Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 704 ggr
Debattia
0

Har alla lika bestämmelser ????

Jag har frågat en djurskyddsförening om hjälp med att sätta in förfrågan på deras hemsida om hjälp till katter som jag försöker hjälpa. Där sätts där in en förfrågan. Sen anser föreningen det är deras katter. Frågar jag då ytterligare en förening och de då  anser det blir deras katter,blir där genast mer komplicerat. Ju fler jag kan annonsera hos, ju större är möjligheten katterna kan få hjälp!

Jag betalar allt själv men ska jag annonsera hos föreningen är det dom som ska ha pengarna för katten vid placering.

Har redan eget konto till en veterinär ,det godkänns inte i annonsen eftersom djurskydden har egna konton, men man kan ändå skriva vart man vill pengarna ska gå, då går de ju ändå till samma katter, vad är skillnaden ???

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hennum
0

om du betalar allt själv så ska du väl oxå ha möjlighet till att få tillbaka dom pengarna när katterna säljs…

Tycker det låter konstigt att de inte godkänner det kontot.

jag hade skippat just den föreningen, de verkar aldeles för krångliga. Men jag vet inte. ^^

kanske tycker föreningarna inte riktigt om att ha annonser på sina sidor om katter som inte är deras, då det försvårar deras eget arbete? Bara en tanke, låter konstigt att de skulle tänka så men man vet ju aldrig.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

mymlanbus
0

Debattia: du har inte funderat på att skapa en blogg? Att sedan be någon som ligger på bloggtoppen sprida ditt budskap och din blogg?

Det är inte så dumt :)

Debattia
0

Jag kan förstå på ett sätt, föreningarna vill ju själva ha in pengar till sin versamhet, men om man då ändå får skriva att pengarna ska gå¨till de katterna,då förstår jag inte riktigt vad som är skillnaden ??

Har jag möjlighet få hjälp med annonsering hos flera föreningar så har ju katterna större chens att få hjälp,tycker jag i alla fall????

Debattia

Debattia
0

Kanske inte är så dumt med en blogg ? Tack för tipset ?? Då kan jag väl gå ut med info om bloggen eller???

För om jag frågar flera kattföreningar och alla då anser att katterna är deras och alla ska ha betalt för katterna vid placering, funkar inte alls. Det här hjälper ju inte katterna direkt.

Debattia

Atiz
0

SkåneKatten har en liten hörna på hemsidan som är vikt åt våra fristående samarbetspartners. Där har vi tänkt att personer som vi har bra samarbete med ska kunna få möjlighet att lägga ut lite bilder och text. Vi lägger dock inte ut något kontonummer eftersom vi vill inte att det ska blandas ihop med vårt eget.

Vidare så är katterna självklart personens eget ansvar och försäljningssumman är personens egena.

Debattia.

Om du startar en blogg så kan vi länka till den så kan folk hitta ditt kontonummer där.

Debattia
0

Det här låter mycket bra. Fast nu är problemet att en anna förening menar det är deras katter eftersom har bett dem också om hjälp, men ingen som vill hjälpa katterna säger sig vara aktiv i  föreningen.

Debattia

Atiz
0

ajdå.. det lät lite besvärligt…

När du har rätt ut det så är det bara att maila så som vi kommit överens om tidigare.

martdat
0

#6 om de säger att katterna är deras så får de ju ta hand om dem oxå, ????

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Atiz
0

Instämmer!

Atiz
0

Puttar

Atiz
0

Puttar igen….

Debattia
0

Kan nog låsa den här tråden också.