Beställt en uppblåsbar krage
Nu har jag ringt till Swevet och beställt en uppblåsbar krage. JAg var intresserad av omkretsen och hur pass tålig den är för kattklor coh så fick jag veta, att man kan blåsa upp den manuellt, alltså utan pump. Den kommer att kosta 55 kr plus moms, Så jag får ta och klolla och är det flera som vill ha, så kan vi beställa ihop här. Frakten tillkommer förstås.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jaaaaaaaa
Vill ha en.
Min adress kanske du har men annar får du den via mail.
Vet inte hyr man gör för att se meddelanden här inne nu. det kommer bara minavänner på den sidan.
Jenna
M…. den kommer väl i morgon. Får väl kolla att den är rivsäker, det är ju lite skillnad på hud och katt, det sa även han på Swevet. MEn jag gör så, att den som är i behov av krage nu, den skickar jag till, så får vi se omden ä bra, för det är ju ingen mening om man får punktering på den. JAg har PM:At dig, Jenna.
Jenna-Gun. kan du inte ha favoriter på vänster sidan då hamnar kanske meddelande i mitten istället för till vänster om mina vänner?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ok, då efterlyser jag någon, som just nu vill vara försökskanin till kragen!
Ok
Det låter ju spännande med en uppblåsbar krage. Ni får ta kort på den och visa här på sajten så vi får se hur den ser ut.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena: Du kan se en variant som jag köpte till Indy nu i höst vid hans operationer. Funkade hur bra som helst för oss. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
PRecis en sån är det. KArdborrband så den är flexibel. MEn att blåsa upp den med mun, det var inte att tänka på, men kompressorn gick bra, eller kanske nån med riktigt starka lungor. Det är ju en sån där backventil i den, så man får liksom trycka ihop själva inblåset lite.
Så jag kan tänka, att betäller jag fler, så blir det väl lite billigare. De kostar således55 kr plus moms, vilket gör 68,25 bara för själva kragen. Sen vet jag inte, vad frakten blir om jag beställer flera, självklart så blir det väl billligare för mig. Själva kragen väger 80 gram, så med lite möda, så klarar vi hundragramsgränsen, men det blir tillägg för skrymmande, då jag tror att det är tjockare än 3 cm. (posten är grinig) Så det verkar som nu, att när portot till mig är betalt på alla, så blir priset till den som vill beställa genom mig totalt 100 kr. JAg gör så, att jag räknar ihop alla utgifter och blir det några kronor till övers, så kan väl de små slantarna gå till Rädda Katten?
Så ni som vill ha, PM:A mig , så beställer jag på måndag. Hehe, jag behåller nog den här första kragen för mig själv!
Den såg ju fin ut.
Söt kisse i krage.
Jenna
Ja du ville ha en JEnna?

Esther är så söt i kragen. 
(Har skickat pm)
Tack snälla Alexej för att du tipsade. Ska kanske göra som Du sa, betälla några fler och sälja på Tradera?
PSt… de där vanliga kragarna med mjuk innerkant, de kan man köpa på My One. Köpte en själv där förut!
KAnske ide att nåla upp denna tråd t o m måndag, så många ser den? JU fler som vill ha, desto bättre pris kanske jag kan få?
Puttaar upp… nån som vill nåla fast denna?
Vilken storlek är det på kragen?
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
JAg har den minsta. Den funkar bra, för det är hällor i den, som man kan sätta in ett halsband i och så är det ju kardborrband. Minsta omkretsen, alltså när man satt på karborrbandet längst in är 15 cm. Sen är det maxat till 20-22 cm. Det är den minsta storleken alltså X-small. Vilket bör täcka upp de flesta katter. Provat på Arne också, tom på honom så funkade det längst in, men han var INTE glad åt kragen. HAn såg ut som på bilden med kanelbullarna
#20 Den vi köpte var S som vi skulle ha till Pontus när han var sjuk, men vi fattade inte hur man skulle blåsa upp den
Vi försökte men vi gav upp…
Fick du katalogen, Gunilla? Där fanns också kragar med fodrad kant. Men om du tar typ 120 kr + porto på Tradera då är det säkert många från andra sajter som vill beställa och då blir det lite över till hemlösa katter. Jag tycker 120 är inte fel.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Att blåsa upp den med lungkraft kan man glömma. Jag provade. Men ta med den till macken när du tankar. Går med kompressor alldeles utmärkt.
#23 tack för tipset..
#22 ja den med fodrad kant har jag en hemma, som jag köpte på My One.De hade dem. JA jag fick katalogen nästa dag och med en liten brasklapp att priserna i katalogen var inaktuella.
Det fick inte jag. Därför stämde priser inte…
Nej, men du fick väl din katalog bra mycket tidigare än jag? Fick min i fredags

Ja Indy var inte alls störd av kragen. Han fortsatte som vanligt bara. Hur bra som helst! Verkligen värd pengarna!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#27 Jag fick min för kanske 2 veckor sedan…:)
Putt! PM:A mig innan måndag, för då beställer jag.
Putt
Skulle gärna ha en sån krage hemma men just nu tillåter inte kassan några inköp. Men om du kommer sälja på tradera längre fram så ska jag lägga bud då
Samma här:) Väntar på tradera och mer pengar.

Ja det kan vara bra att ha en hemma om olyckan är framme.
Jenna