Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 5303 ggr
Hawknestgrove
0

Pysselkatter i fokus nytt....

Som ni vet, så är det Puma och jag som numera håller i Tradera. Vi vädjar här om hjälp med hantverkeri. Vi hinner inte med  i den takt det efterfrågas när det gäller vissa saker.

Ber samtidigt om, attt den gamla Pysselkattertråden låses eller tas bort.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Åh ny pysseltråd!Glad

Hawknestgrove
0

Japp….

Hawknestgrove
0

Ber samtidigt om, attt den gamla Pysselkattertråden låses eller tas bort.

Hawknestgrove
0

Tac! men ta och kolla på de senaste inläggn i den gamla tråden1 Om någon tex är sykunniig, så hade Majvi filttyg… Jag är värdelös på att sy. Kan til nöds sy gardiner och lägga upp byxor.

Hawknestgrove
0

JAg efterlyser bild på kisse med myntakudde. De sm söta kuddarna är lite svårsålda, verkar det som. Menmed en snygg fotomodell, så tror jag nog att de skulle sälja bättre! nu går det ju att bfoga filer md Pm här med, men annas så ka ni maila mig på

gunilla_hallgren2001@yahoo.com

Hawknestgrove
0

Putt önskar mig bild på kisse med mynakudde……

karins
0

Om ingen har något bild på katt och Myntakudde, så tillverkar jag Myntakudde och tar en bild på den och någon katt.

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De e inte lätt att få mina att fastna på kort. Fick muta Tudde med en kudde men han blir ju totalt galen. Snaca om rörelseoskärpa även med blixt. Denna var dock den enda som jag fick något så när.

http://hittekatter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=2e01f386-7e2d-425e-b26d-0c68c9c49b89

//Pia

karins
0

Men så söt bild på Tudde med Kudde! Glad

Puma77
0

Tror jag raderade en 10 bilder med bara ett virr varr på. Snacka om att han blev helt tossig. Hm han verkar visst forfarande vara galen här nu. Far som en formel1 bil i lägenheten.

//Pia

karins
0

Hahaha…busiga Tudde!

Puma77
0

Ja men nu verkar batteriet ha laddats ur. *fniss*

//Pia

karins
0

Haha…i kameran eller i Tudde Cool

Puma77
0

Tudorbatteriet;( Kameran e nyladdad:)) Men undrar om det inte var lite fart kvar i Tudor för nu bär det iväg igen. Ha ha ni skulle bara se han. Thindra sitter här på golvet och tittar på galenskaperna.

//Pia

Hawknestgrove
0

Åh, Puma, tack!Då ska jag genast byta ut bilden! ursöt bild ju!

Hawknestgrove
0

Puma77
0

Mmm men du hde inte bytt bild:) *fnss* Men jag såg det med 150 kr kanon. Nu hoppas vi på bra resultat.

//Pia

Hawknestgrove
0

Jo, nu är bilden bytt! JA det där med 150 kr står på alla auktioner som ligger inne nu.

Puma77
0

Ser bara den gamla bilden.

//Pia

Hawknestgrove
0

Märkligt…… Får väl göra om det då

Hawknestgrove
0

nu då?

karins
0

Jag ser den nya bilden Cool

Puma77
0

ja med. Var tvungen att uppdtera sidan då pluppade den upp.

//Pia

karins
0

Myntatårtan!  Ska göra en i brunt(choklad) oxåTungan ute

karins
0

Mozze slickar gräddenTungan ute

karins
0

Äh lika bra att ta ett stort bett!

kattassen
0

#8 "Här kommer lille Tudde håhåjaja, bärandes på sin kudde håhåjaja"… *tralala

(Äsch kunde inte låta bliGlad)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Sån mysig tåta… HAha Kattassen sån fin poesi!

Puma77
0

Wow Karin, den blev ju kanonfräck. de kan ju inte bli annat än fräcka. Tänk att ge en sån till kissen på födelsedagen minsann. Vilken hit;)

Ha ha Kattassen den va bra;)

//Pia

Hawknestgrove
0

KArin, nåt för lilla auktionssajten! Tycker jag! Passar samtidigt på att putta upp för de fina grejerna där ine. månaden är snart slut!

Hawknestgrove
0

Puttar upp även för myntakuddarna! på Tradera alltså! Fotomodellen ä ju för söt!

karins
0

Jo ska göra en tårta till och auktionera ut dom.

lilo-nova
0

# Puma Kolla mitt inlägg! Leksaker från tradera!Flört

Puma77
0

Underbart att se lilo-nova;)

//Pia

lilo-nova
0

#34 Tack! Skäms

Hawknestgrove
0

Ja underbara Tudor gjorde susen! nu blev det bud på kuddarna!

Puma77
0

Jag tror inte jag visade det andra kortet som går i grönt som jag gjorde. Men här är det.

http://hittekatter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=ef4842c1-b612-497e-bb5c-7d3cbf260518

//Pia

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jösses va fint kort

essut50
0

#24 Vilken läcker tårta….

#37 Vilket fint kort du har gjort.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

lilo-nova
0

Kanske ett tips till er som håller på och virkar! Hade man inte kunat ta en sån kinder äggs burk/behållare och lagt lite risgryn i! Sen trycka ner burken en virkad mus/råtta???? Sen på något sätt sy ihopa det??? Det skramlar ju så roligt!!!!Skrattande

Puma77
0

#40 den tanken har jag haft med. Köpte även ett paket med tre kinderägg. MUmms men var de tog vägen???? det e en bra fråga. Men jag ska testa ngn gång. Nackdelen är att det kan bli dyrt om man inte får tag i kinderägg förståss. Ärter går också istället för risgryn.

//Pia

lilo-nova
0

#41 Jo, men då får ni köpa kinderägg till barnen på lördag! Hehe varje lördag!!!Skrattande

Puma77
0

#42 Jag som inte har några barn, mer än Thindra o Tudor då men de äter ju inte det.Flört Det skulle vara jag då:))

//Pia

lilo-nova
0

#43 Mhmmm! Eeee Obestämd men det finns väl flera som virkar??? Har inte de barn/ barnbarn???

Puma77
0

Det är tyvärr bara ett fåtal som virkar men några hoppas jag kan testa i alla fall:))

//Pia

lilo-nova
0

#45 Tänk vad många behållare man haft om man sparat alla sen vi syskon var små!!!!! Vi är 5 systrar!!!!Flört Man kan ju säga till alla man känner… Att de ska spara dem!!! Eller helt enkelt en insamlig av behållare från kinder ägg! Foten i munnen Nu är jag nog trött! Skrattande Jätte fint kort du gjort!

Hawknestgrove
0

Nu skriker jag ut om hjälp. De mest poppis grjerna, dvs tärningar, datormöss, bautamöss, humlor och tusenfotingar är det akut brist på. ÄVen påsarna med lördagsgodis går åt och de tar tid att virka. Så nästa vecka blir jag tvungen att lägga en auktionstid på 14 dagar, då jag i alla fall inte hinner få ihop objekt annars.

Puma77
0

Gunilla, jag medelar dig imorgon vad jag har i lager, jag jobbar eftermiddag/kväll. Så det är inga problem med att ha veckovis. Men då jag som har det stora lagret även skickar ut till marknaderna så kan de sina snabbt. Naquita har ju fått en del och sen ska jag skicka ca 30 möss till Birgitta snart.

Så mer hjälp. Speciellt på det som Hökebohult ovan har räknat upp;)

//Pia

karins
0

Så fint kort Puma!  Har nu lagt ut tårtan på Auktionsforumet.

Hawknestgrove
0

Nä, men de grejerna jag räknat upp, får vi ta i en 14dagarsperiod……

KArin, då ska jag kolla på din tårta!

Simson
0

Min Atos älskar Kinderchokladen!! Han skriker rakt ut när han ser den!! =D

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Jahapp, såg att den enda bautaråttan jag har kvar är såld… Så nu får jag hoppa ur här och gå och duscha och sätta mig och virka mer……

lilo-nova
0

# 51 Skrattande Är det en katt eller hund???SkrattandeFlört

Puma77
0

Kanske ska tsta om Tudor gillar chokladen;) Thindra är så petig så hon äter bara torrfoder.

//Pia

lilo-nova
0

# 54 GladKyssSkrattande

essut50
0

Gunilla, synd att jag inte kan virka annars hade jag hjälpt er…Gråter

Hoppas ni får tag i några andra som kan virka..

Puma77
0

Men essut, du stickar ju. Jag har ett stickmönster på valar som vi sålt av men inte har några kvar av.Flört

//Pia

lilo-nova
0

Putt!

Hawknestgrove
0

Ja hade jag förstått mig på det stickmönstere, så hade jag stickat…..

essut50
0

#57 Har pm dig om mönstret..

Puma77
0

Jag har fler skyltar hemma som inte kommit ut. Visar lite av det jag har som är nytt. Bl.a lite hundsaker som magneter.

http://hittekatter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=004eb471-d748-483f-acd0-ba6d78ef970d

http://hittekatter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=9b12be94-649b-4073-b005-2e22a8745fa4

http://hittekatter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=307ca2e3-206c-45cd-b926-9e681e900e90

//Pia

lilo-nova
0

Jag fick mina Skäms Katternas leksaker idag från tradera! Pussy punkare & humlor! Ville bara tala om att de var helt underbart söta Kyss & tacka er för ett sånt fint arbete med leksakerna! Katterna hälsar att de älskar leksakerna! Oskyldig / Nadja.

Puma77
0

Så härligt lilo-nova;) De är gjorda med kärlekFlört

//Pia

lilo-nova
0

# 63 Ja det märks att det ligger mycket kärlek bakom! Jag blev mycket imopnerad av det fina arbetet! Oskyldig/Nadja.

lilo-nova
0

Finns ju många leksaker från er på tradera!Tungan ute Putt!

Hawknestgrove
0

Oh ja, jag vet! Men vissa ligger vi väldigt nästan back med! Som tex bautaråttor. De är i princip sålda innan de är gjorda. OCh datormössen, de tar lite tid att göra en tvåpack. JAg säljer dem helst så. HAttarna däremot, dem säljer vi en och en numera, då varje hatt tillverkas av Pumas mamma och ingen är den andras lik, de är små konstverk, helt enklet numera. Sen påsen med lördagsgodis, som skulle inbringa väldigt mycket pengar, tar ju lite tid att göra, då en innehåller 8 objekt.Så jaghoppas få en påse klar till nu på tisdag, då det är dags att lägga ut nya.

lilo-nova
0

De t-shirts som kks har, kan man bara köpa dem på loppisarna & deras sida eller finns det andra ställen??? Kan man inte lägga in t-shirts där???? Eller det har ni kanske testat innan!?

Simson
0

Ja bautaråttan är jag glad att jag hann med att köpa innan den upptäcktes på allvar!! Numera är det hopplöst att vinna en sådan auktion…vet inte hur många jag varit med och bjudit på… Skrattande

lilo-nova
0

#68 Haha Ops! Flört

Simson
0

#69 Är det du din lilla buskatt som är framme?!!? Skrattande

Puma77
0

Ha ha triggar ni upp priserna för varann;)

//Pia

Simson
0

Puma: Det verkar inte bättre!? Cool

lilo-nova
0

#70 Nej denna gången var jag faktiskt oskyldig!Flört

Men jag har ju vunnit pussy punkare, punkarbollar,humlor & möss! Så någon har jag väl triggat! Skrattande Oh nu avslöjade jag kks sida! Tyst

Puma77
0

De e braSkrattande För vår delFlört Min mor har varit här idag också och lämnat 4 st tusenfotingar så Gunilla. Jag har 6 st nu här hemma igen:))

Annars har jag en fin hög med lite av varje.

Hur stor är bautaråttan egentligen i längd?

//Pia

lilo-nova
0

# 74 Ja du Puma jag har inte köpt någon sådan ännu så jag vet inte!?Flört

Hawknestgrove
0

Puma, den är ca12-15 cm lång. Beror lite på vad jag har för garn. Men Simson den återkommer varje vecka. Bra med tusenfotingarna1 Skänkte faktiskt bort två stycken i går, till en tjej, vars mor vi arrenderar jaktmark av och tipsade hit in och till tradera… Bara jag fåt tid att göra färdigt påsen med lördagsgodis också! Så jag hinner lägga ut en sån på tisdag!

Puma77
0

#76 Den ser så otroligt stor ut på bildenFlört

//Pia

Jenna-Gun
0

Är inte choklad farligt för katter. Har för mej att det är det.

Jenna Som tycker ni är så duktiga.

anebit
0

Choklad innehåller ett gift som heter tebromin , som kan ge upphov till förgiftning.

saxat ur "Kattens sjukdomar"  av Ann-Marie Nilsson

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Fagddu
0

Det visste jag inte. Visste att det kunde vara farligt för hundar. :)

Simson
0

Då får Puma lova att inte skicka med sina vädurar som hon/någon "föder" upp på jobbet…

Puma77
0

Jag lovar, fast med tanke på hur vissa katter uppskattar dem kanske man kan få in en hacka på dessa monster *fniss*

//Pia

Simson
0

Skrattande

Tezza
0

#61 Är det du som gör dessa skyltar? Jag såg nämligen en text i dag som jag tycker skulle passa yppeligt hemma hos mig "Varning för utvilade hundar!" och "Varning för intresserade hundar" Man kan ju även byta ut hundar mot katter. Ett tips bara och blir det sådana skyltar så köper jag:)

Fagddu
0

Eller kanske; "Lägg gärna dina kläder på golvet för jag tycker om att kissa mjukt."

Min ena katt har kissnoja på kläder som inte luktar gott och ligger på golvet. :)

Men annars gillade jag verkligen "Varning för utvilade katter!" :)

Simson
0

Hehe! Jag gillar "Lägg gärna dina kläder på golvet för jag tycker om att kissa mjukt." Cool

Idag var det full rulle på Julian till brevlådan! Vilket fick mig att undra! Ser att den står på vid gavel med Julian halvvägs ut. Råttan hade kommit!! Tre galna (lyckliga) katter som slåss med en stackars råtta!! TACK!!!

Puma77
0

#84 Ja det är jag som gör de skyltarna. Tack för tipset, det ska jag skriva upp:)

#85 Den var också bra, skriver upp den också. De kan jag ta med nästa gång jag ska göra nya skyltar. Tackar.

//Pia

Tezza
0

Ni har tidigare startat en tråd inne på Textilhantverk. Den är aktiv nu och många har frågor och några vill hjälpa till och en vill att någon hör av sig…..Kanske någon som vet lite mer om det här kan kika in där och svara dem. FÖr om jag förstår det rätt så behövs det virkare och stickare mm:)

Puma77
0

Jag springer över direkt. Tack Tezza.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja, vi behöverr akut hjälp med tillverkning av just de sakena, som går åt fortare än vi hinner göra dem, dvs datormöss, tärningar, påsar med lördagsgodis, tusenfotingar och humlor börjar det bli ont om…

Nä, sova , sova…

Nattis!

lilo-nova
0

putt

Hawknestgrove
0

Tack, Lilonova. Hjälp behövs!

lilo-nova
0

Ohh Skäms vem har sagt något? Skäms Putt!

Simson
0

För er virkande: Länk till virkade bakelser! Skrattande

Hawknestgrove
0

Simson, tusen tack! Där var ju även en hel del riktiga recept!

Puma77
0

Mmm tack Simson där fanns mer godsaker än vad jag hade innan. Fanns visst både till mig och katterna. Flört

//Pia

Simson
0

Fniss! Jag tänker bara på mitt eget Traderaberoende. Skrattande Kul dock att ni gillade länken! Hoppas jag kan köpa riktiga bakverk på tradera senare då?! Flört

Puma77
0

Jaha så du var lite lite egoistisk när du lade in den länken. O vi som trodde du ville dela med dig *fniss*

//Pia

Simson
0

Dela med sig? Vad e det? Finns det i uppslagsboken? Ska se efter. *går och kollar* Nej det finns inte norr om Stockholm. Skrattande Det är tydligen söderbönor. Tungan ute

Hawknestgrove
0

Ja, Tradera är farliga saker! MEn jag har lagt ner filen på min hårddisk. Så nu ska det virkas exempelvis kanelbullar! Ska prova lite nu i helgen, faktiskt!

Puma77
0

Hi hi Simson gissa vad jag har hemma nuFlört

Men hur gör mna de där knutarna, jag har aldrig fattat detSkäms

//Pia

anebit
0

(Så nu ska det virkas exempelvis kanelbullar! Ska prova lite nu i helgen, faktiskt!)

Vet ni att det är Kanelbullens Dag på lördag?        Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Simson
0

Kom just på att det är kanelbullens dag på lördag men du hann före mig, anebit. Glad

Hawknestgrove
0

Ja de där knutgrejerna blir nog lite knöliga. Men ska en som ger sig! Ja det ÄR i helgen kanelbullens dag är… Synd att jag inte hade nån klar, då kunde jag ju ha lagt ut……

Puma77
0

Jag har en rosa bakelse men garneringen fattas uppepå:(

Tänk att ha ett fat med kanelbullar i köket som dekoration;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Så här gör du ett knutstygn

1. För upp nålen genom det ställe du markerat och spänn tråden. Håll tråden spänt mot tyget ja lägg nålen på tråden. Vrid nålen ett varv medsols så att tråden vrids runt nålen.
2. Stick ner nålen till avigsidan precis bredvid det första hålet. Dra i tråden - nu bildas en knut på rätsidan.
3. Spänn tråden lätt så att knuten blir sådan som du vill ha den. Sy stygn så tätt din figur kräver.

Puma77
0

Obestämd eh ja jag får testa sen o se om jag fattade *fniss*

//Pia

Simson
0

Jösses vad med auktioner det är för KKS nu! Önskar jag vore stl 110! Vilken underbar tröja där finns! Undrar om den finns i vuxenstorlek? Flört

Hawknestgrove
0

Här är bilder från ett annat ställe. Jag har bara googlat. Så du kan säkert hitta fler!

lilo-nova
0

Ojoj!

Hawknestgrove
0

Ja passa på, ni  som har barn, flickor som drar den storleken! jättfina barnkläder! Ja, för att inte tala om de fina grejerna som ingår i husgeråden!

Puma77
0

På tradera nu ligger bollar med pingla i ute. Fick några av en av våra tillverkare;)

sen fick jag en massa pinglor av Jenna, stort tack Jenna. Har gjort några och sålde tr st idag:). Sen har jag även 10 av dem klara så de kommer framöver finnas i sortimentet.

//Pia

Puma77
0

Simson ho ho. Jag har en dammsugare färdig;)

//Pia

Simson
0

Jag älskar dammsugare! Den söta sorten. Inte den med sladd. Tungan ute

Puma77
0

Denna har ingen sladd i alla fall. Var ju tvungen att testa beskrivningen i länken ju;)

//Pia

Simson
0

Bildbevis! Glad

Puma77
0

Nu var du inte snäll hm. Vet inte om de blir bra men kan testa.

//Pia

Puma77
0

Här är beviset. Bakelsen har dock inte fått all garnering än.

//Pia

mymlanbus
0

Va du kan Puma :) snart kommer det 100 bollar :) i olika färger :)

Puma77
0

Va? Är du allvarlig? Jösses har du inget liv kvinna. Hur har du hunnit med det? Gapar av förvåningFörvånad
Men jag tackar och tar emotFlört

//Pia

Fagddu
0

#120 *asg* Skönaste kommentaren någonsin till en person som hjälpt till! :)

lilo-nova
0

Haha "asgarv" Skrattande haha vad roliga ni är!Flört Helt underbara leksaker! Kan ju shopa ihjäl mig! Cool

Puma77
0

Eh fattar nadaObestämd

Men inget ovanligt *fniss*Oskyldig (visslar oskyldigt)

Nu väntar vi bara på någon som virkat en kanelbulle med sen är det bara och fixa kaffetSkrattande

//Pia

lilo-nova
0

SkrattandeFlörtTungan uteGuld i mun

mymlanbus
0

Puma: jag har ju fasen ingen dator i veckorna :) så då virkar jag som en tok :) men det märks att det börjar bli kallt ute nu, får så himla ont i händerna… men bollarna blir så fina  *ler stolt* trodde aldrig att jag skulle virka igen :)

Jag har ett liv *lovar* men när kvällarna blir mörka så sätter jag mig i fåtöljen och virkar. Barnen är ju stora och sköter sig själva (mer eller mindre) så kvar finns Shimena och jag… det är ganska ovant :)

Förresten, tror ni att man kan göra en auktion med virkade dukar och skänka pengarna till KKS? Jag virkade mkt förr och har väl 3 stora flyttkartonger med dukar i olika färger och former, jag använder dem aldrig.

Ha det gott go vänner :)
/Malin

Puma77
0

#125 Ja jag vet ju hur lätt man fastnar i virkandet. Man kan säga att all min tid (nästan all) hemma så sitter jag vid datorn i soffan och virkar, gör skyltar m.m. Så på ett sätt så jobbar jag ganska mycket även om detta inte ger mig en lön i pengar. Lönen blir mer psykiskt, man känner att man gör något gott. jälper hemlösa och sjuka katter samtidigt som de som köper det ger det till sina katter som uppskattar det.

Tråkigt nog strular min skrivare hm inte ens ett år. Den röda färgen vill sig inte riktigt så jag får fnula lite. Har skickat efter en ny orginalpatron med nytt chip i så vi får se vad som händer.

Visst borde du kunna lägga upp dukar. Frågan är var man skulle kunna få in mest för dem. Tradera eller ngt?

På tal om liv, ibland undrar jag om jag hhar ngt utöver katterna???? Nä inte mycket, de är mitt liv och jag älskar det.

//Pia

mymlanbus
0

#126. Katter är livet :)

Jenna-Gun
0

Behöver inte så mycket liv förutom katterna.

De berikar hela vårt liv.

Jenna:)

Hawknestgrove
0

Alltså……. Kanelbulle klar! MEd knutstygn!

majvi
0

#125 Gå in och se efter om det finns liknande virkade dukar på tradera, då kan du se ungefär vilket pris du kan ta för dom.

#123 kaffet , ska det vara bryggt, kokat eller virkat?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Puma77
0

#130 ha ha jag tror jag föredrar bryggt kaffeSkrattande

//Pia

mymlanbus
0

Har ju en himla massa linnedukar med, fina, efter både mamma och mormor :) de kanske är säljbara?

majvi
0

#132 De är säkert säljbara. Linnehanddukar var det inga problem att få ett bra pris på när jag var med på torghandeln tidigare.

Det gäller att den rätte köparen finns just när man har auktionen ute, ibland får man inte sålt ena gången men det kan gå bra tredje gången.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Ja Mymlanbus, prova! Varför ska de ligga där till ingen nytta?

Tyvärr, så är det ingen ruljans på Budera, fattar inte varför. Kostar ju inget att auktionea där, såvida man inte ska ha lite extra grejer.

majvi
0

Efter alla kanelbullar och bakelser får väl jag lägga ut en auktion sen  på viktväktarnas kokbok. Jag har väl bläddrat i den och det är fina bilder, men jag har aldrig provat nåt av recepten.

Puma77
0

Finner ingen inspirations alls och har svårt att komma på nya saker. denna klåttrade jag ihop nu på morgonen. Allt började kanon men nu på slutet så vet i 17 längre så nu bev jag osäker. Slänger in den i alla fall. Den är gjort i torrpastell och blyerts.

//Pia

Hawknestgrove
0

Åh, så söt! Den är ju toppnfin!

lilo-nova
0

Du Pia… Du har inte sagt att du ät så duktig på att rita! Förvånad

Jag hade velat ha flera teckningar!Guld i mun

Jag är sån att jag måste minst ha 2 st! Skrattande

Hawknestgrove
0

Puma, du har både mail och PM!

lilo-nova
0

Pia ska du sälja bilden??? Påminner lite om Lilo & zeke Kyss!

Puma77
0

Jag vet inte lilo, har inte riktigt bestämt än. Är inte helt nöjd, kanske fixar lite till på den. Jag tycker den är lite för mesigt/fegt kladdad. Vill få vissa partier lite mer ruggiga och mörkare. Har ju en gammal kladd någonstan som ag var också halvnöjd med men fått till det ruggiga. Alltså jag vill inte ha dem perfekta utan lite halvslarvigt. Svårt att förklara.

//Pia

lilo-nova
0

Naw vad fina! Jag tycker den är underbar!Kyss

Puma77
0

Tack. Det är Tudor på den blyertsteckningen.

//Pia

Puma77
0

u ska jag gå och ruffa lite med bilden igen. Kanske pajar jag den totalt men det går att göra nya;)

//Pia

Jenna-Gun
0

Rör dem inte de är bra som de är.

Sälj dem i stället. du kommer att få mycket för dem.

Jenna

Puma77
0

Försent, hade inte du slagit ner datorn för helgen Gunilla?

//Pia

Fagddu
0

Jag tycker de var jättesöta. :)

Jenna-Gun
0

Men Pumaaaaaaa

Hawknestgrove
0

Puttar upp, för många fina auktioener går ut idag på Tradera!

Simson
0

Springer in och tittar på alla fynd… Glad

Hawknestgrove
0

HAha, ja inte så mycket nytt, ska kanske sticka några fler kanelbullar, så vi kan börja med något nytt. Bautaråttorna går som smör. Tur att de är så lätta att virka. Tar inte mer än en timme.

Marga
0

Är detta senaste pysseltråden? Blev helt förvirrad när jag sökte på pysselkatt och fick upp minst 5 låsta trådar. Här pysslas det flitigt må jag säga Glad.

Jag plockade fram en fin virkad fisk ur lördagsgodispåsen jag köpt från Hawknestgrove på Tradera, och blev så otroligt sugen på att virka själv (har jag inte gjort sen studenttiden på 70-talet!).

Finns det beskrivningar på leksaker man kan virka i någon av alla pysseltrådar? Vet inte om jag blir produktiv nog att kunna sälja något, men i så fall tillfaller intäkterna självklart någon insamling i forumet.

Troligare är väl att mina missfoster till virkförsök tillfaller mina egna katter och att jag donerar pengar till forumet utan att gå via Tradera…

Men i alla fall…

Puma77
0

#152 Beskrivningarna är endast till KKS förfogande och används till just att göra så de kan sälja dem. Både jag och Gunilla har beskrivningar, tror t.o.m. att jag gjorde ne liknadne just för en fisk. Fanns ingen beskrivning på den innan.

Sen finns det beskrivningar som t.ex Karin gjort som är till KKS men som även vid hennes godkännande kan ges ut om det går till behövnde katter.

Sen kan man ju komma på lite eget. Som en boll är inte så svårt och en mus är busenkelt. Musen virkas ju som en triangel som sedan sys eller virkas ihop och stoppas. Min mus gör jag med vanligt akrylgarn och lägger upp 16 maskor. Virkar 8 varv och sen börjar minska ner på vartannat varv de 6 sist varven. Sen syr jag dit ögon, syr ihop nederdelen, stoppar den med mynta och vadd. Efter det syr jag bakdelen där jag stoppade genom och flätar svansen.

Det var bara lite grund på hur man kan göra.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja just fisken är ju KArins modell. OCh Tärnngen är ju min, men vore väldans glad om någon ville försöka! det enda man ska tänka på, är att man virkar två bitar, som vardera är EXAkt tre gånger så långa som breda. Sen syr man ihop dem i början som ett T och syr alla sömmar väl markerat. Är man osäker, så kan man virka 6 lika stora kvadrater. Bautaråttan är ju egentligen bara en förstoring av lyxmusen

Puma77
0

#154 Jag tror det finns två modeller av fisk. Den du menar i så fall och sen guppyn som ingen gör just nu.

//Pia

Marga
0

Tack, jag får väl prova mig fram. Om inte annat får jag väl ha gissningstävling och se om någon ser vad det föreställer Glad. Råttan verkar enkel, jag får väl börja med den. Fisken är nog överkurs, men fin är den!

Puma77
0

Tror jag lagt ut mönstret på guppyn någonstans här innan (det jag gjorde), ska kika runt lite.

//Pia

Puma77
0

Här är tråden och det finns två olika mönster att kika på. Från #151 och neråt får du scrolla.

//Pia

Puma77
0

Mymlanbus: Jag fick ett mail idag från hon som vann auktionen på bollarna du gjort. Hon tackade så mycket dessa bollar och det är verkligen favvobollar kan tilläggas:))
Så betyget blev MVG

//Pia

Hawknestgrove
0

Hm… tror du, att det kan gå bra med guppystim? De är ju så lättvirkade och söta. JAg har ju en guppy i min lördagsgodispåse.

mymlanbus
0

#159. Så glad jag blir :) roligt att bollarna gillas :)

Marga
0

#158 Tack! Det låter inte så svårt, men det är klart att jag väl inte virkat på 30 år eller nåt sånt, så önska mig lycka till Tungan ute. Får väl ge mig ut och köpa lite garn till att börja med, så får vi se vad jag lyckas åstadkomma… har nyligen skaffat ett litet akvarium så jag kanske kan få lite inspiration där..

Puma77
0

Jag virkade i 10-årsålder och det var definitivt det enklaste man kunde göra som jag lärde mig. Nu 20 år senare så kom jag igång igen och kan läsa lätta mönster och sånt. Youtube visade en del om man söker på crochet (tror det stavas så)

Sen är det ju så att ddetta är hantverks så det behöver inte vara precis likadant och helt perfekt. Katterna gillar det ändå.

//Pia

karins
0

Vad flitiga ni är! Mina katter hittade min påse med kattmynta innan vi flyttade…Gissa om jag blev paff när jag såg mina rara kissar rulla runt på golvet i all den goa kattmyntanTungan ute

Hawknestgrove
0

Jo, men du är ju "mamma" till många av de saker vi virkar, karin! Fisken är ju din och även datormössen. HAtten likaså. OCh du virkar väl nu med fast till andra välgörande ändamål?

Puma77
0

Kommer kudden också från dig Karin?

//Pia

karins
0

#165 Jag har inte virkat på ett bra tag. Har varit så mycke med flytt och karl…men börjar komma till ro nu så jag kan börja virka igen. Säg bara till vad ni behöver till tradera så kan jag sätta i gång igen.

# 166 Jo kudden är jag mamma till;)

Simson
0

Jag har frågat på de få ställen som finns här i stan och de har inte torkad kattmynta någonstans. Inte ens på Lantmanna/Granngården visste de ens vad det var. Såg ut som fågelholkar. Rynkar på näsan

Hawknestgrove
0

Åh gumman! Datormöss behövs! Jag vet, de är inte så där våldsamt kul att virka, men de är jättepoppis! OCh tärningar behövs alltid.Vi betalar portot för dig, när du skickar upp till Puma. OCh du får, om du vill gärna virka bautaråttor. virknål 4 och grovt garn, använd mönstret till lyxmöss.

karins
0

#169 Ska sätta i gång med Datamöss…E ju jag som gjort mönstret till dom…hehe och ja dom är drygaSkrattande

Puma77
0

Simson jag skickar efter från ett ställe utanför Göteborg. Samma sort som jag köper i affären här men den kosta 17 kr påsen och i affären 39.50.

Funkar galant.

Rödets gård

Välj katt, sen tugg så har du det där. Står catnip leaves och kostar 17 kr. Ta kontakt med dem på mailen och berätta vad du gör och till vad så skickar de. Jag beställde ju 11 st påsar i september (är slut nu) men de räcker ett bra tag.

//Pia

Simson
0

Puma: Tack snälla för tipset! Granngården/Lantmanna tipsade om ett annat ställe här i stan. Var dit idag. De hänvisade till Granngården. Tror ingen vet vad jag pratar om egentligen. Obestämd

Puma77
0

Maila då rödets gård och hör. Det är ju billigt också med tanke på hur länge det räcker.

Men konstigt att inte granngården har.

//Pia

Simson
0

Egentligen är det konstigt att Granngården inte har. Fast egentligen inte för denna stad. Nu har jag i alla fall mailat och frågat om jag kan beställa från Rödets gård. Tack igen!

Marga
0

Puma du har PM..

Puma77
0

Har svarat MargaSkrattande

//Pia

karins
0

Har hittat en massa bjällror i mina gömmorTungan ute När min arm blir bra igen skulle jag kunna göra bollar med bjällror i? Har någon här gjort sådana…var det du Puma?

Puma77
0

Ja jag har gjort såna och det är poppis, även annan tillverkare skickade såna bollar som snabbt tog slut. Jag hade ingen kattmynta i utan bara bjällran men däremot sprayade jag utanpå med kattmynta;)

Har sett en sida på nätet som har såna bjällror annars har det varit svårt att hitta i rätt storlek och till bra pris.

Kommer bli kanon men ta det lungt Karin så du inte börja övranstränga armen på fel sätt för tidigt.

//Pia

Jenna-Gun
0

Gunilla! Du borde satsa på semlor nu. De tycks gå bra ute i affärerna hihi

karins
0

#178 Jo tar det lugnt…gör ju ontSkrikandes Lindade du in bjällran i vadd?

Hawknestgrove
0

HAha JEnna, ja du, det vore inte dumt…..Men har inte rätt färg på garnet just nu till "bullarna" Om jag tar det som jag har till kanelbullarna, blir de så grådaskiga. MEn jag får ta en koll på Rusta i veckan. Sen får jag ju i så fall göra dem små, för annars tar de en evig tid!

Jenna-Gun
0

Hihi då väntar jag på semlor nu.

Hawknestgrove
0

Ja får jag tag i rätt färg på garn, så…..Just nu så blir de antingen lite för bleka, eller så blir de för bruna. Sen vet jag inte riktigt, hur jag ska få till modellen……

Gronstedt
0

Två frågor om myntaleksaker:

Kan man använda ullgarn, sådant man stickar tröjor eller gör ryamattor av, eller måste det vara "slätt" bomullsgarn?

Fyller ni hela bollen/råttan/klumpen med kattmynta, eller är det mest vadd och lite mynta?

Puma77
0

#184 Ugarn tror jag fungerar kanon. Har själv inte använt det (än) men det finns ju dem som tovar kattleksaker så å borde det ju fungerar med garn.

Jag har ca 1 tsk kattmynta som jag virar in i vadd och stoppar i leksaken.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja allt garna går bra. JA jag tar en nypa på ca 1 tks och virar in i lite fyllnig till varje leksak.

karins
0

Jag vill veta hur du lägger pinglorna i leksakerna PumaTungan ute Om man lindar in dom i vadd låter dom då…eller gör du på något annat vis?Obestämd

Puma77
0

Jag lindar in dem i vadd Karin. Testa,de låter men sen beror det på vilken storlek det är på pinglorna. Jag har pyttesmå som inte låter mycket i vadden men då tar jag två och katterna hör ju det i alla fall. Men av det jag kan se på bilden som du har så har du större så det ska inte vara några problem.

//Pia

karins
0

Ja det är ganska stora pinglor jag har. Så då funkar det väl att linda in pinglorna i vadd. Så då testar jag det. Tack puma :)

Jenna-Gun
0

Vad ni är flitiga och påhittiga

essut50
0

Var kan man hitta "pälsgarn" billigt? Köpte fina färger i Södertälje förut men dom var så dyra 40 kr för 50 gr… När jag var i Göteborg i somras så hade Blomsteraffären på SJ tågstation billigt "pälsgarn" 5 st för 50 kr i olika färger. Köpte 5 st då men behöver mer nu..

Vanligt garn köper jag hos "Eurostore" i Hallunda kostar 10 kr för 50 gr i olika färger.

Puma77
0

Här har de en del på coop extra tror jag det är. Coop är det i alla fall. 29.90 kostar ett nystan och finns i olika fräcka färger.

//Pia

Simson
0

Även Lidl hade såg jag hade pälsgarn billigt.

Marga
0

Jag frågade efter pälsgarn häromdagen i min garnaffär… men dom sa att det är slut för säsongen och kommer in först till hösten igen så det kanske inte är så lätt att hitta nu…

essut50
0

Tack för svaren..Får kolla på Coop och Lidl när jag kommer dit nångång. Här i Kungsör har vi Coop men dom har bara 2 färger på pälsgarnFörvånad Dåligt tycker jag..

Jenna-Gun
0

Essut

Kolla inne på Tradera

karins
0

Här finns billigt pälsgarn essut. Vartofta textil.

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=7888&art=1326519

Hawknestgrove
0

OCh Budera, Garntrollet där har jag köpt

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#195 vet inte om du ofta är i Stockholm men en liten lokal mataffär med lite "krimskrams" i Bredäng Centrum hade iallafall nystan för tror jag 12 eller 15 kr i höstasIvintras.  Antar du menar sånt garn ni virkat tusenfotingarna av.

essut50
0

#199 Jag brukar vara i Tumba rätt ofta, då jag arbetar där. Det är inte så långt till Bredäng om man tar tunnelbanan från Hallunda…

Jag menar sånt här garn..

Jenna-Gun
0

Sicken söt kisse.

mymlanbus
0

#200. Sånt där garn har jag sett i "min" garnaffär, ska kolla vad det kostar där essut :)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#200, japp sånt hårigt garn var det, fast enfärgat

essut50
0

#201 Tack det är Milou som testar mina leksaker..Skrattande

#202 Vad bra om du kollar vad dom kostar där?

#203 Enfärgade är lite billiga har jag sett..Det behövs oxå här hemma.

Puma77
0

Busiga mymlan. du ska veta att Billy här hemma älskar dina bollar. Har en fim på honom då han leker får se om jag kan visa den sen:)

//Pia

Puma77
0

Länken till filmen finns just nu i tråden centrumkatten Billy.

//Pia

mymlanbus
0

Har allt tittat på grabben :) så fin han är :)

Gronstedt
0

Virkade myntaklimpar igår och har ont i tummen idag - mina virkmuskler är extremt otränade Skäms. Petade in några myntagodisar i dem och Tuffs nedlät sig till att peta på den ena ett par gånger, så då måste de vara bra Flört. Är det bättre att ha i rena myntablad än godisar?

Puma77
0

#208 Ja jag skulle tro det. Torkad kattmynta tror jag är bättre.

#207 Ja den filmen var han ju ganska lugn på ändå, det roliga är när han far runt ordentligt och kör sin grodhopp rakt upp i luften.

//Pia

Gronstedt
0

#209: Du har såååå rätt! Så här kul är de professionella punkbollarna!

Puma77
0

#210 HärligtSkrattande

Gunilla verkar ha gett dem ett nytt namn också, Peppiga Pias punkbollar ha ha.

//Pia

Hawknestgrove
0

JA får jag döpa dem till det?

Puma77
0

Tror du de säljer bättre så är det ok.

//Pia

Hawknestgrove
0

HEhe de säljer ju bra ändå……

Jenna-Gun
0

Hihi ni är för roliga.

chigak
0

Idag kom min mamma och lämnade en stor påse med garn som hon fått av en i sin handarbetsgrupp. Så nu har jag garn till virkningen läänge. Jag köpte själv 10 nystan häromdan på rea med så nu har jag att göra. Glad

Puma77
0

Underbart:)

//Pia

chigak
0

Glömde ju säga att mamma även lämnade färdiga myntaråttisar. De skickar jag med nästa gång jag skickar till dig Puma.

Puma77
0

Låter kanon. Kramiz

//Pia

Simson
0

Heja Chigak! Du är med och jobbar överallt här på HLiF nu! Kram på dig! Kyss

Hawknestgrove
0

Ja det är toppen! Vet ej hur det är ställt med mössen, för nu så har jag bara 5 st att skicka, sen är mina slut för tillfället

chigak
0

Säg till om det behövs råttisar så kan jag fixa ett gäng. KKS lyxmusen har jag inte riktigt fått kläm på än och mamma är bortrest 3veckor så innan dess kan jag inte få hjälp att förstå mönstret.

Ägnar hela kvällen idag åt att trassla upp och göra nystan av allt garnet jag fått. Det är massa fina garner.

Hawknestgrove
0

Ja KKSmöss är det så vitt jag vet, dåligt med….Eftersom vi säljer dem i fempack.

Sen får du höra med Puma, vad som behövs. humlor går åt och datormöss, säljs ju i tvåpack. Sen vet jag inte, hur det är ställt med hattarna, omde börjar ta slut.

Puma77
0

Jag har möss, sen har jag de som chigak gjort som ska fotograferas, fanns i två olika storlekar så jag har sorterat dem i högar om 4 av de stora och 5 av de små.

Jag har hattar:)) Vet inte hur många men det kan jag ju kolla upp sen.

//Pia

Hawknestgrove
0

OK! För vi har en sändning som ska iväg med humlor och 5 möss, så den tar jag.

chigak
0

Puma jag fick mina magneter idag jag köpt på tradera. Ville bara säga tack för den fina skylten om att vi är stödhem! Blev jättaglad för den!

Puma77
0

Ja Chigak, du har ju virkat och gjort en del så jag ville ge en liten extra sak till er. Ser du vilka som är på skylten. Myzan och Mozze som Karin har.

//Pia

chigak
0

Nej det såg jag faktiskt inte men det är en underbar bild. :)

Puma77
0

De är ju före detta KKS katter ;) och visst är den fin.

//Pia

karins
0

Japp syskonen My och Mozart från kks finns på den skylten:) Jag har oxå en sån, men där står "Vi bor här"  Flört

Simson
0

Gunilla: Jag skickade Puma en film med praliner i. Är värdelös på film och lägga in här. Ni får använda den i annonser etc. Systers katt Lina från HKS är huvudrollsinnehavare.

chigak
0

Hmm jag har visst tjuvar i husetObestämd Myntaråttisar har mystiskt försvunnit…

Men jag har mina misstankar…. Pälsklingarna är huvudmisstänkta.Skrattande

Puma77
0

Tack för filmen den var jättesöt. Var det tradera praliner?

//Pia

Simson
0

Puma: Ja det är traderapraliner. =)

Puma77
0

Ska se om jag kan lägga in den på salutorget senare och hänvisar givetvis då till HKS

//Pia

Imasy
0

Jag hade ett totalt hjärnsläpp när jag budade på tradera, och blandade ihop materialet. Så nu tänkte jag sälja iväg detta så jag kan köpa det jag skulle ha.

Någon som är intresserad? Kan tänka mig att sälja det för 200 kr inkl frakt.

Marga
0

Jag var just inne på Tradera och budade på två myntahumlor. Och jag hoppas inte någon tar illa upp nu, men jag måste säga att "modellen" Esther på bilden ser måttligt intresserad ut! Flört 

Som reklam för varan betraktat inte helt lyckat kanske? Men jag vet ju att leksakerna brukar vara populära så jag chansade ändå… Kan passa bra på landet i sommar tänkte jag.

Gråväder och +2 och jag drömmer om sommar och humlor och soool…Cool

Puma77
0

Marga, här är en annan bild på min Thindra. Tyvärr ser man inte humlan men hon har en mellan tassarna som hon huggit in på;)

//Pia

Puma77
0

Här däremot syns humlan.

//Pia

Marga
0

# 238 Hihi Puma, tack men jag tvivlade inte på att humlorna är populära. Det är bara en så otroligt rolig bild på Tradera, för katten ser knappt levande ut så utslagen är den. Det går inte att vara mindre intresserad av en leksak än det katten är Skrattande

Thindra är förstås jättesöt för övrigt!

chigak
0

Ikväll sitter jag och syr ihop tärningar. Det går så där för Tiara envisas med att jaga och fånga tråden hela tiden. Skrattande

Hawknestgrove
0

HAha, MArga, Mina katter är inte alls intresserade av leksaker i allmänhet! OCh Esther är ju den slöaste katt som finns. Var ju bara intresserad av att få dels en bra bild av humlorna och med en levande modell. Chigak, tack! Det är det som tar den mesta tiden, att sy ihop och sy på prickarna, nästan. Mina tärningr som ligger hemma nu, är ju till salu på lilla insmlingsforumet.

Lilla Esther…… PAppas gullefjun…….. Pratar de sk*t om dig…….

Simson
0

Vad roligt det var att se filmen på Lina på försäljningssidan! Hon verkar säga till att syster skall sluta filma för hon stör i lekandet! Skrattande

Puma77
0

Du menar på salutorget Simson? Tyvärr blev det så hackigt när jag lade in den, vet inte varför.

//Pia

essut50
0

Såg att mina kattungar är uppe nu i 36 kr på tradera, rekord tror jagFörvånad

nyttigajag
0

vilket användarnamn på tradera hittar man dessa grejer på,vill buda!!

Hawknestgrove
0

Sök på Hawknest! HAr även lagt ut en del vackra saker från Gronstedt till förmån för Sofia nu!

Hawknestgrove
0

Här är mina! OCh glöm inte NAquitas objekt!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.