Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: tips-råd
Läst 1865 ggr
begin
0

Skaffa en tredje kisse hem?

Hej! Jag har 2 katter som är 4 år och dom är bröder. Jag älskar katter och funderar påm att skaffa en till, men vet dock ej hur dom skulle ta det dessvärre. Den ena katten är väldigt dominant och styr och leker med den andra….vad händer om jag tar in en tredje katt, eller rättare sagt en kattunge. Kan dom vara stygg med den då eller vad händer?

kattmatten
0

De flesta katter inser att man ska behärska sig mot kattungar ( t om min elake hankatt)

Problemen kan ju komma när den lille blir könsmogen. Då hade jag tagit en hona så blir det ingen rivalitet.
Det brukar oftast gå bra med en ny katt

Firinella
0

Instämmer med föregående dvs att ta in en hona. Har två hanar och de går inte ihop fast försök med både det ena och andra. Båda är kastrerade men ändå "revirsugna" Totalt har jag 8 katter så resten, 6, är honor och det har inte varit några problem. Lycka till med den nya katten…

Fagddu
0

Blir det någon tredje kisse eller står du fortfarande i valet och kvalet? :)

Alexej
0

Skulle också skaffa en hona. Då får hon göra lite ordning i rangordningen:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

begin
0

Vi vet ej ännu hur vi ska göra….vi får se hur det blir. Men isåfall verkar en hona vara lite bättre. För en av mina herrar är väldigt hög i rang som sagt.

Jag hör av mig hit då vi skaffar så ska  ni får veta hur det går =)