Viktigt meddelande till alla!!!
På förkommen anledning vill jag nu som Sajtvärd ta upp några viktiga saker som rör oss alla här i Hittekatter i Fokus. Det har nämligen gått lite fel i diskussionerna runt De resande plyschkatterna där det nu blivit en del tråkig inlägg som har en otrevlig ton och kan skapa dålig anda. Det här vill jag nu bryta genom denna markering.
Vi möts här på Hittekatter i Fokus för att vi alla brinner för de utsatta katterna och vill ha en förändrig till stånd. Vad det handlar om är att kunna samarbeta utifrån att vi har olika kompetens och erfarenhet. Tillsammans kan vi göra mycket mera än vad vi kan som vi sitter ensamma på vår kammare och jobbar var och en för oss själva. Alla är lika viktiga och lika mycket värda. Ingen har rätt att fördömma någon annan eller tycka att de själva är mera värda än någon annan. Då blir det fel, så oerhört fel och dessutom tråkigt och motigt att komma med nya ideer och synpunkter. Då blir hela tanken med den här gruppen förfelad.
Här på hittekatter diskuterar vi alla möjliga frågor som har med hemlösa och utsatta katter att göra. Ibland har vi olika åsikter vilket är helt okey. Det som är viktigt är dock att vi respekterar varandra och det faktum att man kan se olika på olika frågor och ideer som framförs. Vi kan hjälpa hittekatter på så väldigt många olika sätt. Det som inte passar den ene passar bättre för den andra osv. Dock vill jag poängtera att påhopp och intriger inte alls hör dit.
Jag vill att vi på Hittekatter i Fokus ska ha en öppen anda, högt till tak och att vi respekterar varandra. Glöm inte det! Snälla!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har gått med i denna sajt av en enda anledning, att göra så mycket jag någonsin kan för att det ska bli en förändring till det bättre för hemlösa katter. Ingenting annat intresserar mig!
Till skillnad mot många andra här inne är detta inte en sorts "karriär" eller "livskälla" för mig. Det enda som driver mig är katternas sak!!!!
Intriger har aldrig varit min grej och risken att sådant förekommer är nog mer bland er med s a s "karriär" inom området.
Konkurrens och intriger förekommer kanske här inne. Det tror jag Lena. Men inte från min sida.Jag är så lugn och trygg med mitt skrivande och min position p g a många, många års stötande och blötande i alla möjliga sammanhang. (Jag har träffat flera duktiga skrivare på nätet som jag personligen stöttar.)
Jag kan medge att jag kanske ställer för höga krav på er men om jag gör det är det för katternas bästa! Det hade varit så häftigt att verkligen se att något händer.
Jag har fixat att Norrgänget blev intervjuade i NSD.
Jag har haft egen insändare i AB.
Jag har sedan skrivit insändare till förfogande som folk lånat och återigen fått in i Aftonbladet och som varit inne i massor av tidningar över hela Sverige.
Jag har skrivt till dokumetärredaktionen och verkligen fört fram våra frågor på ett utomordentligt sätt. Kanske t o m att det räckt fram till kollegor på rapport varav några är mig personligt bekanta!
Jag har föreslagit länkinsamling och brev och till jordbruksministern i samlat upprop med undertecknandet namn plus antal hemlösa katter bredvid.
Jag har föreslagit demonstration på Sergels Torg med marschaller en kylig kväll på vintern för manifestation för alla hemlösa katter som fryser på vintern.
Men det vill sig inte riktigt…
Det kanske är dags för mig att ta min lilla resväska härifrån?Jag har massor av annat som väntar.
Ska dock vänta på att höra från Miranda om vi kan få en polisanmälan till stånd. Skulle också vara intressant om jag kunnat få samarbete med katthem i Skåne som kunnat fånga in katterna på akutsjuksköterskans "katter"!!!
Nu ska jag göra annat idag. Så får vi se. Det här är helt "coolt" för mig. Jag har inga som helst personliga behov att bli bekräftad här inne.
Vad gäller annat du skrev Lena om fördömande och mer värde så får den sortens tankegångar helt stå för dig. Det är inget jag ens tänker bemöta.
Vanessa du kommer alldeles säkert att få dina krafter tillbaka, ska du se. Inte är det hela världen heller. Skicka du ditt pressmeddelande. Så blir du glad igen.
!
Ni har rätt på en punkt. Jag borde aldrig befattat mig med plyschkattsgrejen. Men jag tror ändå att jag haft en god inverkan på katternas resor här inne.
Hälsningar Soulway med mina goseungar här hemma!
P.S.(Och här har vi faktiskt kommit tillrätta (peppar..peppar)med de plågade katterna som brukade jama av hunger och darra av köld! Det är en lättnad utan like!!!D.S.
Hej vill bara säga att det vore synd Soulway om du packade väskan och färsvann.Men jag kan säga vad jag tror om detta och det är att då du i dina inlägg oftast lagt fram bra åsikter så har du oxå haft en rätt mästrande och fördömande ton i ditt bemötande av andras inlägg.Och då alla självklart har rätt att uttrycka sin åsikt så bör man inte ta en sådan ton att man kväser andras idéer och tankar för att dom saknar verklighetsbakgrund eller inte är realistiska enligt dig.Utan alla inlägg är av värde då en diskussion oftast startar och förhoppningsvis blir det något av den oxå.Alla hjälpande händer oerfarna,erfarna är välkomna,Sen finns det självklart sånt som andra är bättre på att bidra med än andra , ex dina pressrealeser men det innebär inte att att dom utan den erfareneten inte kan vara till hjälp oxå.Vi är alla ute efter samma sak att få en bättre tillvaro för våre katter ute i landet.Då är det synd att inte välkomna alla som vill göra en insats oavsett vart eller hur den görs.
Vi ska inspirera varandra , vara bollplank bemöta varandra med vidsynta ögon så vi kan jobba vidare för katterna skull.
Så jag hoppas att du inte packar din väska Soulway
katterna behöver all hjälp dom kan få.
Tassar från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Soulway! Det verkar inte riktigt som du är medveten om hur det du skriver kan uppfattas. Sedan tycker jag det är en krass syn du har där du menar att vi andra är karriarister medan du själv har ett allt igenom ädelt uppsåt med allt du gör. Förstår faktiskt inte alls din ståndpunkt där??? De flesta av oss är lika engagerade som du själv när det gäller att hjälpa de utsatta katterna. Sedan har vi olika kunskaper, erfarenheter och färdigheter. Det är ju precis det som kan vara så bra om vi bara kan mötas.
Som Sajtvärd har jag ett ansvar för att tonen är trevlig och respektfull här i Hittekatter i Fokus. Det innebär att jag ibland är tvungen att säga ifrån och sätta gränser.
Jag säger det ytterligare en gång:
Jag vill att vi på Hittekatter i Fokus ska ha en öppen anda, högt till tak och att vi respekterar varandra. Glöm inte det! Snälla!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#3 håller med.
Jag jobbar som Kock och där varierar det väldigt när det gäller kunskap och kunnande men alla som jobbat ett tag vet att alla behövs för att alla fyller en funktion ungefär som ett fotbollslag *s* det hjälper inte om 1 spelar ger allt utan alla är där och jobbar mot målet - Funkar bra som liknelse tycker jag *s*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Kunde man inte blanda lite från Vanessas pressmeddelande och Soulways? För då får ju alla vara med…Jag tycker iaf att båda texterna var bra.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis