Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: ros-ris
Läst 1597 ggr
Amoz
0

Dagens ros till Disas räddare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens ros till de som räddade lilla Disa som nu bor här, och de har även räddat flera katter. Flera såna människor behövs

Alexej
0

Lite snurrig men du menar Kusten, eller? Vilken söt tjej och ett vackert namn!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Amoz
0

#1 Jag tror hon heter Kusten här ja ^^

Alexej
0

Hon är underbar:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Så pluttig och söt man kan vara.

Jag en ros vill även jag ge till kusten.

//Pia

Jenna-Gun
0
mymlanbus
0

Ja me :) men jag har ingen ros ju :) men ni får tänka er en :)

Kusten
0

Skäms Så gulligt.. tack!.. men.. Diana, Disas fantastiska mamma och kappa som varit jourhem är de som ska ska lyftas fram. För att inte tala om Disa, som ju gjorde det stora jobbet självt när hon travade in i fällan.

Ja visst är Disa fin. Hon fick alltså ett hem hos en kvinna i Göteborg idag, ett hem där det sedan innan bor en annan hemlös kisse som jag hoppas hon ska bli accepterad av. Det får bli små försiktiga steg i taget, så får vi se hur det förlöper sig. Förhoppningsvis blir allt till det bästa. Men man vet aldrig. Och skulle det inte fungera kommer hon inte att bli en cirkuskatt.. det finns en väldigt god back-up plan kan jag lova..

Disa betyder så otroligt mycket, inte bara för mig, det har varit speciellt hela vägen och det är otänkbart att hon inte ska ha det bästa. Har lovat mamma Diana att se om flickan extra mycket..

Viktigt med placeringar är också att de katter/den katten man har innan, att de inte kommer må dåligt.

Alla ska må bra :) Försiktiga introduktioner är a och o till att börja med.. men Disa måste allra först vänja sig i små små steg vid den nya miljön och nya människor.

Nu är hon i ett tillvänjelserum, sedan ska hon enligt överenskommelse successivt få utforska resten i sin takt.. men som sagt, det måste bli tryggt för henne att våga sig runt först och hon måste bli accepterad av hemmets andra kisse. Och vovsen måste tillåta den gamla kissen att få komma fram och sedan hälsa på Disa om hon accepterar henne. Nu vaktar han Disa.

Diana skulle inte kunna bli lyckligare än att få veta att hennes lilla kanske äntligen hittat det hem där hon ska få åldras i Glad 

Jag ska följa upp Disa i hemmet och så får vi hålla tummarna att det ska gå bra det här!

Amoz
0

Ärligt talat har jag inte en aning än om vem som är vem på dig och den som varit stödhem ^^' kännde bara till någon som hette Kusten är som skrivit om Disa så antog att du var antingen stödhemmet eller den som hittat henne ^^'

Vovven funderar jag lite på att placera i en bur senare när det blir läge för att låta Jissa träffa Disa (alltså om ett tag när Disa verkar helt trygg med oss o.s.v, även om hon redan är väldigt kelig) att placera hunden i en bur blir i såna fall bara för att han inte ska låta (vilket hundar har en förmåga att göra ibland, som du hörde när han gnällde)

Jag tror nog detta kommer gå bra, Jissa nosar vid dörren lite då och då, men det är inte så att Jissa går och vaktar eller liknande utan hon nosar och går sen iväg och hittar på annat, men hon verkar lite små sur på oss, sån var hon den första tiden med vovven med "Vad ska den där vara bra för?!" men nu funkar de jätte bra ihop (vovven och Jissa alltså ^^)

evamojje
0

En blomma från oss med Skrattande

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Sidentass
0

Och blommor o kissar härifrån också…:)

Kusten
0

7 - Tror också och hoppas mycket på att det ska gå som en dans. Men man får vara lite beredd på att det ibland inte funkar hur gärna man än vill. Vi får ta en dag i sänder nu och se vad som blir bäst för varje liten parvel :) När Disa och Jissa om några dagar sakta ska börja träffas får det bli när Disa är i transporten. Försiktiga nos mot nos hälsningar blir säkert bra. Tumhållningen är konstant här :)

Kram och blommor till dig och hela familjen

Lägger en fin vårbukett till Hittekattsgänget här också Kyss

Disa får en alldeles egen liten lax-blomma Flört