Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 1988 ggr
Marga
0

Upphittad katt i Uppsala

Min kusin har under några veckor observerat en katt som verka hemlös i Uppsala (vid Götgatan). Den är liten och grå med vita tassar och vitt ansikte, som går upp i en kil, gula ögon och den har svart halsband (har tyvärr inget foto). Den är lite skygg och väldigt hungrig (hon har matat den ibland) men verkar i grunden tam. Hon försöker nu fånga den och katthemmet har lovat kolla chipmärning och ta in den till akuthem om ingen ägare hittas.

Saknar du en katt som stämmer på beskrivningen, hör av dig till mig så kan jag förmedla kontakt.

chigak
0

Puttar

anebit
0

putteliputt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Marga
0

Kan rapportera att katten nu är infångad av katthemmet och det visade sig att den är chipmärkt i Tyskland! Det är en hona och hon går just nu därför under arbetsnamnet Lili Marlene…

Börjar undra om det kan vara en ny "Daisy" - historia. Lite underligt att en tysk katt hamnar vilse i Uppsala.

mymlanbus
0

Men oj, kanske hon blev såld till någon i Sverige?

Bumbis
0

Oj, nåson som semestrat här, eller en katt som liftat med båt eller långtradare el. liknande???

Spännade fortsättning, skönt att kissen är i tryggt förvar i alla fall.

Fagddu
0

Registrerad i Tyskland? *väntar med spänning på fortsättningen på hur den historien började och ska sluta*

anebit
0

Härligt att kissen är infångad och i trygghet.

Väntar också på en spännande fortsättning om hur hon hamnade i Sverige.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna