infågning.
Tyvärr så är ju människor rätt nyfikna (tyvärr vid infåging) då akan det vara bra om det finns tillgång till buskar el dylikt där fällan syns mindre bra helst ska man dock placera ut fällan där man misstänker att katten är natuligtvis.
Det kan även vara bra att täcka över fällan med en filt eftersom katten oftast blir skrajen när luckan slår igen.
Du skriver i början att du sett henne vid ett par tillfällen. Om det är på samma ställe fler gånger är det kanske en bra plats att ställa fällan, men du måste ju som sagt ha den under uppsikt…
Putt….