Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 3873 ggr
[LucyInTheSky]
0

Klagande grannar.. jobbiga katter

Blev stoppad av tanten under och grannen bredvidd.. *suck* Tanten under säger att det går inte att sova sånt liv vi för.. Jag kan verkligen inte förstå vad vi gör? Jag dansar inte träsko dans mitt i natten.. Men katterna.. Katterna leker ju, och då sa hon att jag skulle låsa in dem i badrummet. Jag vägrar.. Jag störs inte av att kissarna leker.. Hur kan hon göra det.

Sen nästa klagomål.. Ruu, han skriker och skriker. Vi har blivit tillsagda om att hålla honom instängd oxå. Jag blir galen på hans skrikande oxå men jag vill inte låsa in honom. Hyresvärden har då inte sagt något.. Bara grannen.

Så vad gör jag! Huset vi ville ha var aldelles för dyrt för oss i månaden, så vi är fast här med griniga människor. Hyresvärden tillåter djur! Det är väl då katternas rättighet att få leka och bette sig som en kattunge ska. Ruu kan jag förstå att dom klagar över. Det gör jag med.. Men vad kan jag göra!

Då måste dom ju förbjuda små barn oxå. Dom kan man inte låsa in på dass när dom skriker mitt i natten.

Blir bara så trött på allt och alla. Ibland undrar jag om inte jag ska flytta ut låååååångt ut i ingenstans och isolera mig från världen.

catfoot
0

Vissa är födda till att klaga, å klagar på allt å alla…Hoppas att det ordnar sig för dig å kisserna…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Imasy
0

Tyvärr så har djuren inget rätt att låta/störa grannar bara för att hyresvärden tillåter djur :(

Kanske säger de till dig först innan de ringer hyresvärden? Låter verkligen katterna så mycket att de verkligen störs av det, eller är det grannen som är über-gnällig?

Jag har också en sådan granne, som hotar barnen för att de leker ute osv, stans största områdespolis, men det har gått så långt att hyresvärden numer ignorerar dem, för de har gnällt i 40 år….

Hawknestgrove
0

Ja du om han låter, Ruu alltså, så låter han mindre då? Det kan faktiskt vara värt att testa. HAn mår inte dåligt av att du kanske stänger in honom på ett litet utrymme på natten. MEn sen det andra, tycker jag låter överkurs… Såvida du inte har köpt träskor åt katterna……Flört

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Lucy, har du testat med Feliway?

[LucyInTheSky]
0

Nej jag har inte det.. Har kollat på flaskorna på apoteket men dom är dyra..

[LucyInTheSky]
0

Jag vill flytta…. *sucka*

kattassen
0

#5 Lucy - ge mig din adress så skickar jag en halv sprayflaska Feliway som du kan få. Jag har ingen sådan där man sätter i vägguttaget men en sprayflaska väl.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

sagan
0

Tycker du ska förekomma dina grannar o gå ner till huvudkontoret och fråga om vad som gäller o vad du har för rättigheter/skyldigheter. Är det för höga ljudnivåer i lägenheterna så är ägaren skylldig att ljudisolera. Du kan även lägga en korkmatta i rummen som dämpar dunsar o dyl tills ni hittar ett nytt ställe.

Hoppas du får nån rätsida på ditt problem

Hawknestgrove
0

JA jag är enig med #8. JAg menar, det är väl bara vid kraftig bakfylla man tycker att katter klampar….. Lite fräckt frågat, vågar ni älska?FlörtSkäms

evamojje
0

Tyvärr så kan det faktiskt bli ett problem när grannen klagar på oväsen som sker under natten. Mitt tips är att leka så mycket som möjligt med katterna innan du går till sängs och sedan införskaffar felliway.

//evamojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

anebit
0

Så tråkigt det är med klagande grannar!

Vi hade en granne förrut som bodde snett under oss som ville att  jag skulle hålla mina 2 barnbarn stilla, så att dom inte sprang och lekte när dom  var på besök,  för dom var tvungna att skruva upp ljudet  på TV och då var klocka bara 19.00….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Viiit ljud får grannarna stå ut med när de bor i hyreshus. Begriper de inte det så ska de inte bo där.

Men jag öär glad att jag bor som jag gör (hus på landet)

Du kanske hittar ett annat hus.

Jenna

Hawknestgrove
0

Ja det bästa ni kan göra, är att söka själva. Då kan ni välja och vraka

[LucyInTheSky]
0

Vi söker hus att hyra men här på öland tjänar dom mer att hyra ut veckovis till turister istället för att satsa på oss som vill bo året runt.. *suck*Men men, allt måste ordna sig någon gång.. Puhh.. just nu känns det som om jag alltid klagar, klagar och klagar..

Jag tycker att när man betalar 4000kr i hyra måste man få röra sig i lägenheten. Men vi leker med katterna och Ruu går ut innan lägg dags.. Men endå.. Kattungarna stökar max 1 timme innan jag somnar sen kommer de och kryper ner i sängen.

#7 Tack så jätte mycket!

#9 Oskyldig Och jaa.. nattliga lekar blir det ju då och då =) Men dom vågar hon nog inte klaga på XD Hoppas ingen hör heller för då skulle pryda lilla jag döööö… Skäms

Gronstedt
0

#14: Men säg till tanten "Vaddå katterna, det är jag som skriker när vi *******!" Så blir hon kanske tyst Flört.

[LucyInTheSky]
0

Skäms Det skulle jag aldrig kunna! men hennes min hade varit kul att se..

Hawknestgrove
0

Gronstedt, den var bra! Den tycker jag  du ska köra Lucy!

Kurran
0

Se till att kattungarna har mjuka leksaker så att det inte blir några ljud när leksakerna rullar eller studsar på golvet. För att få ner ljudnivån kan du se till att ha mattor på hela golvet. Jag menar inte heltäckningsmattor nödvändigtvis men man kan ju ha vanliga mattor också så att de täcker hela golvet åtminstone i de rum där katterna är på natten.

Man får orsaka en hel del oljud dagtid när man bor i lägenhet men efter klockan elva, tror jag, har grannarna rätt att kräva att det är ganska så tyst. Man får t ex spela piano i en lägenhet bara man låter bli på natten.

Hoppas att du snart hittar ett hus som kan bli ditt.

martdat
0

Nöe Missy Matboll bodde hoss mig oroadde jag mig för klagomål, hadde väldigt gnälliga grannar, de kunde skicka hem securitas vid 19 tiden för min dotter lekte,,,, i allafall, dels så lekte hon villt med bollar och annat och dundrade ijenom lägenhetn som en elefanthord, då plockade jag bort bollar och annat som lätt gflög iväg på nattetid, sen börgade hon och Kertsin slåss på nätterna, ordenligt, det bässt ahadde bväll vart att låta de göra upp men vågade inte för grannarna, Så matboll blev instängd på nätterna i eget rum

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Imasy
0

Grannen jag berättade om i tidigare inlägg, har ett yngre par som bor ovanför dem.

Detta par hade gift sig tydligen, och det hade varit lite högljutt i sänghalmen på bröllopsnatten.

Då hade grintantan hämtat sopkvasten och bankat i taket, och dagen efter hade hon beklagat sig för tanten under dem, hur hemskt det kunde vara att bli stört på detta oförskämda sätt!!!

Nu är tanten på bottenvåningen lite cool av sig och uppenbarligen lite slängd i truten, för det var hon som berättade detta för mig.

Iaf så hade hon svarat sur-tanten något i stil med "att det var ju tur att det fanns lite kärlek i detta hus iallafall", då hade surtanten snörpt på truten och gått med raska steg upp till sig.

mymlanbus
0

#20. Den var bra, det är bra med coola tanter ibland Skrattande

[LucyInTheSky]
0

Nemo älskar bollar med pinglor i.. =) Men dom brukar Rasmus gömma för han blir galen om nätterna om Nemo leker med dem.. Sen har dom bara möss och sin klätterväg.. Och varann. Tycker inte dom stimmar så mycket alls om nätterna.. Jag tycker dom är värst på morgonen när man vill sova.. Då kan dom fara omkring som små idioter.. Och då brukar klockan vara runt 8..

Hawknestgrove
0

MEn då ska du upp i allafall!

[LucyInTheSky]
0

Mattor är en bra idee.. Om jag haft några.. Får ta en tripp till Farmor och mormor och blinka lite.. =) Se om dom har nått gammalt de vill bli av med. För nya mattor är såååååå dyrt.

[LucyInTheSky]
0

#23 japp XD Då ska man upp.. Men ibland föredrar jag att vakna på ett mysigare sätt.. Istället för att ha tre flygande kamakatze katter studsande på mig =)

Det brukar bara vara Nemo och Mel men ibland får dom igång tjockisen oxå.. Och få honom mitt i magen när man sover.. Luften går ur en. Sen undrar dom med ängla ögon varför matte muttrar när hon kravlar sig ur sängen

Hawknestgrove
0

Lucy, du är lycklig du. Arne brukar sova uppepå garderoben i vårt sovrum. Så nattetid vid 3-4tiden så kodonk, rätt ner på mig. Skulle jag sova, så blir jag ju så rädd, så jag skriker högt. Lägg därtill en karl vid sidan, som slåss i sömnen. Funderar på varför vi inte har ett sovrum till!

[LucyInTheSky]
0

Ha ha, ajdå.. Jo min Rasmus är ganska jobbig att sova bredvid oxå.. Viftar och flänger och ska bara sova på min halva av sängen.

evamojje
0

Men sen vet man ju oxå att det går inte att hindra katterna från att få dom där rycken av nattliga tafatt race som dom kan få ibland. Mojje och Busan får sådana ibland och jag ligger och försöker att få dom att lugna ner sig men icke, helt hopplöst. Ett under att ingen granne har kommit och knacka på dörren.

//evamojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Sidentass
0

Önskar jag hade något råd att ge dej…ibland blir man så trött på folk som letar efter anledningar att gnälla..om man har löpande katter i huset skulle jag ha lite mer förståelse för klagomål..löpande honor kan ju låta så det rungar om det!

Ser att du fått tips om feeliway,säkert värt att testa..sen kanske det också kan vara värt att slänga ut lite kattmyntepulver i bostaden så att Ruu får lite annat att tänka på…ja..det är svårt detta med grannsämjan många gånger..håller verkligen i tummarna för att det ska ordna sig för er..

Debattia
0

Skrev du inte att grannen under och bredvid hade pratat med dig ?

Då har dom väl diskuterat tillsammans om att kontakta dig.

Är det ett lyhört hus där du också hör grannarna?

Tyvärr brukar ju katter vara som piggast om nätterna. Finns det ingen möjlighet du kan kolla upp var grannen under har sitt sovrum och försöka ha katterna någonstans där dom inte kan springa på golvet ovanför deras  sovrum ?

Ett annat tips är att bjuda in grannen och låta den eller dom bli bekanta med katterna och med dig,  att dom kan bli mindre krävande om dom bekantar sig med de små liven. Att dom förstår att katterna blir lugnare med åren. (förhoppningsvis)

Undrar om dom tänkt över att köpa öronproppar ?

Eller övertala dem att själva skaffa en katt ?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Debattia kom med en bra variant.  Två förresten! MAn kommer alltid längst med att stryka medhårs…..

Lena
0

Trisst med klagande grannar! Frågan är väl om han blir tystare av att sitta instängd på wc? Ofta är det ju ett övergående problem det här med leklystna katter, något som hör ungkattsåldern till. Skiker Ruu varje natt? Feliway kan ju hjälpa mot sådant?

Det är faktiskt inte så lätt att bli vräkt för att man stör. Brukar vara en lång process innan de kan verkställa ett sådant beslut. Sedan är det ju olika om det beror på att man har fest jämt och ständigt, spelar musik rekordhögt än om barn och husdjur stör.

Kontakta hyresgästföreningen och be dem om hjälp. Det finns jurister där som ger goda råd samt talar om vad som gäller.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja det tycke jag med. Nu ska ju Lucy få lite Feliway att testa med av snälla KAttassen. OCh det är klart, det hörs ju lika väl ner till grannen från Wc som från övriga lägenheten. MEn han kanske slår sig till ro på ett annat sätt i ett litet rum. MEn som sagt, grannen klagar ju över katteran över lag, då kanske detÄR så att han är bakis, för det är ju då man tycker att katter borda sätta på sig tofflor…..Skrattande

Marga
0

Ett litet bullerdämpande tips till…Jag har stolar som skrapade rätt bra mot golvet när katterna sprang på dom under sina nattliga tafattlekar. Men sen jag satte såna där filttassar på stolarna hörs dom inte alls.

essut50
0

Min granne under oss frågade om vi hade katt? Ja 2 stycken sa min gubbe. Grannen under oss är ensamstående med 2 små barn så han sover i vardagsrummet. Han hör katterna ibland när dom leker på nätterna. Men han gnällde inte för att han vet att hans barn brukar skrika så det hörs till oss när dom kommer hem från dagis och helst under helgerna.. Gråter

Så det är bra att vi kommer överens om det hela.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

MArga, tennisbollar är också bra på stolarna

[LucyInTheSky]
0

Idag har jag fått fin fina mattor och lägga ut i lägenheten!

Så jag började morgonen med att städa.. självklart med expert hjälp! Melvin är bäst på att hjälpa till.. Och sen när mattorna kom på kändes det så mysigt hemtrevligt!

I typ två sek…

Katter uppskattar mattor. *gawww* Jag lägger dom till rätta. NJuter av hur fint det blev.. Och kattkräken dom leker flyga runt i lägenheten och under alla mattorna leken. Och när dom väl lugnat ner sig och jag lagt allt tillbax igen..

Ja då sätter jag mig och tar det lugnt.. Men maten måste ju påbörjas så det blir ingen lång paus.. Ja då håller man på att snubbla över tre bulor under mattorna på väg mot köket.. XD

Jag undrar jag om detta kommer dämpa ljudet =)

Hawknestgrove
0

Ja du inte utan anledning jag är helt utan mattor här.

[LucyInTheSky]
0

Men katterna är lyckliga XD

Hawknestgrove
0

Fint med dragspel på golven. MEn det är ju bra. Då kör de slut sig själva på lek och ras förhoppningsvis så blir de lite trötta på kvällarna

[LucyInTheSky]
0

Ha ha, ja.. man kan ju hoppas XD Dom är kul att titta på i allafall.. Men dom små uppskattar inte riktigt när Ruu kommer och sätter sig på "bulan" på mattan XD

Hawknestgrove
0

Inte det? KOnstigt……Tungan ute

[LucyInTheSky]
0

Hi hi, stackars Ruu.. Alla påstår hela tiden att han är tjock XD Mammas lilla kisse

Hawknestgrove
0

Han är inte tjock. Han är rund och rund är en form. En fin form.Flört

huskatt08
0

Visst är det så…katter älskar mattor Tungan ute

Hade inga heller förut men föll till föga och la ut några….Woow….så lyckliga tjejerna blev Cool undrar bara om drulleförsäkringen gäller matte när hon en dag står på huvet på bulorna Obestämd

Mizzi
0

Det där känner jag igen, vi hade en granne som klagade på allt i tid och otid.

Hon var helt enkelt inte klok för det fanns inget att klaga på, hon stod högljutt och deklarerade att hon tom hörde när vi gick på toaletten .

Min dotter som var väldigt känslig tyckte det var så pinsamt så hon höll sig på nätterna vilket resulterade i urinvägsinfektioner.

Då fick jag nog och bytte lägenhet fast det borde ha varit hon som skulle ha flyttat.

Men jag orkade inte bråka nyseparerad som jag var med två barn som inte mådde bra efter separationen från deras far som lämnat oss för en annan, så valde jag hällre att flytta än illa fäkta.

I dag när jag är starkare en då kan jag ångra att jag gav upp , men där vi bor nu kan vi i alla fall röra oss.

Kärringen fick en påse öronproppar i brevlådan dagen innan jag flyttade, samma kväll spelade jag sterion på högsta volym till sent in på natten så hon skulle få lära sig vad det innebär när man VERKLIGEN är störande.

Hawknestgrove
0

HAHAHAHAHHAHA!!!!!!!! FY F********N VA BRA!!!!!!!

Ankah
0

Jag lyckades få tyst på Björne (snyft) genom att ha honom i sängen…han kurrade så det knakade, men jag tror inte att det hördes in till grannarna. Sedan är ju feliway en bra idé. Jag lade typ en massa handdukar och lakan och andra tyger i fönstren också för att få ner akustiken, jag vet inte hur mycket det hjälpte, men det förb*nnade draget försvann i alla fall!

Skrattande

Debattia
0

Alla sätt är bra utom dom dåliga!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[LucyInTheSky]
0

Jepp XD

martdat
0

#48 appropå björne,hur går det med det? kul att se dig, var ett tag sen,,

Ankah
0

#51; Det var några som hade sett "en katt som bara måste vara Björne" vid en restaurang i närheten av mina föräldrars hus, men det var ju naturligtvis inte han. (Folk ser inte skillnad på tabby och tigrerad!) Jag vet inte vad jag ska göra, har gjort alla "hitta-katten-grejer"… Jag saknar honom!

martdat
0

#52 bara fortsätta hoppas, men han är väll chippad?

Ankah
0

#53; Vad jag förstår är han inte id-märkt på något sätt - är han chippad?! Han är kastrerad i alla fall. Det finns ett par stycken TNR-projekt igång i närheten så jag hoppas att han hittar dit förr eller senare. Jag har fortfarande inte sett honom liggande längs vägarna i alla fall, kollar flera gånger i veckan…

martdat
0

#54 hadde för mig att vetten gjorde det när du var där men jag har nog fel då…   Vi får hoppas att han dyker upp, har du skickat bild på han till katthemm i området? förstå rinte varför inte kks har lagt upp han på sin sida över bortsprungna, birgitta vet om att han smitit va? annars så maila bild och text själv till hon som har hand om uppdateingarar om bortsprungna, marianne har jag för mig,

Simson
0

Här älskar vi mattor också! Indy och jag har en knäpp procedur. När han stiger upp på eftermiddagarna kommer han inspringande i vardagsrummet. Springer till ena hörnat på mattar och klöser. Då slänger jag mig ner bredvid och klöser på samma sätt också. Jag har kul. Undrar hur knäpp han tycker jag är? Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[LucyInTheSky]
0

#56 ha ha, ibland undrar jag oxå vad mina fjutts tycker om mig XD Knäppa människa, men maten kommer ju från henne så vi låter väl henne hållas..

Simson
0

#57 Precis så tycker jag de ser ut att fundera också! Typ, herregud människa vad fånig du är! Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

mariia89
0

Jag och Freja brukar ha tävling om klöspelaren här hemma, båda klöser så mycket vi kan, och husse, ja vad ska han göra mer än att titta konstigt på oss? :D haha

Maria