Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: djurskyddsfrågor
Läst 508 ggr
Lena
0

Möte om Djurskydd i Göteborg

Igår den 12/11 var jag på ett möte om djurskyddsfrågor här i Göteborg. Mötet arrangerades av Djurskyddet, Djurens Rätt och Göteborgs Katthjälp. Djurhemmet Tigerharen var även representerad.

Tyvärr var vi inte så många som slöt upp, totalt ca 15 personer. Dock blev det bra och fruktsamma diskussioner där vi nu ska försöka bilda ett nätverk för fortsatt arbete i djurskyddsfrågor.

Hittekatter fick stort utrymme. Ordförande för Göteborgs Katthjälp berättade om föreningens verksamhet och om TNR - metoden. Själv pratade jag en del om Hittekatter i Fokus samt om vad man som privatperson kan göra för att förbättra situationen.

Publiken tyckte iden med ett nätverk av jourhem var mycket tilltalande.  En metod som ju KKS och Tigerharen arbetar mycket med istället för att koncentrera verksamheten till ett katthem.  

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Soulway
0

Varför inte mejla till alla katthem i Sverige och inbjuda dem hit till oss i Hittekatter iFokus?

Ett ganska enkelt sätt att kommunicera över hela landet.

Soulway

Lena
0

#1 Det är något som vi skulle kunna hjälpas åt att göra utifrån ett färdigskrivet mail.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

sarae
0

gaaah detta missade jag helt! Hade gärna velat vara med!…men så går det när datorn havererar….suck.. Hoppas det blir mer sånt här!