Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 577 ggr
TessG
0

Hemlösa katter...?! Svårt att veta

Hej på er!

Har de senaste 3 månaderna sett 2 olika katter springa över vägen där jag jobbar, jag börjar tidigt på morgonen så jag är den första som rullar in i området och är därför den enda som hittills verkar ha sett dom (området består av industrier och affärer, inga bostäder) Såg en utav dom precis utanför våran lagerkaj där vi har två containrar med skräp och den var väldigt rädd och stack iväg väldigt fort. Nu när det har snöat så såg jag idag färska kattspår som går från ena containern och runt husknuten så nu börjar jag bli riktigt orolig för om dessa katter har mat/vatten eller ett hem? Vad tror ni? Det ligger iofs ett stall längre bort, men då pratar vi om ett avstånd av 3-4km.

Jag la ut mat idag och ska kolla imorgon om någon varit där men jag vill samtidigt inte locka till mig råttor och andra ohyror? Har ni tips på hur jag kan gå tillväga..?

Alexej
0

Såg att du har Akutgruppen på din sidan. Bor du i Stockholm och har kontakt med de?

Tror inte att en katt som springer rund i det vädret i en industriområde har ett hem.

Bäst vore ju om Akutgruppen kunde hjälpa dig, för det är säkert fällan som gäller här.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

TessG
0

Jo alltså, jag är med i Akutgruppen och hjälper till som akuthem, står på mässor, är chaufför osv osv men jag aldrig tidigare stött på en hemlös katt i verkligheten, så jag ska höra med tjejerna imorgon på mässan om vad dom tror men jag ville även fråga er, kan inte släppa tanken på dessa små kissar nämligen. :/

destiny
0

Tror inte heller katter som springer på ett industriområde så långt från annan bebyggelse har något hem. Inte om dom springer där i detta vädret.

Alexej
0

Trodde inte heller att det finns hemlösa katter här i lilla Skara, man ser de ju aldrig. Men nu vet jag att det tom fanns en koloni som blev infångade och avlivade.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus