OT dräktig katt till salu
Ja man kan inte låta bli att bli lite misstänksam när folk vill sälja en katt akut på blocket när hon är dräktig. Hon är dessutom 5 år. Men eller hur va? Finns under Gävleborg, säljes
Hur i h***e är folk funtade……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kan bara hålla med föregående talande,,,,,,
Maria

Vilka j***vla puckon det finns! Hela tiden och överallt.
Såg en annons i tidningen om en dräktig hund till salu 
Inte konstigt att världen ser ut som den gör 
Det är ju olagligt!!! Sinnessjukt!!!
Stackars katta som måste flytta i det tillståndet.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
ja och hon kostade 100 kronor 
Usch! 
Det kan ju faktiskt vara en hemlös katt som de söker hem till.

# 4
Är det olagligt? Isf kan vi säkert göra!
Mvh

…något.
Mvh
#7 Det framgår ju inte någonstans i annonsen att hon är hemlös.
#8 Jag letar och letar bland alla djurskyddslagar men hittar inget där det står om försäljning av dräktig katt. Tycker att det borde vara olagligt, får leta vidare.
men jag tror ju inte de vill behålla henne även fast det är olagligt
ja du det är synd man har så många katter….
jag vet ju på hoppet har de ju så att man kan lämna in katt som man av olika skäl inte kan ha kvar, mot att de betalar en viss summa pengar
men jag vet inte om det är fullt där, annars har man ju kunnat tipsa ägaren om denna möjlighet
borde finnas fler sådana ställen
Det står ingenstans i annonsen att hon är hemlös, men hon kan faktiskt ha sprungit där en längre tid och ingen har reagerat, men när de märker att hon är dräktig så vill de ha in henne någonstans just för att hon inte ska föda ute.
Det är väl så att man inte får transportera högdräktiga djur längre sträckor. Så om någon inte för lång därifrån vill köpa henne så är det nog inte olagligt.
Är det någon här som ens kontaktat ägaren och frågat VARFÖR hon säljer katten?
Hon kanske faktiskt har en anledning till att hon säljer katten! Jag tänker inte hänga ut ägaren här, men hennes liv är faktiskt inte det lättaste och jag tycker ni är makalöst elaka som sitter här och snackar skit om en människa som ni inte ens pratat med.
Bara för att ägaren inte har det lätt ska det inte behöva gå ut över den stackars katten. För övrigt är det väl ingen som snackar skit, det skulle jag verkligen inte kalla det. Man har väl rätt att säga sin åsikt om man tycker något är galet? Vad är annars forumen till för? Däremot är det makalöst elakt att överlåta katten till någon annan i det tillståndet. Det är vad jag tycker.
#14 Men hjälper det katten att ni sitter här och ojar er? Hjälper det någon? Så hon ska behålla katten, trots att det bästa för katten är att hon får ett nytt hem? Tycker det är starkt av ägaren att inse sina begränsningar och försöka överlåta katten till någon annan.
Hon kunde ju lika gärna stänga ute katten och sedan dra, som många tycks göra med tanke på alla hittekatter. Hade det varit bättre? Hon tar ju i alla fall sitt ansvar!
Alla trådar behöver nödvändigtvis inte "hjälpa någon" bara för att man ska kunna få uttrycka sin åsikt!
Och om man nu tar sitt ansvar så tycker jag att man säljer katten innan den är dräktig eller tillochmed sett till att den inte blivit dräktig i första taget.
Naturligtvis hade det inte varit bättre att stänga ute katten och strunta i den, det är det ingen som tycker.
Jag känner bara för katten som inte har så mycket att säga till om. Djur behöver människor som står på deras sida.
Och här inne diskuterar vi precis sådana här saker, utan att vara "makalöst elaka".
#16 Problemet är att det är sånt här som skapar skitsnack. Om man nu tycker att ägaren gör fel, varför inte vända sig till ägaren då istället för att hänga ut någon på detta sätt på nätet? Tänk om ägaren ser detta? Hur skulle du känna om du kikade in på en sida, läser en tråd och inser att den tråden handlar om dig, men inte en enda människa har kontaktat dig och frågat dig om varför? Själv skulle jag känna mig rejält kränkt. FÖRST tar man reda på varför, SEN kan man komma med en åsikt!
åsikter får man faktiskt ha och det är inte för intet man undrar varför man säljer en katt som är dräktig.
Nej jag har inte för avsikt att fråga varför utan jag tyckte bara att det inte såg bra ut att man säljer en katt som är dräktig. Klart man funderar, de kan ju vara svår att hitta nytt hem till dessutom när katten är med barn. Så så ligger det till. Sen får vi väl sitta och oja oss hur mycket vi vill, klart det inte hjälper katten men tråden i sig kan ju göra det det vet man aldrig.
Då kan jag meddela dig att jag tidigare under dagen frågat den som annonserar om varför katten säljs dräktig men jag har ännu inte fått något svar. Jag vet inte om fler har försökt kontakta annonsören, men det är mycket möjligt då jag tror att de flesta reagerar på att hon är dräktig.
Och om en liknande tråd skulle skapas om mig så skulle jag skämmas över att jag inte tidigare insett hur fel jag agerat.
Känner att jag har sagt det jag ville säga i den här tråden och hoppas på att det löser sig för den söta blivande kattmamman.
#19 ja det hoppas jag med att det löser sig

#19 fått svar?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Isla:
Skitsnack förekommer i alla forum, vid alla arbetsplatser, i alla hem, i radio, i tvrutan….
Vad vi gör i detta forum är att starta en diskussion, att reagera mot att människor säljer dräktiga djur bl a.
Att ta denna diskussionen här istället för att direkt kontakta ägaren är troligtvis för att man inte har möjlighet att ta in katten, men hoppas att någon annan läser och har möjlighet, eller tar sig möjligheten. Då alla mer eller mindre har fullt.
Att diskussionen blir öppen för alla att läsa är en fördel då man kan anmäla om inlägg blir olämpliga.
Att tycka att någon beter sig ansvarigt för att de säljer en dräktig hona istället för att dumpa henne, tycker jag låter fruktansvärt naivt och omoget.
Att ansvara för sitt djur är att från första början kastrera. Om nu olyckan varit framme så får man se till att sköta om sitt djur så att ungar och mamma blir omhändertagna i sitt nuvarande hem på bästa sätt.
Vet inte om folk är så naiva att de tror att sälja en dräktig katt på nätet för 100 kronor skulle ge henne ett nytt gott hem. För det är väl det man vill?
Katter är idag slit och slängvara, precis som honan på Blocket. En familjemedlem värnar man om på bästa sätt och det må vara vilken anledning som helst, men ingen motiverar i mina ögon att man säljer en familjemedlem för 100 kr, dessutom dräktig.
Lockar ju vilken sjuk människa som helst att köpa katten, det måste du förstå.
Nej, jag har inte ringt på katten och frågat varför de säljer henne. Varför skulle jag?
Eftersom jag inte bor ens i närheten och jag dessutom har egna skygga jourhemskissar, därav ingen plats att hysa in henne. Jag kan inte ta hand om alla de katter vars ägare väljer att bete sig oansvarigt.
Men tycka och tänka kan jag fortfarande även om jag ingen plats har. Jag tycker inte synd om säljaren, men fruktansvärt synd om katten och alla andra katter som far illa pga ägare som inte tar sitt ansvar.
Så min empati finns med katten och inte säljaren.
Mvh
vart någonstans står det att hon är högdräktig, är det någon som ser något på bilden? nej. att så många uppfödare flyttar på sina högdräktiga honor är det ingen som ojjar sig över, vet flera som tar hem honorna från fodervärden 1-2 veckor innan födseln men det är helt ok.
Att sitta och gnälla när man inte vet vad som ligger bakom är skrämmande! Matte kanske ligger på sjukhuset och kommer aldrig mer hem igen, vem vet historien bakom igentligen. Allt är inte svart och vitt