Animal Planet, djurpolisen OT
Jag brukar kolla på djurpolisen på animal planet och idag blev jag så glad.. De kämpade till och med, med att få alla fiskar i ett akvarium som var misskött till nya hem.. Det trodde jag faktiskt inte att dom skulle bry sig om..
Jag har alla mina fiskar som husdjur, med namn och allt XD men får ofta höra att det är ju bara fiskar, bara dekoration i hemmet..
(bild ett av mina kar..)

Blir också nästan förvånad ibland hur mycket dom faktiskt anstränger sig där med vissa djur. Verkar vara väldigt olika från stat till stat men dom har ju olika lagar och regler med hur mycket dom får göra. Har sett en gång när dom skulle rädda alla invånarna i ett saltvattenskar på säkert tusen liter. Dom kämpade länge för att få med allt vatten, fiskar, krabbor, anemoner, levande stenar och allt vad det var.
Såg en gång när de omhändertog en gammal skruttig hamster också vid ett tillslag :)
ja de jobbar verkligen. OCh utan eldsjälar, så finns inga djurpoliser. Det är vad jag försöker säga åt folk här i stan, som säger att "tänk om vi hade djurpoliser"….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....