Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 1708 ggr
dagdrivarn
0

Helvit hona borta i Stenungsund!

En ny kollega har nyligen fått överta en släktings katthona ca 1 år gammal eftersom det påstods att hon behövde få gå ute då hon börjat kissa inne och stod vid dörren och ropade.

Döm henne inte för hårt, jag har pratat med henne och förklarat, hon har inte haft katt tidigare och gjorde som släktingen sa. Bara katten kommer in igen kommer att tas till veterinären för kastrering och chippning mm. Hon känner sig hemsk och är jätteorolig för katten.

Om någon bor i Stenungsundstrakten kan ni väl hålla utkik efter en helvit semilånghårig honkatt på ca 1 år.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

mymlanbus
0

Ursäkta mig… var ligger Stenungsund för en annan som är dålig på geografi…

Putt

dagdrivarn
0

Nästan mitt emellan Göteborg och Uddevalla Flört

S*Dagdrivarn Maine Coon

solweig
0

hoppas någon hittar katten.

Lena
0

Gå även in på den nya sajten www.kattpolis.ifokus.se och eftyerlys katten. Det är en specialsajt för den som tappat bort sin katt. Finns det något foto på katten är det alltid en fördel.

Att kissen inte är rumsren beror antagligen på att hon inte är kastrerad. Det är det första ägaren bör göra när katten kommer tillbaka.

Viktigt att göra:

• Anmäl till polisen 
  • Sätt upp lappar i Stenungsundsområdet gärna med bild.
  • Lägg även lappar i brevlådorna hos grannarna i området är hon försvann.
  • Utlova hittelön.
  • Leta överallt och glöm inte bodar, garage och liknande utrymmen (mycket vanligt att katter blir inlåsta av misstag).

En vit semilånghårig katt brukar folk lägga märket till. Det kan underlätta i sökandet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

dömmer henne inte, alla är vi nybörgare, hon tar ju ansvar och försöker hitta katten. hoppas hon lyckas, Har hon efterlyst hoss polis, blocket, tidningar och ringt och kollat med djursjukhus i närheten?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

dagdrivarn
0

Som jag sa så har jag förklarat för henne att kissandet till största sannolikhet beror på löp och att det kommer också med största sannolikhet att ge med sig efter en kastrering. Jag har också talat om för henne att om hon nu varit på friarstråt så är det bästa hon kan göra att ta henne till veterinären och plocka bort livmodern direkt inklusive ev. innehåll innan det hinner gå för lång tid. Samt att hon då också bör kunna hålla henne som fortsatt innekatt utan problem.

Har själv haft flertalet löp-pinkare så jag vet mycket väl vad det handlar om Flört

Hon ska sätta upp lappar på katten, men då hon fick henne för bara några dagar sen så har hon bara två mobilbilder båda tagna uppifrån där man inte ser något av ansiktet tyvärr.

Ska gå in på andra siten och lägga ut åt henne också, så får vi hoppas att hon kommer tillrätta.

S*Dagdrivarn Maine Coon