Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2316 ggr
Hawknestgrove
0

Pysselkatter i fokus nytt....2

Börjar en ny tråd, så kan ni kanske låsa den förra, den börjar bli lite lång.

Jo, jag efterlyser bilder på katter med humlor. Den jag har till Tradera är bra, men jag har märkt, att det säljer bättre, när man har levande modeller. OBS! Gäller alltså levade katter och virkade humlor, hahaha!

Så maila mig om ni har!

gunilla.hallgren@gmail.com

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Putt!

Hawknestgrove
0

Bild på katt och virkad humla? Någon?

Puma77
0

Ska fixa en om ingen har.

//Pia

Hawknestgrove
0

Toppen! Vi är ett oslagbart team!

Puma77
0

JappSkrattande

//Pia

Hawknestgrove
0

Ok, plikten kallar. Jg får ta och stänga ner, för i vanli ordning, så har jag sålt skinnet utan att ha skjutit björnen, dvs jag har lagt ut en godispåse på Tradera som inte ens är klar! Dessutom, så ligger min halva vinflaska i kylen, så nu är det fredag!  HA det! Kommer igen på söndag!

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu ikväll så har jag suttit i köket och gjort ett kort. Jag vile göra Billy sällskap, han håller till där numera i lugn och ro.

Resultatet, ja inte så pjåkigt. Billy hjälpte mig och han har inte dum smak han inte.Flört Fast på något sätt får kortet mig att tänka på SimsonObestämd

//Pia

Simson
0

Kan förstå det Puma…jag är ju lika snygg jag… SkrattandeTungan ute

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Puma77
0

Ha ha jag tänkte mer på att katten på kortet påminde om dinaFlört Knasoll

//Pia

martdat
0

jättefint kort, klart trevligare än de färdigtryckta, tänk om jag hadde hafft nerver att pyzzla, det e skoj men jag e sån som har lim över hela mig om jag försöker typ,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Simson
0

Puma: Kortet är underbart och faktiskt lik mina huliganer. Jag kan inte göra så vackra kort för min designgen är borta och tar jag fram och försöker så är sakerna borta då huliganerna snor allt. Flört

Puma: Jag förstod det men kunde inte låta bli att kommentera som att jag inte fattade.SkämsOskyldig Ja jag vet att jag är en knasbollSkrattande En tidigare medlem här inne döpte om mig till BängBoll och det heter jag fortfarande.Skrattande Mitt ex döpte om mig till Halv-Lena för han tyckte jag inte var riktigt klok. Därför kunde jag inte heta Hel-Lena. Jag var inte helt riktig. Cool

En seriös fråga till slut…kommer du att sälja kortet? Säljer du kort?

Puma77
0

Jag har sålt kort tidigare och tanken är att detta ska ut till försäljning ngn gång. Har inhandlat lite mer saker idag;)

korten som jag säljer kommer ha kuvert och ligga i en cellofanpåse.

Tack för komplimangen med simsonSkäms

//Pia

essut50
0

#7 Vilket vacker kort  Pia, du är så händig med allt så jag är så avundsjuk…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

mymlanbus
0

Snyggt kort, auktion? det är många som är intresserade Tungan ute

Puma77
0

Vänta bara, dagen kort är färdigt och jag är faktiskt grymt nöjd. (kors i taket) Ska bara föra över bilden till datorn;)

//Pia

mymlanbus
0

*väntar nyfiket*

Puma77
0

Japp här kommer det.

Nyinköpt idag på denna är stämpeln med texten, bokstäverna i MJAU sen den gröna stenen och röda blomman.

//Pia

Hawknestgrove
0

URsnygga!

mymlanbus
0

WOW! Säger bara….. vill haaaaaaaaaaaa :)

Puma77
0

*fniss*Skäms

Nu är katterna slut så jag får sätta mig och måla lite, får se vad det blir för färger. Men jag hittar inte mina akvarellfärger:( Det går lättast med dem.

//Pia

Maria-I
0

VILKA fina vykort du gör Puma, man blir ju helt stum… Glad

Puma77
0

Åh tack MariaSkäms

Men drömmen är att kunna göra som de Bibbi gör. Oj oj oj.

//Pia

Puma77
0

Vågar jag säga att jag gjort ytterligare ett ikvällSkäms Fast vill ni se det så får ni vänta till imorgonFlört

//Pia

mymlanbus
0

Men… men… vänta ända tills i morgon? TystOskyldig

Jag vill se NU! Tungan ute

Puma77
0

Okej då. Färgerna är svårt att få bra i detta ljus men det får duga;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Pytegulligt ju!

essut50
0

Wow säger jag, vilket jätte snyggt kort. Den kommer att säljas för många hundralappar.

Puma77
0

Framöver kommer kort med röda missar och så har jag en svart/vit misse som vill vara med på ett kort. Har ni fler färgförslag? Har hittat akvarellfärgernaFlört

//Pia

Hawknestgrove
0

Således något vi ska lägga ut eller kör du dem själv?

Puma77
0

Avvaktar så länge. Vet inte hur jag ska göra riktigt än.

//Pia

mymlanbus
0

Oh så fina… jag vill ha ALLA NU :) Så himla duktig du är Puma-Pia! Förresten, jag har hittat pinglor som man kan stoppa i bollarna… vågar man det förresten?

Puma77
0

jag har pinglor i bollarna. Packa in dem i vadden du bus-mylan så blir det kanon. Gunila ska få bilden på Tudor när han leker med dina bollar med för de ska ut på tradera. Påminn mig om det imorgon Gunilla. Tror det var en bild på Pussy P också för den har jag väl inte skickat.

Tack för komplimangen #31. Jag är lite som bumbis när det gäller sånt här. Det finns så många otroligt duktiga pysslare som jag tycker är mycket bättre så jag drar mig alltid för att sälja mina saker. Har alltid gett bort dem iställetSkäms Men ekonomin skulle inte tillåta det. Vågar jag säga att det jag köpte idag kostade över 400. Fast mycket var verktyg och material som man kan använda om och om igen.

//Pia

Hawknestgrove
0

Då skickar jag ett mail till dig nu, så vet du.

mymlanbus
0

#32. Jag vet att  det är svindyrt, jag vet. Jag har faktiskt fina akvarellfärger jag med :) men just nu har det varit akryl som har toppat mest. Det är roligt med oljefärger med… men inte när kissarna gör tassavtryck över tavlorna :)

Jag har torkat mycket färg överallt, men ack så roligt det är… jag älskar det när jag har mina perioder, men nu var det länge sedan :).

Önskar att jag kunde komma till ro, men det går inte :( fel årstid för mig tror jag… :) jag skulle behöva gå i ide.

Du måste lära dig att ta betalt kvinna! Du/Ni gör jättefina saker och sedan ger ni bort det bara… nej, lär er att uppskatta det ni gör för sjutton! Ni är ju bara så bäst på det här :)

Okej… då blir det bollar med pinglor i då Tungan ute

Hawknestgrove
0

Ja jag tjatar ideligen på Puma, att hon måste åtminstone ta ut för sina utlägg. Att man gör grejeran för att man vill, det är en sak. MEn när man börjar räkna på alla utgifter så ser man, att det blir en himla massa pengar.

mymlanbus
0

Ja, det blir svindyrt det där! URK!

Puma… lyssna nu på oss (LÄS) ta ordentligt betalt för dina fina saker :)

Kraaaaaaaaam

Puma77
0

Ni blir snart trötta på mina saker men ni kan aldrig gissa vad jag gjort idagSkäms

//Pia

mymlanbus
0

#37. Där har du fel… vi tröttnar inte alls :) jag vill veta vad du har gjort idag… berätta Tungan ute

Puma77
0

#38 2 nyaSkäms

//Pia

mymlanbus
0

Ohhhhh…. jag vill se :) NUUUUUUU :) Puma vad du jobbar!

Hawknestgrove
0

Åh!

Puma77
0

Laddar batteriernaRynkar på näsan

//Pia

Hawknestgrove
0

Fladdermöss? Svarta?Flört

Puma77
0

Fladdermöss?

//Pia

mymlanbus
0

*nyfiken*

Hawknestgrove
0

HAha ja jag tänkte det. OCh svarta förstås, men då var det inte det då…….

Puma77
0

Lugn busiga mymlan, de kommer lite senare;) Bara batterierna får ladda lite så. Kan avslöja att en svart och en svart/vit misse är på ett kort och sen har vi en röd misse på ett annat.Flört

//Pia

Hawknestgrove
0

Åh det är dina vackra kort du har gjort!

mymlanbus
0

Okej… ladda på du :) det är helt okej…

Puma77
0

Hm blev du besviken nu Gunilla. Jag har suttit hela dagen och gjort 2 kort. Har ätit tre knäckemackor och oboy. E lite hungrig nu. Kan tillägga att jag blev tvungen att ge Billy lite skinka och lite oboy med. Knäckebrödet var han inte sugen på. För er som undrar så dricker jag låglaktos mjölk så ingen fara med pluttens mage;)

//Pia

mymlanbus
0

Puma, gå genast och ät! Knäcke och Oboy… middag då? Klockan är mycket. Energi måste du ha kvinna!

Hawknestgrove
0

Näää inte besviken… Tvärtom… Det är otroligt mycket jobb med såna där vackra kort. Var bara lite småjäklig!

Puma77
0

#51 Det var middagSkäms Men lugn jag äter nuFlört

#52Skrattande

//Pia

Puma77
0

För er som ville se kommer nu dagens kort #1

//Pia

Puma77
0

Och så #2

Korten är dubbla, darav så står de upp.

//Pia

mymlanbus
0

Ohhhhhhhhh….. ahhhhhh….. vilka ursnygga!!!! Puma va duktig du är!

Men kolla bara…. så himla söta som socker ju :) ohhhh….

*ordlös*

anniii
0

Efter lång tids frånvaro från virkning så har jag nu under julen, med hjälp av mamma och syster, virkat ett gäng näbbmöss som söker nya hem. Har lagt ut ett par auktioner på Tradera. Ska kolla hur många möss vi har (de är hos mina föräldrar) men får vi ett överskott så kommer de att skickas till KKS för försäljning i Webbshoppen.

/Anni

huskatt08
0

Åh..så jättefina kort du gör Glad

själv har jag ingen pysselådra Rynkar på näsan blir så avis på er som har.

Hoppas…hoppas attt dina kort kommer ut till försäljning…vore tacksam för insidertips så jag hinner med att köpa då Flört anar att de kommer att ha en strykande åtgång.

Puma77
0

#58 Ha ha du tror det. Jag är en sån som alltid har så hima stora krav på mig själv att jag nästan aldrig är nöjd med det jag gör. Dessa kort har jag verkligen lagt ner tid och tanke bakom, det tar en hel dag att göra 2 st.
Tyvärr har jag inte så mycket olika matchande papper som jag skulle vilja. Men det som jag saknar mest i pappersväg är mest enfärgat och det är ju billigast ;) Men ytterligare ett kort är igång men det gör jag färdigt imorgon. det går i lila/rosa;)

#57 Underbart, Susanne kommer bli jätteglad när de kommer.

//Pia

mymlanbus
0

Tänkte på en annan sak… jag trådslöjdar lite grann och hoppas komma igång med det igen, efter uppehåll. Jag har en del som står och bara står här, det kanske går att sälja, eller vad tror ni?

Puma77
0

Trådslöjdar? Menar du luffarslöjd?

//Pia

mymlanbus
0

Japp :)

Puma77
0

Fräckt, har sett en del sånt och det finns mycket snyggt.

//Pia

mymlanbus
0

Gick en kurs för många år sedan :) det var roligt

Puma77
0

Det förstår jag. Det har kliat  mina fingrar med men jag har insett att jag har inte tiden till allt suck. Finns så otroligt mycket jag skulle vilja testa som jag inte testat men men.

//Pia

mymlanbus
0

Mmm, lika med mig Tungan ute

Den här kursen var via folkuniversitetet i Norrköping och det var flera på kö som ville gå men inte fick plats…

Simson
0

Jag blir så AVUNDSJUK på korten! Jag vill också kunna! Buhu!Gråter

Puma77
0

#67 du kan säkert men ni ska få se en sida som jag bara älskar

Bibbis dillerier

//Pia

Puma77
0

mymlanbus, jag antar att du redan är med i den nya sajten härinne trådslöjd i fokus:))

//Pia

Puma77
0

För er som är nyfikna så har jag nu gjort färdigt det lila kortet.

//Pia

chigak
0

Jag fick ju mönster till kattmyntaleksakerna av Puma för att vidarebefordra dem till min mamma. Jag satt och kikade igenom dem och då blev jag så sugen så nu virkas det råttisar för fullt här. Har inte vågat mig på något annat än Skäms var några år sedan jag virkade. Ska se om jag vågar mig på att prova en boll sedan. Mindy, Tiara & Sigge har varit testpanel och de godkände leksakernaSkrattande Så så måningom kommer det en omgång till dig Puma.

Puma77
0

Du e super chigak;)

Jag har inte virkat på ett tag, vill spendera lite tid med Billy så då blir det kortpyssel här för tillfället. men nu så är jag grymt trött så det blir nog en patiens på telefonen och gå och lägga sig.

//Pia

essut50
0

#70 Åh det är min färg, den vill jag gärna ha…Flört

Puma77
0

#73 ha ha ;)

dilemmet som jag känner just nu är att jag inte har någon ekonomi alls över. Materialet att köpa in kostar lite nu i början, speciellt vissa verktyg så jag står och väger på hur jag ska göra. Sälja till förmån för katterna eller så jag till mig själv så jag går runt och kanske kan inhandla mer material för att slutligen kunna sälja för katterna. Förstår ni hur jag tänker?

Jag har gjort några kort på skisser som är med i tävlingar och priset är just scrapbookingsaker. Vore underbart om man vann något så man kan kunna sälja. Men det är just nu i början som det är så här. Jag har lagt ut nu säkert 500 kr på material men mycket är skaer som räcker i evighet som verktyg m.m. Så det tjänar jag in på.

Sen kommer man alltid till pris. Har sett många sälja kort för 45 kr av det här slaget ibland upp till 55 kr men jag har alltid haft svårt för pris tyvärr och underskattar mycket mitt eget arbete. Så om man säljer i det här stuket med kuvert och cellofanpåse är 45 kr för dyrt?

//Pia

essut50
0

#73 Jag tycker du ska tänka på dig själv nu, dvs att ta bra betalt så du kan fortsätta göra kort. Alltså att pengarna kommer in till dig.

Tycker oxå att du kan ta 50 kr för kortet, eller mer ..Dom är ju så snygga.

Hawknestgrove
0

Ja PUma, sälj till dig själv. Det tycker jag absolut.

OCh ni som virkar, underbart…….

Puma77
0

Ska suga på karamellen. Framövr sen när man har det mesta inhandlat så kanske det räcker med att ta ut en liten summa i materialkostnad t.ex och så går det mesta till katterna, för det är ju egentligen dit jag önskade att jag kunde skänka alla pengar.

Men priset? Ja 50 kr men jag…. asså. Jag blir alltid så blyg när det handlar om att ta betalt för det jag gör. Tycker sällan att det jag gör är märkvärdigt utan alla gör mycket snyggare än mig. Suck ja jag vet att jag hr probem *fniss*

//Pia

Hawknestgrove
0

Lägg ut dem själv på Tradera och ha utgångsbud på 30 kr och på 14 dagar. Då ser du.

chigak
0

Kom nyss hem…. Har fått gå runt i hela huset och letat upp myntaleksakerna jag virkade igår. Somnade ifrån dem i soffan igår och försov mig på morgonen idag så de blev liggandes. Tror det är några som haft kul idag…Skrattande

Puma77
0

Ha ha lika kul som Thindra haft idag som fått upp nystanpåsen. *fniss*

//Pia

mymlanbus
0

#69. Ja Skrattande

Köpte nytt garn till bollar, så nu virkas det bollar i olika kulörer igen Tungan ute

Puma77
0

De andra bollarna borde ligga ute på tradera nu. Antar att Gunilla fixat det. En fin fotomodell i Tudor också:)) Ska se om inte jag kan föreviga Billy också som fotomodell.

//Pia

essut50
0

Vad ni är flitiga på att göra leksaker..

Här hemma har jag 9 kattungar som ska sy ihop nångång. Måste köpa mera garn, får väl åka till Hallunda när jag får min lön för där finns det billigt har jag sett förut.

Puma77
0

Jag har sålt mina första kort. Mina fastrar köpte varsitt för 50 kr st. Det svarta och sen det med ett hjärta. Det med ett hjärta har jag inte visat för er här dock. sammanlagt har jag gjort 9 kort.

//Pia

mymlanbus
0

Men du ser Puma :) det är inte svårt att sälja!

Jag tänkte… använder du akvarell till allt som du målar? Har du en metall-låda som du lägger själva färgerna i? (kakorna med färg)

Puma77
0

Nej det beror på vad jag ska göra. Har allt från blyerts, torrpastell, pennor och akvarell. Till korten har det blivit mst akvarel och jag har en sån där svart plåtlåda som man viker upp med småkakorna i. Har haft den sen jag gick gymnasiet tror jag.

//Pia

mymlanbus
0

Ok… Tungan ute var bara lite nyfiken. Färgerna räcker ju i 100 år känns det som, det är bra.

Jag köpte mina grejer i någon målaraffär som konkade i stan, tror att jag fick alla sakerna som jag köpte (många saker) för under 200 kr så jag gjorde ett kap Guld i mun Köpte massor med penslar, har nog ett 30-tal finpenslar och sedan 30-tal andra som är helt okej med.

Jag blir sugen på att göra något när man ser dina fina kort Skrattande

Puma77
0

Men gör det busiga mymlan, det tycker jag. Jag var och köte en skärmsaskin igår med 3 olika skärblad och man kan köpa fler olika. Den underlättar en del. Sen köpte jag mer papper så jag letar mest efter olika mallar som kan ge mig inspiration. Tycker dock att det är lite synd att man inte har någon scrappingträff här i närheten där man kan sitta och klippa och klistra tillsammans, dricka kaffe och snacka en massa skit.

//Pia

mymlanbus
0

Vi har ett kanonställe här i stan, med massor med medlemmar och de träffas varje vecka i den stora affären :). De scrappar :) och det finns så många fina saker i den affären, törs inte gå in för då blir jag urfattig ju :)

Bra om bollarna kan säljas via tradera :)

Puma77
0

Ja risken är ju att man gör av med lite FÖR mycket pengar.

//Pia

essut50
0

#84 Där ser du att det finns många som vill köpa dina kort..Jag oxå för den delen..Flört

mymlanbus
0

Jag med vill!!!!

essut50
0

Såg att mina kattungar på Tradera går åt, det är ju kul..SkrattandeTrodde dom inte skulle gå så bra.Förvånad

Hawknestgrove
0

Ja Essut, rena kioksvältarna! Det var ju samma sak, när jag gjorde mina första bautaråttor. Visste inte vad jag skulle göra av tjockt garn. OCh de är lätta att virka dessutom. Så de går som smör!

Simson
0

Bautaråttan är långt mycket mer uppskattat av mina huliganer här hemma. =) Verkligen en hit!

• En annan fråga som jag säkert ställt tidigare men med min teflonhjärna så finns inga minnesrester kvar…:Cool
    - Vart får jag tag i torkad kattmynta?
    Kan inte odla själv då jag inte har så gröna fingrar. Tungan ute

Puma77
0

Simson; det finns i djuraffärer;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Eller Simson, på farliga Ebay……och Tradera…..

Simson
0

#96 17 också! Jag visste det var något jag glömde idag när jag tog mig ner från glasberget. Cool

Puma77
0

#98 ha ha fler som gett sig ut på skridskofärd hör jag;)

//Pia

Simson
0

#99 Förra gången åkte jag i backen så det skramlade innanför pannbenet. En pik med skruv eller något liknande vart det. Ont gjorde det länge. Tur inget bröts. FörvånadFlört

Puma77
0

#100 aj då. själv har jag klarat mig hitills men fick gå på gräset fär det var som blankis på asfalten. Annars brukar jag testa Anjas sälen med cykel på sommaren:)) Inget att rekomendera. Känns som om man blivit överkörd av en ångvält de närmsta dagarna.

//Pia

Hawknestgrove
0

AKTA ER !!!!!! AKTA ER!!!!!!!  Det var just blankis som gjorde, att jag fick gå på tre ben en vinter……. Halkade på en isfläck, som var täckt av snö. Fick benet under mig. Kras……. GICK på detta ben in. Så för 17 passa er!

Simson
0

#102 Precis det hände. Det var snö och jag trodde det var bara dt men under var det blankis. I 45 grader lutning. Kan säga jag åkte fort nerför den backen. Det gick inte att stanna när man väl fått upp farten på isen. Flygande Jakob har man ju hört talas om men inte en flygande helena… Flört

Hawknestgrove
0

Exakt så var det hos mitt benbrott med. . Blankis under…..Så numera så struttar jag som en gammal tant så fort det är halt ute. Små, små, små steg…..

Puma77
0

När det är halt så cyklar jag helst. Vet det låter galet men balansen är mycket bättre. Två ben som far åt var hål och åtta hörn funkar inte. Med cykel kan man på rena isen utan probem köra rakt fram i varje fall det är när man svänger som man får ta det extra lungt.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja eller kör…..Då känner jag mig säkrare!

Puma77
0

Kanske inte så bra val för mig *fniss* Nja kanske för ig själv men säkrare för andra vet i 17:))

Hm nu spårar vi ur i daglig ordning *fniss*

//Pia

Hawknestgrove
0

HAHa Puma, hej va de går i Kaanans land!

Från en som kör som en påse nötter……

Puma77
0

de senaste korten och det har jag lagt upp här

//Pia

Hawknestgrove
0

Å så fint! JAha du använder Flickr. JAg har där med, men jag vet alrig hur man ska lägga in bilder därfrån nånstans… Photobucket är enkalre, men det är kanske jag som inte fattar!

karins
0

Åh så fina kort Puma!

Puma77
0

Tackar Karin.

Nu ligger ett kort ute på tradera här och vi har sagt att av utropspriset tar jag hälften och resten som det säljs för går till Billy hittekatt. Så går det för 100 kr så går 75 kr till Billy hk.

Vi ville testa och se hur det går. Hoppas nu.

//Pia

Hawknestgrove
0

mymlanbus
0

puttar för snygga kort på tradera!Guld i mun

Hawknestgrove
0

JA jag valde att låta det ligga uppe i 14 dagar. Vi har fått ett bud.

Simson
0

Puma: Vad säger du om Garntjänsts sida?

• Garntjänst
  • Skaparkraft (i menyn Shoppar)
  • Inspiration (i flikmenyn ovanför)

De har massor med stämplar också.

Förfrågan: Puma, kan du göra ett kort till en blivande mamma till en pojkbebis, Timråit (rödvit Flört)?

Puma77
0

#116 Åh underbara stämplar. Såg bl.a alfabetet som jag köpte men en hel del andra som jag skulle vilja ha.

ett kort till mamman menar du? Hm Timrå? ska kolla över det. När?

//Pia

Simson
0

#117 Ja tyvärr Timrå. Man måste vara snäll mot de som inte är "troende"Flört. (Brynäsare som jagCool)
Hon får en kille i mars. Jag skulle sticka en respåse eller vad det heter i rött o vitt men hon har redan fått en.

Simson
0

Hur är det 13 februari? Alla hjärtans dag? Görs det något speciellt till den dagen? Kort med hjärtan? Virkade hjärtan med kattmynta? Jag skulle vara intresserad av det.

Puma77
0

Möjligtsvis att det kommer kort, två hjärtan har jag här hemma, kanske kan lägga ut dem eller något.

//Pia

Jenna-Gun
0

Är det inte Alla hjärtans dag den 14/2 ?

Stod den 13 någonstans här

Vill ju inte vara besvärlig på nått sätt.

Jenna

Simson
0

Jenna: Du ser vad uppvaktad jag är?! Inte ens håller reda på att Alla Hjärtans Dag är den 14e februari. SkämsFlört

essut50
0

Igår natt var jag uppe till 03.30 och stickade mina kattungar, han göra 12 st, nu ska jag bara sy ihop dom, det är det som tar tid tycker jag. Man ska vara så noga med allt.

Jag köpte billigt garn i en affär i Hallunda (Botkyrka) igår. Direkt efter det så åkte jag till Ikea och spanade på kattsaker..

Puma77
0

Simson *ropar och vinkar* Vill du ha ngn text. Kan inte vara för många bokstäver dock då jag endast har de bokstäverna so jag har använt tidigare på mina kort så det får inte plats så långt ord.

Men vad säger du om ett kort med loggan (örnen) i blått vitt och rött. Blått passa pojke också:))

Eller är inte text/ord så viktigt? Utan själva kortet bara som är kul?

//Pia

Simson
0

Det viktigaste är rött och vitt. Skall tydligen vara viktigare än det klassiska blå för pojke. Glad De är än mer nördiga  vad det gäller hockey än jag. Grabben skall bara ha rödvita kläder. Skrattande

Logga vore helt underbart!! Jag kan betala innan så du får pengar att jobba med?

Kram! Kyss

Puma77
0

Du ska få se loggan som ska på kortet. Själva kortet grunden på kortet kanske kan vara vit och röd då. Har en liten ide i huvudet en den kan ju lätt ändras:)) Ha ha snacka om Timråsupporters:))

Sen är frågan om du vill ha något ord?

Loggan (bortse från texten.

//Pia

Simson
0

Snygg logga!! Cool Tar på mig solglasögonen för att slippa bländas…

Vad skriver man i vanliga fall? Grattis till grabben? Välkommen pojken? Gratulerar till nya familjemedlemmen?

Vi är några som skall skriva under på kortet senare också.

"…så här ser en riktig tröja ut med rätt lag!" Tungan ute

Puma77
0

Ser ingenting *blundar*  *fniss*

Ja frågan är vad det ska stå då det inte får vara för många bokstäver, får nte plats på kortet. Önskar jag hade en stämpel med grattis *suck*

En del tycker jag skriver snyggt men det gör inte jag annars hade jag kanske fått ihop t.ex grattis en pojke. Där grattis är i en stil och en pojke med stämpel eller ngt. Nja jag får spåna på det.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja jag fick låta piskan vina över Stackars essut här….. JAg hade dålig koll, så jag sålde kattungar som inte fanns! Så nu sitter stackars Essut och syr ihop kattungar för glatta livet! OCh jag har fått bud på kanelbullar, som inte är påbörjade……MEn det är lugnt. JAg tar det i helgen.

Puma77
0

Gunilla, de två som var betalda är postade idag. Så än så länge är allt lungt i alla fall.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja ,en de som blev bud på i går, är inte klara. Tjejen mailade oss, men jag vet inte om det är den du menar?

Bumbis
0

Ni är verkligen goa och duktiga och vad ni pysslar!!!!
Allt för kissarnas skull!!! Flört

#4 instämmer, ni är verkligen ett oslagbart team!!!

Alexej
0

Tittade in här nu:)

Själv är jag absolut ohändig och hatar allt småpysselgrejande…Snickrar hellre. Men tycker ni är fantastiska!!!

Och jättefina kort, Puma!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Simson. Loggan är klar, var en hel del pyssel men men. Så nu är lite tankar runt resten. Om det går blir det bra med bara texten "En pojke" ok?

//Pia

chigak
0

Ikväll har jag börjat virka på en myntatärning. Ska bli kul att se hur det går, är den första jag försöker mig på. Glad

Puma dina kort är superfina!

Bumbis
0

Egentligen, när det finns så många superduktiga pysslande eldjälar här på hittekatter varför inte samlas och sälja på en mässa eller liknande?

Husdjursmässor och kattutställningar är det ju lite varstans. Visserligen brukar inte montrarna vara gratis, men så mycket fint som tillverkas här kommer prylarna sälja som smör i solsken…

Och om en viss del går till hemlösa katter kommer folk att shopppa loss. Då kunde man passa på att göra reklam för katter som behöver hem och göra posters med berättelser om alla stackars katter i kolonier mm. Kanske ställa ut tiggarbössor (om man får det när det inte är en förening bakom, tveksamt)….???????

Försäljningen kunde ju gå under namnet "Hittekatter i fokus", om det är tillåtet???

Tidigare när jag var aktiv på katthem stod vi alltid på liknande tillställningar, ibland hade vi även hittekatter med oss som sökte hem och satt i utställningsburar. Gissa om våra katter väckte uppmärksamhet!! Naturligtvis  hade kissarna de finaste burarna med specialsydda burskynken i guld med matchande leksaker och skålar mm…. och så var det naturligtvis katter som klarade pressen och som tyckte om uppmärksamhet!!!

Någon tillverkade smycken och kylskåpsmagneter med djur och sålde, jag sålde stenkatter, kattkrukor, tavlor och bäddar mm och för det mesta såldes det slut på en helg!!

På kattutställningar handlar kattfolk som bara den, bara det är en katt på motivet. Om någon känner någon i en raskattklubb kanske det skulle kunna gå att få ha ett bord hos dom billigare eller gratis Skäms ….??? Det finns?? har i alla fall funnits raskattklubbar som sponsrat katthem tidigare.

Bara en tanke….

Puma77
0

#136 Kanske ingen dum tanke. Du kan ju göra en massa bäddar m.m i så fall :)

För er som undrade om ni kunde skicka lite smycken m.m så vill jag visa ett exempel på vad man kan göra med olika saker som man kanske inte tror.

detta kort hade jag påbörjat med att klippa ut men inte fått ihop något förrän igår då jag tog tag i det. Idag plockade jag fram lite smycken som jag fått av bl.a Gunilla och Destiny. Påfågeln på kortet är egentligen från ett par örhängen (har en kvar) men jag satte dit den som dekoration. Tror det är från det som Destiny skickade:)

//Pia

mymlanbus
0

#137. Oh… vilken fint kort… *dreglar* Bra att man kan använda smycken sådär… det hade jag inte en aning om faktiskt :) fiiiiint!

Puma77
0

#138 ja det är ju det att man inte alltid tänker på sånt. Tänk t.ex på gama pärlhalsband, de borde man kunna sy fast så att man kan ha sånt istället för  sidenband t.ex. Gamla billiga ringar kan man kanske putsa upp lite och ha i ett förlovnings/bröllopskort. Jag egentligen så är det bara fantasin som sätter hinder.

//Pia

Bumbis
0

#137, jag är med i så fall,  fast man måste ju hinna göra ett lager.Flört Burskynken verkar också vara något som är eftertraktat. Gjorde ett i svart med guldstjärnor på en gång till en svart hittekatt som jag stod i monter med. Folk erbjöd mig pengar för burskynket fastän det inte var till salu, de var som galna…och kissen fick ett bra hem, det var viktigast!!

Bara det är till katt eller katt på så säljer det….

Smart med smycken på korten Puma!!!

mymlanbus
0

Himla snyggt blir det :) va duktig du är Pia!

Kram

Puma77
0

Hemliga tomten *fniss* Jag har använd en av sakerna som kom i paketet, ett hjärta till ett nytt kort idag. Bilden gör inte kortet rättvisa tycker jag men ändå.

Sen har jag även använt två andra saker som var med i smyckespåsarna som jag fick från Destiny. En svala i blått som en gång varit ett hårpänne tror jag och så ett gammalt örhände i blå pärla och blå strass runt om.

//Pia

Hawknestgrove
0

URsnyggt! HAr du fått frimärkena nu?

Puma77
0

;)

//Pia

Hawknestgrove
0

javetjavetjavet……..

mymlanbus
0

#142. Så fint kort

:)

destiny
0

#137 o 142 Så roligt att mitt gamla "skräp" kom till användning. Känner igen både påfågeln, örhänget och svalan. Glad Så jättefint det blev i ny tappning. Du är verkligen duktig Puma77. Skrattande Korten du gör är så vackra.

Puma77
0

#147 Så kul att du gillar dem. Trodde du skulle tycka det var roligt att se vad lite av sakerna använts till. Det är makalöst kul och jag stortrivs med detta pill.

//Pia

destiny
0

Det är verkligen jättefina kort du gör. Det blir gärna bra när man gör något man gillar. Flört

Jag tror jag har ytterligare en del grejer som ligger och skräpar. Får ta och gå igenom mina gömmor och se om jag hittar mer du kanske kan ha användning för.

Puma77
0

Låter kanonGlad

//Pia

essut50
0

Pia och Gunilla…

Nu är kattungarna klara, 10 ska till Pia och 2 till den som vann på tradera.

Puma77
0

Åh så underbart. Du är en ängel essut. Men ta det lite lungt mellan varven också.

//Pia

essut50
0

Jag ska koppla av på jobbet inatt, titta på TV när vi har lugnt i huset.

mymlanbus
0

#151. Vilka fina kissar essut, du är verkligen en hejjare på det där :)

Simson
0

Essuts kattungar är så mycket snyggare i verkligeheten! Urläckra söta kisseungar! Verkligen något att lägga pengarna på! Vi älskar dem massor! Kyss

Puma: Idag har jag fått min kattmynta! Redan! Oj vad imponerande! Nu får vi se om jag åstadkomma något av det också… Flört

Fråga: HUR gör ni med kattmyntan? Lägger ni det i bomullsrondeller och syr ihop dem innan ni virkar? Dvs hur får ni myntan att vara kvar i modellerna? Förvånad

Puma77
0

Simson. Jag använder vadd. Köpte en billig kudde på jysk nu för 20 kr. Annars är det den dyra stoppvadden för 43 kr men kudden funkade lika bra.
Ta en tsk kattmynta i vadden och klä in sen stoppar du "vaddbollen" i modellen.

De sakerna jag virkar virkar jag så att det lämnas en så stor öppning kvar så jag får in "vaddbollen" sen virkar jag ihop det sista och syr fast fästtråden.

//Pia

Puma77
0

Glömde ju säga att kattmyntan kom verkligen snabbt, de ligger inte på latsidan precis. Kanonbra och smidigt.

//Pia

Hawknestgrove
0

Simson fick du kanelbullarna?

Simson
0

Ja kanelbullarna har vi fått. De var riktigt populära! Vadden är redan ute… Skrattande

Undrar om jag ens betalt dem…hmmm…Atos o Fonus har tagit min uppmärksamhet…

Hawknestgrove
0

JAså, de är alltså ätbara? HAhah

Simson
0

Nu har jag betalt! De framkallade brottningsmatch mellan både katter och bullar! Skrattande

Puma77
0

Simson simson. Hur vill du ha ditt kort? Och när? det ligger och väntar.Flört

//Pia

Simson
0

Puma: Skicka det till mig när jag betalat. Jag pmar dig…

mymlanbus
0

Nu måste jag se till att fläta svansarna på bollarna och sedan ska de skickas till Puma :)

Många färger blir det :)

Puma77
0

Oj oj oj Mymlan, inte illa. Kommer ha ett riktigt fint lager på dessa men de var ju poppis så det går åt.

Kalasläckra färger, passar riktigt bra till påsk sen att ge katterna istället för påskgodis.

//Pia

Hawknestgrove
0

gud så fina!

karins
0

Åh så läckra bollar Mymlan!

Hawknestgrove
0

JApp la upp dem igen, så nu är ett gäng om 4 redan sålda. Stressad? HAHAHAHA!Skrattande

Puma77
0

Idag var jag och hämtade kattungarna som essut stickat så nu kan de som längtar efter dem på tradera snart kunna buda på nya.

Sen hämtade jag ett paket till som kom idag. Det var från en snäll person som har pengarna men inte tiden till att pyssla. Så hon undrade om hon kunde skicka mig då jag inte har pengarna men tiden. I låg jätteläckra nystan men också scrapbooking saker. Band, söta junfrubensknappar, strasshjärtan och inte minst hör och häpna 23 st olika kattstämplar. Jag höll på att börja gråta och har fortfarande gåshud. Det är 12 st ca 3x3 cm olika motiv, 1 lite större, 4 lite mindre, 3 motiv varav en tass, ett garnnystan och en fisk. Sen är det 3 st med text på. Är det inte bara otroligt, så nu ska det göras nya kort med olika motiv på och så kommer jag färglägga massor.

Stort tack till er underbara människor.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja mitt i allt elände, så finns det alltså solstrålar!

essut50
0

Vilka snälla människor det finns. Man blir så glad..

Hurra, jag har nyss vunnit Gunillas "Kalorifria praliner till katten" på Tradera. 

Mymlanbus, va duktig du är.

Hawknestgrove
0

HAr du gjort det Essut?HAHa!

JA jag ser, att det är många auktioner, som går ut sent i kväll. Så jag blir väl sittande miss i nassen och skriva grattisbrev. För i morgon ska jag iväg till min kompis hela dagen.

Jenna-Gun
0

Vad flitens lampa lyser här inne.

Puma du är en riktig konstnär.

Essut vilken fin kattungekoloni du gjort.

Denna tråden ger verkligen skaparlust.

mymlanbus
0

#169. Men så glad man blir, jag är jättenyfiken på alla stämplarna :) vet du var de är köpta? Det är svårt att hitta stämplar med kissar på, jag har letat som en tok!

Ja, många färger blir det på bollarna :) och roligt är det också. Jag röker så mycket mindre sedan jag började virka bollar :)

Puma77
0

Busiga mymlan. Jag vet i vilken stad de är köpta och av vem men vet inte i vilken affär. Finns säkert måååååånga i den staden:) Det är jättefina stämplar har testat dem lite nu och färglagt ett par. Kunde inte hålla mig:) Hjärnan går på högvarv för att komma på en bra idé till kort men just nu ploppar det inte upp någon. Men som vanligt så ploppar en massa idéer upp när man minst anars det så jag tar en liten paus.

Jättebra att du röker mindre, det är ju kanon.

//Pia

Hawknestgrove
0

Kolla på Tradera, där har jag köpt stämplar med katter

Puma77
0

Ja jag brukar kika men har inte sett några nu på ett tag.

//Pia

Simson
0

Vad härligt med tomtar som köper kattstämplar! Glad

essut50
0

#173 Tack, visst är dom fina i olika färger.

Puma77
0

Kattungarna var riktigt färgglada och läckra. Som en go påse med gott och blandat. Mm nu blev jag godissugen med.

//Pia

essut50
0

#189 Hoppas du har godis hemma..Skrattande

Nu har jag stickat 20 st, ska bara sy ihop dom, tänkte börja lite smått på tordag då jag är ensam hemma.

Hawknestgrove
0

Ja och dagens Traderaförsäljning var inte så stor. Ska sätta mig i kväll och lägga upp lite mera bl .a kattungar

essut50
0

Såg att kattungarna på tradera är redan en som har bjudit på..Kul att det går så bra för dom..Skrattande

Hawknestgrove
0

JA de är bara för poppis! KUL!

Jenna-Gun
0

De är väl inte undras på de är ju så söta.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.