Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1167 ggr
evangeline
0

Skyggisarna på Björks, uppdatering

Hej alla!

Vilken dag…Vi lånade en hemmagjord kattfälla och den visade sig vara tusen gånger bättre än kommunens! En eloge till kattfällebyggerskan!!!

Vi har idag fått in en unge till samt pappan till kullen! LYCKA!!! Den lilla/e är svart smoke som det ser ut och har stoora blå ögon. Lika vansinnigt söt som sina syskon. Den fick uppleva värme för första gången i sitt lilla liv idag och det kändes i hjärtat vill jag lova…Just nu bor den lilla skrutten i Cammos friggeboda och har det varmt och gott. Den ska flytta till Jagular till veckan, förhoppningsvis med den sista ungen som är kvar ute nu, bara vi får fast den.

Jag, Cammo, min dotter och hennes kompis var inblandade i denna aktion och vi är så glada allihopa!

Mer om pappan kommer i ett annat inlägg.

Tassiga, glada hälsningar från Evangeline

Soulway
0

Gomorron!

Jag blir direkt rörd men så glad över att här läsa om det fina arbete som så många av er gör för våra älskade Vänner Katterna!

(((Soulway)))

Faxlin
0

Ohh, ditt inlägg gör en glad. Att ni lyckats fånga dem är helt underbart. Vill sända en hälsning och en blomsterkvast genom cyber rymden åt er som jobbar så hårt för att rädda dessa missar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Engla
0

Jättebra jobbat!!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Säger detsamma! Jättebra jobbat! En stor lättnad att nu få läsa att ytterligare en av kissarna kommit in i stugvärmen. Ni gör att mycket bra arbete där uppe i norr.

Även kanon att pappan är infångad. Han var väl i rätt dåligt skick väl?

Mycket blommor och beröm från oss i västa Sverige!GladKyssSkrattande

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snyft snyft. Jag grät floder av lycka när jag läste detta. Milda makter så skönt att ännu några har räddats undan den kyla som är i antågande.

Lycka till med vidare arbete.

En jättekram till er alla.

Jättekram från Jenna

Cammo
0

Hej hej!

Här kommer färska hälsningar från Cammos Friggeboda! Den lille svarte har sovit gott, ätit lite kattmatsgröt med äggula, kissat i lådan, spanat på den hemska tvåbenta saken med rädda, fast liiiiiite nyfikna ögon och klämt in sig bakom en korg i hörnet på bodan samt lapat Anderssons vällning! Han/hon är söt som en godisbit, men vågar ännu inte visa upp sig offentlig. Han/hon får vara ifred och vila sig, och så sitter jag där och bara finns till liksom. Att kunna hålla sig från att försöka ta upp den och pussa på den är en svår utmaning ska ni veta. Det kommer så småningom, var så säkra!

Det var en händelserik dag igår, och vi är så glada att ha en till misseunge inne i värmen!

Kram

Cammo**och den tillfällige lille svarta gästen

maggan47
0

blir så glad att ännu fler kommit in i värmen, Cammos friggebod är väl välkänd nu för missarna, kram och lycka till med alltGladMaggan47

Cammo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…Godisbiten gick med på att visa upp en liten liten del av sig!Flört

//CammoGlad

Lena
0

#8 Inte dåligt att han bjuder på en liten bit av sig själv redan! :)

Ja din Friggebod har blivit en välkänd kattfristad vid det här laget. Tänk så bra att den och ni finns! :) Snart kommer nog den lilla kissen att öppna sig lite mera ska du se.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evangeline
0

Hej!!

Lena: Mojje är inte i världens bästa skick, mask i magen, skabb i öronen och tovig och dan…Men det är ju inget som inte går att fixa.

Tack alla andra för era värmande ord och glada tillrop!! Känner mig själv så glad idag…!! Bara 2 kvar nu….

Evangeline

Lena
0

#10 Det ska nog ordna sig, för som du skriver är det inget som inte går att komma tillrätta med. Har tänkt på denne kattherre särskilt mycket och hoppas han ordnar till sig.

Vilken färg har han? Är det en långhårig kisse?

//Lena

Soulway
0

….hiiii..hii..vilken "målande" bild, Cammo!"Skrattar så tårarna rinner*

(((Soulway)))

evangeline
0

Mojje är svart och vit, korthårig. Vit runt nosen, resten av ansiktet svart, vitt på bröstet. Enorma gula, runda ögon! Ser ständigt lite förvånad ut…G har matat honom i flera år och en del har inte varit så snälla emot honom, kastat sten mm. Han är väldigt försiktig så det har blivit mycket gäspande och blinkande när man har varit i närheten av honom…han är ju min ögonkontaktskatt som jag har skrivit om. Underbar misse!!

Evangeline

Lena
0

#13 Aha är det Mojje som är "ögonkontakts katten"!

//Lena

evangeline
0

Joo, det är ju det…..lillkillen…om jag bara hade plats….

Evangeline

Sidentass
0

Som jag skrev på huskatten…helt fantastiskt underbart att lilla Svarta är inne..han är under den bästa omsorg som finns…snart kommer han nog att förstå, att känna att Cammo är katternas finaste vän och beskyddare…Om jag kunde måla skulle jag göra en bild att sätta på din friggebod, med texten Tassebo…ett Tassebo som Trulsan fick den äran att inviga..

Många kramizar…

Sidentass

Cammo
0

Hej på er alla!

Hurra! Nu är sista ungen inne! Alla misseungarna är otroligt lika, med lite nyansskillnader. Molle, den första ungen som vi fick in har en gråare nyans, Måns(nummer två)är svart-Smoke med vita tassar, Max, nummer tre, är svartare och Mix den sista godisbiten är svart med några vita strån på bröstet!

Alla fyra är oförskämt söta!! Tänk ändå att vi fick in dem innan snön kom! Det är bara mamman kvar nu, men hon är tamast så det blir nog lite lättare att fånga in henne. Hon har ju varit in till G flera gånger.

Vi är så lättade allihopa att vi bara sitter och fånler! I natt kan vi sova lugnt utan att oroa oss för dessa små i alla fall.

kramisar från Cammo med assistans av Evangeline

Lena
0

#17 Men vilken underbar nyhet att alla små är inne i värmen nu! Tänk vad bra ni har jobbat med detta! :) Grinig granne till trots! Nu kan ni andas ut och känna er riktigt nöjda.

Kattkramar från LenaSkrattande

Sidentass
0

Åhhhh vad ni är fantastiska!!! Jag blir alldeles varm inombords..tänk Cammo o Evangeline..nu har ni räddat dom här små pälsbollarna från den bistra snön….ni ska se att det säkert ordnar sig med mamman också..

Kramizzzzz o *gosenos*

Sidentass

evangeline
0

Tack Sidentass vad go du är!!! Ja vi bara ler och ler…min dotter har haft ena knyttet i famnen en stund i kväll i Cammos frigga, tror det var Mix. Fort kände de att en varm famn inte är så dum trots allt! Man ville ju liksom bara knyckla ihop sig och sova där med dem…På måndag flyttar Max och Mix till Jagular där de ska vara stödisar tills vi hittar ett permanent hem till dem. Måns och Molle bor ju hos G som matat familjen Skygg i flera år. Molle ska de behålla och Måns ska vi hitta ett hem till så småningom.

Hoppas bara att det löser sig med alla runt-i-kring-problem även för mamma Missan och pappa Mojje så att vi kan andas ut och bara känna frid i hjärtat över dessa räddade liv.

Lyckliga kramar tillbaka från Evangeline

maggan47
0

Lycka är att ha en varm friggebod och några vänliga själar omkring sig kram Maggan47Kyss

Cammo
0

Rapport om Max och Mix!

Lördagen avslutades med ett bad i Anderssons Välling!! Båda missarna landade i skålen, Mix klättrade upp för klösmattan som är fastsatt på väggen, vidare upp på den smala gardinstången…sedan ramlade han rakt ner i vällingen! Max blev inklämd bakom Mix och parkerade i vällningen han med! Jag har kliat bägge två, dom är lite skeptiska, men inget fräs eller riv.Kanske t.o.m att det var lite mysigt att bli kliad…

Restaurang Friggis bjöd på Whiskas kattungemat och Pussis kattmjölk, inhandlat av Evangelines familj,och alla fat var rendiskade på morgonen!

Så allt är lugnt, det är underbart att  få ta del av allt detta, bara sitta och titta på dem är härligt och spännande!

Kram till  er alla från oss i Friggebodan!

Cammo***

evangeline
0

*Fnissar*, jag kan tänka mig synen av jätteplasket….nåja, då är det ju gott att tvätta varandra i alla fall!

Evangeline som också vill vara i Cammos frigga!

Lena
0

#22 Härligt att höra om de små kissarnas öden och äventyr i Friggisen. Det där att de låter sig klias är goda tecken på att bättre tider stundar. De förstår helt klart att de kommit till ett kattälskande ställe.

//Lena

evangeline
0

Jag har också en glad liten nyhet! Vi var och hälsade på Mojje för att försöka ta en närmare titt på honom och det var helt underbart!

Efter mycket blinkande och gäspande från vår sida fick vi en blink tillbaka. Sen fick jag stå brevid honom vid fönstret. Han låg ihopkurad på fönsterbrädan. Sen vandrade min hand saaaakta emot honom medan jag jollrade på där om allt och ingenting. Efter en stunds hålla-andan räckte jag ut handen och kliade honom på ena framtassen, länge, länge……Och han bara låg där och lät mig göra det!!!!

Jag trodde att jag skulle spricka av lycka!!! Jag fick röra honom!! Min ögonkontaktskisse och jag hade ett gos!!! Mikrominimalt, men ändå…jag är alldeles pjollrig…

För att tala allvar en stund så verkar han faktiskt vara i rätt okej kondition, nu när man kunde titta lite närmare. Pälsen ser rätt blank ut, förutom mystisk tova vid svansroten. Nosen hade inget gojs eller skräp och ögonen ser fina ut. Nu låg han ju ner hela tiden så det var svårt att se helheten. Tack G för att han fått så bra foder av dig!!!

Molle och Måns växer så det knakar. Molle som var unge nr 1 är jättekelig och superbusig, ser ut att kunna bli semilånghår, kanske tigré. De har visst Norsk i generna nånstans sa G. Måns är fortfarande väldigt skygg mot andra än G och hennes dotter. Han drog järnet in under diskbänken och kom inte fram. Det lilla jag hann se var väldigt gulligt!! Mer vitt än de andra har han.

Nu är jag så trött så jag storknar….God natt alla underbara människor och pussa era katter från mig och min goshög…..

evangeline
0

Glömde ju säga….jag har bråkat med min kamera idag och försöker tömma den på bilder och ladda den. Nästa besök hos Mojje ska förhoppningsvis resultera i lite bilder, bara han inte blir rädd för kameran….

Glömde också säga att vi la in lite mattor på golvet där han är så att det inte ska eka så förskräckligt. Det är ju en evakueringslgh så de har inte möbler därinne. Vi ska ta dit lite mer saker så att det ser ut som ett hem. Kanske att han minns att han har haft ett sånt förut?

Ingen Missan i fällan än…hon är vaksam. Men hon får ingen mat utanför den så hon borde trampa in i den i morgon. Tror att Mojje blir lugnare också när hon kommer till honom.

Evangeline

vanessa
0

Vad underbart att läsa. Gulligos helt enkelt. Kramar till er, och nackkli till katterna.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#25 Jag blir så himla glad när jag läser som Mojjes framsteg. Det ser mycket lovande ut tycker jag. Nu får vi bara hålla tummarna att mamman kommer in i fällan också. Man önskar ju dessa stackars olycksdrabbade katter det bästa i sina fortsatta liv.

//Lena

MariannE11
0

#8 ja det var ju en enorm visning av sej… blev så nyfiken på en svartsmoke då jag har en själv som jag är så ruggigt nerkärad i….fast egentligen är jag lika kär i dom andra med….*lugnar kattskaran*…

bra gjort!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/