Glädjande nyheter om Tuffe i Kärrtorp
För några veckor sedan skrev jag en tråd här i ren frustration över Tuffe som inte vill gå in i någon fälla. För er som inte läste den tråden kan jag berätta att Stockholms Katthem jobbat med att tömma en koloni med hemlösa katter i Kärrtorp, men lille Tuffe blev envist ensam kvar och vägrade gå in i någon fälla. Sedan dess har det gjorts en chockerande upptäckt. Tuffe är ingen Tuffe som vi trodde, utan snarare en liten Tuffa. Förra söndagen fick jag ett telefonsamtal från en kvinna i området som berättade att Tuffe hade två små ungar under hennes redskapsbod.!!!!!!!
Sent i måndags kväll fångades den första ungen, en liten femveckors kille in, men sedan gick det trögt några dagar. Inget napp i fällan. I fredags på dagen var jag där och kröp på alla fyra för att kika under boden och fick syn på det kvarvarande syskonet. Insåg att det skulle gå att komma åt den med en håv, eller griptång (en tång på en lång pinne som används till skygga katter) så jag for raskt iväg en sväng för att fixa det. När jag kom tillbaks, hade det som absolut inte får hända hänt. Kattmamma Tuffa hade efter ett halvårs idoga försök utan resultat plötsligt ändrat sej och klivit in i fällan!!! Jag trodde inte mina ögon, när hon satt där, men den lilla ungen var plötsligt spårlöst borta: PANIK!!
Jag har letat hela helgen krupit och lyst med ficklampa under alla stugorna i hopp om att hitta den. Har varit så orolig. att jag knappt kunnat sova. En femveckors unge klarar sej inte ensam länge och nu har det varit rejält kallt på nätterna i Stockholm.
Så i eftermiddags plötsligt hördes ett ynkligt pipande under en bod, och där låg den. LYCKA!!!!! Med en griptång fick vi raskt ut den, en liten grå-vit skönhet och nu är hela familjen äntligen återförenad och vilar ut ett akuthem.
Själv är jag helt slut efter denna pers, men i kväll ska jag ta ett glas vin och fira att Kärrtorpskolonin äntligen är helt tömd.Allt som allt blev det 28 katter som aldrig mer behöver frysa och vara hungriga.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Vilken härlig berättelse! Vilket jobb ni har lagt ner och lycka till!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Åååååå vad glad man blir att slutet blev gott för hela familjen TuffeTuffa och alla övriga 25 frusna missar i Kärrtorp!
Kände att det stänkte en tår i ögonvrån av glädje och lättnad när jag läste sista stycket på ditt inlägg!
Ta du ett gott glas vin ikväll och ha en fin och avkopplande söndagskväll! Du är en klippa, Johnnys girl, så skönt att du finns!
/Pelusa
GRATTIS
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Åå vad härligt. Bra jobbat, verkligen. Sånna berättelser blir man riktigt glad över att höra!

å vilket jobb ni har gjort. blev så glad att höra att nu är alla katterna i kärrtorp innfångade, njut av ditt vin det är du väl värd

Hurra! Vad härligt att allt har ordnat sig! En stor kram till dig för att du jobbat så hårt på att återförena den lilla familjen!
Cammo
Vilket jobb du har gjort för kattfamiljen! Blir så glad över att läsa att det dramatiska händelseförloppet fick ett sådant lyckligt slut. Det var en överraskning också att det visade sig vara en liten mamma med två småttingar. Tur i oturen att hon inte gick i fällen innan ni upptäckte hur det var fatt.
Efter ett sådant här hårt arbete är du verkligen förtjänt av ett glas vin. Även av ett stort fång rosor och en guldmedalj.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Oh så glad man blir och rörd.
Tänk att hela kolonin är borta och har fått tak över huvudet, mat och kärlek.
Känns så bra i hjärtat.
Kramar i massor
Jenna

Vilken otroligt fin insatts du gjort. Skönt att veta att hela familjen TuffeTuffa är inne i värmen och även de andra katterna från kollonin.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Starkt jobbat! Härliga nyheter!!
vilken lycka, och många många kramar och rosor i massor till dig Johnnys girl, även kvinnan som ringde får en ros, heder åt såna människor kram Maggan47
Underbart!! Du är bäst, kom ihåg dej!