Katt behöver hjälp i Skåne, snarast!
Läs och bli arg och gråtfärdig!
https://www.flashback.info/showthread.php?t=869205
Någon i Skåne som kan söka kontakt!!!??

Vad f*n är detta för idiot! och vad är det för idioter som skrivit svaren???!! Nu börjar man ju förstå varför det finns så många hemlösa katter i sverige, samt misshandlade…….
Maria

Jag kokar av ilska. Undrar vem det är som borde avlivas … Kan ingen hjälpa till att få tag på den stackars katten?
Fy…vet inte vem som är värst…den som lämnade katten eller den nya boende 

Sen verkar det ju vara flera katter som håller till där.. Men herregud, det kan ju vara någon som äger dom, men det har hon inte funderat på… Kokar verkligen av ilska efter att ha sett vad dom skrivit för svar…… Detta måste stoppas, dom får bara inte skjuta katten med luftgevär eller nåt liknande!!!
Maria

Grrr
Inte förvånad av deras idioti, men ingen kan väll undra varför man är mörk rädd!
Snälla någon rädda katten från idioten innan det stackars djuret får alvarliga men av att umgås med en sån IQ befriad person eller vad man nu ska kalla den hjärn döe dj…..
Hade jag varit katt hade det varit mera som hadde varit sönder klöst
Rädda katten nu!!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

ja vad säger man, dessutom verkar det ju som det inte var bara en katt utan fler katter. Men hur i hela fridens dagar tänker folk, där ser man ju hur skrämmande det är….
Jag ser att Debattia har loggat ut och inte läser detta annars kan kanske hon hjälpa katten. Eftersom jag inte kan ta mig upp till Helsingborg på över en vecka så kan jag inte hjälpa denna stackars katt. Men där måste finnas någon i Skåne som kan hjälpa men vi vet sen innan att det brukar vara dåligt med det.
H*n har ju fått adressen bl a hit, man kanske ska välja sina ord så det inte går ut över katterna..
Är där ingen från KKS som läser detta eller någon som kan sätta in det på deras alla sida.
Men vill inte den här människan bara reta upp folk.
Det verkar som om det ena svaret försöker vara värre än det andra.
Man måste ju vara medlem på den där skitsidan så jag kan inte maila honom, jag blir inte medlem på en sajt full med sjuka människor.
JAg är medlem och har svarat. dessutom, så har jag anmält alla sjuka och sadistiska inlägg, vartenda ett! Heter Gunilla.H där
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bra Gunilla att du har gjort det… Måste ju finnas någon som kan hjälpa här… Men det är ju som ni också sagt innan inte så lätt.. Svårt att hitta stödhem mm.. Men något måste vi kunna göra..
Maria
Står även om det i KKS gästbok. Kolla där.

Jag säger bara Flashback…Ursäkta mig men verkar det inte vara en viss typ som samlas där?
Sorgligt att det finns så mycket idioter.
Var någonstans fanns katten? Jag orkar dessvärre inte läsa länken nu.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Fy för… Folk är verkligen äckliga. Människor som tänker så om djur vill jag överhuvudtaget inte vara i närheten av. Sjuka människor.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
KAttassen, HElsingborg är det…..

Nu har jag också svarat.
Jag brukar inte vara inne där. Men jag reggade mig i höstas när det var nå liknande där inne, sen dess har jag inte varit där.
Kom inte ens ihåg att forumet fanns.
Bra Gunilla att du anmält!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vet ni hur man kan få tag i adress och telefonnummer till denna man eller är det en kvinna ?
Är tyvärr heller inte medlem där.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

23 år och plåtslagare, bor i en villa på landet själv. Så står det på hans personliga sidan.
Debbattia kan du tänkas hämta katten? I så fall kan jag försöka få tag på adress och telefonnummer till honom. Skickar i så fall ett privat meddelande till honom.
Skicka honom ett privat meddelande. Men där gick väl flera katter ?
Jag gick in som medlem för att kunna ta kontakt med honom men när jag ska skriva citat så blir där att jag inte har befogenhet till det.
Debattia

Om jag inte minns fel så tror jag att det tar ett tag innan man kan skriva. Jag tror att jag inte kunde skriva förrän om nån dag.
Det var en katt som höll till på hans altan efter förra ägaren som var 89 år, men sen skrev han det kommit dit fler men dom kan ju ha hem. ???
Man kan skicka PM där precis som här.
Ibland undrar man om dom inte driver med kattälskare bara för att skapa rubriker och sen skrattar dom åt oss.
Så vem vet om det är sant.

Jag var in och kollade nu och han är inte uppkopplad nu.
usch stackars katt .. önskar att jag kunde vinna på triss och köpa hus och hjälpa massa katter 
Flashback sidan verkar det krylla av idioter på. Såg för länge sedan en tjej som undrade hur man lättast hade ihjäl sin katt när den var sjuk och hon inte hade råd att ta den till veterinär. Hon fick helt sjuka svar och hon var sååå tacksam. Men till slut fick katten sluta livet hos veterinär i alla fall då hon fick hot om anmälan.
Jag har inte läst vad de skriver men har katten fått hjälp?
Är det någon här som gått in och svarat på något? Fick ett mail där det står att det tar tre dagar innan man har tillgång till tråden.
Han borde få veta att det jobbas på att katten ska slippa både se och höra honom. Någon som kan ta reda på hans adress och Tel:nr????
Jobbar lite bakom kulisserna och hoppas kunna hjälpa katten på något sätt.
Finns här ingen mer från Helsingborg eller dess omkrets som också kan ställa upp ????
Debattia

har inte läst men allt som skrivs där är inte på riktigt, finns individer där som hittar på nått bara för att få rektioner, Elr överdriver, men finns det en katt så hoppas jag den får hjälp,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tvi….o fyyyy…nu blir jag arg..men framför allt ledsen..stackars kissen..som inte rår för att den finns..även om man inte tycker om katter så skriver man helt enkelt inte på detta vis..o vad är det för s.k. människor som bara flyttar ifrån sina djur..det är till dom man ska rikta ilskan istället för mot försvarslösa stackars djur..nu väcks beskyddarkänslorna i mej..vill bara förbarma mej över kisse o ta hand om den…men jag har fullt hus..o bor långt bort..
Man skulle kunna tro att det är ett äkta troll som skrivit dessa rader som är så osmakliga…

Debattia, jag har nu skrivit PM till honom och talat om att det jobbas på att skaffa ett hem till katten och frågade om adress och telefonummer.
Så vi får se om han svarar.

Nu har jag fått svar av killen….. klistrar in.
Alltså jag uppskattar verkligen detta, men jag känner mig inte så bekväm med at ge ut min adress och så vidare. Har haft djurrättsaktivister på halsen förr, det är inte så kul….
Jaha, så var det med det. Vad gör vi nu. Det går ju inte att rädda en katt om man inte får åtminstone telefonummer.

Men varför be om hjälp om han inte vill ha någon?? Verkar ju helskumt…. Kan det bara vara en bluff eller??? Vad ska man tro?
Maria

Jag svarade på hans meddelande, så får vi se om han svara igen.
Men hur ska vi kunna hjälpa dig om du inte lämnar ut telefonummer? Mobilnummer? Du behöver ju inte lämna ut adress föränn du pratat med tjejen och ni har kommit överens.
Vill du ha hjälp, eller?
_
mvh anebit_

Ja inte vet jag varför han är så rädd att lämna ut telenummer. Har iaf fått ett svar till.
Ja, det är klart jag vill ha hjälp. Men det är isf bättre att jag fixar en kattbur som jag kan transportera den i, så kan vi mötas upp någonstans.
Har nu skrivit att jag bor i Eskilstuna och att han får vänta tills en tjej (Debattia) från Hälsingborg kan logga in om 2 dagar.
Anebit
Om vi skall till Helsingborg imorgon så kunde vi hämta katten och köra den till Debattia. Om du skickar ett mail till honom med mitt telefonnummer så kan han ringa till mig. Jag skickar ett PM till dig
Debattia
Kunde du ta den här katten?
Men skäll inte ut honom, Crisse. Då vet man aldrig vad han gör….
Jag tror ärligt talat inte att det är så farligt som det låter.Det är nog en sajt för människor som inte vågar skriva på andra ställen utan där får dom utlopp för alla sjuka tankar dom har.
Tja, det beror kanske på vilken sida man står. Jag är övertygad om att de tycker det samma om oss…

#34 Ja, men hur ska han kunna få in katten i en transportbur om han inte ens kunde tänka sig att ta i den? man kan ju undra hur han tänker. Och är katten tam tro.. är den inte det så är det minsann inte så lätt att få in den i en transportbur.
Förstår mig inte på människor som ber om hjälp och sen inte vill ta emot den =/
Hade ju varit perfekt om ni kunnat ta med katten Crisse.. Förstår inte hur han kan tacka nej till hjälp när han nu blir erbjuden :S
Maria
Ja jag kan hämta katten men kan inte ha den själv eftersom jag tar katter från kolonin i Helsingborg.

Jo men bara att du kan hämta katten är ju jätte bra :) Men sen ska man ju lyckas med att övertala honom också att vi här på hittekatter inte är farliga och tänker förfölja honom (vilket han verkade vara rädd för då han nämnde att djurrättsaktivisterna hade varit efter honom)
Maria
Han som startade tråden verkar ju hjälpligt vettig, låt vara kattfobiker. Han vill ju bara bli av med katten och det får man kanske förstå. Men varför i h-e inte kattproblemet ordnades i samband med att den förra ägaren flyttade kan man ju undra. Det borde ju ha jagats nytt hem då, inte nu. Om han utsatts för skällande, oförstående "djurrättsfanatiker" kan man ju förstå att han är tveksam, det gäller att verka förtroendeingivande.
Säg till honom att kolla denna sidan. Läser han allt som skrivits här om att hjälpa katten förstår han kanske det är allvar att man försöker ordna för katten och ingen som är ute efter något annat.

Om han råkat ut för djurrättsaktivister innan så behöver man ju inte fundera speciellt mycket på vad han är för "typ".
Hoppas verkligen att ni får fatt på katten! Och att människan visar sig vara samarbetsvillig!
Hör han av sig så kom hit med katten. Det börjar bli varmare ute så jag sätter honom i sommarburen så länge ,i den finns ett litet hus den kan krypa in i samt ett uterum där han kan sitta och titta på fåglarna och dom andra katterna. Så får jag kolla upp om den är tam eller inte. Det kanske ändå är bättre än den ska vara kvar hos honom. Du har mitt mobilnummer !
Debattia
Vi skall köra till Helsingborg idag. Så nu behöver jag hjälp av någon som kan komma in på sajten och skicka ett meddelande till killen med mitt telefonnummer så får vi se om han hör av sig. Vi skall inte köra upp förrän 16.00 så därför räknar jag med att vi är där några timmar fram emot kvällen så chansen är stor att han hinner höra av sig innan vi kör hem. Jag har ett extra mobilnummer som jag inte använder och det kan han få.

Killen är inte online på flashback just nu. Enl. hans profil jobbar han som plåtslagare så risken är väl att han inte kommer in förrän i kväll.
Men jag har nu skickat Crisses mobilnummer till honom.
Jag tycker det luktar skumt så det ska bli spännande och se om han ringer till Crisse
Tack Anebit då får vi se vad som händer under dagen.
Flashback är inget forum som jag brukar lägger min tid på. Min uppfattning är att det ofta inte ligger så mycket verklighet bakom det som skrivs där. Stor andel av Flashbacks medlemmar verkar ha som sin livsuppgift att överglänsa varandra i vem som kan provocera värst. De tar i så de kräks. Katter är tyvärr ett tacksam ämne för den som är ute i sådana avsikter.
Vi får se vad som händer - om det finns verkligen finns en katt bakom det hela?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja, jag tvivlar om det verkligen finns en katt. Han kanske bara är ute för att provocera?
Jag brukar aldrig vara därinne heller men jag reggade mig i höstas då det var nåt därrinne som det skrevs om här minns inte vad.
I går kollade jag runt lite HERREGUD vilka trådar det skapades och vilka svar. OJ OJ. IQ-befriade.

Nu har jag fått ett svar!

Han verkar inte ha bråttom med att få bort den ev. katten. Verkar SKUMT långa vägar. Undrar faktiskt om det finns någon katt.
Går tyvärr inte med så kort varsel. Måste få tag i en bur och prata med min tjejkompis som kan fånga in den till mig. __________________
Har säkert ingen bur eftersom han inte verkar ha haft någon katt i sitt liv. Vågar säkert heller inte fånga in den själv,"det är kvinnan bakom allt." det kan stämma så långt.
Försökte komma in på sidan i kväll men jag har inte befogenheter till det.
Debattia

Det står i reglerna att det tar 3 arbetsdagar sedan man reggat sig innan man kan logga in på flashback.
I morgon är det nog 3 dagar sen jag sökte som medlem.
Är det du som svarat honom på tråden ? Den enda som svarat seriöst.
Debattia

Jag har reggat mig som anebit. Så står det anebit så är det jag.

läst, tror att om nån bara får fatt i han på telefon så tar han nog emot hjälp. problemet är väll att han inte är van vid seriösa människor på det forumet,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Killen har inte hört av sig till mig så jag tror vi kan glömma denna katten.

OM det finns en katt? Tvivlar! 
Nu när jag skickade Crissen telenummer till honom så borde han blivit eld och lågor och ringt sin kompis direkt. När han nu hade chansen att få bort katten.
Ja ni har ju öppnat dörren, så då borde det ju inte vara så svårt…. Hoppas ni löser detta!
Nu skall vi inte upp till Helsingborg fler gånger inte vad vi planerat iallafall så nu kan inte jag hjälpa till om där skulle finnas en katt.

Nytt meddelande: ??????????
Har för tillfället 3 st intressenter på katten. Den som kan sköta det på det smidigaste sättet får den. Jag kan vänta två dagar till. Tack för hjälpen.
BULLSHIT! Finns det en katt tro? Han skrattar säkert åt oss.
Mycket möjligt fler har tyckt synd om katten och hört av sig .Undrar vad han menar med smidigaste sättet ? Kan vara en ploj ?
Debattia

mina misstankar om att det hela är ren provokation ökar…suck..så less man blir!

Tror också detta måste vara en bluff, men sen blir man samtidigt rädd om det nu skulle finnas en katt där, stackars katt isåfall. Men människan verkar ju vara helt omöjlig…
Maria
Jag tror definitivt att det finns en katt där. Han har inte skrivit detta hos en förening utan på flashback och där är inga blödiga kattälskare direkt utan sjuka människor mestadels vad man kan utläsa av det trådarna handlar om där.
Han har ju även skrivit att han inte vill döda katten, det är andra som gärna skriver sådant. Det jag tror han menar är att den som lättast får bort katten från hans mark kan ta den. Vad jag förstår ville han inte ha djurföreningar dit som skulle kunna dra dit myndigheter.
Jag kan ha fel men jag tror alldeles säkert att katten finns där.

#62 "Jag kan vänta 2 dagar till"
Vad väntar han på? Han har 3 spekulanter det är väl för fasen inte han som skall vänta - det är ju han som skall agera!
Detta verkar märkligt tycker jag.
(Känns lite som den där katten i Osby om någon minns)

Är det någon mer här inne som skrivit i tråden förutom anebit?
"devilseed" är det någon här? (mest för att veta om den personen är seriös)

Hallå! Var är du som startade tråden? Har inte sett nå mer inlägg av dig.
Har TS skrivit svar inne på flashback?

putt
Jag tycker det känns som om han har andra orsaker än katten som gör att han inte vill ha dit folk och därför inte får tummen loss då han själv inte vill röra katten utan funderar på hur han ska få bort katten utan att få dit någon obehörig. Han skrev något i tråden om att han inte vill ha dit obehöriga som kan dra in media eller något sådant så där verkar finna något som han inte vill ska komma ut.

Han kanske har fler djur eller så har han en sån där apparat som står o kokar genomskinligt gift.

"apparat som står o kokar genomskinligt gift."
"Fniss" Den va bra.
Jag börjar tro mer och mer att det inte finns någon katt.

En av många ljusskygga individer som rör sig på Flashback. Det är dessvärre min något cyniska bild av det stället.
Jag undrar fortfarande vem "devilseed" på flashback är. Skriver som om vederbörande känner väl till detta forum…
JA det är inte jag i allafall. JAg heter Gunilla.H där. Ska gå in och skriva, så fr vi se vad som händer

#75 Nej du vart identifierad
Jag är bara lite nyfiken för det verkade som det skulle kunna vara en av "de tre intressenterna".
JA jag har skrivit igen,för det finns ju adekvat hjälp. Passade på att anmäla en del wacko inlägg också

Har nu fått ett svar igen, då jag skrev i går och ifrågasatte honom.
Han skrivet att han vill ha hjälp men jobbar om dagarna och ont om tid på kvällarna och har en tjejkompis som är kattvän ända in i märgen som har bur och lovat hjälpa honom fånga katten så ah kan köra den till någon. Han vill inte ha hem någon.
Om nu tjejkompisen är en sån kattvän, så kan man undra varför katten går kvar där?överhuvudtaget?

Debattia, du har PM………….

Hoppas han kan haspla ur sig kontaktuppgifter till tjejen då så det går att nå henne för ett överlämnande.
Kommer fortfarande inte in där. Får se i morgon , kanske får köpa sig till fler tjänster. Undrar vilka de andra två intressenterna är också ???
Debattia
Det är inte han som är Nikita???
Debattia

Har också den misstanken. TS har ju inte skrivit nå mer och personliga sidan är inte aktiverad och det är bara "glas i stenen".
Jag har iaf skrivit PM till honom inne på flashback och gett honom ditt mobilnummer nu Debattia.
Mer kan vi inte göra nu. Nu är bollen hans.

Ja, mer går inte att göra, precis som du säger så ligger ju ändå bollen hos honom..
Maria

Tillfälliga TS är inte så snabba med att lägga in en bild. Han har väl ingen katt… Nåja bilden kan ju vara någon annans katt. Rätt långsökt dock.

Ledsen att jag inte hunnit skriva något! Jag är tacksam för ert engegemang och har följt tråden. Jag hoppas innerligt att det 1. kanske int efins en katt 2. att katten får vettig hjälp abv någon som personen känner. Anledningen till att jag skrev ut det här var att jag själv bor i Sthlm, långt i från Helsingborg.
Tack alla som engagaerat sig. Hoppas det löser sig…
Jag tror absolut att det finns en katt där! Eller fler…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag tror också det finns katter där.. 
Vi har bestämt att han kommer hem till mig med katten!
Debattia
Då hoppas vi på att det verkligen blir av att han kommer med katten till dig.

#89 Det låter ju hoppfullt. Hoppas ni får till "dealen"
.
Det är ju bra av killen att han ber om hjälp med katten, han hade ju också bara kunnat struntat i den !
Så ett litet hjärta har han allt någonstans där under tröjan.
Debattia

Det låter ju bra :D då får vi hoppas kissen dyker upp snart….Spännande.. sa han när?
Maria
Tror det var när tjejen kommer med buren och dom har tid till det. Katten verkar tam så det bör ju gå rätt fort.
Debattia
Gud läste om det på flashback. helt chockad och tårögd över hur folk skriver. det ena är ju värre än det andra. förstår verkligen inte hur folk kan tänka i dem banorna.. fy så synd om katten att den hamnat i så pass fel händer. jag är nästan helt stum så chockad jag blev över inläggen. hur kan människor tänka i dem vidriga banorna om en hjälplös katt? hur kan man hata något så mycket.. förstår inte.. det är ju helt toppen om du debattia kunde ta den. för då hamnar den verkligen i bra händer..
Ser fram emot få ta hand om den!!
Debattia

Hoppas nu inte att katten har ett hem bara.. Hade ju vart bra om dom hade kunnat kolla öronmärknig eller liknande innan.. Men det är väl inte troligt att denna katten har det =/ I vilket fall som helst är ju hemmet oansvarigt i sånna fall som inte kastrerat sin katt.. Jätte bra att du kan ta emot kissen debattia! Bodde du långt från den här killen?
Maria
96.Håller helt med dej och fick samma känslor man undrar vad det finns för monster till medmänniskor som ser ned så fruktansvärt på en katt. Bara för att den är i nöd och hemlös ska den inte behandlas som ohyra och göras spektakel av.Mådde illa av mentaliteten mycket provocerande, hoppades faktiskt att en del av de som skrev själva blir hemlösa och hungriga inte underligt det finns krig i världen.

Det är väll inte så illa att killen lovade husets förra ägare att ta hand om katten o sen uptäckte att det var svårare än han trodde???
han ber ju om hjälp o ger den vad det verkar som hellre till debatina än fölljer de andra idioternas råd.
Kanske vill han inte ha hem någon förr att han inte vill att man ska se att kisen är hans eller att det fins fler djur som kanske kanske inte behöver hjälp!
Alla vet tyvärr inte att denna sidan fins så de vänder sig till de sidor de vet om.
Han har ju så mycket hjärta att han inte vill döda den o settet han har skrivit på gör ju att folk reagerar snabbt som attan o katten får ett nytt hem, hade han skrivit att han har en katt som han inte hinner med mm så hade han kanske fått vänta i månader.
Med andra ord han viste vad han skrev för att fortast möjligast få ett nytt hem till kise.
Det är vad jag tror i varje fall.
Vad den egentliga sanningen är bakom allt detta kan vi bara sia om
…olustig historia iaf!
Tack Debattia återigen är du en PÄRLA som tar hand om en katt som behöver hjälp.
Håller tummarna för att den dyker upp nu.

Han sätt att skriva påmminer om mannen som satte ut den omtalade anonsen på blocket ni vet den med sängen.
Sen att en massa sjuka folk svara är ju en annan historia.
Är mörk rädd o inte fövånad att det finns krig, vissa borde sitta på en öde ö eller användas till plågsamma medicinska fösök.
Men tyvärr går de lösa o kan göra vad de vill tills någon kommer på dem.
¤ monsi¤ Nää…har inte hört om annonsen med sängen ???????

Nåt nytt?
Han har inte sett den på en vecka,men ska fånga in så fort han ser den.
Debattia